BamBam Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Goedemorgen deze morgen,lekker geslapen, beetje vroeg wakker. Tja, dat krijg je met zo'n piekerhoofd. Volgende x zal ik Benthe haar suggestie proberen, een been in mn nek. Ik neem meteen aan dat ik dan nergens anders meer aan denk, hihi.Thuis gebleven gisteravond en me maar even overgegeven aan het niet lekker voelen. Ik lag tegen 21.30 al in bed dus nu misschien ook niet zo gek dak vroeg wakker ben. Oke, boeie...Wilde de spreuk van vandaag weer met jullie delen. Geluk is een tussenstation tussen te weinig en te veel.Hier laat ik mn gedachten vandaag vast nog wel es over gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Ach, laat ik es gek doen en de spreuk van gisteren er ook nog ff inknallen. Gebruik het nu om het beginnende van het wordingsproces van het talrijke te onderzoeken. LAO TSE (Tao Te Tsjing)Het is wel handig dat een mens meerdere malen per dag het toilet dient te bezoeken want ik moet ze soms echt vaak lezen hoor om er iets van te snappen:huh:Nou dat was het weer voor nu, Bammetje gaat haar bedje nog es opzoeken(Marieke,elke x als ik dit schrijf moet ik aan je denken en lachen:D) Truste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 goeden morgen iedereen , ik al wakker sinds 05:30 deze moregn vraag mij af of de geest van mijn overleden katertje in een van de babypoesjes gekropen is want een van die kittens maakt mij ook wakker omdat hij/zij honger heeft :-((te weinig slaap dus met nog geen 6 uren maar ik bekijk dan het voordeel en dat is dat ik eindelijk veel mails beantwoord heb en met wakkere kop mijn internet behandeling :-))bambam je spreuk een tussen station tussen te veel en te weinig ik heb in mijn verleden mogelijk teveel gedronken waardoor ik al genoeg binnen heb dus alleen maar vandaag drink ik niet ik kreeg deze morgen de volgende binnen" wat nergens op lijkt is echt "zo mensen ik ben ribbedebie wens jullie een fijne ADB dag toe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Goedemorgen BamBam, Blacky, en alle anderen,Eindelijk vrijdag, helaas moet ik vandaag ook werken. Het is altijd bij mij altijd zo dat voordat ik met vakantie mag lange dagen en veel uren maak. Het hoort erbij.Voel me ontzettend goed zonder alcohol en op het werk gaat het steeds beter. Thuis probeer niet te verwaarlozen, maar soms gebeurt dat wel. Gelukkig ben ik na vandaag weer 3 dagen vrij . Heb een lang weekend.En dan nog 4 dagen werken en ik mag met vakantie. Goede spreuken schieten mij niet binnen. Maar enige wat ik wel weet is dat ik probeer in het "nu "te leven met mijn volledige aandacht.Allemaal een fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Goede morgen allemaal,Hoop dat jullie goed geslapen hebben en vrolijk en gezond weer opgestaan zijn.Heb me aangemeld voor internet behandeling, vind het doodeng, stom he, wat kan er nu eng aan zijn, kan alleen maar helpen.Ga er vandaag weer vol goede moed tegen aan.Groetjes Calimero. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Hoi Calimero, ik las net je wie is wie even over maar daar kan ik het niet terugvinden: ben jij nou de dame met de vijf kinderen PLUS ook nog eens een kinderdagverblijf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 @BentheMet drie kinderen en kinderopvang.Vrolijk en gezond weer opgestaan vanochtend?Prettige dagCalimero Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Wel vrolijk, maar een tikje vergeetachtig zoals je ziet. Nee om de een of andere reden bleef ik er maar aan denken hoe je dat nou voor elkaar krijgt, kinderen thuis hebben en dan ook nog eens een kinderopvang runnen. Als ik een van mijn neefjes of nichtjes een paar dagen te logeren heb heb ik daarna al minstens een week nodig om weer tot mezelf te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 @BentheVraag ik me ook wel eens af, drie kids, 40 uur werken in de kinderopvang, een huishouden en studeren (psychologie).Maar goed ook, hoe drukker ik bezig ben hoe minder tijd voor alcohol. Heb verder weinig slaap nodig, mijn dagen lopen van kwart voor zeven 's morgens tot 1 á 2 uur snachts. Kan niet goed tegen niks doen, heb graag wat te doen en vind mijn werk heel erg leuk en de studie ook, alleen het huishouden niet .Groetjes Calimero. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Calimero, wat een energie. Nee, niksdoen daar hou ik ook niet van, hoewel, het denkbeeld om op de bank te liggen met een mooi boek terwijl je personeel aan het poetsen is.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Perioden met zon, en een enkele buiIn het noorden van het land komen nog enkele mistbanken voor, die de komende uren verdwijnen. Elders is het tamelijk zonnig. Later vanochtend vormen zich enkele stapelwolken, die vanmiddag lokaal uit kunnen groeien tot een enkele bui, in het zuidoosten mogelijk met onweer. De middagtemperatuur ligt rond 23 graden. Er is maar weinig wind, kracht 3 of minder, die meest uit een noordelijke richting komt. Komende nacht zijn er enkele opklaringen en is er kans op een lokale mistbank. De minimumtemperatuur ligt omstreeks 13 graden. Overdag zijn er perioden met zon en het blijft overal droog. De middagtemperatuur wordt ongeveer 22 graden. De westelijke wind is zwak tot matig, rond kracht 3, in het Waddengebied geleidelijk af en toe vrij krachtig, 5 Bft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Mooie spreuk BBEn ik moet toch ook eerst even Haddock feliciteren met zijn overwinning op zijn gewoonte risico gedrag:present::moon::):moon::):moon::):moon::)Ik weet hoe onmogelijk het je leek vorige week maar deze week heb je het toch maar even mooi gered...en geen trek. Applaus!!!Benthe...kreeg je een lik je op je snoetje?Quera..ik sluit me volledig aan bij de mail van Joann gisteravond...blijf schrijven je hebt ons nodig en wij jouw!Soothe...voor jouw al dag 9 :):):):)...SUUUUPPPEEER!!Verder wil ik iedereen die het goed doet een schouderklopje geveniedereen die nog wat aan het vallen is verzoeken weer op te staande mijlpalen onder ons ondersteunen door te zettenen verder allemaal een fijne dagik laat de eerste staan vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Mogge Safi,'t Was een beetje wennen, in zijn vorige huis sliep Max 's nachts in een bench. Tja en hier staan alle deuren binnenshuis open voor de katten, dus hij dacht dat hij ook wel overal heen mocht lopen, en op bed springen. Ik moest dus enkele malen vermanend optreden en dat ligt niet zo in mijn aard. Maar zoals je al zei, als ik dit niet al vanaf het begin goed aanpak, loopt 'ie zo over me heen. Wel vanmorgen al om halfzeven in het park, heel bijzonder zo vroeg. Dat mannetje gaat mij echt heel erg helpen met alcoholvrij blijven.Safi vandaag is je internetbegeleidster weer terug van vakantie (de mijne ook) dus volgende week naar deel twee, of was jij daar al aan begonnen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Nee ik vergis me, dat is pas de 27ste... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 BentheGoed zo..in het begin echt even extra consequent zijn doet wonderen voor de toekomst. Als hij niet op zijn plek wil blijven liggen de eerste nachten is het soms beter om het bv in het halletje te laten liggen waar je deuren dicht kunt doen...maar met je katten misschien onmogelijk.Mijn eerste hond(Max...hihihihi) heeft mij ook gered de balans naar het minderen te laten doorslaan i.p.v. naar het meerderen.Mijn begeleidster is pas maandag terug van vakantie en heel misschien ziet ze kans me te mailen maar anders pas in de loop van de week.Maar ze kan trots op me zijn en dat verheugt haar vast bijna net zo veel als mij!Dikke aai voor Max en dat ie je veel plezier & vriendschap zal geven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Ik was nog niet aan deel twee begonnen dat moet ik dus ook nog...gaan we samen op!Mijn lieverd wil nu even aan de lange ochtendwandeling door konijnen natuur gebied! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Zo, een heerlijk ontwaken. Ik krijg niet snel 'n kleur, Safi, maar bedankt voor de felicitaties. Het ging eigenlijk vrij gemakkelijk (gister met zin vroeg opgestaan) en de beloning is nu daar: 'n frisse kop.Overigens mag jij je ook wel gelukkig prijzen met zo'n droge kerel die zo mooi zegt: zullen we dat maar niet doen?. Hij kijkt echt heel anders tegen de zaken aan, zoals je al eerder schreef. Zo'n impulsieve middagborrel is ook gevaarlijk, lijkt me. Voor je het weet gaan we door. Maar daar weten we natuurlijk alles van.Ik denk toch nog serieus aan minderen. Zo eens in de zoveel tijd, als je bv. met goeie vrienden (die het nu trouwens bijna allemaal weten en toejuichen, ze kennen me, en hebben me op feestjes ook zien vervallen van 'n gezellig iemand tot 'n brabbelend monster!) lekker zit te eten ofzo. En dan niet teveel, nooit twee dagen achter elkaar, enfin, je kent de handvaten. Misschien dat ik dat zijpad ook wel probeer, ben altijd wel 'n beetje 'n verkenner geweest.Benthe, ik weet niet of jij op 'n etage woont of dat je boven slaapt? Hier is het met de honden heel gemakkelijk. Ze mogen vrijwel alles (luisteren overigens wel als de beste), maar niet naar boven. Doen ze ook niet. Zo heb ik ze nooit op de slaapkamer. Ze doen het ook niet als ik er niet ben. Wie weet is dat wat.Verder begin ik ook net aan het tweede deel van de tactus behandeling, dus gaan wij ook gelijk op!Iedereen 'n mooie dag, en hou het droog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Hoi Haddock, gefeliciteerd met je heldere kop. Ik woon op een flat, gelijkvloers dus, maar mijn hondje leert wel wat wel en niet mag.Wat jouw verkenningen betreft, het verbaast me een beetje. Zoveel drankervaring en dan toch weer die smoes van: gut het kan wel weer eens een keer. Schei toch uit, je hebt jezelf toch bewezen dat het niet kan. Daar word ik in het algemeen echt een beetje gek van, steeds dat idee van: drank is een beloning. Voor mensen die er mee kunnen omgaan wel, ja, maar niet voor mensen die in hun verleden bewezen hebben dat het GEEN beloning is en alleen maar ellende veroorzaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Haddock, ik voer ook dezelfde strijd als jij..minderen of stoppen, ik heb gisteravond dus wel die 2 biertjes uit de ijskast opgedronken en met volle overtuiging want ik kreeg het helemaal benauwd van het niet en nooit meer en het idee dat alcohol voor mij zwaar gif is. Voor mij is het belangrijkste om alcohol de baas te zijn en niet als ik drink grenzeloos te gaan tanken... het nooit meer werkt tegendraads en wordt een obsessie. Het is nu ook weer klaar. Geen kater, alleen dikke ogen omdat ik gisteren enorm heb lopen janken om mijn kat die er nog steeds niet is. Ik had niet de behoefte om na die 2 meer te halen, wilde dat ook echt niet. Of het nou een domme of slimme zet is geweest kom ik vanzelf wel achter want nu drink ik weer even niet! De tijd zal het leren.Ik wil absoluut niet meer zuipen, maar ik wil wel in gezelschap of soms alleen een keer een paar drankjes kunnen drinken.Moeilijk om het hier te schrijven omdat ik weet dat dat is wat iedereen graag zou willen en omdat ik ook niet weet of het haalbaar is, nogmaals, de tijd zal het leren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Daar zit het denk ik ook in, in de reden van het drinken, of het is af en toe eens een glas voor de gezelligheid of omdat je het om een af andere manier nodig denkt te hebben.Aan de andere kant als je het niet nodig hebt, wat is er dan op tegen iets voor de gezelligheid te drinken waar geen alcohol in zit.Slechte uitvinding alcohol voor plezier, gezelligheid hoort niks met alcohol te hebben, sterker nog, genoeg alcohol bederft de gezelligheid. Stom iets te drinken wat vaak uiteindelijk zijn doen misloopt.Groetjes Calimero. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Benthe: ik zeg niet dat ik dat morgen ga proberen, maar er komt 'n dag dat ik het ga proberen. Kan over maanden of jaren zijn, maar het komt. Bevalt het niet, dan wordt het pad weer terug bewandeld.Tapas: precies! Alcohol de baas, en niet gaan tanken. En zoals je zegt, je komt er vanzelf wel achter.Ik heb ook getwijfeld of ik dat wel op kon schrijven, maar zo zit het in m'n hoofd. Dit is 'n ADB site, en geen ADDU (alc. de deur uit) site, dus mijn beslommeringen komen op het forum. Het is waar ik over pieker. Kan 'n euforische droom zijn, hoor, we zien.Ik hoop echt dat je kat nog terug komt, het kan natuurlijk nog goed zo zijn dat iemand hem in huis genomen heeft. Ik hechte me de laatste jaren, zeker in zwelgend bombastische drankbuien, meer aan dieren dan aan mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Nodig? Nodig? Zit ik hier met een paar gremlins op het forum? Zijdezacht snoezig stemmetje: oh het kan best wel hoor, ik heb het nodig, het kan af en toe geen kwaad.... Schei toch uit met nodig, dat heb je helemaal niet nodig.Wat een mens nodig heeft is voldoende gezond voedsel, liefde en geborgenheid en een veilig dak boven het hoofd. En nou ga ik weg met de hond want dit flauwe gezemel wil ik niet meer horen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 quote: Originally posted by: CalimeroAan de andere kant als je het niet nodig hebt, wat is er dan op tegen iets voor de gezelligheid te drinken waar geen alcohol in zit. Groetjes Calimero. Die eerste of tweede, die de tongen wat losser en je hoofd wat roziger maakt, 'n licht gevoel van euforie. God, het lijkt wel 'n loflied! Dat is het natuurlijk niet, want wij zijn mensen die dan doorzetten. VALKUIL NUMMER EEN, lijkt me. Maar ik ga dat doorzetten proberen af te leren, na 'n periode van droogte, dat is. Tactus en ik zijn op weg. Mijn pad. Ieder het zijne. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flodder Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Goeie middag iedereen,jullie beginnen er ook vroeg aan en eindigen laat, komen jullie geen slaap tekort!!Vandaag is het mijn vuurproef..deze avond met vrienden gaan eten, ik had mij voorgenomen 1 glas te drinken maar ik ga toch proberen droog te blijven, ik begin mij nu veel beter te voelen en die mist is weg in mijne kop, ik kan nu helderder denken en dat is positief voor mij, dan kan ik gemakkelijker NEE zeggen, mijn eetlust begint ook wat te verminderen dus alles is possitief...waarom zou ik me dan een glas nemen...om terug te hervallen...neen ik denk het niet.hou het allemaal ook wat droog want het is zo een fijne terrasjesdag en dan moeten we allemaal oppassen voor die gremlins niet.Dotske, blijf maar meeschrijven hoor, ook al is het niet veel (bij mij ook niet ) je krijgt toch wel veel steun ( ook al is het door te lezen) en praat jij maar over wat je wil , als het je hart maar lucht nietwaar,groetjes aan iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Goeie middag allemaal,Ik heb vanochtend mijn sollicitatiegesprek gehad. Dat ging goed.Wel spannend om naar een gevangenis te gaan. Ik had wat extra tijd uitgetrokken, omdat ik verwachtte dat de binnenkomst tijd zou vergen.Dat klopte: paspoort uitgebreid gecontroleerd, gsm in een kluisje bergen, door detectiepoortje, dat natuurlijk ging rammelen; dus tas op de band en nog een keer erdoor.Alle binnendeuren gaan op slot achter je. Een belevenis op zich. En nu maar afwachten.Als het wat wordt, volgt een uitgebreid antecedentenonderzoek (ik had niet anders verwacht).Wel ik heb niets op mijn kerfstok, ook nooit gehad.Haddock, het is je eindelijk gelukt om niet te gaan drinken bij het einde van je dienst. Dat is een felicitatie waard. Man ga zo door, dag na dag, en dan kom je er wel. :present:Soothe, jij zit ook op de goede weg, volhouden en hou van jezelf. Hou je poot stijf en gebruik je koppigheid. :):):);)Alle andere die een mijlpaal vieren: van harte.Volgende week maandag komt een aantal Tactusmedewerkers tot volle tevredenheid van enige forumleden terug en ze mogen met recht trots zijn op hun pupillen. Zo, dan ga ik nu even lezen.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden