Spring naar bijdragen

Zondag 9 september 2007


CPAS

Aanbevolen berichten

@Delta,
Welterusten.
Ik zal best wel slapen vannacht. De gedachten zijn stopgezet.

@Houtje,
Ik wil ook weten hoe het met Anjo gaat nu, maar dat moet ze dan wel komen vertellen.
Een aantal mensen weet hoe zwaar ze het te verduren heeft met X en nu dan ook nog ander mensen om haar heen. Ik wil haar zo graag steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 189
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ze-eg, Houtje kan zich ook af en toe rot lachen om gekke dingen.
Mensen zijn niet elke dag in dezelfde stemming, jij ook niet hoor Haddock! Wel een beetje gemeen om zo te reageren, maar misschien komt dat door een week lange nachtdiensten.
En ik heb ook geen zin in een polemiek daarover, ik zou alleen willen vragen of we elkaars humeuren willen respecteren. Soms heb je behoefte aan pret en soms aan wat meer diepgang en je vindt niet elke dag hier wat je nou precies zoekt.
Hee, en toch aan allemaal een zo prettig mogelijke avond.
De mijne is nu wat rustiger. Fijn om ook rustig te kunnen worden zonder drank. Heel erg fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Benthe.
Ik bedoel alléén maar dat zo'n moeilijk moment aanleiding kan zijn voor overpeinzing hoe je zelf met dat soort hele moeilijke momenten kunt omgaan, en dat ik dat dan een beetje mis. Maar dat is MIJN beleving en niemand hoeft zich daar iets van aan te trekken (en er zeker niet om weg te lopen)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Ze-eg, Houtje kan zich ook af en toe rot lachen om gekke dingen.


Mensen zijn niet elke dag in dezelfde stemming, jij ook niet hoor Haddock! Wel een beetje gemeen om zo te reageren, maar misschien komt dat door een week lange nachtdiensten.


En ik heb ook geen zin in een polemiek daarover, ik zou alleen willen vragen of we elkaars humeuren willen respecteren. Soms heb je behoefte aan pret en soms aan wat meer diepgang en je vindt niet elke dag hier wat je nou precies zoekt.




Maar weer ff ingelogd. Oke, wie weet, wat lichtgeraakt. Maar dit forum wordt ook 'n beetje 'n thuis, op een of andere manier. Voor meerdere mensen, denk ik. En ik heb geen zin in mensen die mij daar gaan vertellen wat beter of fijner of diepzinniger is. Dat gebeurt in het dagelijkse leven genoeg. Ik zeg: schrijf wat je wil, en lees wat je wil. Is het nou zo moeilijk ergens overheen te lezen???? Lijkt me niet. Berichtjes kun je ook overslaan.
Zo, nu log ik weer uit, heb er geen zin in. Straks op BBC 4 'n hele mooie film, "Consenting Adults". Ga ik lekker met sloten rooibos zien. Wat nutteloze info, maar toch.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit aan mijn warme melk, ga dus zo lekker slapen. Heerlijk de vergetelheid in.
Iedereen bedankt voor de lieve steunende berichten. Dag 12 zit er op.

Ik las een beetje irritatie hier en daar. Tis ook net het echte leven hier;)
Het is allemaal platte tekst en dan kun je nog zoveel van die emoticons plaatsen, je ziet de lichaamstaal van de ander er niet bij.

Slaap fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil hier toch wel wat over kwijt:
Als er iemand komt en om hulp vraagt dan wordt daarop gereageerd. Ook al is men dan op dat moment bezig met een ander onderwerp. Het lijkt me dat hiervoor het forum is bedoeld.
Ik vind het toch weer jammer dat er zo'n opmerking wordt geplaatst Houtje, hoe goed ook bedoeld.
Voor mij (let wel, mijn mening!) zouden we hier verkeerd bezig zijn als iemand om hulp vroeg en er werd geen aandacht aan besteedt.
Voor zover ik weet (maar ik lees niet de hele dag mee) gebeurt dit. Dat is toch het belangrijkste?
Ik heb meerdere keren een vraag gedeponeerd waar ik een reactie vrieg. Daar werd goed en integer op gereageerd. Wat maakt het dan uit waar anderen het verder nog over hebben als ik niet op het forum ben?
Ik heb hier geen goed gevoel bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik praat er liever weing over. lees wel veel mee.
Want ik pik er wel wat van op, hoe anderen er mee omgaan.
En soms is er de inspiratie, om een interessante mededeling doen.

Ieder lost het op zijn eigen wijze op.
Ik neem aan dat we allemaal zucht hebben op gezette tijden,niet zo moeilijk.
Maar een beetje relativeren is(zeker in mijn geval ook belangrijk)

Jij weet, dat ik ettelijke malen gesjeest ben en niet zo zuinig ook.
Ik ben met een soort zelf analyse bezig.Begrijp me goed, zeg nooit, nooit.
Maar ik heb het in jaren niet zolang volgehouden. Kan morgen onderuit gaan(god behoede)

Trek hebben we allen.Alleen geloof ik dat ik er nu anders mee om ga!
Op de een of andere manier(misschien een goddelijke vonk(ben niet religieus),heeft het gevoel dat ik mij iets ontzeg, plaats gemaakt voor niet meer willen!En dat is 100% verschil!

Geloof me dat ik af en toe hunker, maar ik weiger over Gremlins en andere karikakturen te praten.
Ik zeg Soothe, je bent een beetje ziek, dat hoort erbij!!

Emoties komen met boemerang effect op me af, laat maar komen, zal wel minder worden.
En als ik wil ga ik drinken ook een optie, maar ik wil niet, gek hè!

Dus berichten over een fles wijn die in de koelkast ligt.
Het in de Super stilstaan bij de flessen is mij vreemd,kan het ook niet plaatsen.
Dus ik omzeil dat onderwerp, is beter voor me.

Misschien kan iemand er troost uit putten, dat, als het gevoel van ,ik mag niet,plaats maakt voor het hoeft niet meer, dat dat een wereld van verschil is.

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is dit is mijn manier.I did it my way!!

Groet en sterkte van Soothe.Altijd in voor de dialoog!

Houtje TAKE CARE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Xienix,
Het zijn hier ook allemaal verschillende mensen op het forum met hun eigen gevoel, maar een ding hebben we hier allemaal gemeen en dat is ADB worden en blijven. En dat gaat niet vanzelf.
Ook ieders achtergrond is verschillend en de problemen die erachter zitten zijn verschillend. Het kan bijna niet anders dan dat er af en toe iemand een ander kwetst. Iedereen kent niet iedereen even lang. Een beetje uitleg is er dan geboden en die komt ook meestal wel.
Onder luchtige berichten kan een hoop ellende schuilgaan. De een uit zich anders dan de ander.
Iemand kan zich stoer voordoen en dan in een keer janken (ken ik die niet
:confused;), een ander is in staat zijn emoties direct op tafel te leggen.
En onregelmatige diensten eisen hun tol. Ik ben maar wat blij dat ik geen beroep heb met onregelmatige diensten.

Haddock,
Geniet van je film en slaap lekker voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
peppashooter

xienix,


met dag 12 en dan al slapen met alleen warme melk?


wat ben ik een beetje jaloers ik heb van alles geprobeerd.


maar na 15 dagen nog haast geen oog dicht gedaan.



Ik neem wel iets om te slapen hoor. Ik denk dat ik anders ook geen oog dicht doe.

Maar nu ben ik echt weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
haddock

Maar weer ff ingelogd. Oke, wie weet, wat lichtgeraakt. Maar dit forum wordt ook 'n beetje 'n thuis, op een of andere manier. Voor meerdere mensen, denk ik. En ik heb geen zin in mensen die mij daar gaan vertellen wat beter of fijner of diepzinniger is. Dat gebeurt in het dagelijkse leven genoeg. Ik zeg: schrijf wat je wil, en lees wat je wil. Is het nou zo moeilijk ergens overheen te lezen???? Lijkt me niet. Berichtjes kun je ook overslaan.


Zo, nu log ik weer uit, heb er geen zin in. Straks op BBC 4 'n hele mooie film, "Consenting Adults". Ga ik lekker met sloten rooibos zien. Wat nutteloze info, maar toch.......



He Haddock, wat een compliment voor dit forum maak je, en het is nog waar ook, als mensen zich thuisvoelen, laten ze ook makkelijker zien als ze geïrriteerd zijn ;).
Geldt als je dat vind voor jou toch ook, gewoon lezen wat je wilt en niet lezen wat je niet wilt, is voor ieder denk ik wel wat te vinden hier op het forum.
Voordeel is wel dat je je thuis kan voelen en tv kijkt je ons er niet doorheen kan horen kletsen.
Veel kijk plezier, denk dat ik ook een beker thee ga zetten.
See you later alligator.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
mijn mening is ook dat iedereen hier gisteren gereageert heeft op de berichten van anjo
gem ik deel jou mening
sommige zaken die men schrijft kan voor een ander een akkefietje zijn maar voor mij wel degelijk het verschil
wat moeten jullie ermee dat ik morgen naar een begrafenis moet , niets denk ik dan:huh:
slaapzacht iedereen :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix,
Vergeet helemaal om je een goede nachtrust toe te wensen. Bij deze: slaap ze.

Peppaschooter,
Dan wordt het misschien nodig om even langs de huisarts te gaan. Je moet er een keer door heen. Een of twee nachtjes met behulp van een slaapmiddel slapen kan je op dreef helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent een schat Haddock, we gaan nog een keer racen, Norton tegen Harley. Alleen dan heb jij het zwaarder, want de honden moeten mee. En jij hebt er twee.
Fijn genieten van de BBC.

Houtje het zou best zo kunnen zijn dat er een aparte draad geopend kan worden voor noodgevallen. Dat lijkt me een goed idee, want dan kan een forumlid zelf bepalen of zij of hij op dat moment zelf sterk genoeg is om daar op te reageren. Een noodkreet op de "ditjes en datjes" kan wat rauw overkomen op mensen die juist behoefte hebben aan herkenning, maar niet precies aan iets ergers.

Warme chocola is inmiddels al opgevolgd door minty morocco, erg lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Misschien kan iemand er troost uit putten, dat, als het gevoel van ,ik mag niet,plaats maakt voor het hoeft niet meer, dat dat een wereld van verschil is.


Daar ben ik het nu helemaal mee eens!

Ik vind de discussie hoe om te gaan met heel moeilijke momenten ook boeiend, maar weet er zo gauw geen antwoord op. Het hangt denk ik van het moment af, en om wat er speelt. Anjo gaf gisteren aan er niet mee om te kunnen gaan, en daarom te drinken. We weten allemaal dat dat alleen tijdelijke verdoving is, en op geen enkele manier helpend behalve alleen gevoelsmatig op dat moment zelf. Maar we weten ook dat áls er iets gebeurt wat iemand van ons niet kan handelen, die valkuil gewoon levensgroot voor je gaapt. En wat doe je om te voorkomen dat je er niet in valt?
Volgens mij is contact met iemand met wie je kunt praten dan heel belangrijk, en dat contact zoeken doe je nou juist niet als je gaat drinken.

Oké, dat was mijn mening erover. Verder ben ik het laatste jaar een veel praktischer mens geworden. Morgen moet ik weer werken, dus vroeg op, dus moet ik nu naar bed. Allemaal nog een prettige discussie dus verder, ik wens jullie welterusten!

(Foutje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dit gaat totaal NIET over wat ik bedoelde of beoogde.

Mag ik aub afsluiten met mijn excuses dat ik dit onderwerp blijkbaar verkeerd benaderd heb? En laten we er svp over op houden, ik word hier zelf helemaal naar/verdrietig van. Ik bedoelde het positief en opbouwend en als dat dan volkomen anders wordt opgevat, heb ik het blijkbaar niet goed verwoord en dat spijt me dan oprecht.

Okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,
We hoeven hier echt niet altijd diepzinnig bezig te zijn. Pff, dan was ik allang weg. Juist luchtigheid gecombineerd met ter zake doende adviezen en verhalen hebben mij in mijn beginperiode ontzettend geholpen. En als er iemand een hulpvraag heeft, dan laat ik vallen wat ik ook aan het doen ben. Dat gaat voor. Dat ben ik met jou en Houtje eens.

Soothe,
De denkwijze: ik hoef niet en ik wil niet werken idd. stukken beter dan die van ik kan niet of ik mag niet.
Weet ik uit eigen ondervinding.

Menige leuke, aardige, grappige opmerking heeft hier bij mij evengoed gewerkt als een schop onder mijn kont of een uiteenzetting over hoe ik mijn gedachten kan stopzetten of ombuigen.
Allebei zijn nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje

Juist niet quera, juist niet.




Ik heb het over "losser er mee omgaan" dat is toch wel duidelijk?



Ik bedoelde het niet aanvallend naar jou toe Houtje, maar iha. Ik stuur je wel even een pb, ik wil niet dat je je vervelend voelt om mij dat is niet de bedoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...