Spring naar bijdragen

woensdag 29 augustus 2007

Sandra

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 230
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Safi

Heb de link bekeken, ben niet zo'n mandala liefhebster, teken wel graag, met houtskool het liefst.
Ooit heb ik een map met werk, waarmee ik toegelaten was op een school voor illustratiewerk gehad (werden er maar heel weinig toegelaten).
Nadat er veel fout was gegaan ben ik met alleen een tas kleren vertrokken, wilde niks meer uit mijn verleden hebben of meenemen, gewoon deur dicht, goed opslot en nooit meer terugkomen. Ben nooit gestart op die opleiding, moest zien te overleven, als je onder de 21 bent is er geen instantie die helpt als je alleen staat, maar ouders wel in leven zijn.
Nadat ik een tijdje geleden begonnen ben met de rotzooi uit mijn verleden op te ruimen, ben ik zo af en toe weer begonnen met tekenen. Denk dat adb worden het laatste is dat nog op mijn lijstje staat om aan te pakken. De rest gaat nu best goed over het algemeen, nu de alcohol nog en dat gaat mi ook best goed sinds de 24e van deze maand, nu volhouden.
Ietsiepietsie achtergrondinfo dus bij deze, vind ik voorlopig ook weer even voldoende.
Safi, kan me best voorstellen dat je mandala's tekenen en kleuren prettig vind, tekenen versterkt de concentratie maar kan ook ontspannend werken, zeker mandala's (hangt er wat vanaf wat je tekent, tekenen kan ook heel confronterend zijn).

Veel plezier met je mandala's.
Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hier wel weer Haddock. Ik stond vanmorgen zuchtend op, niet vanwege de hond of dat ik maar weinig geslapen had. Maar die euforie hè. Aan de andere kant, wie is nu elke dag euforisch? Ik moet ook wel realistisch blijven, maar goed ik ben nog wel steeds in control Dat is dan eigenlijk ook wel weer mooi.
Vanochtend vroeg kwam de hond al, klokslag 7 uur, het is een hele lieve hond. Ik heb er zelf trouwens ook één en ze hebben het samen erg naar hun zin. Kudde gremlins graast nog in de tuin, maar daar laat ik de honden dan maar op los. :D

Leuk hè spelende honden, vind het fantastisch. Ik denk niet dat ik zonder hond zou kunnen.
Gaat het met jou ook goed?

En Safi ik las je verhaal en schrok wel een beetje. Maar zo te lezen heb je het toch in de hand. Wel mijn voorbeeld blijven hoor!

Soothe twee weken, gefeliciteerd. :present:

Ik ben er overigens niet zo goed in om iedereen te noemen. Maar ik lees jullie wel allemaal. Iedereen gefeliciteerd met zijn/haar mijlpaal. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kransgenoten,

ik ga zo richting laatste avonddienst. Heb net uit voorzorg 'n rondje kelder gedaan, vond nog 'n flesje of twee Riesling. Neem ik normaal niet in, maar toch.... Neem ik lekker mee voor de vrouw van 'n collega.
Huis nu gegarandeerd droog! Waarvan akte. Meisje drinkt toch nooit, en komt morgen gelukkig weer hier.
Vijf vrije dagen voor de boeg. Heerlijk. Hondjes slaan aan, ff buiten kijken.
Het was slechts de krant, kan mooi mee naar het werk.

Hou het droog, mijne Dames en Heren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, Quera, recht op euforie hebben we niet. Dat denken we hier wel eens in het westen, maar is natuurlijk niet zo.
Ik moet er niet aan denken het leven zonder honden te moeten slijten, heb er altijd twee. Toen ik nog voer en later offshore zat kon dat natuurlijk niet, was ik aan de wal altijd met andermans honden op pad. Die waren soms liever bij mij dan thuis. Eenmaal werkzaam aan de wal waren er snel twee, die vermaken elkaar ook.
Alles wel en droog hier, zelfs op drooghoud pad geweest, net. En lekker gebadderd.
Ga nu te werken, later, mach's gut! Ik heb wat met die duitse kreet, vind 'm zo mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag luitjes ,
safi ik sta met mijn mond vol tanden (gelukkig ) :)
persoonlijk kan ik het schrijven van benthe heel goed volgen ivm je hersens , nu ja je weet het nu dus
soothe de banden van haddock niet plat zetten he :)
ppff ik drie keer iets verkeerd gedaan bij het terug schrijven aan mijn internet bemiddelaar of hoe noemen jullie dat nu ja een ezel stoot zich drie keer zeker :o
dus na mijn siesta mag ik herbeginnen grgrgr makkelijk is het niet om dit bijna een jaar na feieten in te vullen , zeker de voordelen van het wel drinken zijn voor mij moeilijk in te vullen raar raar ??
maar het is voor mij iets heels positiefs dit in te vullen het doet mij nadenken van waar ik kom brbrbr ;-((
weten jullie dat ik blij ben dat tapas haar kaatje terug heeft , ik durfde niet meer over mjn kleine katerkes te schrijven nu het zijn echte dondersteentjes , ze hebben een nieuw speeltje gevonden als ik s'morgens naar beneden kom leggen ze hun plat op hun buik op de trap met resulaat dat ik bijna iedere morgen beneden lig omdat ik niet op hun tere lijvekes wil trappen
ja safi manaña fiesta allez met taart en koffie he :) maar eerlijkheids halve moet ik jullie zeggen dat het voor mij alleen vandaag is dat ik niet drink dus
lieve mensen we zijn allemaal goed bezig het is niet altijd makkelijk neen ook niet voor mij vandaag heb ik weer zo een dag van terug denken aan mijn ouders en daar wordt men ook cucu van
mijn partner huisgenoot wil een weekje vakantie en ja kke ook maar ik zou graag naar spanje gaan kijken of alles oke is maar mijn partner wil dat niet en ja eigenlijk heeft mijn partner gelijk want veel vakantie zou het niet worden :huh:
nu ja we komen er wel uit indien nodig met jullie hulp
ben siestake doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky ik kan me voorstellen dat het even lastig was om over je katten te schrijven, maar nu mag het weer he, nu kaatje er weer is en weer heerlijk, tegen Tapas aan, in het zonnetje ligt! Juist in moeilijke dagen kunnen die maffe beesten je er weer bovenop helpen... en vakantie? gewoon naar last minutes kijken, en naar mooi weer want voorlopig gaat het hier echt niet meer zomeren helaas!!

Safi wat jij gisteren deed was wat ik vorige week donderdagavond deed, experimenteren, waarom wilde ik ook alweer wel of niet drinken, wat was het ook alweer... nu weet ik het weer en het gaat nog steeds goed en de behoefte is zelfs minder na donderdag. Hopelijk blijft dat zo. Ik had er ook geen lol in, vind het nergens op slaan achteraf maar het is toch goed dat ik het gedaan heb toen. Klinkt raar maar de een is de ander niet en bij de een werkt dit en bij de ander dat.

Werken met mijn nieuwe ogen valt nog niet mee, veel last van droge ogen op mijn werk en koppijn, bah! meer dan thuis trouwens... dus doe ik het maar rustig aan en werk ik in ieder geval niet over.. en zet ik nu wat vaker mijn zonnebril op. Maar verder is het nog steeds heel raar om geen bril meer op te hoeven, denk steeds dat ik savonds mijn lenzen nog uit moet doen maar dat hoeft niet.. hihi.. raaaaaaaarrrr..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Saffi,
Ik schrijf niet zoveel mee maar wil toch even vandaag op jou reageren.
Het is wel grappig om te zien hoe iedereen op dit forum zijn eigen meningen en ideeën projecteert (opdringt?) aan een ander. Vooral als iemand die lang niet heeft gedronken meldt dat-ie wat gedronken heeft zijn de reacties niet van de lucht. Van "ben je helelemaal bes... (onder het mom zachte heelmeesters maken stinkende wonden), "ja we blijven altijd en eeuwig ziek" tot "vergeef jezelf en stop met je te verontschuldigen".
Eh.. ik reageer nu dus ook, vergeef me.
In pijnlijke heelmeesters geloof ik niet, operaties zonder verdoving zijn na de middeleeuwen al afgeschaft.
Als je jezelf wijsmaakt dat je altijd ziek blijft maak je het jezelf wel heel moeilijk om beter te worden.
En op mij kwam het niet over alsof je jezelf verontschuldigde.
Je hebt gewoon weer eens ervaren dat de werkelijkheid niet klopt met het beeld in je hoofd. Je hebt gedronken en er goed naar gekeken. En de waarheid goed onder ogen gezien. Daardoor ben je nu weer een stuk losser gekomen van alcohol. En wordt het gemakkelijker om het te laten, gewoon omdat je die troep niet meer wilt en er geen voordelen meer in ziet. Toppie :heart:

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal

safi niet meer aan denken vooruit kijken...niet meer achteruit
ik heb redelijk geslapen, tot drie uur liggen lezen.........en daarna tot 9 uur geslapen
ik heb mijn eerste nuchtere dag erop zitten al bijna 2
nu het bekende griep gevoel koud watten hoofd och allemaal bekend bij jullie
ben vandaag aan mijn rehab programma begonnen
verse dingen in huis gehaald
lege flessen naar de glasbak
weer wat aan het eten

vanavond testcase 1
repetitie met de band.........
normaal altijd pintelieren maar nu NO NO NO
zet op allemaal groet
flipsen

nuchter van 28-08-2007ft>B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate,

Op dit forum heerst een diversiteit aan meningen en opinies.
Projectie( is mogelijk)
Opdringen,niets van gemerkt, mits we de zelfde berichten lezen.
Een ieder, geeft, nuttige tips-menigen, wel vanuit een eigen belevingswereld.

Ik zei verontschuldig je niet, omdat daar geen enkele reden toe is.
Ik heb ze onderuit zien gaanin het circuit, die er langer van af waren dan Safi!!
Dus wie ben ik om iemand hierover hard te vallen. Ik kan de volgende wezen!!!!

Dus de boodschap mijnerzijds was; Pull up your socks,life goes on.
En hier blijf ik bij.

Even dit: De term eeuwig ziek is niet van mij!!!
Maar de gevoeligheid blijft eeuwig,sla de literatuur er maar op na.
Er heeft in de hersenen, na lang drinken, al een soort mutatie plaats gevonden.

Dus een ieder zijn mening, ook Kate.

Ga je goed! Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AANVULLING

Overigens, dat stuk losser komen van de alcohol is (met respect) ONZIN!

Een overbuurvrouw van mij, voert een titanenstrijd tegen de sigaret.
Stoppen- beginnen Etc Etc.

Eindelijk een maand er vanaf.Ik loop langs, zeg en hoe gaat het?
Ik had er even één geprobeert,of ze nog smaken.
Vind het vies niet te geloven!!!! Van mij hoeft het niet meer!!!

Ik dacht foute boel en ik had gelijk, weer helemaal opschema!?

Is dat dat "losser" komen door wat te nemen?

Wat een onzin!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me ineens wel herinneren dat ik met het aanmelden bij de tactus-therapie, een heel onderzoek heb ingevuld, ik dacht dat dat de aanmelding was maar het bleek een gerelateerd studentenonderzoek te zijn. Heb jij dat toevallig ook gedaan?
Maar dan nog begrijp ik niet hoe ze dan via het forum bij jou terecht komen. Het forum mag dan wel openbaar zijn, maar volgens mij kun je niet meeschrijven of op iemand reageren als je niet bent ingelogd. Vraag het anders eens aan de moderator.

Moest erg lachen om jouw platte katjes op de trap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky voor kopiëren en plakken is een of andere code, ik doe dat altijd via de werkbalk maar dat werkt hier niet.

En nu even iets anders. Vanmorgen kwam iemand me spullen brengen die ik had laten liggen bij een bedrijf waar ik vorig jaar een paar maanden op lokatie voor heb gewerkt. Dat was in de tijd dat mijn drankgewoontes wel heel erg de spuigaten uit begonnen te lopen. Dat ik me nog elke morgen naar dat bedrijf toe wist te slepen mag een wonder heten, en ook dat er nog iets uit mijn handen kwam.
Ik realiseerde me ineens, dat ik uit die tijd vrijwel niets meer weet. En dat geldt eigenlijk voor de voorbije tien jaar. Ik weet de feiten nog, ik weet dat ik getrouwd ben geweest en weer gescheiden, zelfs de precieze data van dingen, maar niet meer hoe het eigenlijk was. Eén grote grijze drankmist. Beetje beangstigend, maar wel een heel grote YESSSS om er niet meer mee te beginnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radboud Universiteit > Hersenonderzoek op de Radboud Universiteit > Verslaving > Hersenen en verslaving Print
Hersenen en verslaving

Dope en dopamine

Onderzoek

Maatschappij

Debat

Hersenen en verslaving
'Eens een alcoholist, altijd een alcoholist' is de stelregel van de Anonieme Alcoholisten. Met andere woorden: verslaving is op z'n best te onderdrukken, maar echt over gaat ze nooit. En dat geldt niet alleen voor drank-, maar ook voor andere verslavingen. Neem nicotine: welke ex-roker kent jaren na het stoppen niet nog die momenten van bijna voor de bijl gaan.
'Verslaving is een ongeneeslijke ziekte', betoogt ook Bart Ellenbroek, hoofddocent psychoneurofarmacologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Maar hoe weet hij dat? Hoe onderzoek je zoiets?

ONGENEESELIJKE ZIEKTE!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...