Spring naar bijdragen

Maandag 3 september 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Prachtig liedje van Harrie Jekkers, ik kende het wel maar had het al lang niet meer gehoord. Hij heeft zo gelijk. Sinds ik van mezelf houd, is het leven zoveel makkelijker geworden, is kritiek veel beter te verdragen en heb ik een keus het ermee eens te zijn of niet, is het voelen en verdragen van gevoelens makkelijker geworden omdat het gewoon mijn gevoelens zijn en van niemand anders en die mogen er gewoon zijn zoals ze zijn. het is fijn om gewoon okee te zijn zoals je bent!

Corinne, gefeliciteerd, nu kun je niet meer terug! ;)

Vanmorgen was ik te laat wakker en kon het forum niet bijlezen, dus dat kostte even wat meer tijd vanmiddag... hihi, ik kom al steeds te laat op mijn werk doordat ik eerst uitgebreid ga lezen hier. Het gaat weer wat lekkerder vandaag gelukkig. Ik houd fijn mijn punten bij op internet met eten en bewegen en heb nog geen vreetbui gehad. Hopelijk ben ik dan mijn overpuilende vetrolletjes die sinds het droogstaan opeens weer te voorschijn zijn gekomen over een paar weken ook weer de baas!

okee, bijgelezen, bijgeschreven, en nu met de hond lekker het natte bos in!!!
tot later weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gefeliciteerd, Corinne, met je contract! Wat heerlijk dat je nu echt af bent van al die sollicitatie stress..

Ik heb een heel rustige dag.. Ik was gordijnen, bak een cake en heb mijn post een beetje verwerkt en verder lees ik veel.. Voelt goed. Ik had de afgelopen weken steeds het gevoel dat ik - als begin van "alles goedmaken" - als een gek aan het werk moest en als dat dan niet of onvoldoende lukte, dan voelde ik daar nog slechter over.. Nu heb ik gewoon een dagje vrij -- en dat voelt gek genoeg ook heel prettig!

Ik ga dat boek van August Willemsen lezen, denk ik.. Ik ben in elk geval gelukkig dat ik nu gewoon durf te zeggen (ook tegen mezelf) dat ik een alcoholist ben en dat dus de wederwaardigheden van andere alcoholisten mij interesseren.. Dat heb ik dan in elk geval geleerd..

Voor het overige: geen trek, geen gremlins, nergens last van op dat punt eigenlijk.. (En dat voelt ook wel raar.. Als het allemaal zo makkelijk was, waarom heeft het dan zo ver moeten komen?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,
Heb je een pb gestuurd.
Voel je vooral niet schuldig omdat je een ander ritme hebt.
Wij hebben een ander ritme en mijn ouders hadden en hebben dat ook.
Ben benieuwd hoe het bij de VAVO is gegaan.
Jij ook een goeie ADB dag en we spreken mekaar vanavond nog.

@Blacky,
Ook hier regen. Mooie uitdrukking quality time.

@Sandra,
Wat ga je goed. Van mij een :rose: om je op te monteren.

@Hoelahoep,
Ik vind dat je je Bourgondisch weekend goed bent doorgekomen. Proficiat.
Nu weer voor de nullijn, dat gaat vast goed lukken, omdat je zo bescheiden gedronken hebt.
Voor mij gaat het vrij makkelijk om niets te drinken als ik naar mijn ouders ga. Zoals altijd als ik op visite ging dronk ik maar een, twee of hooguit drie glazen en verder water, dus er wordt niet echt aangedrongen en heb nooit wat hoeven verklaren, omdat ik nu niet meer drink.

@Xienix,
Vervelend dat oog, pas maar op dat je je nickname geen eer aandoet.
Hou jij ook zo van de verhalen van Asterix en Obelix?

@Calimero,
Heerlijk zo goed slapen. Ik heb ook heerlijk geslapen vannacht.

@Charlie,
Ook bij jullie contract getekend. Weer iets afgehandeld.
En geniet van jullie vakantie. Lekker samen klussen in het nieuwe huis.

@Stien,
Een relatieweekend, eigenlijk wel een goed idee. Ga ik eens over denken, lijkt me wel wat om eens een punt te zetten achter mijn drinkverleden.

@Haddock,
:)

@Benthe,
Ha ha ha, die drankdromen. :D
Ik had vannacht iets met WC's, de katten en rondlopen in mijn blote bovenlijf door een school waar alle deur steeds op slot gingen. Uiteindelijk had ik de ontsnapte kat, zette de fles neer en ging naar buiten om ze over een hekje (meer een konijnenomheining) te zetten onder een baal stro, zodat ze niet meer konden ontsnappen.
Toen ging mijn wekker, maar het was het uitzendbureau. Einde droom, aan de andere kant: hallo, hallo?
Maf.

@RJB,
Lijkt me heel vervelend om meteen in je schulp te kruipen als iemand boos op je is. Kun je wel praten als ze uitgeraasd is?
Lastig, maar dat was gisteren.
Vandaag geniet je al meer van je dag. Wees er trots op dat je niet meer drinkt.

@Flipsen,
Je eigen leven evalueren is idd. niet altijd prettig en dan heb je er liever geen pottekijkers bij, al staan die ook zo na. Ben je wel een beetje met jezelf in het reine gekomen? Ik hoop van wel.
Straks hoor je van een nieuw leven op deze wereld en woensdag zal ik aan je denken en voor je duimen.
Vandaag dag 7 en hij is al in een gevorderd stadium.

@Benthe,
Heb je dan ook al Help Ik (Ver)zuip gelezen van Meggie de Jong? Heftig verhaal met veel humor verteld.

@Tapas,
Hei, het is niet de bedoeling dat je door het forum te laat op je werk komt.
Zet maar een wekker op om tijdig te vertrekken.
Zet 'm op.


Zo het bijlezen heeft zijn tijd nodig gehad.


Nog even iets dat niets met het forum te maken heeft, maar wel van belang is, omdat er signalen zijn dat dit ook via youtobe kan gebeuren. Verder na te lezen op tiscali.nl.
Uit de nieuwsbrief:
UTRECHT - 31/08/07 Het tempo waarin de Storm Worm van gedaante verandert loopt op. Het virus, dat zich enkele dagen geleden nog achter YouTube-clips verschool, probeert nu lezers van Googles webdienst Blogger via valse reacties te bedriegen.

Op honderden weblogs duiken berichtjes op die oproepen om muziekvideo's te downloaden die "nog niet op MTV zijn verschenen". Andere varianten vragen om testers voor bètasoftware, waarvoor lezers op een valse IP-link moeten klikken. Wanneer slachtoffers de video of het programma willen bekijken, installeren ze een .exe-bestand dat hen infecteert met de gevreesde botnetworm.

De virusschrijvers gebruiken de 'mail-to'-functie van Googles Blogger-dienst om de reacties op een typische Web 2.0-manier te introduceren onder een authentiek bericht. Met uitspraken als "Wanneer zijn vrouw dit ziet, is hij er geweest" en "Coole video is uit" worden surfers in de val gelokt.

Het Storm worm-virus is, sinds het begin dit jaar de kop opstak, uitgegroeid tot een botnetleger dat miljoenen computers heeft besmet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
RJB

Ik ga dat boek van August Willemsen lezen, denk ik..



Zeer de moeie waard, RJB, ik kan het niet genoeg prijzen.
Ben benieuwd hoe je het vindt, het is jaren geleden dat ik het gelezen heb. Ik kreeg het van m'n zus (SIC!).
Het staat nog boven in een van de verhuisdozen, heb gezocht, geen beginnen aan. Maar snel aan de boekenkast beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS







@Xienix,


Vervelend dat oog, pas maar op dat je je nickname geen eer aandoet.


Hou jij ook zo van de verhalen van Asterix en Obelix?


.




Hahha Corinne, vooralsnog is het één oog dus ik zie nog wel wat.

Asterix en Obelix, ik heb ze altijd al heel erg leuk gevonden. Kon helemaal in een scheur liggen bij een strip.
Mijn kat heet trouwens Xienix en ik heb ooit een cavia gehad genaamd Snuffix.

Gefeliciteerd met je contract!!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een beetje van slag vandaag...slecht geslapen...kan niet van de koffie afblijven omdat ik slecht slaap en dan toch tegen 12 uur 's middags een opkikker wil. Daardoor om 2 uur 's nachts nog op ben en niet moe.
Ik heb niet het gevoel dat ik erg diep slaap...de eerste 3 uur wel maar dan ben ik constant wakker.
De eerste weken na het stoppen had ik het ook en toen kwamen de nachtmerries en toen de heerlijke slaap.
maar nu ben ik geradbraakt en mijn hoofd voelt vreemd alsof ik een hersenschudding heb...wat ik dus weer oplos met koffie drinken omdat weg te krijgen. Niet elke dag hoor...vandaag heb ik door die verschrikkelijke nachtrust mezelf kunnen bedwingen koffie te drinken en heb daarom maar een luie dag genomen. En nu maar hopen dat ik vanavond een beetje beter slaap.
Al dat achter de computer zitten helpt ook niet...bij de TV val je tenminste in slaap en met een boek ook.
Hier op het forum blijf je TE wakker.

Ik ben toen wel al mijn foto's eens gaan uitzoeken die in diverse schoendozen zaten en alles op 1 grote hoop gegooid en toen op chronologisch gaan stapelen. Die ga ik dan weer scannen...(als ik me eens heel erg verveel of een hele grote Gremlin op bezoek heb) en dan voor het eerst een filmpje er van maken.
Ik heb mijn man even gevraagt Blacky...hij zegt om te beginnen is het goed om Windows Movie Maker (zit in Programma's>>accessories) te gebruiken...dan leer je het een beetje en als je al wat gevorderd bent dan probeer je Ulead Video Studio.
Dit moet mijn nieuwe hobby worden...het klinkt wat tam nu maar dat ligt gewoon aan mijn stemming.
Zoals ik gisteren al zei: winterdepressie is me aan het overvallen...geen fut meer, geen put meer, geen zin meer, alleen maar trek in snoep, drop, chips, patat en alle andere vette happen.
heb nog niet gebeld vandaag voor een afspraak.
Flipsen zoek maar even Winter depressie op als je wilt weten hoe het zit met die lichtbakken...geen fut meer om het te typen.

Sandra...fijne vakantie in Suriname..back to your roots...geniet ervan
An..3 weken vandaag...super en je bent er zo overtuigend in....je geeft me kracht.
Flipsen(Cal) bedankt voor het mooie liedje

alle anderen:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne het boek van De Jong heb ik net besteld, Bolcom natuurlijk, dus morgenavond weer leesvoer.

Zo zo Safi, ben jij me daar even tegen een vermoeidheidsmuurtje opgelopen. Je altijd maar groothouden en het voortouw nemen is ook nogal wat. En maar stoer peentjes eten en iedereen steunen.
Weet je wat ik doe als ik me echt, echt heel doodmoe voel? Het is niet duur en het werkt geheid. Neem een kilo aardappelen en kook ze heel gaar. Maak er puree van met wat melk, boter en veel zout en peper uit de molen. Wel vet, maar veel beter dan junkfood. Ga voor de tv liggen en zoek een dom, maar wel leuk programma op, of een film die je nog wel eens wil zien, liefst eentje waar je om moet huilen. Hou de pepermolen bij de hand en doe op elk schepje puree nog wat peper en boter. Hou een doos tissues bij de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, dat je té wakker blijft door bij het forum te blijven schrijven tot je naar bed toe gaat, daar hebben velen last van. Vandaar dat de term "opslomen" is geintroduceerd door BamBam.
Dit betekent dat je ruim voor tijds stopt met het hier lezen en schrijven en iets anders gaat doen.
B.v. t.v. kijken of een boek lezen of wat dan ook.
Zeer herkenbaar dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi

Ik ben een beetje van slag vandaag...slecht geslapen...kan niet van de koffie afblijven

Hier op het forum blijf je TE wakker.




Hey, Pafi, wasdanou?

Geen koffie na de middag, hoor! En de wijze raad van Stien/Bambam opvolgen, ruim van te voren stoppen met forummen! Probeer die puree van B. ook maar, kwaad kan het niet.
Rus an, meiske.
De band zit erom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Safi,
Opgebrand. Je gebruikte ook zoveel energie. Alles voor iedereen opzoeken. Zo intensief hier op het forum. Dat breekt een keer op en dan doe je er ook nog een flinke dip bij.
Ga het even wat rustiger aandoen. Stop op tijd 's avonds met dit forum en ga iets anders, rustiger doen, zodat je met een rustig hoofd je bed induikt.
Begin er maar vanavond mee. Sterkte.

@Benthe,
Niks voor mij die purree, maar eet smakelijk.

@Stien,
:)

@Haddock,
:)

@Tolie,
Probeer nu je persoonlijk record te breken. Het gaat je lukken.
Alvast gefeliciteerd met deze 2de dag.



Mensen ik ga zo uitloggen. Vanavond rond tienen kom ik weer.
Allemaal sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
iedereen is goed bezig zo te zien :)
safi verzorg je eigen ik zie mijn eigen terug van 2005
met mij mensen is het wat gedachten betreft een beetje de verkeerde kant uit gegaan vandaag maar ik denk dat het jaartje wel een beetje vruchten heeft
deze morgen wezen werken en het eerste dat ik van mijn klant te horen kreeg was dat ze een koord wou om zich op te hangen dit zegt deze klant wel meer maar vandaag vele keren en op zeker ogenblik heb ik mij heel boos gemaakt ( en eigenlijk mag dat want die klant is eigenlijk ook schoon familie ) mogelijk was mijn boosheid niet op haar gericht maar op mijn eigen moeder of op mijn eigen omdat ik weer die inmense pijn voelen moest .
ook haar altijd weder kerende verhalen van 30 jaar geleden over hoe zij altijd haar dronken man uit het cafe haalde werden mij teveel ik heb zo goed ik kon mijn werk af gemaakt en eten gekookt en ben nadien naar huis gekomen en de zetel in gedoken geestelijk en emotioneel kapot
de gedachten aan drank waren weer in volle aanwezigheid aanwezig en normaal zou ik dan iemand bellen en het enige wat ik dacht was ppff die persoon gaat denken daar heb je blacky weer met haar ma en de fut onbrak mij om het hier van mij af te schrijven
heb wel een mail verstuurd naar mijn adb behandelaar omdat het momenteel teveel is dat gedachten aan gremlins in mijn hoofd zitten , ben nadien in de strijk gevlogen en blijkbaar houden gremlins niet van strijken .
ik steek de pijn om mijn ma zodanig ver weg dat als er iets gezegt wordt over moeders of suicide ik letterlijk en figuurlijk flip , ik denk dat ik maar beter weer begin met naar de psy te gaan
hier over praten met mijn partner heb ik geprobeert maar ja dan praat ik over mijn partners moeder en dat is ook niet makkelijk ;-(((
ach het voornaamste is dat ik het weer verslagen heb die gremlins
corinne proficiaat met je contract :present:
andere bedankt voor de tips ivm de boeken
tollie goed zo al twee dagen hup hup naar drie
bedankt om mij te lezen allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
blacky


bedankt om mij te lezen allemaal



Geen dank, Blacky, ik lees U graag! :)

Goed dat je de Gremlins kapot gestreken hebt!

Iedereen een fijne ADB avond.. Ik ga de Queen Mumsy kijken op de Belg en dan op tijd naar bed!

Sterkte met de slaap vanavond, Safi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, ik zit hier even met mijn mond vol tanden hoor (zoals jij een paar dagen geleden zei, gelukkig wel) want ik weet niets van moeders die suïcide plegen. Wel van een goede vriend die zich van het leven heeft beroofd en ik kan dan ook heel slecht tegen mensen die het hebben over zelfmoord. Kan daar weinig compassie mee hebben. Natuurlijk kan het leven iemand ondraaglijk voorkomen, maar het leed en de jaren (jaaaaren) lange verwarring die een zelfmoord achterlaat, dat vind ik gewoon niet te hakken, dat je je nabestaanden zoiets aan kan doen en met al die vragen kan laten zitten.
Dat moet een straf dagje werken voor jou zijn geweest, gelukkig dat de strijk er stond om in te vliegen.
Kan me niet voorstellen dat iemand zegt, heb je Blacky weer met haar moeder. Je kan maar ergens mee zitten, nietwaar? Daar zijn vrienden voor, om naar je te luisteren.
Schop de gremlins maar de deur uit met je nieuwe laarzen en ik hoop dat je tot rust komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blackie, je hebt je bevonden in een complexe situatie vandaag. Het is geheel niet raar dat je het daar nu moeilijk mee hebt.
Vorige week heb ik in een geheel andere situatie als jij gezeten en toch worstelen we op een zelfde manier met onze gevoelens. Als ik het niet juist heb, dat kan, zeg het me alsjeblieft.
Maar wat mij toen duidelijk is geworden, dat de "oude gevoelens" boven komen in een geheel nieuwe situatie. Ik moet leren de gevoelens "herkennen" en onderscheid leren maken en mij niet emotioneel mee laten slepen. Dit kost bij mij tijd, voor mij, nogal ongeduldig inmiddels duurt het allemaal te lang.
Ook omdat ik steeds weer tegen nieuwe situaties aanloop waarbij ook de oude gevoelens boven komen.
Verwerken en verder gaan is niet zo eenvoudig.

Je hebt het goed gedaan door je begeleider te mailen, ook bespreken met je psych kan een hoop goed doen. Moeilijk als je het niet kan delen als je thuis komt, althans niet op de manier waarop je het zou willen. En Blackie, ik denk in het geheel niet daar heb je d'r weer, want zo zie je, ook hierbij is weer het één en ander herkenbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond benthe ,
de mensen zullen dat wel niet zeggen daar heb je blacky weer met haar ma , maar ik denk zo :o
ach mijn schoonmoeder kan er eigenlijk niet aan doen het is haar ziekte die alzheimer noemt maar voor mij blijft het een moeilijk thema als het suicide betreft
in mijn vlaag van van mij af schrijven vergeet ik charlie proficiaat te wensen een met de verkoop en twee met haar vakantie , nog iemand ging op vakantie genieten ervan he .
ivm dromen kreeg ik vandaag het volgende binnen 'in je droom mag je niet slapen' en dan een ganse uitleg over walt disney , dr luther king en gandi
rjb boosheid is bij mij ook een boosdoender ik kan het nog niet in het juiste concept plaatsen en spreuk van deze maand 'wrok :vijand nummer een ' ppff nog veel werk aan blacky
rjb succes met het huizen zoeken
flipsen in spanje was er een plaats waar ik graag werken ging een soort boedhisme centrum rustig gelegen in de hoge bergen en weinig volk rond mij , die oudere vrouw daar nederlandse van 94 jaar heeft mij in spanje geestelijk veel geholpen en ja ik mis haar
en stien ja ik kan mij vinden in wat je schrijft om hoe om te gaan met gevoelens nu ik ze adb zijnde moet verwerken , ik ben nog boos op mijn eigen dat ik mij laten vangen heb en mij boos gemaakt heb op die oudere dame al was alles goed toen ik vertrok en enig voordeel van haar ziek zijn is dat zij het al weer vergeten is
bedankt lieve mensen :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,
Even een heel snelle reactie voordat ik ga eten.
Dank jullie voor je reacties op mijn vraag van vanmorgen. Ik heb er zeer bruikbare ideeen uit opgedaan.
Dank jullie ook dat jullie het zo integer hebben benaderd.
Blijkt maar weer dat je hier voor veel terecht kan.

Ik ga nu eerst eten en kom dan nog even hier.
:heart:voor jullie allemaal!

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, vind je het gek dat je boos werd????

Je hebt het verdorie met je eigen moeder meegemaakt en nu gaat je schoonmoeder ook nog dreigen!
Persoonlijk vind ik het heel knap van je hoe jij ermee omgaat, petje af hoor!!
Van je af blijven schrijven, huilen, alles is geoorloofd!
Ik heb enorme bewondering voor je, je hebt altijd een goed woordje voor iedereen over, terwijl je het zelf zo hard nodig hebt!!
Dus bij deze: blijf wie je bent, en heel veel geluk en sterkte!@!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...