Spring naar bijdragen

woensdag 19 september 2007


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

thanks Femmy!

Iemand op het forum (volgens mij ziza) had als bodemtekst:
het voordeel van stoppen met drinken is dat je gevoelens terug komen.
het nadeel van stoppen met drinken is dat je gevoelens terug komen..

wel waar he?
ik heb gelukkig geen echte problemen, wel even die onrust 's avonds..
en dan af en toe die 'jalouzie' naar mensen die wel een wijntje kunnen drinken..
waarom kon ik niet gewoon smetvrees of zo hebben haha!
(grapje en sorry indien iemand dit heeft..)
heb gewoon zin om van het weekend lekker ouderwets uit eten te gaan en met vriendje (die ik eigenlijk alleen maar leuk vind als ik heb gedronken...........) paar flesjes wijn te bestellen..
blij dus alsnog met de refusal..
alleen die vermoeidheid, wat een bijwerking!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe :heart:
Sterkte morgen! Goed idee om alles te laten prikken, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Ik had het vandaag ook koud, maar dat is het ook gewoon. Flutzomer, en het najaar begint ook al voor zijn tijd.

Ik wil hier geen domper zetten, maar de eerlijkheid gebiedt me te melden dat ik na 13 maanden nog steeds verschrikkelijk moe ben. Gelukkig begin ik wel langzaam aan iets beter te slapen, en ik denk dat het in mijn geval niet alleen aan stoppen met drinken ligt. Komt er dus op neer dat ik er niet echt een zinnig woord over kan zeggen, hoe lang de vermoeidheid aanhoudt. Hou er alleen rekening mee dat het niet in een paar maanden over is.
Een ander punt is, dat wij naar ik vermoed vrijwel allemaal gewend waren ver over onze grenzen te gaan. Alcohol geeft kortdurend energie, en dus de mogelijkheid om dóór te gaan als je lichaam zegt dat het genoeg is. Het lichaam heeft dus tijd nodig om te herstellen, maar geeft daarnaast ook je werkelijke leeftijd aan! Ik weet natuurlijk niet hoe oud iedereen hier is, maar volgens mij zijn er hier redelijk wat 40-plussers. Ik heb jarenlang het gevoel gehad dat ik op 25-jarige leeftijd stil ben blijven staan, en ben inmiddels tot de onaangename vaststelling gekomen dat dat niet zo is.
Wat niet wegneemt dat ik, ondanks het feit dat ik mijn feitelijke leeftijd voel, me ook veel gezonder voel dan de laatste paar jaren dat ik nog dronk. Ik wist weliswaar van geen ophouden, maar had altijd hoofdpijn, pijn in mijn rug (nieren!), pijn aan mijn lever, bloeddoorlopen ogen, een voortdurend trillend ooglid en slechter zien, wat niet gecorrigeerd kon worden door nieuwe brillenglazen, onverklaarbare kriebeltjes en jeuk, regelmatig krampen in handen en voeten. En dan weet ik zo snel niet eens of dit alles was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi soothie ,
ik ben een trage typster en zag ook nadien het berichtje van charlie :)
charlie zijn wij twee handjes op een buik ;)
ik was een pannenlat nu niet meer alleen zet het zich op de verkeerde plaatsen ;-((
joann hoe gaat het met jou ??
hier staat het vuur ook vollenbak een geluk dat ik dat heb
corinne neen niet bruine beer eerder witte beer want ik kwam weinig in de zon in spanje was te druk met stiekem drinken na mijn werk ;-((
femmy verzorg die verkoudheid
anna ook ik ben nog vreselijk moe en ik had jouw bericht kunnen schrijven ppff al die gelijkenisen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie herkent dit:

als ik bijv met iemand (en kids) ergens ging picknikken (is smoes om in het weekend overdag wijn te drinken) kon ik nooit 1 fles wijn meenemen.. brr het idee alleen al..
meestal 2, maar altijd wel in de planning dat er onderweg naar huis ook wel ergens iets werd genuttigd..
omdat ik door de week overdag niet drink, 's ochtends ook nooit tegen de kater en nooit stiekem heb gedronken hou ik mezelf voor dat het zo erg niet is met mij.
maar zelfs als ik zaterdagmiddag met kids naar bios ging nam ik daar 2 rosetjes, of beter nog , flesje van thuis mee. ja, want zooo gezellig. ( nou moet ik eerlijk zeggen dat kabouter plop nuchter ook erg hard aankomt hoor haha!)

Maarrrrrr.. vanochtend, na gisteren sinds tijden adb (met refusal) veel eerder wakker en een goed gevoel over mezelf..
ik maak steeds dat lijstje met voor en nadelen in mijn hoofd en op papieren het is zooo oliedom dat ik verlang naar een wijntjes.
de trek is nu over, maar zie al op tegen het weekend..
wel weer leuk als je om 9 uur fris in de sportschool staat..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, gezellig, 2 handjes....:D
Lianne, je klinkt niet erg aardig over je vriendje??
Ik, die ooit bekend stond als het nooit koud hebbende, in de winter 's nachts gewoon buiten zonder jas mn peuk rokend (op mn werk), nooit een trui dragende ofzo, heb het ook heel erg koud sinds ik gestopt ben..........

foute naam getypt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haihai,
Ik ben er ook eventjes, geen tijd en geen zin om alles hier bij te houden, voel me niet echt fijn, maar dat zal wel dezelfde reden hebben, koud, moe, bekaf van het afgelopen weekend, saggerijnig.. hormonen misschien? bah!! heb nergens zin in, gelukkig ook niet in drank (hoewel? neeeeee!)

kachel hoog en voor de tv hangen dus!
tot later weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe,
Blijf maar lekker. Ik vind je een aanwinst.
En ben stiekem trots op je prestatie.

@Lianne,
Grieprig gevoel kan heel goed.
Trek in snacks ook.
Nu je niet meer drinkt krijg ook niet meer die vele suikers binnen.
Daarom krijg je die trek. Dus nack maar lekker of neem een hartige of zoete boterham.

@An,
:)

@Soothe,
Voor ik stopte was 18 graden een lekker temperatuurtje om stil te zitten.

@Femmy,
Quote
Ik bedenk me steeds: Ooit wist ik niet wat drinken was en ik had een heerlijk leventje!
Unquote
Daarnaar verlang ik ook.

@Sammy,
Ik slaap altijd met sokken.

@Lianne,
Gewoon zoveel mogelijk toegeven aan die vermoeidheid.

@Anna,
Zoals je dat allemaal opsomt, weet ik weer hoe fijn het is om niet te drinken en met veel lagen kleding aan te kunnen zitten.

@Blacky,
Ok witte beer. Maar hoe dan ook een lieve.

@Lianne,
Een zou wel eens niet genoeg kunnen zijn, had ik ook.

@Soothe,
Morgenochtend een nuchtere nuchtere Soothe.

@Charlie,
Brrrr

@Sammy,
Je hebt wel je verzetje gehad.

@Lianne,
Van mij mag je je icoon houden.
Veranderen van icoon kan in je profiel.
Boven op de balk profiel aanklikken.

@Tapas,
Ik begin zo vast te stellen dat ik niet de enige ben die het koud heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, goed dat je morgen bloed mag laten prikken.Niet van tevoren al over piekeren hè?
Soms vallen dingen ook wel mee. En voor je neuropathische pijnklachten zou ik toch maar eens naar een pijnbestrijdingkliniek gaan.
Vaak helpen middelen als tryptizol of lyrica hier goed tegen. Zijn wel middelen tegen antidepressie en antiepileptiemaar werken ook op deze pijnklachten. Verder wil ook nog weleens een TENS apparaatje helpen.
De werking misschien opzoeken op internet. wie niet waagt ,wie niet wint nietwaar? blijven zoeken.

Groet sammy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo tweeling-icoontje, er is een groot gebrek aan koppies hier. Maar jij was er het eerste, dus eigenlijk moet ik een nieuw koppie zoeken.

Toen ik stopte met drinken wist ik al min of meer wat me te wachten stond, het was niet mijn eerste poging.
Dat ik het heel koud zou gaan krijgen was bekend, koud van binnen en van buiten.
Ik heb me toen een serie heel knusse pijamakes aangeschaft. Jawel, ik maak er al tijden grapjes over, maar die pijamakes hebben me wel door een moeilijke tijd geholpen.
Ook heb ik van mijn slaapkamer een heel warm en knus oord gemaakt, met veel kussens, warme kleuren en satijnen dekbedhoezen. Een toevluchtsoord, waar zelfs de mobiele telefoon niet in mocht komen.
Maar wel veel mooie boeken en films.

Inmiddels heb ik het minder koud en heb ik die knus-kamer iets minder nodig.

Het koud hebben is overigens niet voorbehouden aan stoppers. Sommige mensen hebben een wat ander metabolisme, waardoor ze het sneller koud hebben. Los van drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, bay-bee, heb je je Tapas al weer voldoende laten barfen?
Duik lekker je mandje in, niet denken aan drank, lekkere kop thee, relax.
Negen keer tegen jezelf roepen: relax, relax, relax.... En het dan ook doen.
En als dat niet lukt kan je altijd nog hier even vertellen wat er echt loos is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Praat me niet van het koud hebben. Ik heb het vanaf dat ik gestopt ben ook doorlopend koud en heb er nu dus inderdaad een fikse bronchitis aan overgehouden :(. Gisteren met een tas vol medicijnen van de dokter huiswaarts gekeerd.

Ik had gisteren de puf niet om te schrijven hier, wel gelezen maar voelde me te beroerd om te reageren.
De anticiotica slaat goed aan dus vandaag gaat het alweer wat beter. Tis alleen wel weer even een aanslag op mijn toch al zo geteisterde lijf. En het komt de vermoeidheid ook niet ten goede.

Het wordt tijd dat ik ook maar eens een paar van die flanellen pyama's en een paar pantoffels aanschaf ;).

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dani en iedereen die het koud heeft. Ik denk toch dat het gewoon koud is geworden, buiten dus.
Ik heb me een winterjas aangeschaft. Vanmorgen toch weer niet aangedaan, maar morgen gaat die aan hoor. Mijn familie klaagt ook dat het zo koud is geworden!! Dus dubbele dekens, extra sokken etc. etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...