Spring naar bijdragen

woensdag 22 augustus 2007


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Peppaschooter,
Vanavond maar vroeg naar bed?
Het herstel van alcoholvergiftiging is slopend.
Maar je krijgt er wat voor terug, hou dat maar voor ogen (al vallen die af en toe dicht).

@Hoelahoep,
Zorgen dat je geen hongergevoel hebt, want honger is ook gevaarlijk.

@Blacky,
Vol au vent of volle vent as dat gij wilt, dat is toch van dat bladerdeeg gevuld met gehakt?

@An,
Rust ze op de bank.


Even iets anders. Nu heb ik al een hele tijd geen trek meer gehad. Zondag bedacht ik toen mijn grootmoeder een trappist nam, dat ik dat soort proefbieren ook niet meer kan drinken. Nu, een half uur geleden trok mijn man een biertje open en toen had ik zo iets van: mmm, zou wel smaken.
Potverdrieënnegentigdubbeltjes. Wat krijg ik nu in ene keer. Ik zal denk ik de komende tijd goed op mezelf moeten letten. Zal dit maar even in mijn alcoholschrift boeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond corinne
vol au vent zijn stukjes kip en balletjes in een witte roux soms inderdaad in een bladerdeegje
ivm je streekbieren ewel dat is iets waar ik het moeilijk mee heb sinds ik terug in belgie woon want op de jaren welke ik hier weg ben zijn er veel nieuwe streekbieren uit gekomen maar ik weet dat ik het niet bij degusteren zou kunnen houden
ppff diene schrik dat ik heb van die drank onmogelijk nu misschien zoveel te beter
ik probeer regelmatig te zeggen ik vecht niet meer tegen de drank , ik vecht voor mijn nuchterheid
al zeg ik nog liever ik vecht niet meer tegen de drank , maar geniet van mijn nuchterheid :)
al is dat genieten soms ( tussen aanhalingstekens ) maar uiteindelijk is het toch genieten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal!

Het dochtertje van mijn Geliefde is er weer -- Confronteert me heel erg met de afwezigheid van mijn eigen kinderen... En dan komt dat gevoel opzetten van niet te stuiten verdriet... Geliefde zelf is ook heel wankel. Slaapt slecht van alles wat er gebeurd is, en van alles wat er nog moet gebeuren (behalve natuurlijk het aanschaffen van Bolasters en Pompoenen.. :)) en ze heeft allemaal lijstjes in haar hoofd van al die dingen... Ze zei dat ze wilde dat het allemaal voorbij was, nu we besloten hebben de boel te verkopen.. "Ik vind het nu extra zwaar om met jou in één huis te wonen", zei ze. Het draagt allemaal bij aan dat loodzware gevoel..

(Ik bedoel: ik weet ook dat we de goede beslissing hebben genomen, maar het voelt voor mij allemaal nog zo vers.. Als we eenmaal apart wonen, en het loopt goed (ook met mij in therapie en daardoor tussen ons ook weer) dan is het allemaal veel beter dan nu.. Maar nu voelt het ook als het begin van een afscheid.. - Terwijl het dat niet is, want we hebben afgesproken een relatie te willen houden... Het voelt zo erg als afbreken, in plaats van opbouwen. Als dat laatste in beeld is, dan gaat het vast wel beter)..

Ik heb last van mijn Psoriasis, precies onder mijn ogen dit keer. Dus als ik huil, brandt het..

It's a festive season!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier nu met een rood hoofd. Deels van schaamte, deels van de Refusal. Eigen schuld. Kon het niet laten om even te ruiken aan en een minuscuul slokje te nemen van zijn pils. Nee, het smaakt niet en geeft een vieze smaak. Ben mijn tanden maar flink gaan poetsen. Het is niet lekker en nu is de trek ook over. Geen aanrader. Daar mis ik dus niks aan.


@Blacky,
Hoe heet dat dan als er gehakt in zit? Weet jij dat soms?

@Hoelahoep,
Als je niet dik wil worden, raad ik je aan worteltjes, sla en andere rauwkost te nuttigen evt. met een yoghurtdipsausje. Kijk eens Tips en Adviezen, daar staan vast nog meer ideetjes.

@RJB,
Jij kunt uitermate goed relativeren en je hebt een goeie dosis humor, ondanks alles.
Ik begrijp je verdriet, krop het niet op.
Tranen zijn zout en dat zout brandt idd. Maak je psoriasisplek even schoon met kraanwater, dep het af en doe er dan wat vaseline op, dan kan het zout uit je tranen niet meer branden. Vervolgens je tranen niet meer afvegen, maar deppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahahahaaaa.... hihi, haha... sorry mensen. Kom hier zomaar even weer binnendonderen.... Heb bijgelezen tot gisterenmorgen...(klinkt tegenstrijdig, alsof ik vandaag over zou slaan....of juist alleen vandaag zou hebben gelezen..) Zit momenteel helemaal niet lekker in m'n velletje en heb ook weer gedronken (deze ochtend).... Maar nou hoor ik op tv ineens de reclame van T-Mobile... : als je geen zorgen hebt is het leven makkelijker!!!!! Tjeeee.. is DÃT het grote geheim??? Zet toch gewoon je zorgen aan de kant, mensen.. dan is het ook gedaan met dit forum...tenminste wat betreft ADB zijn... zet gewoon je zorgen aan de kant... het leven wordt er zoveel makkelijker door... Wat je al niet allemaal kan leren van naar reclameboodschappen kijken. Of begrijp ik 'm weer es niet???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, wat jammer dat je weer gedronken hebt. Tuurlijk is het leven gemakkelijker zonder zorgen. Ik zou ze ook wel graag aan de kant willen zetten, ik kom er alleen niet uit aan welke kant. Inmiddels weet ik ook - en dat weet jij ook - dat je daar ook niet uit komt als je drinkt. Je kunt je zorgen misschien even vergeten als je drinkt, maar ze blijven keihard aanwezig, en worden alleen maar groter, zodat het alsmaar moeilijker wordt ze aan welke kant dan ook te zetten.

Kun je bij die kliniek waar je de behandeling gevolgd hebt niet vragen om een opfriscursus? Volgens mij ben je daar echt aan toe. Er moet toch een soort follow-up mogelijk zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi corinne ,
goed te lezen dat het niet gesmaakt heeft , wat zou je gedaan hebben moest het wel gesmaakt hebben ??
ivm die vol au vent welke gehakt in zit weet ik niet of beter ken ik niet worstenbroodje misschien ??
kothje spijtig dit te lezen, eigenlijk zonde vindt ik het voor jou want mijn aanziens was jij zo goed op weg en nu klink ik mogelijk heel egoistisch maar je bent een ogen opener voor mij
misschien bedoelt t-mobile dat je eerst moet bellen ?? allez ik weet het niet he
tollie als ik de vitamine b in neem ruikt het niet dat plassen is een ander verhaal maar dit ruiken andere mensen gelukkig niet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is, wat ze in België vol-au-vent noemen, bij ons in Nederland een pasteitje noemen, je weet wel, met die hele ouderwetse witte ragout...
Ik heb nog niet gegeten, krijg trek.
Die pasteitjes kan je volgens mij alleen nog maar bij Van Der Valk krijgen, of met Kerstmis! Leuk om zelf te maken!
Ik moet eten!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, Anna, ik drink nu de hele middag en nu dus ook het begin van de avond niet meer. Ben me ook weer zeer bewust van wat ik heb gedaan. Maar de afkickverschijnselen zijn weer volop aanwezig. Zou een reden kunnen zijn om er nog maar eentje te nemen... toch niet. Op een idiote minimale manier ben ik dan misschien toch wel een heel klein beetje ADB, ik kan op bepaalde gevaarlijke momenten zeggen: STOP!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is eigenlijk allemaal precies zo als in dat nummer van de Eagles: Hotel California....

Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
"Relax" said the night man,
"we are programmed to receive,
You can check out any time you like,
But you can never leave"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hoe lang duurt dat Kohtje, dat je stop kunt zeggen? Je bent nog steeds alcoholist, want dat gaat niet zomaar over als je 15 maanden niet drinkt.
Ik wil zo graag tegen je zeggen (en ik zeg het nu ook): STOP! KAP ERMEE!! Maar het probleem is dat je dat allemaal al weet.

Gek genoeg merk ik nu ook, dat ik het na ruim een jaar niet drinken moeilijker vind om te begrijpen waarom het nu mis gaat met je. Terwijl ik ook weet dat het morgen met mij ook mis kan gaan. Er hoeft alleen maar iets te gebeuren waarschijnlijk wat ingrijpend genoeg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Tolie

Ik heb ook nog een verhaal geschreven over Vit B. Was vergeten dat het jouw vraag was. Korsakop????

Ik heb het hier nog even voor je gecopied en geplakked:

@ Vitamine B
Ik weet niet wie het er over had, volgens mij is het zo: je kunt ze ook kopen met een suikerlaagje maar dan ga je vit B "boeren" laten ook uiterst smerig. De duurdere soorten hebben een gelachtig-laagje. Dat moet de apotheek of drogist weten lijkt me. Ik neem die goedkope, merkloos, en bij het eten, met de eerste hap. En nooit op een nuchtere maag, dan ga ik ervan kokhalzen en overgeven. Gezelli !!!! (men neme een booooolaster, een chrysant, een goedkoope vit B, een weggelopen kat en een slechte droom, zie hier ons forum).

Suc 6 ermee ( en 7 en 8 ook).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt wel gelijk lieve Anna als je zegt hoe lang duurt het voor je stop kunt zeggen... in mijn geval was dat makkelijk. De fles was leeg. En het halen van nieuwe was in dit geval genoeg drempel om niet verder te gaan. Maar ik wil je helemaal niet bang maken meisje.. Je moet alleen heel erg allert blijven. Was ik ook wel, maar toch sloeg die rottige Gremlin ineens toe. Dus zelfs allert blijven is niet altijd genoeg... Tja, sorry, eigenlijk weet ik er helemaal geen positief verhaaltje van te maken dit keer. Zie m'n vorige berichtje met die tekst van de Eagles... You can check out any time you like but you can never leave......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook geen positief verhaal Kohtje. Ik ben blij dat het halen van meer drank nu voldoende drempel was. Maar wat als je de volgende keer vindt dat nog één glaasje toch moet kunnen? Of dat het toch wel handig is om in huis te hebben? En dat moment komt hoor, als je door blijft gaan dat eerste glas te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje zat je weer aan die vieze martini?? Weer opstaan, knietjes afvegen en gewoon wer opnieuw beginnen zou Gem nu zeggen en die is helaas op vakantie.
Dit is alde tweede keer dat ik haar kreet citeeer want ik vind hem zelf heerlijk simpel te doen.

Ik was net even aan het kijken op het grote web(internet) en kwam het volgende tegen...voor iederee die het nog niet weet je kunt ook een Teleac cursus doen
Zelfhulpcursus
Doe de cursus
De zelfhulpcursus
Minder drinken? Doe-het-zelf! is gemaakt door Teleac en het Trimbos-instituut, het kennisinstituut voor verslavingszorg.
Tijdens de 5 weken dat deze cursus duurt, ga je elke dag aan het werk met de opdrachten en oefeningen. Het is goed om alle oefeningen te doen en te ervaren wat voor jou goed werkt. Na vijf weken weet je welke technieken je zal blijven gebruiken op de momenten dat je die nodig hebt. De opdrachten kosten je in die vijf weken elke dag 30 tot 60 minuten.

Wil je weten of de cursus wat voor je is? Doe dan eerst de twee testen Loop ik risico? en Test je motivatie! en ga naar deze link

http://www.teleac.nl/minderdri...?nr=992958&site=992902

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje,
Zo te lezen zit Kohtje inderdaad niet in het goede velletje.
Zorgen moet je niet aan de kant zetten, daardoor worden ze niet opgelost.
Reclames moet je niet voor waarheden aannemen.
Of werkt dat borrelen van vanochtend nog na?
Ik weet dat je momenteel in een heel moeilijk situatie zit.
Je kunt beter een serieuse oplossing zoeken voor je problemen, anders worden ze alleen maar groter.
Wat Anna daar zegt, is een goede raad. Kijk eens of je terug naar de kliniek kunt voor een opfriscursus.

@Blacky,
Met het schaamrood nog op mijn wangen. Ik weet echt niet wat er was gebeurd als het wel had gesmaakt. Ik ben daar heel gevaarlijk bezig geweest. Dat besef ik nu en maar goed dat het me niet smaakte. Dan kon het ook niet naar meer smaken.
Ben waarlijk geschrokken van mezelf. Dat was een hele gemene stiekeme gremlin die mijn alarmsysteem onklaar had gemaakt.
Oh, wat moet ik nog veel leren. Stomme idioot die ik ben!
Nieuwsgierigheid is dus ook een valkuil.
Ik snap nu dus hoe het mis kan gaan, zelfs als je een aversiemiddel als Refusal gebruikt.
Hier ligt denkwerk voor me.


Ik bedoel echt die vierkante bakjes bladerdeeg gevuld met gehakt. Ik heb dat ergens een keer gegeten. Idd. dat smaakt naar worstenbroodjes.


Tolie,
Vol au vent klinkt toch heel wat zwieriger dan pasteitjes, staat chiquer op de menukaart.
Ik heb net toen ik mijn portie voor morgen klaarmaakte even goed geroken aan de Thiamine, het ruikt hetzelfde als andere medicijnen: niet echt lekker, maar niet stinkend. Vanmorgen heb ik ze ook weer zo opgekauwd (ik kan geen pillen slikken, ik bijt ze altijd eerst fijn) en dat met water doorgeslikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihihi, Marieke.. Ja hoor. Al m'n zorgen zijn nu weg. Meidje. je weet het net zo goed als ik... Tuurlijk niet. Ze lijken zelfs alleen maar groter te worden.. Eigenlijk zou ik nu van de daken willen schreeuwen: JE BENT ER NOOIT. NOOIT VOLLEDIG ADB. OF JE MOET JHDB ZIJN. (JHDB= Je Hersens De Baas). Dus blijf bij de les. Of dat nou dit forum is of weet ik wat.... blijf allert!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Safi,
Die ga ik morgen eens bekijken.
Kennelijk spoor ik ook niet helemaal.
Wakker schudden kan geen kwaad.


@Blacky,
Zou heel goed kunnen. Ik weet het echt niet meer. Het was bladerdeeg gevuld met gehakt. Maar dat is iets van 30 jaar geleden. Ik zal het maar op zakouskis houden. Misschien heb ik het toen wel in Griekenland gegeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, maak a.u.b. niet dezelfde fout, die ik zo'n 5 jaar geleden gemaakt heb.
De eerste twee maanden na mijn stoppen van 16 jaar, dacht ik ook, dat ik het in de hand had, dat ik op mijn manier toen wel ADB was. Maar de verslaving slaat harder terug dan jij kunt denken en geloof me, als je zo doorgaat zit je binnen 3 maanden weer op je oude niveau. En om een tweede keer er weer voor te gaan is op de een of andere manier een stuk moeilijker. Zoek hulp Kohtje, want je krijgt er een probleem bij zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...