Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 September

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mooi gedicht Safi bedankt!
Mick gefeliciteerd met je 9 maanden. :present:

quote:

Originally posted by:
Benthe
Zijn er nog hondenliefhebbers aanwezig? Vandaag kreeg Max een speeltje, als hij er in bijt gaat het van: Pwèèèppp!!!! Hij vindt het prachtig en ik schrik me iedere keer wezenloos als hij in dat ding bijt.

Hier nog een hondenliefhebber en ja ze maken nogal wat kabaal die speeltjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben blij dat ik hier niet alleen voor sta. Herkenning is hier ook zo belangrijk.
Soms ga ik zo twijfelen aan mij zelf en dan hier de reactie lezen doet me weer
goed. Anna, wat fijn je te lezen!
Maar wel heftig eerst drinken en dan rijden. Goed dat je je hier hebt gemeld!
Soms moeten er eerst erge/heftige dingen gebeuren alvorens de kleppen van
de ogen gaan. Jammer is dat eigenlijk, hoeveel voorgangers hebben het
op deze manier nét niet gered.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in mijn arbeidsverleden ook vaak mijn angsten moeten aangaan, het reizen met OV in spitsuur vind ik echt erg.. dan was ik al kapot voor ik ergens was en ging dus maar fietsen.. tot 22 km fietste ik naar mijn werk. Ooit had ik een baantje op schiphol en moest ik daar met een busje over het platform rijden.. doodsangsten stond ik uit.. Ik heb het maar 1x gedaan.. daarna heb ik het geweigerd..., ik heb 2 jaar een auto gehad om over mijn rijangst heen te komen maar zat na 2 jaar nog steeds met mijn neus tegen de voorruit geplakt en het zweet in mijn handen en als ik eenmaal op de plaats van bestemming was werd ik op slag weer nerveus omdat ik weer terug moest..

Ik heb nu werk waarin ik niet meer zoveel met mijn angsten geconfronteerd wordt en waar ze er gewoon mogen zijn en dat is eigenlijk wel heel prettig... want nog steeds als ergens druk op staat omdat het snel af moet raak ik van de reldeldel en ga ik fouten maken... nu geef ik zo'n klus aan een collega die daar geen probleem mee heeft en neem ik weer dingen van mensen over die daar problemen mee hebben en ik niet. Zo helpen we elkaar en dat is fijn omdat je van elkaar weet op mijn werkplek dat je je "handicaps" en angsten hebt. Was het in het reguliere werk ook maar zo

over werk gesproken... CORINNE!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderweg in de auto moest ik nog denken aan Charlie en Koh en mn reactie op zijn mededeling d at hij had gedronken. Ik denk dat ook mijn eigen teleurstelling mede mijn reactie bepaald. Ik bedoel; ik blijf erbij dat als iemand wil drinken gaat tie drinken. Maar heb ik er zelf ook niet 24 jaar over gedaan om de knop om te zetten.
Misschien spreekt ook wel mn eigen angst als ik iemand hoor die al 15 maanden droog stond toch weer voor de bijl lijkt te gaan. En 'ze' zeggen dat een terugval vaak resulteert in nog meer drinken en erg veel moeite om weer te stoppen. Dat zal niet voor iedereen opgaan maar toch...
Ik zou hen wel willen toeschreeuwen; doe het niet, laat de eerste staan maar ja, gaat het helpen... Meestal niet, Joann schreef daar ook al een mooi stuk over.
Wat ik leuk vind aan niet drinken is oa dat ikvbetervin staat ben te kijken naar mn eigen handelen. Ik weet niet meer wie het schreef, gister of vandaag, maar ik ben ook minder boos, minder snel in mn wiek geschoten, ik kan beter luisteren. Niet gemakkelijk en ik ben nog erg makkelijk te kwetsen maar toch, er zit vooruitgang in. En dat vind ik dan wel erg fijn.

Stien schreef het vanavond,minder boos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Stien dat realiseerde ik me toen ik thuis was ook!
Wat had er in hemelsnaam wel niet kunnen gebeuren!
Dat was de eerste aanzet, daarna ben ik pas na gaan denken
over hoe ik met alcohol omging, en of dat zo wel door kon gaan!
Gelukkig was het een eenmalige actie, een hele stomme!
En is er gelukkig niks gebeurd, maar inderdaad...voor het zelfde geldt had
ik een ongeluk veroorzaakt en mezelf of iemand anders een hoop ellende bezorgd.
Ik dank nog steeds mijn beschermengel!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
joann

So Haddock has spoken.......
:D

Hahaha. Hij zegt nog meer: ik ga met pijn in het hart werken. Moet ik mijn heerlijk houtgestookt verwarmde kamertje (24 gr.) gaan verlaten, de koude nacht in. Jullie zouden de Dames eens op de bank moeten zien liggen (zijn er net uitgeweest), op hun rug, volledig uitgestrekt met die warmte.

Mach's gut en hou het droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Hier ben ik dan, vroeger dan gedacht, want de yogales begint pas volgende week.
Toch ben ik niet gelijk hier komen kijken. Man en kinderen wilden natuurlijk weten hoe het gegaan is, mijn moeder bellen, want die was ook al zo benieuwd. En nu bedenk ik dat ik nog een e-mailtje aan mijn vriendin moet sturen, wat die wil ook weten hoe het gegaan is en of ik morgen op les kom.
Iedereen vindt het bijzonder dat ik in de bajes ga werken. Nou ja, is ook wel bijzonder.
Mijn vorige was gesitueerd in een draaiende molen, vond iedereen en ik ook bijzonder.
Jullie hebben allemaal van te voren al gevraagd hoe mijn middag op mijn nieuwe werk zou zijn.
Dus even een tamelijk uitgebreide informatie en verslag.

Er is een mannengevangenis, daar zitten de afgestraften. Zij zitten vonnissen uit van een paar weken tot 30 jaar (ze hebben momenteel in iedergeval geen levenslanggestrafte en de langste straf na levenslang is 30 jaar). Met deze heb ik slechts zijdelings te maken.
Er is een Huis van Bewaring (HvB) (ook alleen mannen), hier zitten verdachten die nog moeten verschijnen voor de rechter en diegenen die op de uitspraak van de rechter wachten.
Alle ingeslotenen worden door het personeel voor het gemak 'de boeven' genoemd.
Zowel de gevangenis als het Huis van Bewaring kent 4 units.
Er is ook nog een afdeling waar de nieuwkomers, vers uit de politiecel, binnen komen. Zij worden ongeveer twee weken geobserveerd op hun gedrag. Op basis daarvan en de resultaten van het psychisch of psychiatrisch onderzoek wordt iemand op een bepaalde unit geplaatst.
Er is een gevangenisdirecteur (vrouw) en een directeur van het HvB (man). Ik werk dus voor de directeur HvB. Die wordt nu voor 2 maanden waargenomen door de directeur van de gevangenis.
Er zijn bijna evenveel personeelsleden als gevangenen. Dat klinkt veel, maar zowat elke beroepsgroep is vertegenwoordigd door het personeel. Je hebt natuurlijk het management- en het administratief personeel en uiteraard de bewaarders en beveiligingsmensen, verder heb je voor vrijwel alle geloven en gezindten een pastoraal werker of hoe ze ook heten. Je hebt de kapper, de huisarts, de psychologen, de psychiater, de tandarts, het schoonmaakpersoneel, de bibliotheekmedewerkers enz...

Morgen werk ik niet, want zowat iedereen is naar een bijeenkomst. Donderdagochtend ontvang ik als het lukt een pasje, een bos sleutels en een pieper met alarmknop. Dan kan ik tenminste zonder begeleiding rondlopen. Tot 2 oktober wordt ik ingewerkt door de directiesecretaresse S. Dat is wel zo handig, want voor alles zijn er natuurlijk procedures en protocollen na te volgen. Dat staat allemaal op papier, maar is sneller te leren in de praktijk. Vanaf 2 oktober vervang ik dus S. die eerst met vakantie gaat en dan halverwege november haar tweede kind krijgt. In principe komt zij halverwege januari terug en is er tijd voor overdracht van mij aan haar en eindigt mijn contract op 3 februari.

Er heerst een hele gezellige en collegiale sfeer. Het is allemaal met de voornamen en jij en je. Kledingstijl is casual, behalve voor diegenen die in uniform moeten vanwege hun functie.

De boeven worden evenwel met U aangesproken en geschreven. Zij behoren nu eenmaal met respect behandeld te worden. Over gebrek aan respect kunnen ze zich nu eenmaal beklagen.

Wie nog meer wil weten, vraag maar rustig, maar eer dat ik een beetje van de rand en de hoed weet, zullen we wel een week verder zijn.

Dadelijk ga ik alle geproduceerde pagina's eens door lezen. Gezien het tijdstip zal ik daarop maar in algemene termen gaan reageren. Eer ik al die pagina's door ben, is het nog later.

Aangepast: Ben moe, heb zware taalfouten gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...