Spring naar bijdragen

Vrijdag 24 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

Goh, An, ga jij eten als je drinkt? Bij mij werkt dat juist andersom. Het is pas sinds kort dat ik weer ga denken aan heerlijke goudgele frieten in een knapperig jasje, eventjes gedipt in mayo, bijna te heet om in je mond te steken. Hmmmm, Houtje ga je mee naar de nightdrivethrough van MacDonalds?
En een droom van Kentucky Fried Chicken, enfin.
An, je zocht hier hulp en steun, geen opsomming van junkfood.
De boterham met kaas werkt vanavond niet.
Over kilo's kwijtraken kan ik maar 1 ding zeggen en dat is bewegen. Sporten. Werkt ook heel goed tegen de alco-trek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soothe

Ik ben ook zo vaak weer begonnen en nu ik net weer door de ergste pijnen heen ben...dat lood in je benen terwijje nog maar net uit bed bent...doodmoe zijn terwijl je alleen even de post hebt gehaald......hoofdpijn, zweten, slecht slapen....vroeg wakker worden...na de wandeling met de hond gelijk weer op de bank verder slapen...dorst hebben...nog meer dorst hebben...liters water drinken...veel snoepen/snacken...weer moe zijn...lood in mijn benen...pijn in mijn botten...niet kunnen concentreren...geen behoefte aan gezelschap....me K%T voelen....moet ik er niet aan denken om weer opnieuw te beginnen ik heb al 20 nee 30 nee 40 nee 50 keer...sorry ik ben de tel kwijt gedaan.

Het is wat Rudy vanochtend zei de grootste trigger zit in deze:
Alcohol geeft je het gevoel dat je het slagen van het niet drinken moet belonen met weer te gaan drinken.

Daar ben ik elke keer weer voor op mijn bek gegaan!

Doe je zelf een plezier...hou vol...maakt niet uit tot wanneer al zijn het maar een paar maandjes...maar daar denken we niet aan...gewoon volhouden Soothe...dag voor dag...uur voor uur...drinken is niet leuk...we zijn gewoon verslaafd...we MOETEN......DAT IS NIET LEUK!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagritme, daar zeg je wat! Lijkt me heel belangerijk. En structuur. Nu heb ik geen van beide.
Een echte chaoot! Of toch. Ik ben twee dagen geleden begonnen de wekker te zetten.
Een klein gebaar-maar toch.
Ik werk niet dus rommel maar wat aan.
Steeds bezig en steeds een bende!
Volstrekt stuurloos! En nu wil ik helemaal niets. De"vreugde"is een beetje er vandoor.

Doe me best,Dat is al wat ik kan, En ik rook me suf!!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagritme, Soothe. Iedere dag om zes uur op, om elf uur naar bed. In de weekends is dat zeven en twaalf. En ook als je niet werkt kun je gewoon gestructureerd aanrommelen hoor. Iedere dag een beetje is ook een boel. Gaan zitten denken dat je toch zo moe bent is veel vermoeiender dan een karweitje doen.
Ik heb mezelf ook een belofte gedaan. Als straks mijn nieuwe huis helemaal op orde is, dan hou ik tijd over, want ik ga toch niet meer naar de kroeg enzo. Die tijd ga ik gebruiken om twee dingen te leren die ik niet kan, maar altijd al wilde kunnen: noten lezen en gebarentaal voor doven. Maar goed, zo ver is het nog niet...

Enne... roken doe ik ook als de Hoogovens hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij dat jij het ook hebt-Niet verkeerd uitleggen, ik wens je veel kracht en sterkte.
Maar het zijn mijn klachten. Ook ik donder in slaap na de hond zijn loopje!!
En dat word ik gebroken wakker.PFFFFF.
Verder heb ik zo'n beetje hetzelfde, Dan weet ik toch van;jij niet alleen,een ander maakt het ook door.
Begon scenario's voor ernstige ziektes te bedenken,zo af gepeigerd.

Safi, I'll meet you on the waterwagon!!! Don't get off!!! B) B)B)

AAN SAFI!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede avond......:D
Nu ja, de mijne is goed en hopelijk
bij jullie ook!

@Corinne...Gefeliciteerd joh!
Ik heb wat afgeduimd vandaag...:)

@Gem, welkom terug!
Goed van je dat je de vakantie droog bent doorgekomen!
(ik weet nog hoe je er tegenop zag!)

@Koh, fijn dat je het zonnetje weer ziet!
Hopelijk wordt je ontwenning snel minder...
en kun je weer genieten van de zonnestralen!

@Quera, fijn dat je er nog bent!
En al drink je dan misschien niet overmatig...
jij ervaart het als een probleem, en dat is DE reden
om er iets aan te doen!

@Water, ik moest er niet aan denken.....
om te moeten blijven drinken, dat is inderdaad angstaanjagend!
Dus doe ik het gewoon niet, en probeer op een andere manier met
mijn angsten te leren omgaan....

En ik zeg ook gelijk weltrusten.....
want er is niks of niemand die me nog langer uit bed houdt....
Het nachtbraken heeft zijn tol geeist, ik ben gesloopt!
Dus ga ik er nu eens heel verstandig op tijd in....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe
Ik stond eens met mijn man op een strandje in Marokko , waar hippies al 35 jaar 's winters bijeen komen, met onze bus.
We hadden ons suf "gerookt" (je weet wel) elke dag omdat het zo goedkoop was en we niets te doen hadden 3 maanden lang.
Onze bus was een zootje van binnen...als ik nu de foto's terug zie dan schaam ik me dood en toen kwam er een duitse hippie naar me toe van zo'n 70 jaar en die zei tegen me:
meisje heb je het leuk gehad?
Heb je genoten van het "roken" ?
mag ik je een advies geven?

Ik had geen idee wat hij ging zeggen: maar ij vroeg me of we even naar binnen konden gaan in mijn bus (hij was er wel vaker geweest) en liet me zien hoe vies alles was...hoe ik het had laten verwaarlozen...ik was verbaasd en ook wel een beetje boos/geschokt...maar hij vertelde me dat het strandje in Marokko niet de rest van de wereld was. daar kon ik doen wat ik wou//stoned zijn/trippen/dronken wezen maar in de echte wereld werd er verwacht dat ik aan bepaalde basis normen voldeed.
Hij legde me uit dat als ik mijn bus schoonmaakte ....en mijn ziel daar in legde.....ik mezelf schoonmaakte.

Misschien denk je nu wat een onzin verhaal...maar het werkte echt..we hebben minstens 3 dagen lang gepoetst...tot alles blonk en toen we weer op weg waren en grenzen over moesten waar we zo blij dat die oude hippie ons dit advies gaf.

Dus Soothe...neem advies van deze oude hippie aan en ga als je ej wat beter voelt je huis kuisen/verfen/behangen maak er wat nieuws van iets dat past bij de nieuwe Soothe en ga iets doen wat je regelmaat geeft als je je beter voelt...ik werk nu 3 uur in de week voor Humanitas en het is omdat die oudere mevrouw mij zo geweldig vind dat mijn gevoel voor zelf waardering een enorme boost krijgt.
In september doe ik daar nog zo'n 8 uur bij in de maand en kom ikop een totaal van 20 uur...dat moet maar even genoeg zijn tot aan het voorjaar.
maar ik moet wat te doen hebben...verveling is ook een trigger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe,
Zou je geen vrijwilligerswerk kunnen gaan doen.
Het is leuk, geeft een besteding, je leert ervan, geeft je een doel in je leven en wat structuur en je doet nog wat nuttigs ook.
Volgens mijn UWV coach mag je per maand 75 euro belastingvrij aan vergoeding ontvangen voor vrijwilligerswerk.
Kijk eens rond. In Amsterdam hebben ze vast ook een vrijwilligersvacaturebank.

@Joann,
Hoop dat ze niet al te versleten zijn, maar het heeft gewerkt.
En welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verveel me nooit, ik werk 32 uur per week, dus kom juist altijd tijd te kort voor alle andere dingen die ik wil of moeten gebeuren. En nu kunnen jullie zeggen dat ik dan mooi geen tijd heb om te drinken, maar dit deed ik óók toen ik dronk. Kun je nagaan hoeveel tijd ik toen tekort kwam.

Ik plaatste hier een aantal uren geleden dat berichtje uit de krant, omdat het mij zo enorm trof. Die vrouw van 74 die beschonken in een auto zat met een verlopen rijbewijs had ik kunnen zijn over 27 jaar. Voorop gesteld dat ik de 74 gehaald zou hebben, en daar twijfel ik eigenlijk zwaar aan.
En nu hebben jullie het over het beangstigende idee dat je zou moeten blijven drinken. Het was precies dat idee, de angst altijd te moeten drinken, die me in dat berichtje trof. Natuurlijk weet ik niet of die vrouw alcoholiste is, maar het feit dat ze zo in die auto zat zegt mij genoeg.

Ik heb een nieuwe motivatie erbij, om dat eerste glas niet te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, daar raak je wat mij betreft één van de kernzaken! Je zegt "...de nieuwe Soothe..." en zo voel ik dat ook. De nieuwe Water. Ik geef mezelf een tweede kans door niet meer iedere avond laveloos m'n bed in te rollen. Ik mag dingen opruimen die me aan het verleden doen denken, of ze juist een ere-plaatsje geven. Ik kan dingen gaan leren die ik graag wil. Ik heb tijd en energie om het anders te doen. De nieuwe Water. Doe het goede en kijk niet om... zoiets. En ik moet je zeggen: ik ervaar het als een bevrijding. Laat het rotverleden voor wat het was, schaamte of spijt heeft geen zin want is te laat, focus op de toekomst en hoe je die beter, fijner kunt maken. En die toekomst is over vijf jaar, maar ook over vijf minuten...

Thanks voor deze gedachten-trigger, Safi, hier val ik straks zo mee in slaap: :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Gem, lichamelijk had ik de meeste problemen met maag en darmen. Begin nu pas weer een beetje normaal te eten, en af en toe smaakt het me nog ook... Daarnaast was ik door het drinken ook een kilootje of 8 aan spiermassa kwijtgeraakt in een jaar of drie, hangen op de bank met een flesje in de hand is nou eenmaal geen fitnesstraining. Geen wonder dus dat ik ook vaak moe ben, denk ik nu. Merk de laatste tijd wel dat alles wat beter gaat, dus ik ga nog wel ff zo door...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...