Spring naar bijdragen

Woensdag 5 september 2007


Mick

Aanbevolen berichten

Haddock, dit heeft niets met vrij of onvrij te maken.
Er is ook niets tegen een grap, niemand hoeft z'n mond te houden.
Waarom geeft de moderator wel eens een melding, bij het onderwerp blijven.
Was laatst weer iets weggehaald met de mededeling, bij het onderwerp blijven!

Staat ook in de 'spelregels' blijf bij het onderwerp!!
Daarom mijn idee van splitsing.
De dagdraad aanhouden en verdieping.
En op de andere kant het lichter werk.
Is toch geen mondsnoeren.

Groet Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond,

Bambam,
van harte meid met 1 jaar alcoholvrij!
Geweldige prestatie! :present::):musicnote::heart::rose::moon::sun::present::):musicnote::heart::rose::moon::sun:

Mick,
Jij nog gefeliciteerd met je 9 maanden ADB! :present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Tapas,
75 dagen ADB!!!!! :musicnote::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::musicnote::moon:

Benthe,
8 weken!! :moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon:

An, Cal, Flipsen, Soothe, Haddock, Safi, Corinne, Kohtje, Quera, Xienix, Stien en anderen gefeliciteerd met jullie kortere of langere periode ADB zijn. Hou vol!!

Bovenstaande heb ik ronde 20.00 uur getypt. Ging toen eten, daarna verder lezen.....

Verder ben ik helemaal niet blij. ik voel me rot (geestelijk) en zit in een enorme dip. Gisteren daarom niet op het forum geweest, ook vanwege de onderwerpen.
Vanavond ook weer niet leuk op het forum. Hier heb ik geen zin in. Ik voel me wel degelijk niet welkom meer! Ik ga mij hierop bezinnen. Ik ben een aantal maanden hier elke dag geweest.
Ik heb met iedereen meegeleefd, al waren mijn bijdragen misschien niet altijd verheffend.
Ik vind dit bijzonder jammer allemaal. Ik weet het niet meer....
Misschien omdat ik zo down ben, vat ik het zo op, misschien voel ik het ook wel goed aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als één van de medeuitvinders van het dagdraadje even de volgende toelichting:

Tot april 2006 bestond dit forum zoals alle andere fora: iedereen schreef een eind heen, en begon te pas en te onpas over elk onderwerp een draadje (vrijheid, blijheid). Dat werd zo rommelig dat we (ik geloof begin 2006) begonnen met één draadje per dag. Niemand heeft ooit gezegd dat er géén onderwerp tussendoor mag komen.

We hebben (toen het goed beviel) aan de moderatoren gevraagd mee te willen werken aan een nieuwe inrichting van het forum, met in ieder geval een wie-is-wie en een dagdraad. De Tactus heeft daar waarschijnlijk over gepraat en nagedacht en voilà op 10 april 2006 zagen we het resultaat. Daar is nogal enige discussie over geweest, maar die "draadjes" zijn inmiddels allemaal verdwenen.

We kunnen dus alleen voortbreien met wat we hebben.
Nu hebben we ook nog de onderwerpen "tip en truuks" en "thema's rondom alcohol" maar in de praktijk wordt daar erg weinig geschreven.

Dit even ter toelichting op het ontstaan van de dagdraad. Het is ook het makkelijkst om je te "melden" en een gesprekje te voeren.

Later is ooit de onbesproken afspraak gekomen (daar weet ik niets meer van, en ik was niet dronken) om niet om 0.00 uur een nieuwe dagdraad te beginnen, maar in een ander forum waar ik ook schrijf maakt dat niets uit. Het gaat erom dat de discussie zich een beetje concentreert rondom de dag.

Wat zou er eigenlijk op tegen zijn, (het onderwerp is ook: ditjes en datjes) om behalve de dagdraad een apart onderwerp in deze categorie te beginnen? Behalve dat iedereen nu mekaar "opvoedt" bij aankomst op het forum, en dat discussies die duidelijk diepgaander zijn, eigenlijk niet bij ditjes en datjes horen.

Dit alleen ter toelichting van de huidige structuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gem, weet niet of het helpt maar een cyberknuffel van mij voor jou en ik ben blij dat je hier op het forum bent, laat je niet gek maken door wat je ook voelt of denkt, de moed erin houden.
Ik heb nog even de tijd dus als je wilt kletsen gewoon doen, zijn vast meer die naar je willen luisteren.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat dit Ditjes,datjes & dageraad heette...dus gewoon kletsen over de ditjes en datjes van de dag is niets mis mee...ik wordt ook helemaal doodziek van het gezeur hier over wie er wel en niet diep schrijft...schrijf dan diep als je daar behoefte aan hebt...schrijf een grap als je dat wil...ga geiten maar ga me niet vertellen waar ik over moet schrijven want dan ben ik gauw weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Gemotiveerd

Vanavond ook weer niet leuk op het forum. Hier heb ik geen zin in. Ik voel me wel degelijk niet welkom meer! Ik ga mij hierop bezinnen. Ik ben een aantal maanden hier elke dag geweest.

Ik heb met iedereen meegeleefd, al waren mijn bijdragen misschien niet altijd verheffend.




Shoot, Gem, je gaat ons toch niet verlaten???? Ik snap wel wat je bedoelt, hoor. Heb het zelf de laatste dagen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi

Ik dacht dat dit Ditjes,datjes & dageraad heette...dus gewoon kletsen over de ditjes en datjes van de dag is niets mis mee...ik wordt ook helemaal doodziek van het gezeur hier over wie er wel en niet diep schrijft...schrijf dan diep als je daar behoefte aan hebt...schrijf een grap als je dat wil...ga geiten maar ga me niet vertellen waar ik over moet schrijven want dan ben ik gauw weg



My feelings exactly! Misschien maken we dan wel 'n aantal mensen heel gelukkig! Maar mijn drankgebruik is niet aan dit forum gerelateerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè zeg, zullen we even resetten? Niemand heeft hier vast iets akeligs bedoeld, we schrijven allemaal op onze manier wat we bedoelen. Dat komt wellicht soms hard aan op een ander.
Ik vind heel veel bijdragen hier ontzettend waardevol en ook liefdevol, ook al is het soms wat onhandig geuit.
En wat ik niet zo leuk vind, nou, dat probeer ik gewoon langs me af te laten glijden. Ieder haar/zijn manier.
Wat ik soms wel kwetsend vind zijn de berichtjes van: nou ik vind het niet zo leuk meer hier hoor, ik weet niet of ik nog wel terug kom.
Als ik zoiets zou denken, zou ik een ieder bedanken voor de positieve bijdragen maar niet de anderen belasten met de opmerking dat het niet meer leuk is. Dan zou ik gewoon even iets anders gaan doen en na een tijdje weer eens kijken of weer wel iets van mijn gading bij zit.

Nou, allen nog vastberaden vanavond?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dus als waarom niet stoppen met z'n alle met welles/nietes en gewoon ditjes, datjes en dageraad dingetjes schrijven? Tenzij iemand nog iets nieuws te vertellen heeft, heb de indruk anders maar in kringetjes telkens te herhalen, wordt niemand vrolijker van en er zijn er een paar die best een opkikkertje kunnen gebruiken. Persoonlijk lijkt me dat belangrijker dan welles/nietes.
Is mijn idee maar, als je het niet eens bent, don't shoot me, je mag er anders over denken, heb ik geen problemen mee, denk zelf dat er als iedereen zich aan ditjes/datjes en dageraad houd er voor ieder wel wat te vinden is.
Kom op nou, gaan we er weer tegenaan? Heb zin in een avond die zin heeft, al is het maar als we een paar somberen hier op het forum kunnen opvrolijken.
Zet een gezellig muziekje op allemaal of zo, adem wat positieviteit in, zet een mok rooibos en glimlach even in de spiegel en daarna bij de berichten.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Gem, laat het ff bezinken en bedenk je nog es. Het zegt vaak iets over de mensen die het zeggen. 'Men' mist iets, dat kan zijn, heb ik zelf ook wel es. Maar dat zegt niet altijd wat over de kracht van het forum. En als dit soort dingen mensen raken probeer dan te onderzoeken wat het is en waarom je dit gevoel krijgt. Mijn ervaring is dat ik daar meer aan heb dan weg te blijven.
En natuurlijk,op een gegeven moment schrijft er een 'harde kern' en is het soms ff wennen als er nieuwe mensen bijkomen. Maar alles is een oefening, zowel op het forum als in real life.

En Quera, mijn feestje wordt niet verstoord hoor. Die 365 dagen pakt niemand mij meer af en ik zelf al helemaal niet.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Quera

Dit voelt helemaal niet goed, heb ik dit allemaal losgemaakt, nee toch?
:huh:



Gem ga niet weg, ik lees je graag!



Tuurlijk niet Quera, er hangt gewoon iets in de lucht, gewoon heel hard blazen met z'n allen (wel allemaal dezelfde kant op), stel voor naar het westen, dan drijft het via zee vanzelf wel weer weg ;).

Groetjes Cal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Calimero

Kom op nou, gaan we er weer tegenaan? Heb zin in een avond die zin heeft, al is het maar als we een paar somberen hier op het forum kunnen opvrolijken.




Wijze woorden, Cal! Ik ga broodjes smeren voor de nacht, lees straks wel of het briesje luwt. Mot weer werrukhu....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Calimero
Tuurlijk niet Quera, er hangt gewoon iets in de lucht, gewoon heel hard blazen met z'n allen (wel allemaal dezelfde kant op), stel voor naar het westen, dan drijft het via zee vanzelf wel weer weg
;)
.





Ik blaas wel mee hoor. ;)


@Bambam
Gelukkig maar, je gaat goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, een leuk berichtje dan.. ik was zondagavond buikspieroefeningen aan het doen, doe ik nooit maar in het kader, oei ik wordt nu echt weer iets te breed voor mijn lengte vond ik het een goed idee om dan meteen maar te gaan trainen ook.

Mijn hond (Tapas) speelt nooit, stoeit nooit, is een oude man in een te jong lijf, een veel te serieuze hond eigenlijk, zal wel met zijn zwerversverleden te maken hebben ofzo..

dus ik ga na het uitlaten op de grond liggen.. Tapas keek me echt zo aan van.. wat doe jij nou? verlaag je je tot mijn niveau? dat kan toch niet? en begon in mijn mouwen te happen.. ik heb liggen gieren van het lachen en hoe harder ik lachtte hoe fanatieker Tapas werd... hap, grom, hap, grom.. ik heb echt liggen genieten.. tot hij wel wat erg hard door mijn trui heen beet...

.. nooit geweten dat buikspieroefeningen doen zo leuk kon zijn en je de slappe lach kon geven.... en blauwe plekken op je armen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...