Spring naar bijdragen

woensdag 29 augustus 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 230
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Sandra,
Nog maar 2 werkdagen voor de vakantie.
Het leven is mooi, dat ben ik met je eens.
Alleen vergeet ik een enkele de goede bril op te zetten om dat te kunnen zien.

@Blacky,
Het is echt diep in jezelf wroeten voor het huiswerk.
Weet je dat ik dat eerst allemaal opschreef in een Worddocument, dan kon ik tussentijds opslaan en evt. de volgende dag verder gaan. Als het dan klaar was, kopieerde ik alles en plakte het in het bericht als antwoord. Weinig risico om je tekst kwijt te raken en de rust en tijd om het in te vullen.
Gevaarlijk: katten op de trap.
Ik heb iig geen post ontvangen van een student.

@Water,
Ik vind Alfred Judokus Kwak ook altijd leuk om te kijken.

@Happy,
:)

@Calimero,
Ik steek mijn boekenlegger altijd achter de bladzijde waar ik lees of ga lezen.
Maar duidelijk is dat je het boek niet nodig had om in slaap te komen.
Wijze woorden: als het allemaal zo makkelijk was, was er geen alcoholprobleem en was een forum als dit niet nodig.

@Xienix,
En dag 2 zit er bijna op.
Alcoholdromen zijn gelukkig maar dromen.

@Tapas,
Onze kat Kruimel heeft gisteren een nieuwe muis gekregen en als gewoonlijk liep ze er de hele tijd grommend mee rond. Toen de andere, Snoetje, kwam kijken wat er aan de hand was, begon ze er zelfs bij te blazen.
Wennen, wennen aan de nieuwe ogen.

@Safi,
Nu weet je wat je niet mist en kun je verder samen met je maatje.
Wat heb je je als doel gesteld in de behandeling?
Ik vond 07-07-07 leuker staan.

@Water,
:)

@Hoelahoep,
:)

@Soothe,
Dag 14 zit er bijna op.
Een dubbele punt direct gevolgd door een hoofdletter geeft :D.
Geen spookjes dus, maar een emoticon.

@Haddock,
Goeie bestemming voor die 2 laatste flessen. Fijn dat je meissie weer komt morgen.
Een reden te meer om na deze laatste late avonddienst te genieten van een droog huis.

@Benthe,
Praktisch en recht door zee. Ik vind je lief.

@Quera,
Gezellig nu een hond. Geniet van hem.
Als je elke dag euforisch zou zijn, dat voelt dat niet meer als euforisch.

@Kate,
Ik wou dat ik ook wat losser kon komen van de alcohol.

@Flipsen,
Kom je straks vertellen hoe het gegaan is met de band?

@Marieke,
Ik ben ook blij dat ik niet meer drink en niet meer hoef.

@RJB,
Dan maar terug onder toezicht van je vriendin of van iemand anders die je vriendin wel vertrouwt?
:) en :rose: om op te kikkeren.

@Gem,
Je hebt dag 100 er toch opzitten? Of heb ik verkeerd geteld? Niettemin: nogmaals gefeliciteerd. :present:

@Fran,
Alles goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe,

Ik vind het wel netjes even op je te reageren, gaat me niet om het laatste woord hoor. Dus: reageer van harte.
Ik bedoelde niet speciaal jou, maar gewoon in het algemeen alle verschillende reacties.
En het is niet mijn bedoeling mensen aan te zetten om te gaan drinken om dan eens lekker te onderzoeken hoe het is, dat zou inderdaad hartstikke stom zijn. Maar als het gebeurt, kijk er dan goed naar en observeer wat het nou eigenlijk precies met je doet. Mijn persoonlijke ervaring is dat dat heel leerzaam is.

Toch nog even: ik ben al meer dan 10 jaar van het roken af zonder er nog 1x trek in gehad te hebben. Ik vind er niets maar dan ook niets aantrekkelijks meer aan. Maar misschien ben ik de uitzondering die de regel etc.

Het belangrijkste vind ik altijd: denk zelf! Wat er ook gesproken en geschreven staat, ga af op je eigen ervaringen. Wetenschappelijke inzichten veranderen nog wel eens. En de meerderheid heeft niet altijd gelijk.

Wens je het allerbeste,

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drugsinfoteam.nl - Vraag en antwoordDat komt omdat Antabus implantaten in Nederland zijn verboden en in Belgie niet. Maar elke dokter in Belgie weet echt wel, hoe de vork in de steel zit. ...
www.alcoholinfoteam.nl/v_en_a/v_en_a.php?pagina=180 - 47k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond allen tesaam,

Als ik zo lees gaan jullie hartstikke goed zeg!
Saf, je hebt je uitglijder behoorlijk geanalyseerd. Nu oppassen dat het niet nodig is deze ervaring weer opnieuw op te willen doen. Jij pakt de draad volgens mij heel goed weer op.
RJB, in een ver verleden heb ik ook refusal gebruikt. Moest het toen ook onder toezicht innemen, maar nog nooit daar een bewijsje bij gekregen.

Ook ik had nooit last van hoofdpijn voorheen, nu dus destemeer. Het zelfde geldt voor mijn waterhuishouding, af en toe is deze totaal op hol.
Maar ik heb ook goede dagen gelukkig en die hebben nog altijd de overhand bij mij.
Na een slechte dag voel ik me ook altijd heel erg vermoeid, zo'n dag heeft me dan blijkbaar erg veel energie gekost om door te komen.
Ik denk dat dit komt dat ik zo'n dag, vaak als ik niet werk veel met mezelf bezig ben en veel denkwerk verricht.
Stapje voor stapje bemerk ik dat er nog erg veel te verwerken valt.
Een dag zoals vandaag, gewerkt, verstand op 0 doet vaak wonderen voor mij. Afgeleid even alles
vergeten.

Gem, en niet te vergeten die goede tip van jou, MP3 speler. Die had ik eerder moeten hebben.
Soms denk ik, ben ik nu al thuis? Kan me niet lang genoeg duren, heerlijk genieten en erger me
niet meer zo erg aan het ov.

Marieke, ben wat later als een ander maar gecondoleerd. Zijn toch weer even nare ervaringen als iemand in je omgeving wegvalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke je gaf antwoord aan An, maar het was voor Kate bedoeld, Kate en ik lijken nogal op elkaar, eeneige tweeling haha.

Wat betreft de benaming 'ziek' of alcoholisme als 'ziekte' te zien, is voor mij helemaal juist. En ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die ervan 'genezen'. Ik heb b.v. 10 jaar niet gerookt en op een dag ging ik roken, half sigaretje. Na een maand rookte ik net zoveel als voorheen. Drank idem... ik snap het niet, nog steeds niet. Dat ik niet gewoon kan doen. Ik ervaar het als een ziekte, daar baal ik van en moet opnieuw accepteren dat ik niet tegen alcohol kan. Na vijf jaar niet drinken zou je toch denken dat je het wel in de hand zal hebben, nee dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar dronk ik na x aantal dagen ook weer een keer een paar biertjes bij wijze van experiment. Ik proefde elke slok, besefte hoe goor ik het wel vond, heb alles uitvoerig geanalyseerd enzovoort enzoverder. 't Zal wel aan mij liggen, maar 3 dagen later probeerde ik nog een keer. En 2 dagen later weer. Enzovoort enzoverder... Maar dat zal wel aan mij liggen zeker? :wacko::huh:

Zo, en nu ben ik weer riebbedebie!

Soothe, gefeliciteerd met je twee weken!

Fran

Woordje vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate,
"Denk zelf en ga op je eigen ervaringen af", ben ik helemaal met je eens, en ook dat wetenschappelijke conclusies nog al eens veranderen. (Nog geen 30 jaar geleden werd zwangere vrouwen aangeraden om een sigaret te roken om snoeplust tegen te gaan! En wat te denken van het sherry-dieet? Ook zo'n mooie.)
Maar is het zonder allerlei input van buitenaf wel mogelijk om je eigen meningen te vormen?
Ik lees bijvoorbeeld graag op dit forum omdat ik er dingen uit oppik die voor mij nuttig zijn. En dan hoef ik het er niet mee eens te zijn.
Stel je voor dat je om me heen alleen maar mensen zou hebben die steeds ja knikken als je een mening uit of iets doet, hoe zou het ooit mogelijk zijn om jezelf scherp te houden en te groeien en je meningen bij te stellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,
Nog even terugkomend op je hoofdpijn.
In mijn tweede en de helft van de derde maand heb ik bijna continue met een zeurende hoofdpijn rondgelopen. Het idiote was dat er geen paracetamol tegen op gewassen was. Uiteindelijk is die hoofdpijn wegebd en heb ik er geen last meer van, behalve als ik wat moe ben.
Ook prettig is, dat ik al twee maanden geen migraine-aanval heb gehad. Wil ik wel zo houden.
Sinds een paar weken is de pijn aan mijn onderbenen en voeten een stuk minder geworden. Ik hoop dat dat ook doorzet.

@Stien,
Werken is gezond. Mag ik volgende week ook weer gaan doen. Dat zal wel even wennen worden, van 1,5 jaar thuiszitten naar 3,5 dag per week werken.

@Benthe,
De telefoontjes die ik wilde plegen zijn niet gelukt, maar dat ligt denk ik aan de omzetting van ons nummer. Ik heb dat opgelost met e-mailtjes.

@An,
Mijn arts zei dat ik allergisch ben aan alcohol. Hoe je het ook went of keert of benoemd, ik zal de rest van mijn leven alert moeten blijven.

@Fran,
Ik weet nog hoe vies ik mijn eerste sigaret vond.
Wijn in huis halen was het slechtste voor me dat ik ooit heb gedaan.

@Benthe,
Een goeie over die meningen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe
"God is at his best with slow learners" :D

Corinne wat grappig gezegd, "Ik ruim mijn werkloosheid op". Hiermee aangenomen dat het tweede gesprek en het antecedentenonderzoek naar tevredenheid is verlopen?
Ben je al aan het bibberen voor je eerste werkdag of is het nog niet zo reƫel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Nou ja, ik noem het maar opruimen.
Deze week en volgende 4 weken moet ik nog wel sollicitatie-activiteit ontplooĆÆen (belachelijk), dus ik zal wel vacatures uitzoeken, waar ze de moeite niet nemen om me uit te nodigen.
Ik moet natuurlijk alles van mijn vrijwilligerswerk afronden.
Ik heb de belangrijkste uitzendbureaus al ingelicht.
Het is allemaal wachten op het antecedentenonderzoek. Als dat klaar is, kan het contract met het uitzendbureau getekend worden en kan besproken worden welke dagen ik werk en wanneer en van hoe laat tot hoe laat ik aan de slag kan. Daar is het wachten op.
Mijn grote onschuld moet bewezen zijn voor ik de gevangenis in mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond soothe ,
ik heb enkel van horen zeggen, lezen dat men ook in belgie geen implantaten meer doet .
het enige wat ik een poosje genomen heb in 2005 is campral maar kreeg daar zo een pijn van aan mijn maag dat ik er redelijk vlug mee gestopt ben
ben eigenlijk in totaal geen pillen mens neem enkel een pil als ik echt niet meer kan , al heb ik geen probleem met het slikken van pillen allez ik bedoel dat ik ze wel door mijn keel krijg he , sommige mensen zoals mijn partner kunnen dat niet
mogelijk kan iemand die al langer belg is betere informatie geven ivm de antabuse implantaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet trouwens iemand wanneer dat kort geding is van Marion en haar man tegen die rottige ex-zakenpartner ?
Het zou ergens na 18 augustus zijn maar iets in mijn geheugen zegt ook omstreeks 30 augustus?
enig idee iemand?

Mocht het morgen zijn marion dan wens ik je man en jouw heel veel sterkte en de wet moet toch wel erg raar lopen als dit rotzak gelijk krijgt.

Nog een paar uurtjes mensen en Blacky staat 1 jaar droog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
Blij (niet voor jou) dat dje dat herkent van die benen en voeten. Het geeft me hoop dat het met jou inmiddels beter gaat en ook dat je hoofdpijn nu minder is. Overigens heb ik een heel klein beetje het gevoel dat mijn benen en voeten al beter gaan. Alleen die spierpijn als ik even gezeten heb...
Overigens gefeliciteerd met je 140 dagen! :musicnote::heart::present:

Safi,
de hoofdpijntest daar ben ik niet zoveel wijzer van geworden. Wel gedaan dus.
Ik heb overigens de link naar de mandela's opgeslagen. Misschien ook wel iets voor mij!

Soothe,
dag 14! Echt goed!:present::present::present:

Stien,
genieten he? Die doppen in je oren. Wat ik zo lekker vind is dat je je een beetje af kan sluiten zo.

Benthe,
verkoudheid over?

Calimero,
goed gedaan! Je hebt stand gehouden.

RJB,
Als ik het goed begrijo wil je je geliefde niet belasten en dus het dus geen optie als ze meegaat naar de poli. De tip van een goede vriend of vriendin (of meerdere mensen) is misschien een optie? zolang je geliefde die maar vertrouwd????

Quera,
Die kudde gremlins.... Laat ze zich niet teveel thuis voelen hoor! Het gras is groener bij de buren!

Water/Happy,
dat was een vrolijk begin van de dag! Jammer dat ik het niet gelezen heb vanmorgen. Zo'n boost in de morgen lijkt me wel wat.

Blacky,
de grote dag nadert...Fijn dat je nog steeds zo achter je keuzen staat. Reden waarom je het ook volhoudt!

Charlie,
Ik noem je maar weer! Ik begrijp niet waarom het zolang moet duren voordat je terug mag hier.
Ik mis je bijdragen en ik hoop dat alles goed gaat!

Joann,
Al een tijdje niets van je gehoord. alles goed?

Xienix,
Gefeliciteerd met de eerste 24 uur!

Alle anderen: veel sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...