Vie Geplaatst 26 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Peppa, heb jij ook al een Fauve. Nee, ik niet, maar iemand anders op het forum wel.Behendigheidstraining volgt na deze basiscursus gehoorzaamheid, misschien doen we die training ook nog wel. Voorlopig zijn we nog een week of wat met de basiscursus bezig. Hoe gaat het met je? Je hebt trouwens gisteren niet meer gereageerd op mijn vraag wat je dan zelf van die tekst van Crossby enz., dacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Helaas moet ik nu de hele dag naar mijn moeder maar zal vanavond bij terug komst alles lezen en reageren op iedereen die hier een discussie over wil aan gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Wolkenvelden, vanmiddag zonnige perioden.Vanochtend overheerst de bewolking, maar vanmiddag komt de zon er weer geregeld bij en de temperatuur komt uit op zo'n 21 graden. De wind draait van zuidwest naar noordwest en is matig, kracht 3 of 4, in het Waddengebied eerst af en toe vrij krachtig, 5. Komende nacht zijn er enkele opklaringen, het blijft droog. De minimumtemperatuur ligt rond 13 graden. Maandagoverdag is het half tot zwaar bewolkt en is er een kleine kans op een buitje. De middagtemperatuur wordt zo'n 18 graden. Er waait een meest matige noordwestelijke wind. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Oh, en dan ook om helemaal eerlijk te zijn, ik was degene die het PB'eetje van Safi kreeg doorgestuurd, waarin de betreffende schrijfster zo overduidelijk te kennen gaf wat ze van nieuwkomers, bepaalde personen op het forum en het geleuter van tegenwoordig vond. Ik vond dit net als Safi behoorlijk errrrm, wat zullen we zeggen, tactloos. Safi was hier terecht van overstuur, en dat was ik ook toen ik het las.Stien stuurde mij die dag een paar PB 's die bij mij ook niet zo lekker overkwamen, en toen heb ik haar verteld dat ik het had over een post van <die betreffende persoon> Even later kwam de betreffende post openbaar op het forum, inderdaad zonder de persoonlijke aantijgingen die er oorspronkelijk wel in stonden.Het wordt lekker ingewikkeld, wat? Maar om even de detective te spelen, Stien hoe kon jij nou weten wat er achter de schermen was gebeurd zonder dat je ook even achter de schermen had gekeken?Overigens heb je me nooit een reaktie teruggegeven op mijn sportief bedoelde excuses, ook niet vandaag, terwijl wij toch eigenlijk alleen maar een kibbelpartijtje hadden. Of zie ik dat verkeerd?Moedig voorwaards, en Safi, eerlijkheid voor alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Safi,Dank dat je dit heb geschreven, ik denk dat dit verduidelijking is van hetgeen ik voorgaand geschreven heb. Het heeft mij n.l belemmerd in mijn beantwoorden van pb's de afgelopen week.Ik vond het dus beter om even niet te antwoorden.Voor mij is niet van belang het wie, waar, en waarom.Voor mijzelf is van belang wat een pb inhoudt, wat en hoe je daar mee omgaat.Voor mij blijft zoiets een kwestie van vertrouwelijkheid en privacy.Voor mij is het een week van bezinning geweest, wat heeft het voor mij betekent,wat doet het mij en waarom. Safi, no hard feelings mijner zijds. Ik hoop dat een ieder hieruit leert.Ik heb respect dat je dit nu van je af hebt geschreven, ook jij groeit!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Goede smorgens,Wat is er al weer veel geschreven.Wens iedereen een leuke en droge dag.Heb de klok zo ongeveer rond geslapen, is niks voor mij. Voel me nu ook knap beroerd omdat ik veel te laat ben met mijn medicijnen. Hoop dat het nog bijdraait vandaag.Zie jullie pas vanavond weer, moet zo weg, ben de Bob, dat helpt altijd als je niet wilt drinken.Doei doei en maak er wat van vandaag.Calimero Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 God, nu word ik wel heeeeel nieuwsgierig. Goedemorgen allemaal. Stien fijn dat je er weer bent en Ziza ook weer veilig in het land.:present:Mick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Ik begrijp nu pas dat het hele gedoe over de pb aan Stien over mij gaat. Inderdaad, ik heb die bewuste dag een pb aan Safi gestuurd, omdat de hele manier waarop door een aantal mensen die nog niet zo lang op het forum schreven over de 'oudjes' geschreven werd mij heel erg hoog zat, en ik er niet goed raad mee wist. Haddock suggereerde in zijn berichtje over de paardjes dat de ouderen GEZEGD zouden hebben dat er geen plaats was voor de nieuwe paardjes. Dat is pertinent onwaar, NIEMAND heeft gezegd dat er geen plaats zou zijn voor nieuwkomers. Er is slechts verzucht dat het oude forum soms gemist wordt, zonder daarmee op enigerlei wijze iets verkeerds te willen zeggen over nieuwkomers. Ik zie absoluut niet in wat daar verkeerd aan is. Je kunt iemand die er niet meer is toch missen?Juist omdat het mij dwars zat, en ik wilde begrijpen waar de wroeging tegen de ouderen vandaan kwam, heb ik geprobeerd mijn overwegingen uit te leggen aan één van de nieuwkomers, waarvan ik dacht dat ze over dingen nadenkt: Safi. In de hoop tot een gedachtenwisseling te komen. Dat was een verkeerde inschatting, en Safi zei mij, dat ik mijn overwegingen beter op het forum kon zetten. Dat heb ik toen ook gedaan, ik heb ALLES op het forum gezet, alleen naam en toenaam weggelaten. Want nu we toch eerlijk zijn, ik heb naar mijn gevoel niet kwaad gesproken, ik heb alleen aangegeven dat ik moeite heb met de berichtgeving van de laatste tijd, waaronder o.a. Corinne's neiging op iedereen te moeten reageren en vooral ongevraagd advies te geven. Dit was slechts bij wijze van voorbeeld bedoeld. Dat stukje staat er nog steeds in, alleen had ik haar naam weggelaten. Corinne weet dit ook, en heeft me ook uitgelegd dat haar ongevraagde adviezen ook een functie hebben voor haarzelf. Oké, nu snap ik dat, en kan ik er verder vrede mee hebben. Ik moet erbij zeggen dat ik Corinne, net als Safi, verder graag mag, en dat ik grote bewondering heb voor de manier waarop ze het doet. Ik had alleen moeite met die vorm van berichtgeven, en dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over haar. En verder had ik grote moeite met het gebrek aan inhoud van de berichtjes op de dagdraad op dat moment, en dat betrof een groot deel van de berichtjes. Gelukkig is dat sindsdien een hoop verbeterd.Ik besef nu dat ik niet over personen had moeten spreken in een pb. Dat was fout van mij, en als enige excuus kan ik zeggen dat ik erg emotioneel was over de hele toestand op dat moment. Een mens maakt in emotionele toestand wel eens fouten, en ik ben daar zeker geen uitzondering op. Ik heb ook een verkeerde inschatting gemaakt van Safi.Verder wil ik hier ook nog wel kwijt dat ik de avond voor ik Safi die pb schreef een aantal pb's heb gehad van een andere forumdeelnemer die nogal beschuldigend van toon waren, en waarin ik zelfs ervan beschuldigd werd gedronken te hebben. Dit laatste was geschreven om half twee 's nachts, toen ik al lang op bed lag, en dat alles naar aanleiding van mijn vervolg op het paardjesbericht. Ook dat zat me niet in de koude kleren.Ik merk heus wel dat ik sindsdien door enkele forumdeelnemers stelselmatig genegeerd wordt, en ik heb de afgelopen dagen bewust toch hier geschreven, zelfs als ik niet veel te zeggen had, alleen maar om duidelijk te laten zijn dat ik me niet door een paar mensen die het niet met me eens zijn hier weg laat pesten. Oudgedienden hebben namelijk net zoveel recht om hier te schrijven als nieuwelingen.Ik besef inmiddels ook dat ik me weliswaar kan storen aan bepaalden wijzen van schrijven, maar dat die mensen eveneens net zoveel rechten hebben als ik om op hun manier hun gang te gaan. Voor mij is het zaak uit te zoeken waarom ik me bij bepaalde dingen ongemakkelijk voel, waar dat gevoel vandaan komt, en wat IK eraan kan doen. Ik ben net als veel andere alcoholisten zwaar contactgestoord, en het maakt in feite niet meer uit wat er het eerst was. Gestopt blijven met alcohol houdt voor mij in dat ik hieraan moet en wil werken, daarom heb ik ook therapie, maar het betekent niet dat mijn problemen in een klap opgelost zijn. Dat kost tijd, misschien wel de rest van mijn leven.Iedereen die ik gekwetst heb met mijn opmerkingen: het spijt me. En dat meen ik oprecht.Iedereen die mij gekwetst heeft met diverse opmerkingen: ik zal proberen het te vergeven, en ik zal proberen te zien wat mijn aandeel erin is. Maar dat betekent niet dat ik alle schuld bij mezelf ga leggen, want ik vind niet dat ik overal schuld aan heb.Ik hoop dat hiermee alles wat duidelijker is, in ieder geval mijn aandeel in de controverse van vorige week. Ik kan het schrijven van mijn pb niet terug draaien, ik kan mijn fouten niet meer ongedaan maken, ik kan slechts volkomen eerlijk zijn over mijn aandeel in wat er vorige week gebeurde, en dat heb ik bij deze gedaan. Val maar over me heen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Ik was er ook even niet en dat is zo af en toe ook best wel lekker. Even afstand van het forum kan geen kwaad in mijn geval.Hoop dat het goed gaat met iedereen. Ik ga niet alles teruglezen, dat is me teveel. Ik zie dat er wat gedoe is over pb's. Vervelend. Klap je laptop dicht en weg is het probleem. Nee hoor, das wat kort door de bocht, maar soms werkt het echt.Mick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 @anna: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Benthe, ik heb nog niet de kans gehad. Je "poot" is geaccepteerd hoor.Die dag liepen de berichtgevingen nogal door elkaar heen en vlak voorjou welgemeende poot heb ik mijn pc uitgedaan.Op je overige vragen ga ik niet in, mijn inziens zal dit niet een bijdrageleveren op het dagdraadje van vandaag. Dus blijft het voor jou eenvraag voor mij een weet. Ik hoop niet dat ik spijt krijg hier nog weer aan begonnen te hebben.Pfffff, alco's zijn toch ........en daar reken ik mezelf ook onder hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Stien en Mick, welkom terug. Fijn weer wat van jullie te horen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 @BB: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Hoi, Mick alles goed?Laptop dicht, problemen weg? Ik heb het geprobeerd maar....Vertel me nu eens, wat voor laptop heb jij???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Die laptop heet volgens mij; ik zou willen dat al mijn problemen als sneeuw voor de zon waren verdwenen als ik mn laptoppie dicht doe. Zoiets.Heet die laptop van jou dan niet zo Stien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Hoi Stien,Ach... met mij gaat het zo zo. Ik heb een hele fijne laptop, die soms gewoon helemaal crashed en alle informatie wist. Grrrrrrr..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peppashooter Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 uitstekend,dat van die tekst van the eagles,ik dacht dat er gesproken werd over onze lieve heer.kan daar zelf verder weinig mee... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Zo, het is dus weer even een lekkere damestoestand hier geweest.. niet lullig bedoeld, maar als er veel vrouwen bij elkaar zijn (en zeker ons soort vrouwen) zijn er ook heel veel gevoelens en interpretaties van berichten en dat maakt het allemaal wel eens erg lastig.. vooral als dingen zich voor en achter de schermen afspelen... ben blij dat ik niet in die hele pbtjeswereld zit, maar het maakt wel duidelijk wat de lading van sommige berichtjes was die ik al niet zo snapte. Toch goed en fijn dat jullie het hier neerleggen en er duidelijkheid over geven. Hopelijk klaart het de lucht. Ergeren hoort bij het leven helaas. Net als rouwen om gemis van wat er was. De een stapt daar makkelijker overheen dan de ander. Het verhaal van de grazende paardjes van Haddock vond ik erg mooi en herkenbaar.. en die gevoelens die sommige paardjes volgens hem hebben zijn niet fout maar menselijk. De een gaat wat makkelijker met veranderingen om dan de ander en daar hangt geen waardeoordeel aan wat mij betreft. Dit forum is belangrijk voor iedereen en iedereen is anders en ook dat mag.Ik zit ook nog op een ander forum waar veel vrouwen zitten en daar gaat het er veel heftiger en erger aan toe, daarvan heb ik wel veel geleerd. Bij jezelf blijven vooral en als je iets niet begrijpt checken bij de ander.okee, de afwas is af, nu het huis nog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 BB, ook hoi. Ja als sneeuw voor de zon....crashen is ook niet alles want het moment op zich heb je dan niet zelf in de hand hé.Dat geeft ook weer de nodige frustraties.Maar af en toe dichtklappen zou geen kwaad kunnen, en ga ik zeker de komende tijd ook doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Goedemiddag allemaal,Ik had net al een heel verhaal getikt, maar het was zomaar weer weg. Maar goed, maar even opnieuw dan. Ik schreef in het draadje van gisteren om 12 uur dat ik nog niet gedronken had en dat ik hoopte, dat ik het vol zou houden. Werd daar nog aangemoedigd, wat me heel goed deed! Om een uur of half twee wilde ik gaan slapen, want ik was best wel moe, tot ik ineens merkte dat ik een gremlin (zo noemen jullie het toch?) op mijn schouder had. Ik had al visioenen, dat ik niet zou kunnen slapen (eergisteravond meegemaakt) en dat de gremlin zou zeggen (net als de avond ervoor), och ééntje kan geen kwaad joh, dan slaap je lekker.O nee dacht ik, dat niet weer. Ik ben toen maar met de gremlin naar films gaan kijken en om kwart over 4 bleek hij tot mijn grote opluchting in slaap gevallen. Ben toen met een heel goed gevoel naar bed gegaan, ik voelde me sterk en was trots op mezelf. Ik had het dan toch maar gered.Verder wel heel slecht geslapen, kort en ontzettend veel gedroomd, ik heb wat afgeklommen in mijn droom. Of dat nu door de film kwam of dat symbolisch was weet ik niet.In ieder geval dag 1 zit er op en nu ga ik door voor dag 2. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 @TapasIk duim nog steeds dat je kat terugkomt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Quera, wat goed van je dat je niet aan die gremlin toegegeven hebt. Je zult nu wel harstikke moe zijn, na zo'n half doorwaakte nacht. Maar wel weer een stukje sterker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Quera is de beste Quera is een topper Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjeb Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Goedemiddag!Ik zie dat dicussie nog zijn nawerking heeft.Was voor mij een reden om even hier niet meer te kijken doordat het niet veilig voelde.Maar ik ga door en hoop nog velen.Al 2 en halve week droog,sta er niet zoveel bij stil doordat het eigelijk gewoon moet zijn en niet bijzonder maar oke een complimentje mag er wel eens af voor mezelf:-)Is soms moeilijk hoor,ben een beginende relatie weer kwijt door eigelijk hoe ik was,en hoe ik nu ben word eigelijk niet naar gekeken.Zal er wel bij horen.Gisteren naar Westerpop geweest en je ziet hoe mensen afgevoert worden die ooit in een afkickclupje zaten waar ik zelf ook deel aannam.Dan ben ik wel trots en blij hoe ik het nu doe.Merk ook dat ik nu ook wat bio stabieler aan het worden ben,maar dan nog soms die eenzaamheid.Ach het zal het proces wel zijn.Sterkte met deze dagPaul. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Hartstikke goed, pietjeb! Fijn om te lezen dat er zoveel mensen die moeilijke eerste weken goed doorkomen. Klasse! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden