charlie Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Laat maar Benthe.....ik zie het ws verkeerd.....Koh, zullen we er samen voor gaan?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Goede smiddags,Koh,Zucht,.....jammer.....ik wordt hier écht verdrietig van.In jezelf zoeken.....naar gremlins.......is dat écht wat je wilt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Sjongejongejonge, hier lees ik zelfs niet meer overheen. Post dit nog ff en log dan weer uit, heb er nu even geen zin in. Ga nog liever met 'n Spaatje i de kroeg in het dorp zitten, daar zijn de zuiperds vrolijker. Kom uit m'n mandje, starks de nachtdienst weer in, komt Koh melden dat ie weer gedronken heeft. En komt er gelijk nog 'n ontboezeming overheen!Koh, kop schudden, douchen, wegflikkeren en nuchter weerkeren! De tweede ook.Ik heb nu ff geen zin in gelamenteer en zelfmedelijden, dat kan ik zelf goed genoeg.Hou het %#@$%G*%V%&&*D #$%^ droog, allemaal!Prima reactie, Benthe, niks cynisch aan.Doeoeg, later...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Charlie, hihi, "lamaar" neem ik meestal geen genoegen mee, ik heb de dingen graag helder. Ik denk dat je die opmerking bedoelde over die open deur, dat je zelf al had bedacht dat jij de enige bent die dit kan doorbreken. Dat was dus niet cynisch bedoeld, het IS toch gewoon zo? Honderdduizend mensen kunnen tegen jou zeggen dat het beter is als je er mee stopt en duizenden boeken kunnen je vertellen hoe slecht alcohol voor je is. Dat wist je allemaal allang. Maar het blijft je eigen keuze. Als jij zegt, ik neem een glas, kunnen al die wijze raadgevingen en wensen daar niet tegenop.Overigens, Koh is weer verdwenen, maar in het algemeen ben ik het niet met hem eens dat het zo'n eenzame strijd is. Wat ik hier aan warmte en steun heb ondervonden, en ook van vrienden in het dagelijks leven van wie ik het totaal niet had verwacht, dat maakt het juist veel minder eenzaam dan toen ik nog in mijn eentje zat te zuipen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Het is nog vroeg op de dag, wie last van gremlins heeft, KOM HIER SCHRIJVEN!Neem een pot thee, koffie, wat dan ook, maar STOP!Tracht hier bemoediging te vinden waarvoor en waarom het stoppen zo belangrijk is.Wat de voordelen en nadelen zijn!Welk een toekomst in het verschiet ligt!Krabbelen we overeind of gaan we langzaam afglijdend de goot tegemoed?Alleen is maar alleen, hier ben je wel alleen maar toch met z'n twee?Het enige te doen is die eerste te laten staan zodat je nuchter kunt schrijven enzo ook nuchter de antwoorden die hier gegeven worden tot je door laten dringen.Dán heeft het zin, dan krijgt het zin, dan is het gewoon zinnig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Beste Koh,Ik weet niet precies wat ik je moet zeggen... Voor mij geldt in elk geval dat de strijd - eenzaam of niet - alleen zin heeft al je een echt besluit hebt genomen om die strijd aan te gaan. Als je niet echt besloten hebt om vrij te willen zijn en niet meer (ver)slaaf(d), dan blijf je onvrij (en dan zeg je, zoals jij doet, ja, dat is de schuld van de verslaving.. Er zijn inderdaad dingen waar we niets aan kunnen doen: onze erfelijke aanleg voor verslaving bijvoorbeeld en iedereen hier weet dat het niet meevalt om te stoppen met gebruik... Maar het einde van deze worsteling is pas in zicht als je ZEL:F het BESLUIT neemt om het gevecht aan te gaan.. Anders lijkt het mij hopeloos. (Volgens mij bedoelde Benthe dat ook, en dat vond ik helemaal niet cynisch!).Ik heb een droge, intensieve dag achter de rug.. Misschien schrijf ik daar later nog wat over, misschien ook niet.. Ben een beetje moe, namelijk!Alle jubilarissen van vandaag: gefeliciteerd! Corinne, ik ben benieuwd naar je eerste werkdag!Iedereen, Hartelijk Gegroet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 RJB volgens mij heb jij de laatste weken een enorme hoop bijgeleerd en ondanks alles veel rust in jezelf gekregen. Pet af voor jou! Waar je ook zo moe van bent, rust lekker uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Dank je Benthe en \Haddock, voor jullie eerlijkheid!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Wat ellendig allemaal, wat moet je zeggen wanneer iemand wegzakt in...... ? Ik hoop dat wanneer ik zelf voor het punt sta om te gaan heisen inderdaad jullie weet te vinden. Vaak, eigenlijk altijd, begint het drinken al in je hersens, terwijl je nog geen druppel op hebt. Dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. De volgende stap is dan snel, je zou zelf denken, zonder nadenken gemaakt, maar dat klopt niet. Alcoholist of niet we blijven zelf die keuze maken. Het gevaar, de gremlin, die in je oor fluistert dat je er toch niks aan kan doen is een grote leugen. Efin, ik blijf het moeilijk vinden, probeer positief te denken en DRINK VANDAAG DIE VIEZE PESTZOOI NIET!!!!!! Iedereen die het moeilijk heeft vanavond wens ik veel kracht toe. We moeten vindingrijk zijn, niet wegzakken in je eigen kop... ik praat even tegen mezelf geloof ik.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 nee hoor An, ik lees alles..........................tot ik "het"vindt....Maar vooralsnog weet ik het niet meer, ga maar even wat eten, voor de vorm... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Nee hoor An, je praat niet tegen jezelf, ben jij ook al zo'n meisje ongeduld? En je zegt dat heel mooi, hoe het al in je hersens begint voordat je ook maar een slok hebt gedronken. De avond is nog jong, volop mogelijkheden om NIET te drinken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 hoi iedereen , ik heb de berichtjes van kothje en charlie gelezen maar wist echt niet wat te antwoorden mijn mogelijk voordeel is altijd geweest dat indien ik gedronken had niet goed meer kon mailen omdat mijn taalkundigheid dan zeker achteruit gaat , de keren dat ik al dronken mailde kreeg ik antwoorden van neem er nog eentje of zuip je kapot dan is je leed dadelijk over , hard inderdaad maar er is daar een gezegde over iets van stinkende wonden ??kohtje charlie probeer elkaar te helpen zoals het mij geholpen heeft samen met iemand anders op te gaan qua adb zijn .maar stilaan begin ik mij af te vragen wat adb zijn inhoudt ??benthe ik heb ook niet cynisch in je bericht gelezen en mijn stoppen met drinken heeft van mij en mens gemaakt dat weer in haar eigen gelooft en weer zelf vertrouwen heeft men is niet een beetje zwanger en men is niet een beetje alcoholist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Blacky, zo is het maar net. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Misschien Charlie, kan je een paar nieuwe mantra's aanleren. Zeg niet "ik ga maar eens wat eten voor de vorm", maar in plaats daarvan "ik ga wat eten om ik de moeite waard ben om goed voor te zorgen".. Jij vond net Benthe cynisch, en dat is natuurlijk je goed recht, maar ik vind dit soort redeneringen cynisch en gevaarlijk omdat ze eigenlijk zeggen "ik vind mezelf er helemaal niet toe doen". En daarmee doe je jezelf te kort..Ik lijk nu misschien een heel verstandige wijsneus nu, maar ik herken jouw houding, en als ik er in verval, dan helpt het mij als iemand zoiets tegen mij zegt, als in nu tegen jou. Ik bedoel: ik vind mezelf ook heel vaak niet de moeite waard, ik heb zelfs vaak een enorme hekel aan mezelf.. En mij helpt het dan als iemand tegen mij zegt dat dat onzinnig is. Daarom zeg ik dat nu tegen jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Blacky zo ver als jij ben ik nog niet dat ik weer echt in mezelf geloof, maar dat verwacht ik ook nog niet na 7 weken. Het streven alleen al is de moeite waard, en niet eens zo'n nare strijd. Drinken was naarder.Ik vind eerlijke reakties ook het fijnst, daar kan je wat mee.Zijn er nog hondenliefhebbers aanwezig? Vandaag kreeg Max een speeltje, als hij er in bijt gaat het van: Pwèèèppp!!!! Hij vindt het prachtig en ik schrik me iedere keer wezenloos als hij in dat ding bijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 quote: Originally posted by: KohtjeDag mensen.. als ik nou zeg dat ik weer gedronken heb, wat zeggen jullie dan?? Dan zeg ik jammer Kohtje en ook Charlie, maar je kan ook nu nog besluiten niet door te gaan met drinken en de rest van de avond een drankje te verzinnen zonder alcohol.Voor mij is er ook de hele middag al die strijd, zeg telkens tegen mezelf, door drinken gaat het niet over en heb ik straks nog een reden meer om deprie te zijn.Gewoon niet verder gaan met drinken Kohtje en Charlie.Ik drink vandaag nog steeds en ga dat volhouden de rest van de dag.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Ik drink vandaag nog steeds en ga dat volhouden de rest van de dag.Groetjes Cal. Cal..???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 mensen, dank jullie, ik ga lekker mn bedje nu in, even bijkomen van 7 nachten werken en oppassen, etc..................mss tot later.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Benthe, ik ben niet écht een honde liefhebber. Sommige vindt ik prachtig om te zien maar voor de meeste ga ik een straatje om. Angst, waarom, waardoor, ik heb geen idee. Angsten zoals ik er zovele heb, mogelijk alcohol gerelateerd.Maar ik bemerk dat ook vele angsten geminderd zijn, nog niet weg maar wel minder.Soms sta ik van mezelf te kijken.Een half jaar geleden heeft mijn zoon een tekkel aangeschaft (niet lachen), daar heb ik het afgelopen weekend 2,5uur op gepast. Ik vind het een leuk beest en ben absoluut niet bang voor hem.Maar ja, het is een tekkel hé. Maar is een begin, voor mij was het toch een sprong vooruit.Vandaag op zoek geweest naar (niet lachen) een regenjas voor achter op de fiets.Helaas het seizoen is nog niet begonnen dus niet veel keus, en ik wilde graag een knal rooie!Met capuchon, maar helaas alleen een stukje doorzichtig plastic te krijgen.Heb wel een kluwe gekleurd touw voor hem vandaag gekocht, ze waren het weekend z'n speeltje vergeten. Nu heb ik wat achterde hand als ie weer komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 quote: Originally posted by: BentheIk drink vandaag nog steeds en ga dat volhouden de rest van de dag. Groetjes Cal. Cal..???? Zo stom van mij, ik bedoel natuurlijk, ik drink nog steeds NIET !!!Stomme fout, druk gehad en niet zo in mijn doen, maar ben zo sober als wat.Thanks dat je me er even op wees .Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Ook geen hond.. Vroeger thuis hadden we ze wel (ik had zelfs een overbuurhond die Max heette), maar nu heb ik er onvoldoende tijd voor.. Ik zou wel een Cavalier King Charles willen hebben, als ik oud ben.. Kleine stukjes wandelen en dan gezellig op een plaid op schoot..Maar dat duurt nog heel lang! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Ja, dat herinnerde ik me, dat jij hondenangst hebt Stien. Ik was vroeger bang voor waakhonden zoals herders en bouviers. Op een dag was ik aan het hardlopen en ineens hapte er een grote gemene herder naar mijn broekspijpen. In een flits wist ik dat ik de baas moest zijn en baste met mijn laagste stem: "Foei hoor! Af!" Braaf ging 'ie zitten. Sindsdien ben ik voor geen enkele hond meer bang.Max is ook geen hond om bang voor te zijn hoor, echt zo'n ragdoll die alleen maar lol wil maken en spelen. Net zijn baasje, hihi!Teckels zijn fantastisch, dat eigenwijze. Voor je het weet neem je zelf nog een hondje, Stien....? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Met een hond buiten wandelen durf ik nog niet (nog niet geprobeerd). Dan komt mijn angst weer boven, alle grotere honden komen dan op je af. Zo'n schoothondje om te knuffelen lijkt me wel wat, maar inderdaad je moet dan wel je tijd er voor hebben. Maar ik denk erover nu ik die tekkel wél leuk vind, dan zou die in de tuin uit moeten als ik alleen ben.Men zegt dat je dan over je angst heen kan groeien, of dat zo is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 @Kohtje...Als ik lees wat jij schreef........dan zeg ik niks meer!Heeft namelijk weinig zin!@Charlie,Je kunt hier nog lang en breed vertellendat je het niet ziet zitten......je schiet er niks mee op!Zoek professionele hulp!Beide zijn jullie op dit moment op een punt aangelandwaar je gewoon wil drinken........Hulp vragen met de deur dicht zoals Koh het zelf noemt!En dat punt is voor mij o zo herkenbaar, ik heb het zelf vele malen gedaanook hier!Vandaag ben ik precies een jaar op het forum.....maar echt nog geen jaar droog!Die knop is nog maar net om!maar ik weet zeker dat als ik nu de aanvechting krijg om te gaan drinken...dat ik de geboden raad opvolg!"eerst bellen.......dan bestellen"En niet eerst gaan drinken en dan om hulp roepen...die je eigenlijk helemaal niet meer wil horen dan!Ik wens jullie alletwee veel sterkte.......maar je moet echt zelf willen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 september 2007 Rapport Share Geplaatst 4 september 2007 Cal iedereen begreep volgens mij wat je bedoelde, ik plaagde je maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden