Gem Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Goedemorgen!We zijn bijna 24 uur hier aanwezig op het forum, getuige het laatste bericht van Corinne!Ik lig al een tijdje wakker en ben maar opgestaan. Mijn hele lieve dochter is net pas thuis gekomen. Ik werd al iedere keer wakker, want we laten altijd een lichtje aan, dat zij uitdoet als ze thuiskomt. Dat lichtje kan ik vanuit mijn slaapkamer zien en ik ben dus regelmatig wakker geweest om te constateren dat ze nog niet thuis was.Voordeel van dat lichtje is dat ik gerust kan slapen als het uit is, want dan is ze veilig thuis. Het grote nadeel is je verbijten als iedere keer dat je wakker wordt het licht nog aan is.Ik kan daar niet tegen en dan word ik op een gegeven moment heel boos. In dit geval zo boos, dat ik niet meer kan slapen.Afijn een goed begin van een werkweek na de vakantie!Vanavond een hartig woordje met haar spreken, ook omdat ze bijna naar school gaat en dus in een normaal ritme moet komen. Het feit dat ik wakker lig kan haar niet boeien, dus ik zal zelf met dit probleem om moeten leren gaan. Ik kan niet begrijpen dat ze geen rekening met ons (mijn man en ik) houdt en uitsluitend doet waar zij maar zin in heeft.Hotel Mama en Papa is het hier dus ook!Ik moet wat doen met die boosheid naar haar toe, want zij is ook nog boos op mij vanwege mijn drankverleden. Praten heeft helaas nog geen zin, hiervoor zijn al vele pogingen gestrand. mijn schuldgevoel speelt me ook parten.Fout, fout, fout! Ik heb last van een schuldgevoel en kan het verleden niet los laten. Ik weet dat het fout is.Ik moet me vasthouden aan het feit dat ik nu ruim 3 maanden wat aan dat verleden doe. Helaas met wisselend succes, behalve dat ik nog steeds geen druppel heb gedronken.Mijn slaappatroon is nog niet hersteld met als gevolg een chronische vermoeidheid, die helaas, ook na de vakantie, nog niet over is! Ik ga me gauw aankleden, want ik dreig te zwelgen in zelfmedelijden.Ik ga er nog steeds voor! Ik WIL niet meer drinken, ook al is de verleiding soms nog groot. Ik moet me vasthouden aan de goede dingen die niet drinken met zich mee neemt. Tenslotte zit ik hier nu brak maar verder helder dit stukje te schrijven. Een beetje te helder misschien, want de gevoelens gieren door me heen! Toch zal ik na vandaag weer blij zijn, dat ik vandaag die eerste niet heb genomen. Sorry voor het feit dat ik dit draadje niet plezierig open. Positief blijven dat is mijn doel voor vandaag en voor de komende tijd. Liefst voor altijd!Succes iedereen vandaag. Ik hoop dat jullie allemaal je doelstelling voor vandaag bereiken. Iedereen is van goede wil, dus kan het lukken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Goedemorgen Motiva en alle anderen,Motiva, het lijkt me behoorlijk lastig om in jouw situatie te zijn. Ik weet dat ik jarenlang boos was op mijn vader omdat hij een matresse op nahield en mijn moeder zoveeel pijn deed en ons leven onstabiel maakte. Ondanks dat ik met allerlei psychologen sprak hielp dat mij niet. Het enige wat mij geholpen heeft is het hem te vergeven. Mijn zus zei ooit tegen mij het is zijn leven is en ik de mijne niet moet vergallen door boos op hem te blijven. Wat ik met het voorbeeld wil aangeven is dat je dochter op een of ander manier misschien moet leren om te gaan met je Alco verleden. Ik denk dat je naast ADB haar kan steunen, maar uiteindelijk moet bij haar het besef doordringen dat boosheid niet de oplossing is. Hoe en wanneer dat kan ik je niet vertellen. In elk geval sterkte ermeeVandaag weer dag 20 ADB. gelukkig ben ik vandaag vrij dus ga ik lekker luieren.Allemaal een fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flodder Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 goeie morgen iedereen, allemaal een droge dag toegewenst en weinig gremlins in de buurt.dat moeilijkslapen, dat blijft wel duren lees ik hier maar ja er moet een hoop vergif uit ons lichaam en als ge jaren drinkt duurt het waarschijnlijk ook jaren dat het eruit is;ik neem mij wel een temesta 1mg, anders slaap ik niet.Bij mij dus dag 22 en ik drink niet vandaag.Voor allen die het moeilijk krijgen vandaag, tis goed weer, ga fietsen of begin te poetsen tenminste als ge thuis zijt en wie gaat werken : stort je op je werk...dat help ook.ik kom vandaag af en toe eens lezen want het is vandaag mijn poetsdag en ik heb serieus wat werk, ambetant he, je huis staat schoon tegen 16u, dan komt iedereen naar huis en tegen 20u zie je al niets meer van al ons gepoets..tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 GemGoedenmorgen, een vriendin van me met 2 puberende zonen heeft me een keer uitgelegd dat pubers dat gedeelte in de hersenen nog niet ontwikkeld hebben waar ze mee gaan denken met anderen. Door dit te beseffen kon ze haar boosheid over bepaald gedrag los laten.Ik hoop dat je dochter je gauw vergeven kan en had gewild dat ik met mijn vader in therapie had kunnen gaan omdat mijn woede over zijn alcohol gedrag altijd tussen ons in heeft gestaan en uiteindelijk heeft geleid tot mijn alcoholverslaving.Ik heb een beetje een angstig gevoel omdat ik naar de doktor ga en zit er ook aan te denken om met hem over refusal te praten alhoewel het me wel goed lukt om van de drank af te blijven maar ons kent ons en vertrouw nooit een alcoholist.Misschien als ik refusal ga slikken dat ik dan zeker kan zijn dat een dom zwak moment van zelfmedelijden mij niet kan pakken.Maar ik haat aan de andere kant chemicaliën slikken dus ik ben er nog niet helemaal uit.Ik ben de tel een beetje kwijt met wie hoeveel dagen ADB is maar wens jullie allemaal veel steun en doorzettingsvermogen. Mocht je toch een zwak moment hebben ga even wandelen zonder geld op zak en denk er een tijdje goed over na of JIJ het bent die alcohol wil of dat het dat Puberale Gremlin monster is in je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Hoi Hoelahoep, Sandra en Gem,Gem al heel goed dat je de situatie onder woorden kan brengen, er spelen inderdaad heelveel zaken mee. Kop op,goede moed! Kinderen pffff.... ' k weet er alles van.(Het schijnt een jaar te duren voor al het vergif uit al je lichaamscellen zijn verdwenen.)Hoelahoep,dag 22! en goede voornemens, poetsen en fietsen! Sandra, alweer dag 20, ben je jaloers op je, je gaat lekker luieren. Ik zie nogal tegen de dag op, start met veel dingen en ben onzeker. Het wordt ook laat vanavond en hoop dat ik geen gremlins op bezoek krijg.Ik start in ieder geval dag 14!!! EN IK DRINK NIET! Allemaal veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Sandradag 20 alweer ...ik wens je een fijne vrije dagHoelahoepDag 22 alweer en jij een fijne poetsdag (als dat mogelijk is...afwassen gaat nog maar poetsen brrr)en geniet van dat moment tussen 16.00 uur en 20.00 uur als het nog lekker schoon lijktAntwee hele weken is meer dan 13 dagen dus doorzetten naar 3 weken..stapje voor stapje zoals je weet en met de zenuwen en onzekerheden 2 stapjes vooruit en 1 stapje terug maar nu na bijna 2 maanden voel ik me een stuk rustiger als ik over mezelf nadenk en een stuk positiever over mezelf.Het voelt meer alsof ik keuzes maak i.p.v. maar van de ene situaties in de andere te belanden zonder een gestructureerd keuzepad ertussen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Dag Allemaal!De dag komt een beetje aarzelend op gang.. Heb net een beetje bijgelezen. Goed dat de PB-lucht geklaard is (al duurde het bij mij een hele tijd om te achterhalen wie nu precies van wie een PB had doorgestuurd en waarom dat dan zo erg was). Ik denk dat het goed is om ons te realiseren dat we hier allemaal zoeken naar steun en hulp en die allemaal kunnen geven en krijgen en dat daarbij ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is: net het echte leven, zeg maar. Daarom is het hier ook goed toeven..Safi, ik heb jouw berichten met ontroering gelezen. Het is ook elf jaar geleden dat mijn alcoholische moeder stierf en ik denk vaak aan haar. Zij was wel heel anders dan je vader, heb ik de indruk: zij was zacht, somber en labiel.. Ik zou ook niet zeggen dat ik dankzij haar alcoholist ben geworden, maar ze zal haar erfelijk materiaal wel aan mij hebben doorgegven (ook de Psoriasis komt van haar! Dankjewel nog!) en ik had een tamelijk ingewikkelde jeugd, met haar - mijn moeder - en mijn, niet verslaafde maar wel veeleisende en tamelijk liefdeloze vader. Squeezed.. Zo voelde ik me vaak. En opboksend tegen zoveel verschillende verwachtingen dat ik een jongleur werd met mijn eigen leven.. Enfin, stof voor therapie. Het is toch mooi om te zien, Safi, dat je ondanks die bagage nu zo'n sterke vrouw bent en de dingen zo goed aanpakt en verwoordt! Dat moet je toch ook vrolijk stemmen.Ik gebruik nu zelf Refusal en het stelt kwa bijwerkingen niets voor. Je krijgt er wel een onbekende smaak van in je mond: maar daar wen je wel aan. Het werkt wel als extra steun bij je eigen voornemen. Mijn Gremlins waren denk ik - grotendeels onbewust - misschien toch vooral van het type "misschien kan het nog een keertje", en Refusal helpt om een eventuele impuls daartoe krachtig te onderdrukken. Zo hoef ik me geen zorgen te maken. Ook voor mijn omgeving (mijn Geliefde en mij ex - de moeder van mijn kinderen) brengt het rust. Een aanrader dus, zou ik zeggen!Met mij gaat het verder redelijk. De ergste grauwheid hebben we gehad. Het leven kan zo uitzichtloos lijken op sommige momenten.. Nu heb ik overwegend een gevoel dat het me wel gaat lukken. Dat ik nu de goede dingen doe.. Dat het geen zin heeft me alsmaar schuldig te voelen, dat ik weet waaraan ik nog keihard moet werken. Ik wens iedereen een mooie ADB-dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Goede smorgensmijn vierde adb-dag. Gaat best goed zo, gisteren was een makkie, maar vandaag komen er weer twee momenten waarvan ik weet dat het lastig gaat worden, ga me daar dus goed op voor bereiden, misschien jullie wel lastig vallen ter afleiding. Eerste moment is om zes uur als ik uitgewerkt ben, maar dan heb ik het te druk om hier te zijn, tweede moment om ongeveer kwart voor tien, wanneer ik terug kom van twee uur lang in een groot gezelschap geweest te zijn.Misschien kan ik beter vandaag de katten geen eten geven, dan lusten ze de gremlins wel rond die tijd.Volgende huisdier wordt een tijger, die heeft een grotere maag.Fijne dag allemaal, ziet er hier heel mooi uit, wordt er gewoon helemaal vrolijk van. Hoop dat jullie ook een goede en droge dag hebben.Groetjes Calimero. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Hoi Safi,Dank je. Je hebt een angstig gevoel omdat je naar de huisarts gaat. Waarom niet positief opstellen. Misschien valt het allemaal mee. Iemand schreef in het forum"leef nu ". Dus je weet in het nu nog niet of je iets mankeert, geniet van het moment. Succes en sterkte.An, jij doet het prima, niks om jaloers te zijn, volgend week ben je ook 20 dagen ADB. En je heb totnutoe de grimlins kunnen verslaan, dus vandaag lukt het je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 RJBBedankt voor je lieve steunende woorden en ik ben blij om te lezen dat jij je weer een beetje beter voelt en tenminste uit dat diepe gat begint op te staan... quote: Met mij gaat het verder redelijk. De ergste grauwheid hebben we gehad. Het leven kan zo uitzichtloos lijken op sommige momenten.. Nu heb ik overwegend een gevoel dat het me wel gaat lukken. Dat ik nu de goede dingen doe.. Dat het geen zin heeft me alsmaar schuldig te voelen, dat ik weet waaraan ik nog keihard moet werken. that's the spirit RJB en met deze gedachten kun je ook veel meer dan met schaamte en schuld.Opbouwende gedachten zijn helendAfkrakende gedachten valkuilen van alcoholisme.Ik ben erg blij voor je!En wens je veel succes in je dagelijkse struggle maar je komt er wel zolang je maar schrijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Moet nu helaas echt gaan...tot vanavond..heb een druk programma van doktor, RDW en stalling voor de bus, verzekering etc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Morgen allemaal,Sandra, lekker genieten van je vrije dag. Ik hoop, nee we krijgen ook wat zon erbij hier komt hij al langzaam door! Ook ik mag vandaag weer even bijkomen en positief blijvend, daar ga ik van genieten!Gem, je bent w.s. al aan het werk. Je verhaal zal bij vele van ons bekend klinken.Nou ik zal je maar niet vertellen hoe ik dat aangepakt heb, want mijn omgeving zegt altijd dat ik het verkeerd gedaan/ doe. Je weet ze zijn hier niet weg te krijgen, oh wat hebben ze het slecht!En vooral slecht gehad!Die schuldgevoelens worden bij mij wel wat minder nu ik langer droog sta. Voor mijn gevoel komen er bij tijd en wijle steeds meer situaties waarbij ik een ieder verwonderd zie kijken.Maar gepraat wordt hier nog steeds niet, ik vul dus het denkwerk maar in. Mijn kinderen zijn geen praters als het om moeilijke gesprekken gaat.Hoelahoep, wat een energieke voornemens. Ik móet ook hier aan de gang, als het zonnetje naar binnen schijnt.........schaamte. Maar ja meestal zo na het weekend.Saf, ik hoop dat je vandaag een beslissing kunt nemen of je wel/niet aan de refusal wil. Anders wordt het wel lastig voor je arts. Gewoon doen, niet innemen kan altijd nog toch?An, je laat me verbazen, duurt het nu al een jaar voor die rommel uit mijn lijf is?Je gaat in elk geval lekker, dag 14, ofwel 2 weken! Ik ga nu aan mijn stutten trekken, ben al laat op gestaan en kom vandaag vast tijd te kort.Laat die eerste staan dan is het grootste karwei gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Pas nieuw en wil ook graag mee babbelen hier.Sinds 2 dagen 'maar' 2 wijntjes per avond gedronken. Dat is een heel verschil met voorheen want toen dronk ik minstens een fles leeg op een avond. En dat al jarenlang.Ik drink al zo'n 14 jaar teveel maar de laatste jaren is het de spuigaten uit aan het lopen. Regelmatig stomdronken, dingen gedaan die ik me de volgende dag niet meer kon herinneren maar als ze me verteld werden, schaamde ik me rot. Vaak spijt als haren op mijn kop gehad.Ik ben dus best trots op mezelf met m'n 2 wijntjes maar als ik jullie dan lees...helemaal gestopt, zomaar, dan neem ik mijn petje voor jullie af.Vraag me nu ook af of ik mezelf niet voor de gek zit te houden door eerst te gaan minderen met drinken. Uitstelgedrag ofzo?Merk wel dat ik minder heb gedronken; trillerig, beetje duizelig en heel moe.Toch geeft het uitzicht op die twee wijntjes, die ik van mezelf mag, me de moed om nuchter te blijven tot zo'n 10 uur 's avonds.Ik ben alleenstaand met kind (ik heb wel een vriend maar zie die alleen in het weekend) en ik vind dat er ook niet makkelijker op maken.Maar ik moet gewoon stoppen met dat zuipen, mijn relatie was bijna naar de knoppen, mijn kind begon er onder te lijden om maar niet te spreken over mijn gezondheid.Ik wil weer helder en fit zijn!!!Iedereen heel veel sterkte en succes vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Beste Xienix,Welkom op dit forum. Ik denk dat je er veel aan kunt hebben.. Ik kan je natuurlijk geen advies geven over hoe jij het beste ADB kunte blijven.. Mijn ervaring is wel dat "minderen" geen echt effect heeft.. Dat kan je dan even en dan opeens drink je weer net zoveel als daarvoor.. Als het echt de spuigaten uitloopt, zoals je schrijft, moet je misschien drastischer dingen doen.. Ik weet niet of je je al aangemeld hebt bij de Internet Behandeling, maar daar hoor ik - hier - veel goede dingen over.. Misschien kan je daar veel aan hebben!Succes, sterkte en nogmaals welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 @XienixWelkom op het forum. Goed van je dat je je hier hebt aangemeld. Wat betreft het afbouwen van je alcohol kan ik ook geen advies geven. Ben hier zelf ook maar net, maar ik wil je wel veel succes wensen.@Calimero Je gaat goed, je loopt een dag op mij voor. Dag drie, ik ga het toch even opschrijven, want ik ben er trots op!Verder goedemorgen iedereen en ondanks dat ik slecht geslapen heb, ben ik een heel goed humeur. Ik zal daar vandaag maar van profiteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Hoi Xienix, je naam heb je leuk gekozen maar ik vind hem niet helemaal passend hoor.Je ziet wel degelijk wat. Je hebt al onderkend dat je een probleem hebt en dat is niet niets.Ook ben je al geminderd, doe het op je eigen manier en tijdens je therapie zul je er vanzelfachter komen wat het beste bij je past.Hier zul je merken dat het doel wat jij wil behalen voor velen van ons ontoereikend is, maarwie weet toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Goeiemorgen,Wat betreft refusal/trekremmers + niet zo graag chemische middelen slikken, dat heb ik ook. Vorige week ben ik naar een homeopate gegaan. Die heeft me het hemd van het lijf gevraagd, mijn hele verleden en heden liggen daar in die wachtkamer. Ook lichamelijk onderzoek, op zijn Chinees: pols en kleur van de tong schijnen erg belangrijk te zijn. Op basis van deze bevindingen heeft ze een arsenaal druppeltjes en korreltjes voor me samengesteld. (Die overigens gelukkig voor een groot deel door mijn verzekering worden vergoed.) Het is niet zo dat ik ziek word als ik er bij zou drinken, zij gaat er van uit dat er een oorzaak is dat je drinkt (ja, nogal een open deur). Ik ben een warmtezoeker, mijn ziel lijkt wel een afvoerputje waar het warmte en liefde betreft, kan er nooit genoeg van krijgen. De wijn was een surrogaat. En geloof er in of niet, maar ik voel me de laatste dagen inderdaad vrediger met mezelf en stukken minder rusteloos. Hoewel al dat lopen met hondje Max hier beslist ook mee te maken heeft. Maar het is misschien een tip voor degenen die een steuntje in de rug willen maar liever niet aan de refusal gaan. Aan allen weer een goede alcoholvrije dag toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Xienix, van mij ook een hartelijk welkom. Zoals anderen al schreven, het is aan jou of je wil minderen of stoppen. Mijn eigen ervaring is dat minderen op den duur niet werkt, omdat je dan toch de hele dag met de alcohol bezig blijft. (Wanneer mag ik nou eindelijk?) Die afkickverschijnselen gaan snel over hoor, is even vervelend maar met een paar dagen gepiept. Veel succes gewenst en ik hoop dat je veel aan het forum hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Dank je RJB en Quera!Ik wil deze week nog die twee wijntjes per dag blijven drinken, en dan volgende week een aantal alco-vrije dagen. Ik hoop op deze manier de ergste ontwenningsverschijnselen te voorkomen.Ik ben eerder eens 'cold turkey' gestopt en voelde me toch een potje ellendig!Helaas ging ik de zevende stopdag weer drinken...die verrekte alcohol was mij weer de baas geworden.Binnen de kortste tijd was ik weer terug bij af.Ik hoop dat dit forum gaat helpen om over de ergste trek heen te komen dmv schrijven en lezen.Jullie gaan dus vaker last van me hebben.Heb me een week geleden aangemeld voor de internet-behandeling en wacht nog op een coach.Kan het lang duren voordat je er één toegewezen krijgt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 quote: Originally posted by: BentheXienix, van mij ook een hartelijk welkom. Zoals anderen al schreven, het is aan jou of je wil minderen of stoppen. Mijn eigen ervaring is dat minderen op den duur niet werkt, omdat je dan toch de hele dag met de alcohol bezig blijft. (Wanneer mag ik nou eindelijk?) Die afkickverschijnselen gaan snel over hoor, is even vervelend maar met een paar dagen gepiept. Veel succes gewenst en ik hoop dat je veel aan het forum hebt. Dank je!Ik kijk het even aan of het met minderen wil lukken.In je eerdere bericht schreef je dat je ziel wel een afvoerputje lijkt waar het warmte en liefde betreft.Bam! Die kwam even bij me binnen zeg!Alcohol is de vervanger voor mij, het maakt me warm in mijn lijf, ik hou van het warme gevoel dat de alcohol me geeft. Daarnaast is het mijn trouwe vriend geworden...Al besef ik best dat het eigenlijk mijn grootste vijand is. Haat-liefde relatie.Ik moet leren om heel veel van mezelf te gaan houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flodder Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Hallo xienix,welkom bij onze groep die een nieuw, helderder leven wil opbouwen en er serieus aan werkt.tussen het schrobben en poetsen kom ik eventjes op het forum ( voor uit te blazen) ik volg nu ook een internetbehandeling, dat duurde ongeveer 14 dagen eer ik antwoord kreeg, maar nu maak ik dus alle dagen mijn huiswerk, ik krijg steeds zin in een glas wijn rond 16u en dat duurt zo toch een uur, dan kom ik op het forumlezen of meeschrijven, dan gaat het meestal over maar toch moeten we iedere dag op onze hoede zijn.Het kan zijn dat je beter bent met af te bouwen voor de ontwenningsverschijselen maar ik heb dat ook ooit eens geprobeert en je kunt dat wel een tijdje maar inplaats van afbouw wordt het meestal opbouw en dat is niet onze bedoeling.groetjes nog en veel sterkte, mijn sponsen roepen mij!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Beste Benthe, Xienix en andere lief-gevonden-willen-worders,Ik herken wel wat jullie schrijven... Die permanente drang naar liefde en warmte.. Ziekelijk is het! Ergens iets te kort gekomen vroeger en dat een leven lang koste wat het kost willen compenseren! (Love covers all things... Het is net drank!)..De ironie - althans in mijn geval, ik hoop dat het bij jullie meevalt - is dat hoe bezetener je de liefde zoekt, hoe meer je ervan verliest. Een mens kan nu eenmaal niet zoveel liefde en warmte ontvangen en de maskerade die nodig is om alsmaar lief gevonden te worden, stoot mensen af en maakt jezelf dood- en doodmoe..Er zijn een paar mogelijke strategien: de eerste is: aanvaarden dat nu eenmaal niet alles lief, warm, mooi, gezellig, harmonieus en geweldig is! Alles is beperkt: dus ook de liefde. En aanvaard ook dat je niet altijd lief hoeft te zijn: dat is ten eerste ongeloofwaardig en ten tweede uitputtend. De tweede strategie is: op zoek gaan naar de liefde in jezelf: naar de liefde ook voor je jezelf. Ik heb het zo driftig buiten mezelf gezocht, dat ik nooit echt heb geleerd van mezelf te houden. "Wat een leuke man ben ik eigenlijk!", dat zou ik mezelf wel eens willen horen zeggen! Jezelf lief vinden, jezelf genoeg vinden, jezelf aanvaarden zoals je bent met je zonnige en donkere kanten: dat is volgens mij de truc.Daar ben ik nog lang niet: maar als doel vind ik het mooi genoeg! En ook het doel geeft energie!(Die ik tot nu toe vooral heb besteed aan stofzuigen, afnemen en het onkruidvrij-maken van de oprit..) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Xienix, ik las naderhand op de wie is wie dat je langzaam wil afbouwen. Je zegt dat je dat doet om de afkickverschijnselen wat te verzachten. Je kan ook naar je huisarts gaan om medicijnen tegen die verschijnselen. Dan hoef je je in elk geval in die afkicktijd geen zorgen te maken over hoeveel flessen je in huis haalt (want dat doe je dan gewoon niet) en te piekeren of je nou een, twee of drie wijntjes zal nemen. By the way, Houtje heeft ergens (ik kan het niet meer vinden houtje!!!!) een prachtig verhaal geschreven over "Het gat in je ziel". Dat dekt de lading wel.RJB, heb je ook wel al die bolasters tussen de tegels vandaan getrokken?Jarenlang ben ik zo'n zeikertje geweest dat bedelde om wat liefde. "Vind je me nog wel lief?" "Hou je nog wel van me?" Als ik niet mezelf was geweest was ik precies het mens geweest waar ik zo'n hekel aan heb. En ja, ik had ook een hekel aan mezelf, met al mijn afhankelijkheid van de goedkeuring en liefde van een ander. In ieder geval heb ik dat bedelen grondig afgeleerd, wat niet wil zeggen dat die enorme behoefte er niet meer is. Maar wat wel is gebeurd is dat ik veel meer oog heb gekregen voor de liefde die ik wel krijg. Dat zag ik eerder gewoon niet. En daar doe je dan ook die ander mee tekort, die ook maar worstelt met zichzelf. Waarom denken wij zo vaak dat alle onzekerheid en innerlijke bibberaties en behoefte aan liefde alleen voor ons gereserveerd zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Lief Benthje,Zal ik het even voor je opzoeken? Het is zo verschrikkelijk waar (ik voel het weer zó vandaag)...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 @BentheBedoel je "Het gat in je hart? Dat staat bij Thema's rondom. http://forum.alcoholdebaas.nl/...did=1207&enterthread=y Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden