Spring naar bijdragen

dinsdag 28 augustus 2008


Sandra

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Vandaag weer werken. Ben ondertussen weer 21 dagen ADB. Ik had gister een vrije dag en de bedoeling was lekker te luieren, maar ik merk dat juist als ik aan het nietsdoen ben de grimlins hun aanval doen. Heb gister heel veel last van emoties gehad. En dat was de reden dat de grimlins in mijn hoofd op hol probeerde te brengen. Gelukkig is het ze niet gelukt.
Merkt wel dat emoties veel pijnlijker zijn als je jezelf niet verdoofd, maar je verwerkt ze in elk geval goed.
Heb gelukkig niet gedronken. Vandaag weer werken.
Allemaal een heel prettige dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Môgge...

Drie weken, Sandra! :present: :present: :present: alsjeblieft, dik verdiend, supergoed hee!
Je bent toch maar mooi door die moeilijke eerste weken heen, nu volhouden hoor. Je klinkt iig al een stuk rustiger. Mooi werk!
En ja, dat klopt, niets doen, daar houden die gremlins wel van. Het zijn geen klussers, dan rennen ze wel gauw weg. Ik heb tijdens mijn verhuizing ook weinig van die beessies gezien, alleen als ik even ging uitrusten... dan staken ze hun snoet weer om het hoekje.

Soothe, hoe is het met je dagritme? Morgen twee weken, je gaat goed man! You can do it!

@ iedereen: het wordt weer een mooie dag, laten we het zo houden! Ik drink vandaag NIET.

Werkze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Water en Sandra,
Ik moest gister aan je denken Sandra, aan jouw luierdagje! Hoe zou het gaan?? Je had er echt zin in, lekker niks doen. En ik dacht vantevoren ook al, dat kan best eens een moeilijk dagje worden voor Sandra. In alle rust kom je toch jezelf weer tegen. Het is een kunst om je te kunnen ontspannen. Ik heb er jaren over moeten doen om deze kunst te leren zonder die ZOOI. Gewoon genieten om s'morgens vroeg naar de markt te gaan. Er ging wel een wereld voor me open. Na zoveel jaren stond ik daar dan op zo'n frisse zaterdagmorgen markt. Ik vond het allemaal even geweldig. Of gewoon in de tuin, met een boek, geweldig. Ik merk nu wel dat al wat ik geleerd heb nu na mijn terugval niet ineens weg is: dus we kunnen leren, veranderen van gedrag, maar dan moeten we het wel doen.

Stien gaat het weer, las zojuist dat je het gister zwaar had. Ik heb met mezelf afgesproken wanneer ik het zo zwaar heb dat ik ALLES mag doen, behalve drinken. Ga eten, roken, film huren weet ik veel wat..
Ik hoop echt dat het weer gaat.

Vandaag DRINK IK in ieder geval NIET!!!!!! Ik hoef die smerige troep echt niet. Ben van plan vanavond heeeel lekker te gaan koken!!
Een goede dag wens ik jullie allemaal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie morgen iedereen en een droge dag toegewenst,
vandaag dag 23, kben bijna de tel kwijt.
proficiat sandra 21 dagen , das super niet.
Gisteren kwam ik laat thuis van een vergadering en mijn partner zat in de zetel, hij had al 2 wiskhy's gedronken, als ik niet thuis ben profiteert hij ervan om er ene te nemen, twas natuurlijk dikken ambras want hij wordt steeds aggressief van wiskhy, alhoewel dat het maar 2 keer op een jaar gebeurt, is het mij toch 2 keer teveel...dus ..ik een ganse nacht geen oog toegedaan en deze morgen opgestaan met een enorm slecht gevoel, zo depprie.
Gisteren was mijn dag zo tof en nu ....dat zijn zo van die moeilijke dagen dat ik veel bezoek zal krijgen van de gremlins, ik zal wel regematig eens komen kijken want ik wer thuis vandaag, en we zullen ze wel verslaan..
groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KAT KAATJE IS TERUG!!!!!!!!!!!!!!!!!

vraag me niet waar ze vandaan komt, maar 10 minuten geleden stond ze gewoon voor mijn deur te miauwen alsof ik een uurtje weggeweest was. Ze is niet extreem mager had wel veel honger en dorst.... krengetje is weer thuis!!! pffft, geloof het nog steeds niet!! en dat na 9 dagen!!!!

meiden en heren, bedankt voor al het duimen en Tollie bedankt voor al die kaarsen die je hebt opgebrand!!! ongelovelijk maar waar, ze is weer thuis!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Af en toe zon en op de meeste plaatsen droog.

Er zijn wolkenvelden, afgewisseld door zonnige perioden en het blijft vrijwel overal droog, in het noorden is er een kleine kans op een bui. Er waait een matige noordelijke wind. Het maximum wordt ongeveer 18 graden. Komende nacht zijn er flinke opklaringen, blijft het droog en kunnen er enkele mistbanken gevormd worden. Minima komen uit op omstreeks 9 graden. Woensdag overdag zijn er flinke perioden met zon en blijft het droog. Middagtemperatuur ongeveer 18 graden. Noordelijke wind, zwak tot matig, rond kracht 3.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelahoep en Sandra goed hoor,errrug knap:)
An ga zo door en ale anderen ook die het droog houden veel succes hoor!
En ook die het niet gelukt is sterkte in de strijd.
Bedankt voor jullie reacties tegen het sluiten van een detox afdeling,heb inmiddels de pers aan geschreven,kijken of ze reageren.Er is ook al een brief weg naar hogerop,nog geen reactie gehad,dus tijd voor actie!!!!
Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas

Wat heerlijk...ik had me geen beter nieuws kunnen wensen vandaag. Ik ben zo blij voor je en wat zijn katten toch ongelofelijke beesten.Mijn hond is vooral helemaal door ze gefascineerd omdat ze alleen op straat mogen...dat lijkt haar volgens mij ook wel eens geweldig.
Geniet van je wandeling samen.

Stien
Rot om te lezen dat je het gisteren zo moeilijk had en je zo verschrikkelijk onzeker en alleen voelde.
Het mooiste zou zijn als je tot een nieuw inzicht over je innerlijke gevecht bent gekomen en laat je door niemand aanpraten dat er wat aan je mankeert als je niet van krijsende kinderen houd. Ik haat krijsende kinderen en ben bijna elke dag blij dat ik geen kinderen heb als ik jullie verhalen zo lees en om me heen kijk.
En dan is er nog een heel klein stipje in mijn hart die de lieve , leuke dingen aan kinderen ziet.

An, Hoelahoep, Soothe, Quera, Sandra ik ben trots op julle:heart::present:

Ik ga vandaag huiswerk maken en meer mandala's maken...das echt leuk om te doen.

Ik laat de eerste staan vandaag
Jullie ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja en voor alle duidelijkheid..
ik ben inderdaad in november jarig e
n werd gisteren door Sooth erop geattendeerd dat ik op dag 50 zat...
toen kwam er zo'n hé...ik ben een nuchtere Sara ....gevoel bij me naar boven.
Ben dus nog geen 50 hoor...moet nog 48 worden.
PFFFFFFFFFFFFF kan het echt niet geloven als ik in de spiegel kijk. eerder zo'n 35...but what's in a number

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, je hebt gelijk hoor, de behoefte aan een borrel is er ook nu.. van opluchting.. blijkbaar is iedere emotie, positief of negatief al een trigger... maar ik doe het niet hoor, ben lekker bezig nu en dat laat ik mooi zo zijn. die 2 biertjes van vorige week mogen wat mij betreft nog net onder de noemer AdB vallen want bij volgende gelegenheden waar ik mocht drinken heb ik het niet gedaan.

Ik sta dan wel niet 10 weken droog maar ben wel 10 weken alcohol de baas!!! nou ja, bijna, vrijdag is het 10 weken! en daar ben ik toch trots op!


Kaatje is iig geen reden meer om te mogen drinken nu!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelahoep, als je ziet wat drank met je man doet is dat juist een reden om die gremlins met een hele grote zwieper de deur uit te meppen!!!! Raar dat we soms zo'n hekel aan dronken mensen kunnen hebben en er zelf ook wat van konden. Laat de toffe dag van gisteren er niet door vergallen en ik hoop van harte dat je man een flinke kater heeft vandaag!! gnagna!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede smorgens allemaal,

Tapas, gefeliciteerd dat Kaatje terug is, zie je wel, had ook gewoon even zin in vakantie.
Iedereen die adb is gebleven gefeliciteerd. Sommigen al weken of maanden, knap hoor. Dag vijf voor mij, wie weet lukt het wel dat het ook weken en maanden wordt, langer als vijf dagen is mij geloof ik afgezien van de zwangerschappen niet gelukt.

Groetjes Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen,

Sandra en Hoelahoep beiden al 3 weken!
Ja, op een bepaald moment moet je wel over naar het weken tellen toch?
Hartstikke super :present::present::present:

Tapas, wat zal jij een goede dag hebben vandaag.
Je ziet ze hebben je hier aan alle kanten geholpen, duimen, kaarsjes branden.
Positieve gedachten behouden en Kaatje wandelt terug of er niets aan de hand is.
Zal niet altijd opgaan maar je ziet, het is mogelijk. :present:

Zelf heb ik terug gelezen van vannacht en het voelt wel wat beschamend.
Maar ik kan het niet meer terug nemen. Jammer vond ik het dat Fran haar
tekst had verwijderd.
Zeker nu ik weet dat er best wel veel herkenning ook voor anderen is.
Vanochtend stond ik op en de tranen liepen alweer.
Puzzel stukjes beginnen in elkaar te vallen ik zie verbanden en lijnen erin.
Het voelde heftig voor mij, mijn spieren doen zeer van de spanningen.

Mieke, ik vind het naar dat jij nu net ingelogd was op dat moment. Want het
pantsertje die we hebben is van verschillende dikte. Ik hoop dat ik het je nu
niet extra moeilijk heb gemaakt. Anderzijds had je het w.s. later toch gelezen.
Temeer vond ik het knap dat je er toch bijbleef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goei morgen allemaal,


Kaatje is terug. Tapas, ik ben hartstikke blij voor je. Nu niet in de valkuil van blijheid vallen!
Verleng je 10 weken met het 1000-voudige. :present: :present: :present: :present: :present:

Twan belooft ons een vrijwel droge dag op weergebied, ik wens voor ons een droge dag op ADB-gebied.

@Sandra,
Gefeliciteerd met je 21 dagen, dat is 3 weken: knap :present: :present: :present:
En zo zie je dat, gezien je gevoelens gisteren, in de spreuk 'ledigheids is des duivels oorkussen' een grond van waardheid bevat.

@Water,
:)

@An,
Zo is het, ik heb ook geleerd van mijn terugval, nl. dat ik machteloos sta t.o. alcohol en geheel stoppen mijn doel moet zijn en blijven. En het leven zonder alcohol is iig prettig, dus ik hou het zo.

@Hoelahoep,
Gefeliciteerd met je 23 dagen. Als je dreigt de tel kwijt te raken, schrijf je startdatum in je uitzwaaier, doe ik ook en het stimuleert me nog ook (vooral in het begin belangrijk).
Heb je er al eens met je man over gesproken, dat hij agressief wordt van whiskey? Wel doen als hij niet gedronken heeft, misschien beseft hij dat zelf niet.

@Ferry,
:)

@Anna,
:)

@Xienix,
:)

@Quera,
:)

@Pietjeb/Paul,
Goed zo, hou je ons op de hoogte?

@Safi,
Sterkte met je huiswerk.
En voor je 50ste dag ADB: gefeliciteerd! :present::moon::present:

@Soothe,
Ik begrijp dat jij op dag 14 zit. Dat vraag ook een ADB feestje: HOERA HOERA :moon::present::):sun::present::moon:
Volhouden, dag per dag.

@Calimero,
Gefeliciteerd met dag 5; :present:
He, als je dit tijdens je zwangerschappen kon, dan kun je dat nu ook, je doet het voor jezelf!
En bekijk het gewoon per dag.

@Stien,
Ik ben blij dat je er weer bovenop bent.
Hou moed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...