CPAS Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Goeie morgen allemaal,Ik wil beginnen met het aanhalen van het berichtje van Kaia on 2.37 uur nadat ze thuis was gekomen van het feestje. quote: Originally posted by: KaiaGoedenacht! Oef wat was vandaag een zware beproeving...stel je voor: 7 meiden op stap, 'smiddags champagne (mijn lievelingsdrank), wijntjes bij het eten (mijn 'limonade') en dan nog swingende mixjes tot zo'n 10 minuten geleden.....ik heb allemaal emoties en stemmingen door elkaar gevoeld, het ene moment dacht ik dat ik het niet meer trok en doordraaide, het volgende moment stond ik te paaldansen alsof ik nog het meest gedronken had.....ik wilde naar huis toen iedereen begon te hosseflossen op apres-ski muziek, maar toen er weer een lekkere beat kwam wilde ik het liefst iemand zoenen....MAAR IK HEB GEEN DRUPPEL ALCOHOL GEDRONKEN!!! Mannn wat kom ik mezelf tegen nu. Nu ik voor het eerst ook zo bewust meemaak wat anderen drinken: ik had in hun plaats echt 10 x zoveel gedronken, dat zie ik nu heel duidelijk. Shame on me! Zij hebben wel die matigheid. Maar ik ben nog net zo lekker gek als de muziek goed is;-) Ik heb ook aan jullie gedacht, dat heeft me echt gesterkt! Voor nu de mooiste dromen, en morgenochtend met een heerlijk gevoel zonder stoorzenders weer op! XKaia. @Kaia, Je bent een kei. Gefeliciteerd.Slaap maar lekker lang uit, je hebt het dubbel en dwars verdient.@Beste allemaal,Ik heb een nacht als die uit mijn voortvarende zuipperiode.Ik was rond 2 uur naar bed gegaan, maar kon niet slapen, ik was veel te wakker. Rond half vier ben ik dan maar weer opgestaan en heb warme melk gedronken, wat gelezen en gerookt. Om 4.15 uur kwam mijn zoon naar boven om te ontbijten. Toen het ik weer een poging gewaagd, maar hier ben ik weer. 5.40 uur weer opgestaan. Dus maar even een dagdraadje openen. Ik ben wel van plan straks weer in bed te gaan liggen en hopelijk wel te slapen. Gelukkig is het weekend. Iedere keer dat malen en de manieren waarop ik er voor zorgde steeds voldoende drank bij te hebben als we weggingen en hoe ik dan zorgde voor momenten om dat te kunnen drinken. Vermoeiend om dat allemaal weer te herinneren.Ik heb nu ook honger en dorst, dus ik ga zo maar even een ontbijtje klaarmaken en verorberen. Tegen die tijd zijn er mogelijk al vroege vogels op het forum om nog even mee te kletsen voor het slapen gaan.Mensen,Maak er vandaag het beste van en diegenen die wat te vieren hebben: gefeliciteerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Goedemorgen!Corinne, nog steeds niet in bed of niet uitgelogd??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 goedenmorgen adb'ers, kaia goed gedaan deze telt als dubbele overwinning corinne ik hoop dat je og een beetje kunnen slapen hebt ??het malen in mijn hoofd het is ook nog niet over maar vele minder gelukkig ik heb een knopje in mijn hoofd wat drank betreft bij mij is het stilaan aan het verroesten maar toch zijn er momenten dat het nog werkt , het enige wat ik het beste niet doe is dat knopje olie (wijn, drank) geven want dan word het gevoed en gaat het roesten weg ik heb vannacht raar gedroomd over mijn nederlandse vriend en de keer dat hij , ik en nog enkele internet vriendinnen samen in brugge waren en we fijne babbels gehad hebben mijn nederlandse vriend omringt door vrouwelijk schoon ( hi hi reken mijn eigen niet bij dat schoon het is moeilijk voor mij , maar mijn vriend heeft eindelijk rust gevonden.wat ga ik doen vandaag niet veel vermoed ik mijn armen zijn precies van lood, mogelijk ergens wandelen allez ik zie wel wat ik zeker doe is niet drinken wens jullie allemaal samen een fijne adb dag toe een vrije keuze leidt tot een bewuste handeling roy martina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 9 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 @Gem,Nee, ik ben nog steeds wakker, maar er begin al iets slooms over me te komen.Dat wordt lang slapen straks, hoop ik.@Blacky,Ja, af en toe komt dat ritme terug. Hopelijk krijg ik dat niet een keer door de week nu ik werk heb.Zo te zien krijgen we een rustige grijze dag, mooi weer voor je wandeling dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Corinne,Slaap lekker zo, ik merk wel wanneer je er niet meer bent. Ik hoop dat je dan even lekker kunt rusten!Af en toe heb ik zo'n nacht, ook door de week. In het weekend heb je lekker de tijd aan jezelf.Blacky,heerlijk dat die drankknop bij jou aan het roesten is. Bij mij is ie nog glimmend, maar er zit al een spinnewebje op!Fijne dag!Ik ging gisteren zeer op tijd naar bed, dus heb nu geen slaap meer. Helaas nog wel moe.Straks mijn zus met haar zoontje hier. Gezellig want ik heb haar sinds de vakantie niet meer gezien.Ik hou het ook maar weer op een droog dagje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 9 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Blacky, Gem,Het nachtje door heb ik toch nooit gehad in mijn dranktijd. Dan had ik toch genoeg op tegen zeven uur om weer als een blok neer te vallen.Ik ga nu nog even onder de dampkap en dan probeer ik nog een paar uur te vatten.Geniet van jullie ontbijt en maak er een prachtige dag van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Kaia,Goed gedaan!:present:Oefening baart kunst en het went.Quera,Die paar slokken! Ik vind dat je het heel goed gedaan hebt! Voor mij tel je door hoor!Nu nog beter voor jezelf opkomen, want dit kan niet zoals je die troep opdringen!Delta,lekker geslapen in je eigen bed?Cal,Lekker geslapen? Die teller op "0"....Vandaag weer beginnen hoor! Je niet in de put laten glijden. Bedenk wat je allemaal al hebt bereikt en ook zal bereiken!Haddock,lekker gewerkt? Je moet nog een paar uur. Gelukkig is het somber buiten, dan is het minder erg om te werken.Anjo,ik hoop dat je vandaag je nog even laat zien, zodat we werkelijk weten hoe het met je gaat.Xienix,ook goed gedaan! Haal voorlopig maar niets in huis, dan kan je ook niet voor de bijl gaan.Ik kan er wel tegen dat er drank in huis is, maar het moeten niet geopende flessen zijn. daar ben ik nog bang voor!Tolie,Fijn dat het goed met je gaat! Volhouden hoor!Benthe,ga je vandaag nog een ritje maken?Alle anderen: een fijne dag vandaag. Het wordt afgezaagd, maar voor ons allen oh zo belangrijk:HOU HET DROOG! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Rook jij alleen onder de afzuigkap Corinne?Ik steek er ook 1 op, en daarna de ramen even wagenwijd open.Doe ik niet na iedere peuk, maar wel als er visite komt die niet rookt of in dit geval voor mijn kleine neefje.Rook blijft ca 1 meter boven de grond hangen, dus die kinderen lopen er met hun gezicht middenin!Ik heb bijna geen familie, dus op wat ik heb moet ik zuinig zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Mogge luiden,Kaia, gefeliciteerd dat je je vuurproef zo met glans hebt doorstaan. Niet zo'n lekker nachtje voor je Corinne, maar zo te zien ben je nu lekker aan het bijslapen.Gem, een ritje zit er voor mij vandaag niet in, heb net de rode vlag uit en dat is de eerste dag nogal pijnlijk, dus het wordt denk ik een beetje een hangdagje.Blacky lekker wandelen straks, hoop dat je er van opknapt.En voor allen een goeie droge en adb-dag toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Goeiemorgen mensen,Werd vanochtend wakker gemaakt door een kat die enthousiast spinnend op mijn hoofd sprong. Ik heb wel de hele nacht als een blok gesplapen.Voel me nog steeds bluh maar het zal wel door de pms komen.Dat gewiebel iedere maand komt me aardig de strot uit. Begint al een week voordat ik ongesteld word.De verleiding is groot om een fles wijn te gaan halen. Eigenlijk wil ik het liefst terug mijn bed in met een warme kruik en een goed boek. Maar kan niet, kiddies hebben me nodig. Kan niet eens even lekker janken want dan raakt dochter van streek.Als die (&%^&*# ex nou ook eens naar ze om zou kijken.Sorry voor dit niet vrolijke bericht. Wilde toch even van me afschrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Kaia goed gedaan, knap van je dat je niet gedronken heb wens verder iedereen een leuke dagcal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Schrijf jij maar lekker van je af hoor Xienix.Heb je gisteren nog wat kunnen doen aan het verven?Gelukkig heb je geen wijn in huis, en ik weet niet hoe het bij jou is maar hier gaan de winkels op zondag pas om 12 uur open, dus heb je nog even tijd om de gremlin de deur uit te meppen. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Xienix, cyberknuffel voor jou.Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Hee Cal, er weer tegenaan vandaag hè? Hoe kwam dat nou eigenlijk, dat het gisteren niet zo goed ging? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 quote: Originally posted by: BentheHee Cal, er weer tegenaan vandaag hè? Hoe kwam dat nou eigenlijk, dat het gisteren niet zo goed ging? Soms is het alsof ik tegen me zelf aan vechten ben als ik niet wil drinken, gisterenavond was ik moe, niet lichamelijk, maar gewoon moe, het vechten tegen mezelf moe, mijn man maakte een opmerking, dat ie blij was dat ik niet meer zoveel dronk, maar dat ie helemaal stoppen onzin vond, ik best zo af en toe wat kon drinken, was het op dat moment daarmee eens, de weg van de minste weerstand op dat moment dus, een slappeling geweest.Ik ga er weer voor, maar voel me depri door m'n stommiteit van gisteren, bovendien zorgt meer dan tien dagen niet drinken er denk ik voor dat ik er minder goed tegen kan, had na twee halve liters bier het gevoel aangeschoten te raken, ben naar bed gegaan en vanmorgen met knallende koppijn opgestaan, mijn verdiende loon.Voel me niet positief nu, maar ga mijn best doen wel positief te zijn.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Fjoee, Cal, jij bent wel hard tegen jezelf, dat je je "slappeling" noemt. Alcohol is een keiharde vijand hoor, een sluipschutter. Als je een keer voorgaas gaat is dat al vervelend genoeg voor je, je voelt je vast niet prettiger als je jezelf nog gaat uitschelden ook. En sterkte met je hoofdpijn.Is je man soms een beetje bang dat hij ook helemaal moet stoppen als jij er mee stopt?Hoi Femmy, je mag jezelf altijd serieus nemen hoor. Gaat weer goed zo te lezen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Cal,niet in de put gaan zitten hoor! Je was zwak gisteren, maar je hebt niet gezopen.Weer een les voor de volgende keer, zo moet je het maar zien. Een grote valkuil is vermoeidheid (lichamelijk en/of geestelijk) dat weten we allemaal hier. die gremlin zat mooi verborgen in je man, die het allemaal bagatelliseerde.Ga er vandaag weer voor.Ik doe met je mee.OK?Femmy,Fijn dat je een begin hebt en meteen zo de positieve gevolgen merkt!vasthouden dat gevoel en opschrijven hoor. Ook al draai je al wat langer mee op het forum, bepaalde dingen werken voor iedereen of je nu net of langer gestopt bent!Benthe,Doe maar rustig aan vandaag. Verwen jezelf maar eens lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Thanks Benthe en Gem.Mijn man is niet bang dat ie ook moet stoppen met drinken, alhoewel hij vrijwillig sinds ik hem vertelt heb te stoppen, nog niet de helft gedronken heeft van wat ie anders drinkt. Hij vind het alleen wel onzin dat ik helemaal wil stoppen.Ik ga even eten en daarna douchen, misschien dat ik daarvan wat opknap, asprientje helpt niet tegen de koppijn.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 even aanvulling, Gem, ik doe met je mee.Ik drink vandaag niet.Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Fijn Cal,Douche ff lekker, daar knap je van op. Dan veel drinken, water kruidenthee, alles wat je lekker vindt, behalve.....Dan even je nek los, misschien zit het daar vast en dan krijg je hoofdpijn. Wellicht dat je man even wil masseren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Goedemorgen (wat gebeurt er? ik ben al op?? ik maak plannen voor vandaag???) allemaal! Dank voor de pluimen! Voel me erg trots nu (deed ik dat?), maar moet tegelijk niet aan een volgende keer denken! Nu weet ik waarom er gezegd wordt: neem het bij de dag.*CPAS: wat een afschuwelijke nacht zo voor je en wat naar dat je zo moet malen.....weet je: naar voren kijken is een heel veel zinniger richting, eigenlijk is het de enige richting die we zelf ook nog richting kunnen geven, maar ik weet hoe moeilijk het is hoor, om los te laten.....in ieder geval hoop ik dat je nu heel lekker slaapt!*Xienix: hier gaat het ook alle kanten uit een week voor en tijdens het maandelijks terugkerende gebeuren, net alsof je dan iemand anders bent (nl de niet leuke kant van jezelf!): watten in je hoofd, paranoia, grote ergernissen, 2 kilo erbij, huiduitslag.....wijn gaat NIET helpen, het geeft alleen maar een bevestiging van het nare gevoel wat we over onszelf hebben! Ga jezelf maar lekker verwennen, we kunnen nu eenmaal niet altijd op de top zitten en deze tijd gaat ook wel weer voorbij, en dan komen er weer twee glanzende weken! *Cal: ik vind het niet zo gek dat je toegegeven hebt aan de verleidende opmerkingen van je man, dat is wel even dubbel zo moeilijk, damn waarom begrijpen zelfs mensen die dicht bij je staan niet dat je een serieus probleem hebt??? Voor HUN geldt dat ze best 2 glaasjes kunnen drinken, voor ons NIET. Stelletje ego's zijn het die zich slecht in een verslaafde kunnen verplaatsen, ja sorrie hoor. Maar misschien mag je als verslaafde alleen iets van jezelf verwachten?Zie jezelf aub niet als slappeling, dan heeft het monster, die jullie hier gremlin noemen (en zo zal geschieden dat ik dat ook ga doen;-) nl echt gewonnen! Zie het als een inzicht dat je even mee moest maken om het heel goed door te hebben: deze verleiding weersta jij een volgende keer gewoon! Afgesproken?!*Femmy: ik ben er ook nog niet aan toe hoor, vlgs mij zijn we dat nooit zolang we verslaafd zijn, maar we moeten toch ergens op een moment beginnen! Zoals ook jij gisteren daadwerkelijk met de medicijnen bent begonnen: ik zou dat niet zo snel durven en vind dat dus heel erg dapper van je. De kop is er af meid!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Goeiemorgen,Gisteravond na 11 dagen weer gedronken. Mijn man was Italiaans aan het koken en ik had zo'n zin in wijn. Alle argumenten en helpende gedachten hielpen niet. Het liep niet uit de hand en ik vind het geen ramp. Ik wilde ook de vrijheid om eens wel te drinken. Ik weet dat dit in tegenspraak is met mijn eerdere berichten en ik ken alle tegenargumenten.De tijd zal het leren.Maak er een mooie dag van!groetjes Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Gem,Douchen was lekker, knapt een mens van op. Heb m'n lievelingskleren aangetrokken (spijkerbroek en zwarte capuchonsweater met tribel tekens). Stom he, maar in sommige kleren voel ik me beter dan in anderen. Kaia,We leven in een wereld vol verleidingen, met rugzakjes vol ballast, als ik al die factoren ga gebruiken als excuus ben ik binnen een mum van tijd verslaafd aan alles wat er maar is en kan ik gedrag gaan vertonen dat niet door de beugel kan.Anderen zijn niet verplicht iets wel of niet te doen wanneer ik een besluit neem, ik ben niet verplicht ideeën of gedrag over te nemen omdat een ander dat ook doet of goedkeurd, ben voor mezelf verantwoordelijk. Gisteren ben ik zelf stom geweest en wel degelijk een slappeling, ben slim genoeg om mijn verstand te gebruiken en als ik kijk wat ik allemaal overleeft heb in mijn leven tot nu toe zou ik ook sterk genoeg moeten zijn om alcohol de baas te zijn, het enige is dat ik soms het gevecht moe ben, de strijd, altijd maar op te passen en op m'n hoede te zijn, gevolg is dat ik me nu even helemaal niet sterk voel, maar het gevoel heb dat ik weer gefaalt heb.Kate,Gisteren heb ik ook gedronken in mijn tiende dag, baal als een stekker dat ik weer opnieuw moet beginnen met tellen.We kunnen samen opgaan met opnieuw beginnen met tellen, misschien helpt het samen te gaan tellen, zag het hier anderen ook doen.Cal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 Dank, iedereen, voor de lieve en steunende woorden van gisteren.. Ik vind het een zegen, dit forum. Omdat er zoveel aardige mensen zijn, omdat die mensen zoveel verschillende invalshoeken hebben en omdat we allemaal besloten hebben onszelf en elkaar te helpen: vrij te zijn in plaats van slaaf. Het is inspirerend om in een omgeving te zijn waar mensen gekozen hebben voor het leven, in plaats van voor de - zekere - ondergang... En die keuze houdt - ook - heel veel strijd en worsteling in. Maar we worstelen niet alleen!Kaia, wat heb je dat geweldig doorstaan! Voel je hoe goed het is, om zo trots op jezelf te zijn? En Quear ook! Het lijkt me heel lastig samen te leven met iemand die zo vorbijgaat aan je probleem. Kunnen jullie er wel goed over praten?Ik had gisteren een heerlijke dag met mijn kinderen. De voetbalwedstrijd ging met 6-4 verloren, maar mijn zoontje scoorde er DRIE en juichte drie keer mooier dan alle pindakaasreclames. Ik heb ze - mijn kinderen - verteld van de verhuisplannen en ze reageerden heel positief. Mijn Geliefde was allerlei huizen gaan bekijken en kwam heel somber terug. Toen voelde ik even dat schuldgevoel (als ik niet zo was, dan woonden we gewoon hier), maar als vanzelf voelde ik ook hoe zinloos dat was: de dingen zijn gewoon zo als ze zijn. We hadden verder een heel lieve en rustige, maar knikkebollende avond..Ik maak, door de berichten van gisteren, vandaag ook kennis met Anjo. Anjo, ik heb heel erg met je te doen. Je klinkt als iemand in diepe nood! Heb je hulp? Ik bedoel: echte hulp? Die zou ik onmiddellijk inschakelen. Je hebt veel te dragen, en er zijn instellingen die je daar bij kunnen helpen. Gun jezelf dat alsjeblieft.BBQ bij Haddock in de tuin: klinkt als een idylle!(Ik kan heel goed met chocola overweg!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 9 september 2007 Rapport Share Geplaatst 9 september 2007 O ja, weet iemand een forum - net zo nuttig, fijn en ondersteunend als dit - voor partners van verslaafden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden