Spring naar bijdragen

Donderdag 23 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

Tollie,

Heel herkenbaar wat je daar beschrijft...!
Wat ik het afgelopen jaar wel heb geleerd.....
stoppen met drinken of minderen is het begin
van een leerproces!
Je kunt van de een op de andere dag stoppen met drinken,
maar daarmee is het niet klaar!
Voor mij is het niet drinken niet eens zo groot issue meer,
maar het proces wat volgt jaagt me de stuipen op het lijf!
Maar blijkbaar is dat juist wat ik moet leren handelen,
de angst.......met name tegen dat levenslange..!

Laat je tranen lekker de vrije loop joh...
huilen is helend!
Ik heb al heel wat tranen vergoten, en zal er vast nog veel meer vergieten.
En dat doen er hier velen met ons!
Je staat hierin niet alleen!
Al moeten we allemaal ons eigen pad bewandelen...je kunt hier delen
en dat is prettig!

Zoek jouw weg Tollie, en of dat minderen of stoppen is....dat is helemaal aan jezelf!
Van mij krijg je een knuffel........en vergeet niet
gedeelde smart is halve smart!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 131
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

mensen,

Ik hoop dat het jullie goed gaat, ook in de toekomst. Mij lukt het in elk geval wel en ik hoop dat ook zo te houden. Maar hier ben ik niet echt op mijn plaats. ofwel krijg ik geen antwoord ofwel wordt mijn schrijven blijkbaar verkeerd begrepen en krijg ik een vermanend antwoord. Altijd het een of het ander. Je ergens echt welkom voelen is blijkbaar moeilijk. Sorry als ik jullie gestoord mocht hebben in het verleden met mijn onnozelheden en sorry dat mijn bijdragen tot dit forum niet altijd over alcohol gingen. Sommige alcoholisten hebben niet altijd de behoefte om voortdurend over alcohol te praten, of over hun trek erin. Er zijn ook nog andere onderwerpen die alcoholisten bezighouden. Maar jammer genoeg trekt dit geen aandacht. No hard feelings ,en ik hoop echt dat het jullie blijft lukken,uit de grond van mijn hart. Ik kom af en toe nog wel eens piepen hoe het met jullie gaat. Maar deze meid vind het leven te kostelijk om te blijven stilstaan bij haar fouten en tekortkomingen.
Take care


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx en groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann

Handen uitsteken en polsen goed losjes schudden en zeggen: ik laat het los, ik laat het los, ik
laat het los.

Gedachten zijn niet erg maar over dingen malen die je niet kunt veranderen zoals je alcohol verslaving en je gedachten van "levenlang" wel.
Handen uitsteken ...polsen losjes en schudden maar onder het mantra...ik laat het los...probeer maar het helpt echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dotske,

jammer dat je je hier niet prettig voelt!
En dat het leven te kort is om alleen aan je
fouten en tekortkomingen te denken, daarin heb je gelijk!
Genieten van de positieve dingen......maakt het makkelijker
maar vooral ook leuker!

Ik wens je het allerbeste!
En succes met je doelstelling op ADB gebied!
Laat af en toe eens horen hoe het met je gaat!

Je berichtje klinkt als een afscheid...
maar ik zeg ......tot ziens!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een denkend brein zet je niet stil, maar een malend brein wel. Leg bijvoorbeeld eens een been in je nek. En daarbij diep in je buik ademhalen. Dit is op zich al zo'n gedoe, dat je even alle andere dingen vergeet.
Mijn recept voor het stilzetten van malen: laat je hond uit als je die hebt, of doe een spelletje met je kat (als die weer thuis is, Tapas). Zorg voor lekker geurende bedkleertjes (als jullie die dragen, ik slaap altijd in een boxer) en ga in de douche en verwen jezelf met bodylotion. Leg een matje voor je bed en doe yoga-oefeningen. Trek je niets aan van de verbaasde of spottende blikken van huisgenoten, hond, kat, vriendin of man. JIJ zit daar namelijk ontspannen te worden.
Zet van te voren je kop slaapthee klaar, die is tegen de tijd dat jij in bed gaat, net genoeg op temperatuur om lekker op te drinken.
Wat je daarna doet is aan jou. Zelf geef ik de voorkeur aan mijn lief, maar bij onstentenis daarvan is een boek een tweede.

En nu ga ik Max uitlaten en mijn raad opvolgen.

En jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Ik wil een aantal van je raadgevingen opvolgen......
maar dat been in mijn nek, neh dat maar niet!
Dan kom ik morgen niet overeind van de spierpijn...of erger!
Trouwens het idee alleen al stopte malende gedachten direct.....:D

Wandel ze met Max,
ik ga mijn bed ook opzoeken!
Want nachtbraken is niet helpend,
al vind ik rust en regelmaat nog zo moeilijk...
het is wel beter !
(zie je wel Stien....blijven herhalen heeft wel degelijk zijn nut!!!)

Weltrusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, zo goed wat je schrijft:'afscheid nemen van je oude ik' ???? Ik zou het zo willen omschrijven.
Het is een rouwproces van het afscheid nemen van een dierbare vriend. Een vriend die er altijd was. Je troostte als het moeilijk had. Je omhelsde als je huilde. Feest met je vierde als de zon scheen. Gewoon een vriend die het gezellig met je maakte in goede en slechte tijden. Maar wat blijkt, het is een leugenachtige vriend. Een vriend die jou in zijn macht wilt hebben, een vriend die manipuleert. Een vriend die jou helemaal voor jezelf wilt hebben. Kortom een vriend die jou leven uiteindelijk kapot maakt. Het is een vriend die je vijand is geworden omdat die zogenaamde vriend je gevangen houdt.

Het is geen afscheid nemen van je oude ik, maar van een leugenachtige vriend. Pas als je daarvan afscheid hebt kunnen nemen en kunt accepteren dat die vriend uiteindelijk niks als ellende brengt, ben je een stap verder. Je stelt een noodplan op om van die 'vriend' af te komen, om je leven te redden en om zo uiteindelijk je EIGEN IK weer te vinden. Dan pas zie je de echte, de ware Joann, de spontane meid, met eigen dromen, niet in de weg gezeten door een gemene alsverterende 'vriend'.

Dotske: Als je zoals ik, in de ban bent van die 'vriend' oftewel het smerige vergif, wil je alleen nog maar raad en advies van mensen die hetzelfde doorstaan. Daar is dit forum voor. Van mij mag je schrijven wat je wilt hoor. Maar als jij niet meer over alcohol wilt schrijven en zelfs niet meer over wilt nadenken, tja wat let je.

Het volgende is dat ik na vijf jaar stoppen en weer ben begonnen en nu weer aan het stoppen ben, de angst voor terugval toch minder is. Ik sprak een man op de AA, en die vertelde ook doodleuk dat hij vijf jaar niet had gedronken, een terugval van een jaar en nu alweer 10 jaar droog staat. Zonder problemen. Elke dag dat je niet drink is een leerdag. Een moment dat je toch weer meeneemt voor de volgende keer. Ja met vallen en opstaan. We zijn niet feilloos, we vallen voor die zogenaamde vriend, zijn mooie praatjes, zijn lekkere luchtjes, zo zijn we.

Mijn motto nu is: ik ben allergisch voor drank en het is niet goed voor mij, voor mijn man en mijn kinderen, mijn omgeving en niet goed voor heel de wereld.
Er is zoveel nood in de wereld en zou ik dan in die fles moeten blijven zitten. Het staat gelijk met zelfmoord.
Dus kappen met die ZOOI. Vandaag heb ik weer gehaald.
Morgen start dag 11 en dan ga ik ZEKER NIET DRINKEN........ vooral dankzij dit forum, anders was het me zeker niet, never nooit gelukt. Ik ben weer tot inkeer gebracht. en ik ga ervoor.

Dit wens ik jullie allemaal!!!!!!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga nu aan mijn weekend beginnen, ja, ik weet het.
ik ben een gelukkig mens...
sta nu bijna een week droog en het bevalt mij meer dan prima.
neem een dag tegelijk zoals veel aangeraden word.
maar verder heb ik er eigenlijk, en dit bevreemd mij ook, weinig moeite mee.
vanavond ben ik gaan schieten en de missers vlogen ons om de oren maar de pret was niet te drukken.

voor straks,
trusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

benthe proficiaat met max he :-))
wat dit meisje gaat doen is de berichtjes lezen en dan stilaan naar bedstee
het was een fijne vergadering met lekkere eclairs :-))
bambam ik hoop dat je ondertussen beter bent
hersenspinsels hebben we allemaal en hoe men die mallemolen afzet weet ik ook niet wel weet ik dat het mindert en dat er veel positieve zaken voor in de plaats komen
dotske spijtig dat ge u schup afkuist of zoiets in het westvlaams he :) hoop je nog te mogen lezen
mensen welke gelijk opgaan in adb zijn hang aan mekaar vast want het helpt
zo nu ga ik eerst mails lezen
misschien tot straks als mijn kopeeke niet in slaap dondert op mijn toetsenbord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toen moest de teller hier weer op nul.
Snap niet waarom ik dit kan terwijl ik toch denk vele grotere problemen de baas te zijn geweest. In ieder geval na die eerste kunnen zeggen tegen mezelf dat ik moet kappen en direct, het nergens op slaat er nog één te pakken terwijl ik wil stoppen.
Op naar poging drie..., drie keer is toch scheepsrecht...

Iedereen die droog is gebleven gefeliciteerd en bij wie het niet gelukt is niet opgeven.

Groetjes Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ben eindelijk bijgelezen, maar nu heb ik geen puf meer om te reageren.
Jullie hebben allemaal je best gedaan.
Morgen weer ertegenaan.

Wel even dit aan Dotske.
In de spelregels staat weliswaar dat het niet mag, maar het is beter het niet over politiek te hebben, dat leidt altijd tot heibel.
Je mag je vreugdekreet rustig in een pb'tje aan mij sturen.

Goede nacht allemaal, jullie liggen vast allang op bed.
Tot morgen middag ergens, ik heb alweer een solliciatiegesprek.

Doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera,

onder aan elk bericht staat links onder een regeltje....vertel dit aan de moderator,
als je daarop klikt, opent zich een tekstvenster....
daarin kun je vertellen wat je kwijt wil!
Op verzenden klikken en als het goed is, komt het dan bij de moderator terecht!

Een andere optie is om een e-mail te sturen aan info@alcoholdebaas.nl, ook dan komt het bij de
moderatoren terecht!

Succes! Hopelijk helpt de uitleg je opweg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thuis uit de eerste avonddienst na de vakantie. Normaalgesproken stonden er nu enige biertjes en wat flessen wijn, voor morgen hoeft immers geen wekker gezet.....
Nu de hondjes meteen uitgelaten, koppie rooibos gedronken, neem nog 'n beker melk en in de zak. Heerlijk! Oh, jah, alcoholschrift nog ff invullen: niets gedronken, geen trek.

Hou het droog, kransgenoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee het gaat niet zo goed met me Joan, maar het geeft niet. Ik begrijp dat je hier alleen mag posten als je niet de mist ingaat.
Dat lukt me helaas nog niet, maar het geeft niet, ik zoek wel verder naar een ander forum.

Bedankt voor je modverwijzing, ik heb dat gedaan. Dan kunnen ze mijn topic hopelijk verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...