Spring naar bijdragen

Donderdag 30 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Xienix

Probeer niet te denken aan niet mogen..maar denk niet hoefen en dan alleen aan vandaag.
Ga maar lekker naar bed is het beste wat je kunt doen in het begin tegen een gremlin en alle pijntjes.
Slaap lekker:lips:
en wees maar trots op jezelf dat je die Gremlin te slim af was door niks geen alcohol in huis te hebben..B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna

Even ter verduidelijking het stuk over de AA is van het internet voor mensen die vragen hebben over de AA
en dus niet mijn eigen mening...wat jij misschien al begreep maar misschien anderen niet.
Ik vond het gewoon erg verhelderend over de AA

En het tweede stuk is wel mijn eigen mening op dit moment.
Ik vind nl dat ik me wel moet blijven realiseren dat alcohol een gevaar voor me is en me daar in de toekomst helemaal niet meer mee moet bemoeien of voor altijd heel bewust blijven realiseren wat het met me doet mocht ik toch sociaal gaan drinken.
Maar ik moet mijn verleden ook een keer loslaten wil ik van de persoon genieten die ik nu wil worden/ben/ga worden.

Want ik zie genoeg mensen om me heen die blijven drinken omdat dat bij hun verhaal past dat ze over zich zelf ophangen..de eeuwige jongere van 53 jaar oud die ook nog naar concerten gaat en net van Lowlands terug komt en zegt dat hij veel te veel pillen heeft geslikt en drie keer per dag dronken was. Vader van twee kinderen en zo verkneld is in zijn eigen verhaal dat ie daardoor steeds meer gaat drinken.

Ik wil niet slachtoffer blijven door mezelf slachtoffer te noemen...of zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, daarom leek het me ook wel slim om het te vermelden, dat ze niet denken dat jij het bent :) Ik vind Anna dus ook een heel mooie naam. En jij was inderdaad mei vorig jaar nog niet op het forum dus er was nog geen Anna tijdens de vorige uitzending.

Nee, ik hoop ook niet dat je op mij lijkt, gelukkig lijk ik ook niet zo heel veel meer op die Anna van ruim een jaar geleden, daarom is het ook wel shocking om terug te zien
Hoewel.. nu ik niet meer drink, eet ik helaas wel weer veel meer maar daar hebben ze ook weer online therapietjes voor dus.. ik ben nog wel even bezig ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
het is voor mij een heel emotionele dag geweest en ja het was fijn in de groep en het was lekkere taart al heb ik er maar weinig van gegeten .
er zijn vier mensen welke mij kennen sinds 2005 mij komen feliciteren hiervoor hebben ze wel meer als 120 km enkel gedaan en ja de tranen liepen over mijn wangen van emotie
ik heb een mooi boekje ontvangen "zoadat ik toch weer liefde voelen kan " er staan mooi zaken in beschreven hoop sommige met jullie te mogen delen
ik heb reclame gemaakt voor dit prachtige forum en de lieve steun die ik van jullie ontvang en zo maakt alles samen voor mij een geheel
ik heb jullie berichten gelezen maar ze dringen niet echt tot mij door sorry
maar ook ik heb aan marion gedacht vandaag en hoop dat ze iets wijzer er uit gekomen zijn
straks nog kijken naar nova en dan slapen gaan
lieve mensen allemaal dank je wel
ps aan tapas in spanje ging ik veel met mijn klanten naar de oogarts hij rade aan altijd een zonnebril te dragen bij zon , nu ja de zon in spanje is wel een beetje sterker als onze zon hier :rose:
slaapzacht iedereen :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, Anna, ik zal proberen wat te nuanceren.

Met ex-alcoholist bedoel ik het (eeeh... mijn!) gevoel van "ik ben verslaafd, maar nu even niet". Ik ben ook veel op dit forum, schrijf niet iedere dag, maar lees wel (bijna) alles. Het forum leert mij heel veel, over mezelf, het waarom van mijn verslaving, de fysiologische processen van alcoholisme, noem maar op. Ik weet inmiddels drommels goed dat ik nooit meer normaal een biertje zal kunnen drinken, inderdaad, daar gaat de rem. En toch denk ik dat het goed is om op een gegeven moment tegen mezelf te zeggen: zo, en nu wat minder AdB-forummen, niet meer zoveel met drinken en niet-drinken bezig zijn, durf nu maar eens gewoon te leven, nuchter en wel. Die dag komt een keer, hoort wat mij betreft ook bij het hele proces van AdB worden.

En als er hier eens een gremlin te verjagen valt weet ik jullie echt wel te vinden hoor. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ik heb net gekeken.
Wat herhaling uit het filmpje van 2005.
Wel dat ze inmiddels een site hebben voor eetverslaving en depressie (geloof ik) en dat er een komt voor wietverslaving (die zal zich voornamelijk op jongeren richten) over ca. 6 maanden.

@Gem,
Nog nagenietend van je lekkere maaltijd.

@Safi,
He, ja, Safi, dat is waar, had ik al verdrongen, was niet het flesje, maar het glas.
'Alcohol wil je doen geloven dat je al die moeite die je hebt gedaan om de alcohol te laten staan moet vieren met het drinken van alcohol' daar had ik idd. in het begin wel wat mee. Nu niet meer.
Mijn huisarts zegt: beter verslaafd aan het forum dan aan de wijn en andere alcohol.

@Gem,
Aanmelden tot je ertussen glipt. Je kunt er heel veel van leren en je krijgt veel handvatten aangereikt.

@Tapas,
Kan me voorstellen dat je de bibberitis hebt. Maar toen had je Kaatje nog niet en, je zegt het zelf, je bent nu 18 kg lichter.

@Joann,
Welterusten, ik oefen ook in vroeger naar bed gaan. Gisteren 1.15, maar kon toen niet meteen inslapen.

@Water,
Fijn dat ik bij dit forum hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een mooie en bijzondere dag Blacky!! eentje die je niet snel zal vergeten en dat is ook de bedoeling. Een welverdiende beloning voor een jaar hard werken!
Ik ben benieuwd naar de mooie zaken die in het boekje staan, dus je mag ze graag delen hier! en wat ontzettend ontroerend dat mensen van zo ver gekomen zijn om dit moment met je te willen vieren!! top hoor!! je bent het dus waard!!

Ik weet niet of ik ooit een ex drinker zal worden, ik neem me nog steeds voor om vandaag niet te drinken maar beloof niks over morgen, vandaag is het in ieder geval weer gelukt en of het morgen lukt kan ik nu nog niet zeggen. Ik denk ook niet dat er een tijd komt dat ik niet meer aan alcohol denk en naief geloof ik toch dat ik ooit weer sociaal kan drinken.. maar vandaag niet... en dat houd me op de been. Ik mag wel drinken maar ik doe het niet...

grappig he Safi, Tapas is wel een echte tapas he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Xienix,
Niet zo ver in de toekomst kijken. Gewoon dag per dag of zelfs uur per uur. Niet verder kijken. En ook niet denken: ik mag niet drinken, maar beter: ik hoef niet te drinken.
Voorlopig is het niet erg te compenseren met een blokje kaas, moet alleen niet blijven duren.

@Anna,
Mee eens en door mijn schrijven hier help ik mijzelf en anderen die hier komen. Door hun verhalen te lezen blijf ik alert. Voor mij werkt het goed. Het werkt gewoon twee kanten op.
Jij hebt met je jaar een voorbeeldfunctie van hoe het kan, wat zeker voor iemand die zijn eerste dagen en weken doorwerkt een positieve werking heeft. Toen ik hier kwam en mensen voorbij zag komen met enkele maanden droog, dacht ik weleens : zou dat mij kunnen lukken? Zou ik dat wel kunnen.
Volhouden dus.
Straks moet ik wel wat afstand nemen van het forum. Ik denk dat dat ook wel goed is voor me, maar het forum loslaten, nee, voorlopig nog zeker niet.
Ik weet dat jij niet de Anna van de Nova bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heerlijk Blacky, dat je zo'n fijne dag hebt gehad, en dat mensen speciaal voor jou van zo ver gekomen waren. Alleen al deze dag zal een extra motivatie zijn om zo door te gaan denk ik.

Safi, ik begrijp dat de mening van AA jouw mening niet was en is. Ik heb ook moeite met sommige puntjes van de AA, maar met deze toevallig niet.
Ik ben het in zoverre met je eens dat ik ook niet in het verleden wil blijven hangen. Veel van mijn problemen waren en zijn nou net het directe gevolg van mijn verleden, en daarom heb ik nu therapie. Maar dan bedoel ik niet mijn drankverleden. Drank was voor mij zowel medicatie als symptoom.

Ik heb hier nog niet zo lang geleden geschreven dat ik in al die jaren dat ik dronk (niet altijd even veel) ook veel dingen goed gedaan heb. En dat is niet alleen mijn mening. Ik wil niet (meer) blijven steken in mijn verleden, dus ook niet in mijn drankverleden, maar ik kijk er niet naar terug als alleen maar waardeloos en negatief. Het wérd wel steeds waardelozer, dat wel. Misschien zou je kunnen zeggen dat ik net voor de complete ondergang gestopt ben.
Het is juist vanwege het feit dat ik wéét dat ik altijd alert moet blijven, dat ik mezelf niet ex-alcoholist wil noemen.

Tapas, misschien lijken we dan nu wel een beetje op elkaar. Ik ben alleen een paar kopjes kleiner en heb een ander schoenmaatje, een ander hondje, en een véél rommeliger huis. Maar ik snoep helaas wel teveel!;)

Ik ga naar bed, morgen nog een werkdag. En míjn hondje mag niet mee, want dan lig ik ernaast. Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de felicitaties met m'n trouwdag.

@Ziza
Wat een waardevolle inzichten en ervaringen heb je gekregen, wens je het beste verder.

@Delta
Veel plezier in Griekenland nog, en houd het droog.

@Benthe
Niet schamen, was zelf stom door te drinken.

Veel nagedacht vandaag. Zes dagen waren het, en de laatste twee daarvan kwam ik fitter mijn bed uit dan jaren het geval was.
Vanochtend nadat ik gisteren gedronken had, weer als een vaatdoek, dat viel me eerst nooit op, nu wel. Dat fitter zijn 's morgens beviel me wel.
Dag één zit er weer op, heb het droog gehouden, na mijn werk wel zin gehad in een biertje, niet gepakt. Net een kruidenthee op, ben moe dus ga opslomen en zo naar bed.
Weltrusten allemaal, slaap lekker, houd het droog allemaal, droom leuk en morgen gezond en vrolijk weer op.

Groetjes Cal.

Hoe lang moesten jullie wachten na aanmelding eer de internetbehandeling begon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, gesnapt. Eigenlijk hoop ik ook dat ik op een dag niet meer dagelijks de drang heb hier te lezen of schrijven. Ik denk dat dat ook wel zal komen.
Eigenlijk ben ik al bezig met niet meer voortdurend bezig te zijn met niet of wel drinken. Niet-drinken is normaal nu, en ik geniet ervan dat het zoveel beter met me gaat dan een jaar geleden. Maar ik ben er nog niet, daarvan ben ik me ook bewust. Ik ben druk aan het bouwen aan een ander leven!

En nu écht slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Calimero

Ik moest zo'n twee weken wachten.
Tja het is nu eenmaal twee stapjes vooruit en 1 stapje terug als je van een verslaving af wilt komen maar wat een geweldig inzicht heb je weer op gedaan met je uitglijder.

quote:


Zes dagen waren het, en de laatste twee daarvan kwam ik fitter mijn bed uit dan jaren het geval was.

Vanochtend nadat ik gisteren gedronken had, weer als een vaatdoek, dat viel me eerst nooit op, nu wel. Dat fitter zijn 's morgens beviel me wel.



Slaap lekker en sweet dreams:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...