Majonneke Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 HalloIk wil me ook even voorstellen.Ik ben Marjon, ik ben 48 jaar en heb 3 kinderen, die al zelfstandig wonen. Ik ben sinds 14 jaar gescheiden.Ik heb een alcoholprobleem, al zeker 10 jaar drink ik te veel, ik ben al meerdere keren gestopt, 1 keer heb ik zelfs 2 jaar niets gedronken, maar sinds begin dit jaar ben ik weer begonnen omdat ik zo depressief was en alleen de prozac niet hielp. Met drank er bij voelde het allemaal minder erg. De laatste 3 maanden werd het drinken echt steeds meer, ik dronk op een gegeven moment 2 literflessen wijn op een avond en vaak kwamen daar nog 2 kleine flesjes van 250 ml wijn bij.Af en toe probeerde ik te stoppen en hield dit steeds 2 of 3 dagen vol en dan vond ik wel weer een reden om te drinken. Bijvoorbeeld: lekker weer dus lekker met een wijntje in de tuin in de zon, voor ik het wist waren er weer 2 flessen leeg.Ik dronk stiekem, als er iemand was dronk ik niet en niemand weet dat ik zoveel dronk. Zelfs mijn kinderen hadden het niet in de gaten toen ze nog thuis woonden. Ik schonk mezelf steeds stiekem wijn in en deed dat in een koffie kopje, zodat ze de inhoud niet zagen. Of als ik rosé dronk deed ik dat in een longdrinkglas zodat het op limonade siroop leek.Ik donk vooral uit verveling, ik zit al 12 jaar thuis, in de wao en zie bijna niemand en voel me vaak eenzaam en heel depressief.Ik zeg nu steeds 'dronk' dit omdat ik mezelf vorige week 2 x bewusteloos heb gedronken. Ik ben 'sachts wel in bed gekomen maar weet helemaal niets meer van de avond ervoor, ook heb ik de telefoon niet gehoord, die toch redelijk hard staat. Ik had 3 gemiste oproepen op 1 avond.Hier ben ik zo van geschrokken, vooral toen het een dag later weer gebeurde dat ik vanaf afgelopen woensdag gestopt ben.De eerste stopdag heb ik nergens last van gehad, geen afkickverschijnselen. De 2e dag ging ook goed alleen had ik veel last van transparatie, dag 3 ook flink zweten en het dan weer koud hebben.Nu is het de 4e dag dat ik droog sta en werd vanmorgen wakker met een gruwelijke hoofdpijn. Na een paar koppen koffie en een paar glazen cola was die hoofdpijn nog niet weg, en toen heb ik 2 paracetamols genomen die wel hebben geholpen.Het enige waar ik nu nog last van heb is overmatig zweten, voor de rest voel ik me redelijk goed en ben best trots op mezelf dat ik nu al 4 dagen niet heb gedronken.Wat ik wel doe is: heel veel water drinken, gezond eten, veel sporten (fitness) veel wandelen en ik neem extra vitamine b tabletten.Ik neem tegen de avond een oxazepam en voor ik ga slapen neem ik er nog 2. Ik denk dat ik daardoor de drang niet heb om te drinken en slaap ik ook goed.Nu maar hpen dat ik het vol kan houden en dit keer voorgoed. En hopelijk word ik morgen niet weer met die hevige hoofdpijn wakker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2011 Mojonneke welkom hier,en ja wat een herkenning he, ik deed dat ookstiekum en werd daar heel goed in.Nu kan ik die energie die dat kostte heel anders gebruikenen begin me weer steeds trotser op mezelf te voelen. Wel wat anders dan beschaamd en depressief.Volgens mij ben je heel goed bezig en je lijf ook door zo te zweten, dat is ontgiften en je lijf wil die rotzooi ook niet meer dus, hup eruit met die zooi.Voor jou wel heel belangrijk om er niet in te gaan jojo-en, want dan wordt het steeds moeilijker.met sporten, buitenlucht, water drinken ben je weer een gezonde basis op aan het bouwen en als jeje ontgiftingshoofdpijn krijt bent, zou het goed zijn de oxa ook snel af te bouwen anders heb je er zo weer een verslaving bij. Kun je beter forumverslaafd raken, net als ik, veel gezonder en gezelliger.Maar even komen buurten hier dagelijks houdt je wel scherp, dus die kan ik je echt aanbevelen.Succes meis, je staat op een keerpunt in je leven, niet alleen qua drank maar ook in je leeftijd7 x 7 jaren (je zit in je 49e jaar) is een krachtjaar, ik hoop dat je daar open voor staat en anders scrol je maar:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 15 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Dag Majonneke, welkom:present:Zelf had ik de eerste 2 weken van het stoppen veel last van nachtzweten en slecht slapen. Overdag eigenlijk vooral een kort lontje en onrustig..Niet fijn, maar gaat over;) Nu al een tijdje gestopt en de rust in mijn hoofd keert terug. Heb zeker nog wel trekmomenten, maar minder en tot nu toe hanteerbaar.De hoofdpijn die je hebt is inderdaad waarschijnlijk door de gifstoffen die je lijf uitmoeten. Veel water en zo drinken helpt dan. Zelf heb ik ook een tijdje Mariadistel capsules geslikt (helpt je lever ontgiften) en een hooggedosseerde vitamine B complex (door te veel drinken hebben drinkers daar vaak een tekort aan). Je zult best nog wel moeilijke momenten tegen gaan komen, kom dan vooral hier langs voor steun!Mij helpt het om hier dagelijks even te komen, dat houd me bij de les;)En net als Jane zei, pas op met die Oxazepam! Het is erg verslavend...Succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Majonneke Geplaatst 15 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2011 Dank voor jullie reacties.Vannacht gelukkig weer goed geslapen.Vanmorgen werd ik weer met hoofdpijn wakker maar niet zo erg als gisterenochtend, na 2 kopjes koffie was de hoofdpijn weg, ik heb geen paracetamol hoeven nemen. Ik heb verder geen last van bijwerkingen behalve het transpireren, maar dat is voor een goed doel zullen we maar zeggen.Ik heb vandaag al 1 x een half uur op de hometrainer gesport en 1x een half uur op de crosstrainer, zo kan ik nog meer zweten en zijn de afvalstoffen misschien sneller mijn lijf uit en krijg ik die 8 kilo die ik ben aangekomen wel weer kwijt.Trek in alcohol heb ik gelukkig niet gehad.Afbouwen met de oxazepam is geen optie, ik gebruik die al jaren tegen paniekaanvallen, ik zat al op 30mg per dag maar nu neem ik ze meer verdeeld in. 1 tegen de avond en 2 voor het slapen. Eerst nam ik 3 voor het slapen. Ik gebruik ook nog 60mg prozac per dag voor mijn depressie. De prozac en oxazepam gebruik ik al meer dan 6 jaar. Ik had een paar jaar geleden 80 tot 100 mg per dag (oxazepam), maar ik heb het kunnen afbouwen naar 30 mg. Als ik minder neem dan krijg ik weer paniekaanvallen, dus hou ik het maar zo. Anders is de kans te groot dat ik bij een paniekaanval weer naar de fles grijp te groot denk ik.Ik zal morgen eens op pad gaan naar de mariadistel capsules, mijn lever zal best een harde klap gekregen hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loontje Geplaatst 16 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2011 Hallo Majonneke!Welkom op dit forum! Ik herken veel in jou verhaal, vooral de mooi weer trigger! Die is bij mij echt heel sterk en ik zal het de komende tijd ook wel weer erg lastig hebben met al dat mooie weer in het vooruitzicht!Ik zit zelf al 10 jaar in de WAO en slik al 15 jaar antidepressiva, ook slikte ik veel pammetjes (was er behoorlijk verslaafd aan!!) maar dat heb ik in de afkickkliniek weten af te bouwen.Ik was een bingedrinker, dus 1x per week ging ik volop tegenaan en als het mooi weer was had ik ook altijd wel een excuus, hierdoor werd ik (erna) nog depressiever dat ik afgelopen Koninginnedag de knoop heb doorgehakt en besloten heb om maar weer te stoppen!Ik heb wel hulp van de Brijderstichting (heb ik al een paar jaar ivm een vroegere coke verslaving) en vroeg me af of jij nog hulp gaat zoeken of dat je het alleen wilt proberen?Ben benieuwd en suc6:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Majonneke Geplaatst 16 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 mei 2011 Ik wil het eigenlijk zelf proberen, vooral omdat mijn behandelaar hier niets van af weet en ik me er voor schaam hem het te vertellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 16 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2011 Welkom Majonneke,Ik snap je dat je er tegenop ziet om je behandelaar te vertellen dat je een alcoholprobleem hebt. Toch denk ik dat het enorm oplucht als je het aansnijdt. Ik heb verder geen behandelaar, maar mij luchte het wel op dat ik het aantal mensen verteld heb. Buiten dit forum dan. Dat is toch anders.En je behandelaar kan je ook beter begrijpen denk ik. (En ik twijfel of hij/zij niet een vermoeden heeft.)Maar goed evenzo veel succes met het stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Majonneke Geplaatst 16 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 mei 2011 Ik heb vandaag alles opgebiecht aan mijn behandelaar van het GGZ, ik was bang dat hij boos zou zijn maar gelukkig reageerde hij heel fijn. Hij doet alles om me te helpen zei hij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alwian Geplaatst 16 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2011 ALS IK TELEURGESTELD BENWIL IK DRINKENALS IK DRINKIS HET EEN TELEURSTELING Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loontje Geplaatst 17 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2011 Dat heb je heel goed gedaan Majonneke!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 17 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2011 Kijk zo zie je maar weer Marjonneke:present: Goed gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden