Spring naar bijdragen

Maandag 3 september 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,
Het is nog vroeg en helaas donker. Het staat wat lekkerder op als het al licht is.
Manlief gaat vandaag met de dochter naar de intake van het VAVO en kan dus tot 8 uur blijven liggen.

Ik wil hier tips aan jullie vragen, omdat ik wakker werd met de volgende vraag in mijn hoofd, die al een tijdje speelt.
Voorheen hadden mijn man ik hetzelfde slaapritme. We gingen ongeveer gelijktijdig naar bed en stonden op dezelfde tijd op. Dat heeft jaren geduurd.
Nu sta ik vroeg op en blijft hij langer slapen. Met als gevolg dat ik 's-avonds eerder moe ben en dus eerder wil gaan slapen.
Speelt ook nog mee dat ik 's-avonds veel later thuis ben als ik gewend was. Mijn avond begint dus later en als ik voor mijn gevoel een beetje lekker op de bank kan zitten zou ik eigenlijk al naar bed moeten.
Dat doe ik dus te laat, omdat ik ook nog wel een en ander met hem wil bespreken of gewoon de dag wil doornemen.
Ik heb het gevoel dus dat ik teweinig contact met hem heb. Gevolg ik ga toch te laat maar lig toch eerder in bed dan hij. 's-Ochtends spreek ik hem al niet.
Ik begrijp ook wel dat het zijn tijd nodig heeft, maar ik voel me niet happy met de situatie.
Hoe doen jullie dat? Hoe neem je door de week genoeg tijd voor elkaar of teer je op het weekend?
Ik ben me ervan bewust dat mijn niet drinken ook in het verhaal meespeelt. Ik heb gewoon meer rust nodig, iets dat misschien veranderen zal. Misschien verandert het ook wel niet, omdat ik nu veel meer naar mijn lichaam luister of althans ik ben me veel meer van dat lijf bewust.

Zo, dat is een leuke inkopper voor de nieuwe werkweek. Toch zou ik het prettig vinden als jullie hierop wilden reageren.

Ik ga me maar eens klaarmaken voor de nieuwe dag. Moet nog even wat eerder de deur uit omdat ik een nieuw fietsabbonnement moet kopen voor de fietsenstalling. Het is tenslotte alweer september.

Een hele fijne dag gewenst en hou het droog!!!!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen gem ,
hier in belgie in het pekkedonker en het regent
wat je vraag betreft wij proberen qualitie tijd te maken gedurende het weekend(zondag) want gedurende de week lukt dit niet .
ik wil ook nog even terug komen op het mailen met de partner inplaats van praten als praten niet lukt omdat men weet dat er weer woorden van komen dan kan men het zoals hier proberen via mail in het begin er komt een dag dat er meer gepraat wordt
ik wens jullie allemaal een fijne adb dag toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Gem, Blacky en alle anderen,

Het is maandag en ik hoef gelukkig niet te werken.
Met mij gaat het goed. Ben niet hele dag vrolijk, heb af en toe down periodes maar kan nu redelijk goed mee om gaan.

Gem, ik ga meestal tegen 22.00 uur naar bed omdat ik heel vroeg moet opstaan. Wat partner betreft heb ik gelukkig geen last van want ik heb een lat-relatie en die zie ik meestal in het weekend.
Als ik je goed begrijp voel je je schuldig omdat je naar jezelf luistert. Ik denk dat je in plaats van je schuldig voelen, deze kwestie met je man moet bespreken en je gevoel daarbij uitspreken. Ik weet uit ervaring dat op het moment dat je je gevoel uitspreekt de ander begrip heeft. Daarnaast kunnen jullie afspraken maken en de afgesproken tijd voor elkaar reserveren.

Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen iedereen,
een droge dag toegewenst, buiten regent het en dat is deprimerend.
ik heb er juist een lang weekend opzitten, een groot familiefeest in de ardennen, ik heb natuurlijk wat gedronken, donderdag 3 glazen, vrijdag 2 glazen en zaterdag en zondag 1 glas (witte wijn)
Langs de ene kant voel ik me fier dat ik mij zo goed kon beperken (onze families zijn echte bourgondiers zowel op eten als drinken)en voor ge het weet staat er vanalles voor je neus...ik neem mij nu wel voor terug te starten met niets meer te drinken,dus zal ik waarschijnlijk een moeilijke dag hebben maar ik ga er voor.
Op gebied van praten met je partner,,tja dat is niet altijd even gemakkelijk, tenslotte als je drinkt ben je anders van persoonlijkheid dan als je nuchter bent en dan komen de woorden wat moeilijker en het slapen,dat is natuurlijk ook anders je bent vlugger moe als je niet drinkt of je gaat vroeg slapen als excuus om niet te moeten drinkenB)
Ik ga nu wat werken en vandaag veel uit de hoek halen want het is tenslotte terug een gevecht.
Hopelijk schijnt de zon straks!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

Vanochtend weer lekker helder opgestaan en niet meer dat lusteloze gevoel dat ik had als ik de avond ervoor gedronken had. Ik heb nu echt zin om dingen aan te pakken.

Een ontstoken oog, het ziet er niet uit. Zoiets als dit:;)
Vandaag even de huisarts bellen voor een zalfje.

Voel me shaky maar bedacht dat ik dan net zo goed een lekker muziekje op kan zetten. Het shaken gaat vanzelf.:D

Gem heb ik geen tips voor je. Hoop dat er een oplossing komt en anders zit er niks anders op dan accepteren. Pfew, valt ook niet altijd mee.

Hoelahoep, goed van je dat je gematigd heb gedronken. Nu weer terug naar helemaal droog. Succes!

Vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedesmorgens,

Iedereen gezond en vrolijk opgestaan?
Heb zelf zo goed geslapen als ik volgens mij nog nooit eerder gedaan heb. Weet je wat nu zo raar is, je weet wel of je goed geslapen hebt, maar kan je het niet herinneren omdat je sliep, eigenlijk moet je gewoon wakker zijn om te merken hoe lekker je slaapt toch, zonde van je tijd anders, want die gaat wel heel snel als je goed slaapt.

Gem, toen mijn man en ik net samen waren, zagen we elkaar 24 uur per dag, waren collega's, ging erg leuk toen.
Daarna werkten we allebei bij een ander bedrijf, hij drie ploegen en ik vijf ploegendienst, dus de één stond op en de ander ging naar bed, de een ging naar het werk de ander kwam ervandaan. Gevolg dat je toch wel een heel eigen leven gaat leiden beide omdat je elkaar bijna nooit ziet. Voordeel is dat we telkens de volledige 1.6o m van ons bed tot onze beschikking hadden, in mijn geval handig, ben 1.60 m dus kon in de lengte en breedte slapen.
Nu draait hij nog steeds ploegendienst en ik dagdienst, gaan bijna nooit tegelijk naar bed staan ook bijna nooit samen op. We hebben er geen problemen mee omdat de momenten dat we elkaar zien het gewoon gezellig is en als er bij één van de twee wat speelt er gewoon tijd gemaakt wordt om te praten. Af en toe prikken we een avondje samen en zetten we oppas bij de kids.
Vind weinig tijd voor elkaar niet erg als de tijd die er is maar goed is, dus bijvoorbeeld liever weinig tijd die goed is dan veel tijd en niet met elkaar kunnen praten en het gezellig maken.
Pffffuh, wat een overdenkingen op de vroege ochtend.
Maak er allemaal wat van vandaag en houdt het droog.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen

het mailen met mn man gaat nu eenmaal beter dan praten omdat daar geheid ruzie van komt....en ja, we houden vreselijk veel van elkaar!!! Ondanks alles......(lees alcohol...), ook al verwaarloost ie me nu een beetje, maar goed, dat is zn goed recht....

Gem, ik weet zo gauw geen antwoord..wij gaan altijd gelijk naar bed en bespreken daar alles van de dag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allen,

Gem aan mij heb je ook niks, ben ook een latter. Dus als we samen zijn wordt die tijd ook echt aan elkaar besteed, gewoon vanzelf. Daarbij zijn we allebei nogal recht voor z'n raap en kunnen dat zonder wrijving goed van elkaar hebben, dus er valt niet zo vaak iets uit te praten. Wat mailtjes betreft, als je een latrelatie hebt kom je daar niet onderuit, maar het is een soort ongeschreven wet dat we eventuele ergernis of iets waar we mee zitten, nooit over de mail uiten, alleen maar recht in elkaars gezicht.
Maar, sorry als ik me vergis maar jij gaat toch samen met je man naar fitness? Dan is er in ieder geval al iets leuks dat je samen doet. Mijn ervaring is dat dingen samen doen heel goed op een relatie inwerkt en een heleboel muizenissen spoorslags laat verdwijnen.

Sandra het wordt spannend! Morgen al vliegen. Ben je zenuwachtig of juist helemaal niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Calimero, ik las je berichtje nog eens door en schoot in de lach om die opmerking dat je het eigenlijk niet merkt als je goed slaapt omdat je dan slaapt. Ja zonde is dat hè, terwijl je het wel zo goed weet als je slecht slaapt.

Hoelahoep, ik weet niet precies wat jouw doelstellingen zijn, maar blijkbaar heb je het drukke weekend naar jouw maatstaven netjes overleefd, dus proficiat. Het valt ook niet mee als iedereen om je heen aan het bieren en vieren en wijnen en trijnen is. En zo te lezen ga je er weer met frisse moed tegenaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allen,

Charlie, slaap lekker het zit er bijna weer op. En dan het vooruitzicht van vakantie, heerlijk toch.
Genieten!

Gem, geef het de tijd. Ik heb hier een huishouden van Jan Steen zeg ik altijd maar en dat al vele jaren. Wij zijn niet anders gewend om wisselende tijden er op na te houden, een ieder moet toch naar zijn eigen lichaam luisteren.
Zoals Blackie zegt, qualitie time voor beiden inlassen. Zo hebben wij regelmatig een relatie weekend, wat van te voren gepland is.

Hoelahoep, het lange weekend familiefeest is al weer achter de rug. Het klinkt als zéér gematigd drinken wat je gedaan hebt. Ik vind het knap dat je het daarbij hebt weten te houden!
Nog fijne observaties gedaan en genoten?

Calimero, Is het zo iets als, het is goed geslapen als je weet dat je niet, niet goed geslapen hebt?
Goede slaaptijd gaat snel maar als je beseft dat dit ook qualitie (woord van Blackie geleend) time is, het lichaam krijgt tijd om te herstellen, dan kunnen wij alco's daar niet genoeg van krijgen toch?

Ik mis wel even het weerbericht van Twan?
Afijn, hier schijnt het zonnetje weer de kamer in, en oh dat is ernstig dus moet wel even aan de slag vandaag.

Laat die eerste staan dan is het grootste karwei voor vandaag gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, kransgenoten,

Gem, hier ook latter, maar we zijn soms wel langer bij elkaar. Wij gaan ook niet vaak samen slapen, meisje is 'n vroege slaper en rijzer, ik zit met de ploegen. Geen enkel punt. Wat dit je nu moet helpen weet ik ook niet, maar jah, net wakker, zeg maar.
Charlie, goeie vakantie gewenst, leuk, in je nieuwe huis.
En, Cal, als ik goed geslapen heb wordt ik heerlijk wakker, wat is nou tijd?????
Hoela, keurig, maar hou de vinger aan de pols. Maar net wat je doelstelling is, natuurlijk, zoals Benthe al zei. En je gaat er weer voor.

Shake it all over, Xie!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht heb ik zo maf gedroomd, schiet me ineens te binnen. Dat hele forum achtervolgt me zelfs in mijn dromen, haha.
We zaten met ons allen opgesloten in een soort Big-Brother-house, maar het was me gelukt om te ontsnappen (ongezien, dacht ik) en naar de avondwinkel te fietsen voor twee literflessen wijn. Geen idee waarom ik die flessen wilde, dat zal het onderbewuste nog wel zijn.
Toen ik terugkwam klingelden die flessen hinderlijk luid tegen elkaar in de tas, en eenmaal binnengekomen deden jullie ineens het licht aan en begonnen te scanderen: "Haahaaa on you, hahaa all over you, betraaaaapt!" Zohoo, kreeg ik me daar even een rooie kop!
Enfin, zelfs op deze manier houden jullie me met de pootjes op de grond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
haddock

En, Cal, als ik goed geslapen heb wordt ik heerlijk wakker, wat is nou tijd?????



Tijd is te weinig als je het tekort komt, dan is het jammer als je lekker geslapen hebt en het ongemerkt voorbij gegaan is..., zou mooi zijn als je de tijd zo kon indelen dat je de mindere momenten overslaat, zodat je genoeg tijd hebt voor de mooie momenten...
Aan de andere kant, door de mindere momente geniet je des te meer van de mooie momenten dus zou je die beter maar niet over kunnen slaan...
Zoals de oude wijze wolf in de disneyfilm Balto zegt, het draait allemaal om de dans van de balans....
Heb weer een dag dat ik mijn eigen gedachten niet kan bijhouden, zal wel het gevolg zijn van een goede nachtrust, uitgeslapen zijn of gewoon omdat ik misschien een beetje maf ben.
Hoe zit dat met on the wagon wat ik 's avonds nog al eens voorbij zie komen in de berichten?
Wens jou en alle anderen een vrolijke dag.

Groetsels Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal!

Ik weet niet of ik je echt kan helpen, Gem.; het lijkt me dat het zo zou moeten zijn dat jullie je er beiden prettig bij voelen. In elk geval is het goed om voldoende uitgerust te zijn, lijkt me. Misschien is het ook gewoon een kwestie van wennen aan de nieuwe situatie!

Na de redelijke prettige zaterdag, had ik weer een ouderwets sombere dag op zondag.. Mijn Geliefde was heel kwaad en die kwaadheid uitte ze al meteen na mijn ontwaken. Whammm! (ze zegt dan ook van die nauwelijk troostende dingen als: "meestal hou ik die boosheid in, om jou te sparen" (dus denk maar niet dat dit alles is). Voor mij geldt dat ik al zo gebukt ga onder het besef van mijn misdemeanors , dat het prettig is om daar af en toe aan te kunnen onstnappen. Maar ik snap haar boosheid heel erg goed. Ik sla er alleen volkomen dicht van.. En dat is dan ook weer niet goed.. Ik vind er dan helemaal niets meer aan. Goed, Benthe, dat jullie kennelijk elkaar alles recht voor zijn raap kunnen zeggen. Ik kan - helaas - (nog) heel slecht omgaan met boosheid.. Dit wordt één van de hoofddoelen in mijn therapie. Het voelt ook zo onvolwassen: zo klein worden als een ander - terecht - boos is.. Ik weet het, maar nog een lange weg te gaan ..

Vandaag voel ik me al weer wat beter.. Bekeek net op Funda een aantal huizen die ik mogelijk zou kunnen gaan bewonen. Zie er ook wel naar uit: het werken aan mijn problemen, in mijn eigen tempo en in mijn eigen omgeving.. En wat de Latters onder ons opmerken over Latten, klinkt ook heel fijn en hoopvol: tijd voor elkaar hebben als je tijd hebt.. Alleen kunnen zijn als je daar behoefte aan voelt. Verantwoordelijk zijn voor jezelf en dan veel meer ruimte hebben voor de ander..

Ik wens iedereen een fijne ADB dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal

heb eerst eens alles bijgelezen

xienix heftig ik kan je er veel over vertellen doe ik wel in een pb, maar je bent nog altijd op weg, te gek en je pakt de draad weer snel op.

safi van die lichtbak wil ik wel meer weten je verteld dat het vergoed word door de verzekering, heb het altijd vreselijk moeilijk in de winter kocht vorig jaar een kachel heeft me een beetje er door geholpen( ja haddock ik ook een jaren 50 kolenkachel zón bolle efel) dus ik wil er graag meer over weten.

de opening van vandaag:
mijn vorige relatie eindigde na de jaarwisseling 2007 we woonden samen zij ik en haar 3,5 jarige dochter
ze heeft mijn strijd gezien dat jaar met de internet behandelig, maar kon er niks mee, voelde zich buitengesloten, ook al betrok ik haar in mijn verhalen waar ik mee bezig was.
In gespreken kwam naar voren dat ze zo bang was(had eerder een relatie gehad met agressieve drinker)
rond de jaarwisseling leek het of film gelijk liep met het jaar ervoor en ik zeg hier op de dag.
Ik heb er zelf een punt achter gezet.

inmiddels heb een nieuwe liefde ongekend, ik bedoel ik kende het niet dit gevoel, en heb toch al veel meegemaakt dacht ik........voelt als thuiskomen.

we zien mekaar niet veel en moet zeggen nu deze week ben ik daar blij om, ik weet nog heel goed dat het best moeilijk is met anderen in huis om te rehaben.
en ik de moeilijke momenten het gewoon moeilijk mag hebben zonder iets aan de ander te hoeven uitleggen.

gisteren was ik weer in het bos................heb voor het eerst in mijn leven een gebedje gedaan.......heb niks met de kerk.........en zeker niet met voorgeschreven geprevel........zat in de bos op een mooie stille plek........en maakte er zelf een.........met vragen, schuldbekentenissen.wensen en vraag om hulp.....
ik heb vreselijk moeten huilen..en daarna was ik leeg en moe.........vandaar dat ik gisteren niet meer op het forum was
heb zomer gasten gekeken................
en mijn lief wordt tante ........en moet bij de bevalling zijn........is nu aan de gang..........

vanmorgen tel van advocaat doe ik in de arm heb genomen om mijn zaken te behartigen in dreigend arbeidsconflict, a.s woensdag zit ik met hem aan de onderhandelingstafel met mijn werkgever...
zenuwen gierden door mijn keel.............
maar dacht niet aan drank........ik dacht die moeten we ook tekelen.....
en dat kan mijn eerste droge weekend achter de rug....en helemaal niet zo fout als ik terug denk.

het kost moeite om te denken zonder drank........maar ik weet dat word beter
en de beproevingen van het leven daar hebben we allemaal me te dealen.
ik weet nu wel dat ik mezelf niet meer voor de gek hou.......

voor de lezers onder ons
ik ben aan het lezen in de 7 eigenschappen naar effectief van leiderschap
van s covey ik heb er veel aan..........ik kan het aanraden als je op zoek bent naar de werkelijke waardes binnen jezelf......

groet flipsen
aan dag 7 bezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...