Spring naar bijdragen

Maandag 24 september 2007

safidepafi

Aanbevolen berichten

Hoe verraderlijk kan het soms zijn, schrijf ik vanmorgen op hoe goed het allemaal gaat, ben nog maar net binnen op mijn werk of ik heb al met 2 mensen onenigheid met de ene collega/baas een al iets langer lopende ergernis die we nooit echt uitgesproken hebben en met de andere collega daarna haar saggerijnige bui samen met de mijne dus reageerden we dit op elkaar af en zo zat ik dus al snel jankend achter mijn computer.... okee ik weet dat ik op het moment aan het PMSsen ben maar dan nog is dit iets teveel op een dag..

uiteindelijk is alles weer netjes opgelost en zijn de harten weer gelucht, excuses wederzijds gemaakt..
maar jeetje, ik was er ineens zo klaar mee daar dat ik eigenlijk het liefst opgestapt was (zoals ik vroeger altijd deed als er ergens een conflict dreigde)

dus is de slotsom eigenlijk toch dat het wel goed gaat, al voel ik me op dit moment niet echt fijn! maar dat gaat ook wel weer over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Maar nu kan je het beter aan dan toen je nog dronk Tapas, toch?

De buurvrouw die me gisteren die fles zelfgebrouwen geluksdrank bracht, die ik toch maar weer naar haar heb teruggebracht, kwam zojuist langs met een soort taart. Die moet net zoveel geluk brengen. Lief toch?
Verder kreeg ik een ontzettend lieve kaart van vroegere buren, bij wie ik laatst op verjaarsvisite ging. Ik heb daar ook gezegd dat ik liever geen alcohol wilde omdat ik alcoholiste ben. Het zijn gelovige mensen en ze schreven dat ze voor me zouden bidden in mijn strijd. Vind het gek of niet, maar ik zit met een brok in mijn keel, zo lief vind ik dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedoel ik nou Benthe, Als ik vandaag een kater had gehad was ik weggelopen! om later maar weer eens met hangende pootjes terug te gaan zoals ik vroeger eigenlijk altijd deed... nadat ik eerst een periode als een klein kind was gaan mokken en boos op den helen wereld was geweest. Nu kan ik me tegenwoordig inderdaad sneller herstellen gelukkig en zonder drank nog sneller eigenlijk.. nu alleen dat rotgevoel nog kwijtraken maar ik heb mijn hardloopschoenen al aan!

Erik, jouw ouders lijken wel op de mijne! gauw je scriptie af gaan maken en weer je eigen leven op gaan bouwen.
Pippi, stoppen is makkelijker dan minderen, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, je zit nu even in een moeilijke situatie. Een situatie die jullie alle drie betreft. Nú werk je aan jezelf, je weet en ziet dat het allemaal beter kan. Je ouders hebben ook hun goede kanten, je kon immers weer bij hun komen wonen (al moet je er voor betalen). Voor het overige is het aan hen.
Voor jou betekent het nog een paar maandjes volhouden, hiermee bedoel ik niet het ADB zijn, want dat zal allicht hopelijk véél langer gaan duren. Je hebt goede vooruitzichten, met wat kleine oplossingen hoef je elkander niet al te veel voor de voeten te lopen toch. Wees crea hierin!
Ben je nu een studie aan het afronden voor in de zorg? Want dan heb je op korte termijn keuze te over!
Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, heel herkenbaar wat je beschrijft in conflict situaties.
Voorheen ging ik die ook altijd uit de weg, ik werd er angstig van. En als ik zelf er deel van uitmaakte klapte ik altijd volledig dicht en had ik vlucht gedrag.
Ik heb ook al die jaren gezegt dat ons gezin niet afhankelijk mag zijn van mijn salaris b.v. met het kopen van een huis. Want als het mij niet zinde stapte ik zó op.
Dat is in het verleden dus al twee keer gebeurd, één keer zelfs midden in de nacht tijdens een nachtdienst. Ik weet ook niet of dit zozeer te maken heeft met het alco gebruik als dat het iets
in mij is wat bij mij hoort of aangeleert is.
Als ik mij ergens niet prettig voel en weg wil moet dat gewoon kunnen en het liefst alla minuut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, het klinkt cliché: doen wat je hart zegt.!
Wat mij weleens helpt, is een voo- en tegen-lijst maken. Dus rechts waarom je het wél wilt, rn links waarom je het níet weilt.
Je kan zelf nog punten (van 1 tot 10) geven, dan kan je het optellen!
(Grote kans dat je dan gaat voor de MINSTE punten, maar dat is dan je hartje!)

Succes! Wanneer moet je je beslissing laten wetem?
lliefs, Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
wil je niet weggaan bij je oude koor omdat je het gevoel hebt ze in de steek te laten of omdat je daar niet weg wilt omdat het er zo leuk is?
zoals je al schrijft is het hart uit het koor.

Jij krijgt nu de kans om met dat hart samen weer een nieuw koor op te zetten. Het zal niet makkelijk worden schrijf je al, maar je bent behoorlijk gegroeid en jullie weten alletwee dat jullie kunnen botsen, dus dat is ook bespreekbaar...

bedenkt maar wat je mij zou aanraden als ik dezelfde keus zou hebben, die keus moet je nemen!!!!

zo, hardgelopen en weer een iets frisser hoofd
Stien wat jij schrijft is zo herkenbaar? schreef jij laatst ook niet iets over dat je dacht aan borderline? Als het goed is heeft Houtje vorig jaar een stukje daarover op dit forum geschreven, zal eens even zoeken. .. ik moet ook overal weg kunnen, zelfs fysiek wordt ik al niet goed als ik op een middenplek zit op een 3 zitsbank ofzo

ik ga effe zoeken!
hier
is de link

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Pas nu tijd voor een berichtje.
ik heb een paar berichten gelezen, van safi bv, fijn joh je lichttherapie. Hoop dat je er lekker van opkikkert, jezelf verwennen is heel belangrijk.
Erik ook ik kom uit een gezin, waar behoorlijk werd gedronken. Je krijgt het er eigenlijk met de paplepel ingegoten.
Mijn zus heeft me een keer uitgescholden. omdat ik geen wijn wou, maar iets fris of gewoon spa.
Dat was om haar eigen drankgebruikt te vergoeilijken natuurlijk.
Het is heel moeilijk om dat voorbeeld wat je hebt gehad niet meer na te volgen.
Je doet het fantastisch hoor

ik ben nu drie dagen zonder alcohol, heb voor het eerst gewerkt zonder de dag ervoor gedronken te hebben. Ik ben nog steeds heel erg moe. Pijn in mijn nek
Toch had ik een beter gevoel op mijn werk, zo van ik ben niet klein te krijgen wacht maar.
Ik heb een hele leuke baan alsleraar op het VMBO.
Leuk maar zwaar. Je moet gewoon hartstikke fit zijn, anders red je het niet.

Iedereen een hart onder de riem, houd vol!! het is zo de moeite waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt iedereen voor het lezen en zelfs reageren op mijn lap tekst.
@stien
Mijn ouders zijn de meest zorgzame mensen die ik ken en ik lig er hopeloos mee overhoop. Als ze geen goede kanten hadden maakte ik me geen zorgen over zijn drinken en mijn moeder die al meer dan 10 jaar depressief is. Juist omdat ze zulke goede kanten hebben is het zo complex. En nee ik studeer niet in de zorg, ben planoloog maar werk in de thuiszorg, planologie is trouwens mijn tweede studie. Ben hbo afgestudeerd. Als ik het over zou doen dan zou ik denk ik in de zorg een studie zijn gaan doen. Ik weet ook nog helemaal niet zeker wat ik wil qua werk, in de zorg kan ik veel meer van mijzelf kwijt maar planoloog verdient beter en dat is waar ik jaren voor geleerd heb. Hoe dan ook eerst het papiertje in de wacht slepen.
@Tolie
Ik heb mijn portie aan steken wel gehad als ik zo dom was me in het nest te begeven. Ja hoor, ik houd me taai. Ik heb mijn hardlopen, wandelen....ik heb mijn uitlaatklep gevonden en ga om wat ik net geschreven had ook zo graag vaak de deur uit.
@Marieke
"Wij 2 zijn erg gewaagd aan elkaar, allebei niet makkelijk, maar we weten wel wat we willen." Los van wat al aan je geschreven is; je schrijft dat jij het kan en wil maar wil je het ook samen? "Allebei niet makkelijk en aan elkaar gewaagd". Jullie weten wat jullie individueel willen, maar is er genoeg overlap tussen wat jullie twee afzonderlijk willen om duurzaam samen verder te gaan. Ik zou als ik jou was de plannen concreet gaan maken. Bespreek samen wat jullie zelf willen en besluit dan of er een basis is samen, of jullie samen wel dezelfde kant op willen. Jullie delen samen dat jullie iets nieuws willen een uitdaging maar op de lange termijn moet je het over meer dingen eens zijn. Conflicten zitten nu eenmaal vaak in de details.
@Benthe
Zomaar zeggen tegen buren, ik ben alcoholist dat is me wat zeg. Ik zeg zelfs tegen mijn ouders nog, nee ik heb geen zin doe mij maar fris. Zover als jij bent in acceptatie ben ik nog lang niet, ben trouwens ook nog niet overtuigd dat ik alcoholist ben. Ik weet niet hoever mijn alcohol probleem strekt en hoe lang dat probleem blijft. Wie weet ben ik een alcoholist en voor het leven? Ik vind het knap van je dat je zo recht voor zijn raap bent, ik heb liever fris desnoods met een smoes is zoveel makkelijker. En ja lief he die gelovige goedzakken, ik zou ook graag voor ons allen bidden en een rotsvast geloof hebben dat iemand me naar grazige weiden brengt (psalm23) alleen geloof, schrijf ik met een groot ?
@Tapas, ik schreef van het weekend nog dat ik tegen iedereen uit viel en zo fel was. Ik herken het helemaal, ik huil dan niet ik schop terug maar dat is een verschil in reactie op hetzelfde gevoel denk ik. En aan de andere kant, je bent wel lijn recht tegen "het probleem" ingegaan, niet weggelopen en nuttige zaken uitgepraat. Prima gedaan dus.
@pippi
Vandaag niet drinken is een uitstekend begin, vraag niet van jezelf helemaal voor altijd te stoppen. Helemaal en voor altijd is zo lang, daar krijg je kriebels van. Kom je morgen vertellen of het je gelukt is?
@pepita55
Ja dat is inderdaad met de paplepel en zo vader zo zoon. Het is dus alleen mijn vader. over vergoeilijken; ik ergerde me soms aan dat als ik sporadisch een keer beneden was mijn vader alleen voor mijn moeder drinken in schonk. Ik kreeg zelden wat, sinds ik niet meer drink krijg ik het ene naar het andere glas aangeboden. Blijkbaar hoef ik me niet actief te bemoeien om toch effect te hebben. Hij ziet wel dat ik niet drink en hij weet denk ik wel dat hijzelf te veel drinkt, vandaar dat hij zo royaal is nu :) Ben benieuwd wanneer hij zelf gaat minderen of tijdelijk stoppen. Ook wat dat betreft zo vader zo zoon. Ik kan resoluut stoppen met roken, blowen en drinken, ik denk dat hij net zo is. Ik hoop het althans. Meer dan een goed voorbeeld zijn ga ik me er niet mee bemoeien.
Ik lees over je baan;
Docente VMBO, in mijn ogen een van de meest zware banen in dit land en O zo belangrijk. En je moet er denk ik ook heel fit voor zijn en rotsvast in je schoenen staan. Knap hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita, ik heb twee keer in de week twee VMBO-leerlingen voor bijles Nederlands en dat is al bijna genoeg om van naar de fles te grijpen. :)
Maar zonder drank kun je je baan vast beter aan.

Erik, what's in a name? Voor mij is het gemakkelijker om te zeggen dat ik alcoholiste ben. Ik krijg op die manier bijvoorbeeld nooit meer ergens een uitdagend glas wijn voor mijn neus gezet.
Als gelovige mensen per definitie goedzakken waren, zou de wereld er een stuk anders uitzien.
Ik zou trouwens willen dat ik zo'n goedzak was: hotels in Zeeland, landhuis met een flinke lap grond... Gelovigen zijn goedzakken, alcoholisten zijn vieze vrouwen en mannen die er niet uitzien, studenten zuipen als maleiers... Wat ik dus al zei, what's in a name.

Aangepast op verkeerde naam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen!

Safi,
Je schrijft heel aanstekelijk over die lichttherapie. Moet je naar de huisarts hiervoor om een verwijsbrief te krijgen?
In ieder geval spring jij binnenkort weer rond alsof het lente is! Geweldig!

Benthe,
alle bewondering dat je zo openlijk ervoor uit komt. Ik schaam me nog te erg, dus als ik het zou vertellen zouden mensen dat haarfijn aanvoelen. Als je je niet schaamt ben je daardoor ook minder kwetsbaar. Die oude buurtjes zijn lief! Een speciaal gevoel als er voor je gebeden wordt!

Erik,
Een hele duidelijke beschrijving van je situatie. Lastig ook, maar je gaat er goed mee om zoals je een en ander beschrijft. Ik hoop dat je gauw de kans krijgt op woonruimte voor jezelf. Sterkte!

Tapas,
Fijn dat je zoveel voordelen ziet van het niet drinken. Dat je ook merkt dat je situaties nu anders hanteert. Ik kan wel zeggen dat je enorm gegroeid bent in die maanden, je schrijft alsof je veel beter in je vel zit. Ik ben erg blij voor je.

Tolie,
geweldig dat je die "uit"knop hebt gevonden!! Koester die knop en zorg dat je hem regelmatig kunt bijstellen.

Charlie,
Kaboutertje en klein mannetje. Het lijkt wel een sprookje en dat is het ook! Geniet ervan!

Blacky,
Genoten van je vakantiedag? Morgen lekker er weer op uit?

Pippi,
afbouwen en dat lukt. Ga zo door, dan kom je vanzelf op het punt waarbij jij je goed voelt!

Pepita,
als jij al met een kater voor de klas kunt staan, dan vind ik je erg knap. Nuchter moet je helemaal niet meer te houden zijn! Welk vak geef je?

Houtje,
zoonlief weg, op een goede manier en nu samen met de dochter leuke dingen gaan doen. Ik ben blij dat je gisteren steun vond. En misschien is niet tellen ook wel beter...

Marieke,
Lastige keuze moet je maken. Eigenlijk weet je het wel, merk ik. Doe wat je goed lijkt, sommige kansen moet je nemen, ook al zit er een vervelend randje (oude koor in de "steek"laten) aan.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is vmbo ??
erik mijn beide ouders waren drinkers mogelijk de reden dat ik jong uit gevlogen ben ??
ik dronk ook graag maar het rare is dat ik haast nooit bij mijn ouders dronk , tenzij eens met kerst of oudejaar maar ja dat gebeurde maar weinig .
marieke soms is het goed nieuwe uitdagingen aan te nemen al kunnen ze soms pijn doen aan het hart sucses met de keuze die je maakt , ik ben blij dat ik het oude spanje dus losgelaten heb .
benthe chapeau voor jou , ik zeg niet vlug dat ik een alcoholist ben ja hier op adb en op mijn groep maar niet naar andere mensen toe al zou ik het deze namiddag wel tegen iemand willen zeggen hebben maar dat is een ander verhaal .
gem ik was vandaag een dagje thuis naar ninove geweest gaan shoppen maar zoals altijd niets gekocht tenzij koffie melk en daar straks eens fiets tochtje gemaakt als ik niet lopen kan dan fiets ik maar ;)
hopelijk straks goed nieuws van de uroloog zodanig dat ik morgen weer naar zee kan
heeft iemand nog iets van soohtie vernomen ??
tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijnbaar heeft Soothe nog steeds computerproblemen, de arme!
vmbo (voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs) is wat vroeger LEAO en MAVO was.. toch? Meestal niet de makkelijkste kinderen.. daar lesgeven is topsport!

en toch noem ik mezelf geen alcoholist, ik ben een alcoholmisbruiker, maarja what's in the name. Ik kan dagen prima zonder maar als ik mag van mezelf dan wordt het gigantisch veel en dat was toch wel 2x per week, ik kan niet iedere dag 1 of 2 glaasjes.. het is alles of niks! helaas zit dat teveel in mijn aard dus dan maar niks!

Gem, hoe ging het op je werk vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...