Spring naar bijdragen

Dinsdag 18 september 2007

Gem

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedeavond!

Bedankt allemaal voor de felicitaties, ik voel me bijna jarig.:)

Iedereen ook bedankt voor het delen van jullie ervaringen met betrekking tot doelen stellen en minderen of stoppen.
Als ik terug denk...ik heb al zo vaak geprobeerd om te minderen. Dat ging vaak wel een tijdje goed maar altijd weer kwam ik op één of andere manier op mijn oude niveau terug. Eigenlijk ongemerkt, of ik deed gewoon aan struisvogelpolitiek, dat kan ook.
Eerder één stoppoging ondernomen, dat hield ik een week vol, toen ging ik weer voor de bijl.
Hulp gehad van verslavingszorg, campral geslikt, het hielp allemaal geen zier.

Nu dus 3 weken gestopt en ik vind dat het me goed afgaat. Het was vaak niet makkelijk met alle sh*t die ik op mijn dak kreeg, maar ik heb het toch maar mooi volgehouden. Dat heeft mijn zelfvertrouwen enorm doen groeien.

Bij mijn eerdere stoppoging voelde ik me erg eenzaam, niemand die me steunde en eens in de twee weken een uurtje bij verslavingszorg was ook drie keer niks.
Nu de internetbehandeling met 2 keer per week contact en het meest geweldige, vind ik dit forum.
Jongens, wat schrijven jullie herkenbare dingen! Het zouden zo mijn verhalen kunnen zijn en ik maar denken dat ik de enige was..ik heb me er altijd heel diep voor geschaamd, maar nu blijkt dus dat ik toch niet zo gek ben als ik dacht.:D

Ik denk dat ik het niet drinken wil volhouden, het heeft me al zoveel positiefs gebracht en dat wil ik niet meer verliezen. Ik denk dat ik met hulp van jullie, dit wel aan kan. Jullie zijn kanjers!!

Ik neem als doel dus niet drinken en alleen op hele speciale gelegenheden zoals eens uit eten (dat doe ik maar 2 keer per jaar), oud en nieuw, een trouwfeest en mijn verjaardag wel drinken, maar niet meer dan 3 of 4.
Als ik me niet aan dat aantal kan houden, is het meteen afgelopen en drink ik nooit meer.
En misschien heb ik tegen oud en nieuw wel helemaal geen zin meer in een drankje.:)

Ik ga nu afsluiten, warm melkje drinken en dan lekker naar bed.
Fijne nacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
xienix

Als ik me niet aan dat aantal kan houden, is het meteen afgelopen en drink ik nooit meer.

Als ik nog even mag zeuren: als je je er niet aan kan houden dan betekent dat dat je opnieuw weer stevig aan het drinken bent geslagen! Dus opnieuw weer door die ellende van afkicken moet!
Dat maakt dat ik dit (nog) niet durf te riskeren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Gemotiveerd

quote:

Originally posted by:
xienix

Als ik nog even mag zeuren: als je je er niet aan kan houden dan betekent dat dat je opnieuw weer stevig aan het drinken bent geslagen! Dus opnieuw weer door die ellende van afkicken moet!

Dat maakt dat ik dit (nog) niet durf te riskeren!

ik HAD het dus ooit geprobeerd, helaas, de fles moest nog steeds leeg........dus ik probeer het geen eens meer.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo hier ben ik weer spannend filmke gekeken
marion ik vindt je onderschriftje de ganse dag al zo leerzaam , ik hoop dat jullie eruit komen ik ben ook van mening dat hier een tweede , derde mening van iemand aan te pas mag komen en marion drank lost niets maar ook niets op integendeel morgen weer een beetje ellende bij .
mij staat er in spanje nog veel ellende te wachten , ik hoop dat ze wachten tot ik nog sterker in mijn schoenen sta , marion sterkte en sucses
er zijn hier inderdaad weer veel zaken geschreven ivm kinderen en drinkende ouders mijn pech was dat beiden dronken nu ja horeca ppff en ja ik denk dat ik hierdoor veel ellende gekent heb en het ergste is dat ik er niets van geleerd heb ja een zaak dat ik geen kinderen heb om hun dit mogelijk niet aan te doen al zullen er weinig ouders bestaan hebben zoals die van mij gevallen apart maar van hun drinken hebben noch ik nog mijn broers iets geleerd ;-((
zo lieve mensen ik ga naar mijn bedstee toe en streep weer een dagje bij op mijn adb kalender
slaapzacht en hasta manaña:lips:
heb ik corinne gemist vandaag of over gelezen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Beste Mensen,

Hier ben ik dan eindelijk.
Hele dag gewerkt. Beetje gegeten, hop naar yoga (lekker ontspannen door inspanning, geest leeg) dan nog even snel melk halen (die was op). Zoon zat nog aan compu. Dan maar wat anders gedaan.
Eindelijk ben ik hier.

Marion, nog een keer gefeliciteerd met je verjaardag.

Allen die een mijlpaal hadden vandaag : gefeliciteerd.

Tot straks als jullie er nog zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix dan blijf je dus toch op het idee van: hmmmm, ooit mag het weer een keer. Dat is ieders eigen keuze. Ik zou dat niet meer willen, want dan blijft het hunkeren.

Vandaag beantwoordde ik een van de laatste vragen van de internet-therapie. "In wat voor situatie zou je nou ECHT weer gaan drinken?"

Nou, misschien als me verteld zou worden dat ik ongeneeslijk ziek ben, heel misschien dat ik dan nog zou denken dat het me geen bal meer zou kunnen schelen. Helemaal bijna nooit dus.

Wat niet wegneemt dat ik de support van het forum en de ervaringen heel fijn en nuttig vind, ondanks dat ik zo vastbesloten ben.

Een terugval is zomaar gedaan. Daarom vind ik alle kracht en steun aan elkaar zo fijn, ook van de eventuele struikelaars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...