Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 september


Mick

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen,

Ik las net een stukje van Benthe aan Koh:

(kopie)
Koh, het is wonderlijk hoeveel mensen er lijden aan minderwaardigheidsgevoelens. Het is bijna hoogmoedig om die van onszelf zo hoog op te nemen.
Neem mijn zwager, directeur van een groot bedrijf, miljonair, heeft op zijn 45ste alles bereikt wat hij wilde bereiken en gaat nog voor meer. Maar: hij is enigzins scheel en het heeft wel een jaar geduurd voordat hij me vol durfde aan te kijken.
Waarmee ik maar bedoel dat een complex niet voorbehouden is aan de alco's of andere verslaafden. Eerlijk gezegd, de weinige mensen die ik ken die niet kampen met een of andere grote onzekerheid zijn complete botteriken die nooit aan enige zelfreflectie hebben gedaan. Leve de neuroten!


Ik vond het volgende stukje hieronder best wel toepasselijk op het bovenstaande, ik las dit ergens in een boekje:

Het ego is de krampachtige persoonlijkheid, die veelal is ontstaan in je kindertijd als gevolg van o.a. teleurstelling, angst en kwetsing. Op basis daarvan ontstaan, vaak onbewust, specifieke aannames over het leven die je houding ten aanzien van jezelf en de wereld bepalen. Dit gaat gepaard met soms grove en soms zeer subtiele lichamelijke spanningen. Zo vormt het ego een panster, dat je in stand houdt, omdat je niet meer gekwetst wilt worden. Het frustrerende van het ego is dat het je afsnijdt van werkelijk contact met je omgeving en van contact met je innerlijke diepte.

Voor mij heel herkenbaar. Dik(ke) vet(te) ego(ist) :D, dikke vette alcoholist :huh:, maar ik drink niet...:P


Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

MĂ´gge,

Tsja Mick... ik ga meestal niet zo diep op dat soort dingen in hoor. Het is zoals het is en dat is goed genoeg, denk ik altijd maar. Sinds een maand of wat woon ik weer alleen, ben verhuisd naar een klein durrep waar niemand me kent, mijn familie woont twee uur rijden verderop, ja dat heb ik allemaal zelf zo geregeld. Maar of dat allemaal nou zo frustrerend is voor mijn krampachtige ego... 'k weet het niet hoor. Het maakt het wel makkelijker om van de drank af te blijven want de bijbehorende stress is ook verdwenen. Ieder nadeel hep z'n foordeel, tog?

Quera, ik heb (met mezelf) er op gewed dat je de fles dicht hebt gelaten. Heb ik gewonnen?

Nou, nog even een paar Safidepafi-verantwoorde broodjes kaas maken om mee te nemen voor de lunch en dan hop naar 't werk. Het viel me gisteren trouwens op dat ik minder moe was dan in de weekends. Gewoon doordouwen met het dagritme en de werkzaamheden, aanstaande za en zo... eens kijken hoe dat bevalt.

Hou vol, allemaal, en hou het droog (plu mee!) :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb'ers,
zo hier nog eentje wakker , ik heb redelijk goed geslapen ondanks het vrijen van ying , uiteindelijk is hij naast mijn neus in slaap gevallen :)
minderwaardig gevoelens ze zijn nog niet allemaal verdwenen maar al wel een stuk beter sinds ik adb ben , vroeger trok ik mij er weinig van aan hoe ik erbij liep , eeuwige training broek en hoe lelijker de t schirt hoe liever, alles om de aandacht maar niet op mij te vestigen , mijn mond was precies een zwart gat , nu probeer ik er altijd netjes bij te lopen en mijn tanden heb ik in spanje bij een nederlandse angst tandarts in orde laten maken , en kijk dan kick je zelf ook op :)
als de brein gezond is is het lichaam ook gezond denk ik ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen!

Toen ik nog in mijn bus woonde en heel weinig geld had maar zeeen van tijd.....money poor but time rich voelde ik me voor het eerst krachtig en sterk omdat ik niet afhankelijk was van anderen , geen huur hoefde te betalen, geen brievenbus had waar rekeningen door kwamen...geen baas die je rond commandeerde.
Terwijl ik mij zo 'on top of the world' voelde vond mijn hele familie het maar niets en weigerde zelf me op te zoeken in mijn bus....dat gaf mij een minderwaardigheidsgevoel...hun minderwaardigheidsgevoel.
En het gekke is nu ik weer in een huis woon..... hebben ze het elk familie feestje over het feit dat ze als ze straks gepensioneerd zijn in hun 'plastic fantastic' europa gaan doortrekken en hun huis willen verkopen.....ja dan moet ik toch wel weer lachen ...want het was in die tijd dat ik in de bus woonde dus blijkbaar niet een minderwaardige gedachte die ze over mijn leven hadden maar een jaloerse.

Ik heb geleerd alle schuld altijd bij mezelf te zoeken...een lastig minderwaardigheidsgevoel om van af te komen...maar ik boek vorderingen...kijk vaker wat ik van mensen wil voordat ik ze toelaat in mijn leven en probeer mensen die zielig en hulp behoefend zijn niet omdat er iets ergs is gebeurt maar omdat dat hun manier van aandacht trekken is buiten de deur te houden...die trekken te veel energie....Ik kijk meer naar of mensen gevers zijn of 'takers' en heb liever mensen die positieve energie uitstralen die geven je ook niet zo gauw de schuld

Ik wens jullie allemaal een fijne egoistische dag een beetje egoisme laat zien dat je van jezelf houd!

Houd hem droog dat doe ik ook en nu ga ik naar het :light:


'plastic fantastic' =hymer mobile camper...zo genoemd door travellers omdat ze alles aan boord hebben...microwave...douche, tv, sateliet, stromend water, etc...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik zoek ook altijd alle schuld bij mezelf en loop vaak met ladingen schuld rond.

Quera, ik hoop dat het goed met je gaat?! en niet hebt gedronken.

Benthe, ik las dat jij het gister ook ff moeilijk had, hoe ben je eruit gekomen?

Tolie, knap van je het lukt nog steeds he?

Mij gaat het weer redelijk. Heb na vrijdag niks meer gedronken en ga me er toch beter bij voelen en zet de schuld maar in de kast want daardoor begon ik altijd weer. Dus wat mij betreft is dit een grote overwinning. Ben ook niet meer zo gefixeerd op het tellen van dagen en dat ik weer opnieuw moet beginnen.

Voor iedereen veel sterkte, kracht en moed: Ik neem me voor om NIET TE DRINKEN, ik WIL HET NIET.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is een klein droompje van mij een klein vw campertje , gisteren eens op ebay zitten zoeken en men vindt ze al redelijk goedkoop eentje voor 500€ maar de vraag is wat men dan heeft ??
het leven is niet altijd makkelijk zeg ik ik zou graag rondtrekken maar mijn wagentje en mijn mondje heeft voeding nodig en hiervoor dien ik te werken en als ik mag werken dan kan ik niet rond trekken ppff soms moeilijk he ;)
zo ga de afwas doen en dan mijn eigen eens wassen en stilaan vertrekken
tot straks
blacky the dreamer :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh allen!

Minderwaardigheidsgevoelens, pffff, ik heb er genoeg gehad en kamp nog met een aantal. Maar of ik daarom nou ben gaan drinken? Denk het niet. Er zijn genoeg mensen die met dezelfde problemen kampen en niet gaan drinken. Ik ben 'gewoon' verslavingsgevoelig. Ooit ook een verslaving aan benzodiazepinen gehad en een tijdlang veel te veel gegeten.
Ik wil kennelijk op Ă©Ă©n of andere manier wegvluchten voor negatieve gevoelens en ga de confrontatie niet aan met mezelf. Ergens denk ik dat ik die negatieve gevoelens niet kan handlen, wat dan weer voortkomt uit minderwaardig voelen. En zo is het cirkeltje weer rond.

De drank heeft mij zoveel voorgelogen en nu ik bijna een maand niet meer drink voel ik me veel beter dan in mijn zuipperiode. Ben veel beter opgewassen tegen problemen. En dat geeft dan weer een positieve boost en wordt mijn negatieve zelfbeeld stukje bij beetje afgebroken.

Ik ga er weer voor vandaag; ik drink niet! Wie doet er mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, goed van je dat je niet drinkt en niet WILT drinken. Maar er komt een moment dat je wel wilt drinken, de craving kan ontzettend sterk zijn. Op wilskracht alleen zal het niet lukken, ben ik bang.
Je hoeft alleen maar vandaag niet te drinken!

Blacky, kan toch, rondtrekken met zo'n vw-busje? Heb vaker gehoord dat iemand dit deed. Als ze ergens stopten zochten ze (tijdelijk) werk waar ze weer een tijdje mee vooruit kunnen. Soms is het ook mogelijk om een tijdelijke break van je werk te nemen.
Wat let je om de mogelijkheden te onderzoeken?

Mijn moeder was zo iemand die alles uitstelde tot ze met pensioen zou zijn. Ze wilde nog zoveel in het leven...haar pensioen heeft ze nét gehaald, toen overleed ze. Daarvoor was ze al 15 jaar ernstig ziek.
Ze heeft geen Ă©Ă©n van haar dromen kunnen waarmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Balcky, veel plezier weer vandaag, het is wat frisser geworden maar goed weer om lekker uit te waaien en daarna bij de open haard warme choco te drinken!
schuld is een vernietigend gevoel. Je helpt er niemand mee, je omgeving niet maar vooral jezelf niet. Je kan niet meer dan je stinkende best doen An en volgens mij doe je dat allang!
egiosme is best een gezond gevoel zolang je buiten jezelf de ander ook niet helemaal uit het oog verliest! maar dan moet je ego ook wel gezond zijn en niet van verkeerde aannames aan elkaar hangen

Safi misschien dat je familie zich gewoon zorgen maakte over je, je ging in hun ogen zo buiten het geëigende pad om.. en dat ze dachten dat ze je op die manier op het voor hun bekende pad terug konden brengen. Buitenbeentjes zijn vaak zorgenkindjes

gisteravond weer niet mee kunnen lezen op de draad, hele avond bezig geweest om 2 laptops op internet met elkaar te vergelijken en nog niet uit mijn keuze kunnen komen.. lichte paniek maakt zich meester.. moet ik nou toch kijken of ik mijn oude pc weer kan opkalefateren? pentium 3, 500 mhz, groot en lawaaierig, of ga ik voor een tweedehands laptop voor rond de 200-250 euro met een veel snellere processor... oef...de een is een Acer travelmate 291 en de ander een dell inspiron 1100... als iemand me kan helpen bij de keuze, het is off topic, ik weet het, dan graag.. het is toch een hoop geld!

en nu ga ik rennen want ik moet over een uurtje klaar liggen bij de bloedbank om mijn zo gewenste plasma weer in te leveren!
laterrrrrrrrrrrrr....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, jee wat dapper van je dat je donor bent. Ik ging vanmorgen al bijna van mijn graat met die paar buisjes bloed die afgetapt werden.
Wat laptop of pc betreft, ik kan je niet raden. Heb (gelukkig) een huis-IT'er die aangesneld komt als ik moeilijkheden met de pc heb, en die zegt altijd dat laptops veel storingsgevoeliger zijn.

Verkeerde aannames... ach, je kan nog zo geestelijk gezond in elkaar steken (en wat is dat eigenlijk?) je komt er toch voor een deel niet onderuit dat je van je eigen ervaringen uitgaat. Leuk toch eigenlijk, je zal toch de hele tijd iedereen volledig begrijpen en door iedereen begrepen worden en het allemaal gloeiend met elkaar eens zijn. Zou me even een saaie boel worden.

An, hier zit meisje gauw-kwaad en gauw-weer-goed, ik moest gewoon even uitrazen. Toen was de gremlin alweer vort.

Ik doe vandaag met jullie mee: ik drink niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

benthe ik ga ook onderuit maar al alleen van de naalden te zien stoere binkin blacky ;-((
mensen mail bel het van je af mij heeft het altijd geholpen
zo ik ben weg naar zee het weer zit blijkbaar mee , eerst eens naar oostende de parel aan de kust
morgen avond ben ik terug thuis
ik drink niet want in mijn :heart: zijn jullie mee
liefs :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga vandaag weer niet drinken en zo langzamerhand is het een heel klein beetje zo dat drinken een besluit is en niet drinken minder dan vroeger. Denk dat het zo gaat beetje bij beetje wordt niet drinken het automatisme en drinken een besluit, of is dit wishful thinking?

@Blacky, goed zo je beter kleden er beter uitzien is erg belangrijk om je beter te voelen denk ik. Het is een wisselwerking, een uiting van je beter voelen en een reden waardoor je je beter voelt.

Mijn droom:
Zodra ik een echte baan en een woning heb wil ik een auto waar achterin een matras in past en mijn racefiets. Er elk vrij moment op kunnen uittrekken, geen tent nodig want slaap wel in de auto en al wandelend of op de racefiets de bergen in. Alle tour de france bergen, Tourmalet, Col de Aubisique, l'Alpe d'Huez. Ja dagdromen is leuk. Heeft zelfs ook met ego te maken, als kind was ik altijd klein en tenger, zeker de sterkste niet. Ben ook erg dik geweest 1,75m en 93 kilo. Een vriendin, ouders, schoonouders die dan roepen je lijkt wel 3 maanden zwanger! Ja dan krijgt je ego een grote deuk. Ik schrijf hier wat over omdat het gisterenavond ook over overgewicht ging. Ergernissen stapelde zich op, eerst reageerde ik van schijt aan iedereen, mijn keuze, nog een hamburger. Toen ging in 1x radicaal het roer om (precies zoals nu met drinken en precies zoals met stoppen met blowen en stoppen met roken)Ben gezonder gaan eten en meer gaan sporten. Mij hielp deze site http://valtaf.nl (ik heb heel graag dat ik op valtaf apart blijf van ik op ADB, als iemand zich aanmeldt, kunnen we dan afspreken dat iedereen doet alsof we elkaar niet kennen van hier en hier niet verwijzen naar daar indien jullie mij of ik jullie herken?) Door mijn gewicht bij te houden kreeg ik een grafiek en inzicht in het verloop van afvallen. Ook de adviezen en support van elkaar was nuttig. Dit laatste is dus @pippi, zij had het erover, wilde haar die link geven.
@Quera
Jemig zeg, jij had het flink te pakken gisteren en je deed zo merkwaardig mysterieus over wat er aan de hand was. Ik had op het einde toch wel het idee dat het net goed ging, klopt dat?
@Benthe
Ik heb er eigenlijk alle vertrouwen in dat je niet naar de avond winkel gegaan bent alsnog. Hartstikke goed van je, heel handig ook als de vervoersmiddelen niet gereed staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik wil jullie er even op attenderen dat er vanavond een programma op TV komt over verslavingen in het algemeen, Galileo - Het brein als slavendrijver (EO-nld.2-22.50 uur). De stelling is dat een verslaving "tussen de oren zit" en dat geen pil daar tegen werkt maar dat er tegenwoordig steeds vaker naar een Hogere Macht wordt gegrepen. Misschien de moeite van het kijken waard?

Hier gaat alles lekker, nu 3 weken ADB en nog geen gremlins tegen gekomen. Maar ik ben voorzichtig, ik heb zoveel gelezen de laatste weken dat ik weet dat het ze ongetwijfeld nog gaan komen. Maar dat is van latere zorg. Elke dag ADB nu is er 1. En geen gremlin gaat daar verandering in brengen voorlopig.

Dit weekend was mijn oudste zoon hier. Zondag lekker geshopt en daarna op een terrasje gezeten, hij achter de cola, ik achter de Spa. Terwijl iedereen om me heen achter de witte wijn en de bier zat vanwege het mooie weer. En het deed me niets, ik had zoiets van leuk voor jullie maar voor mij even niet. Het schouderklopje wat ik zondagmorgen van mijn zoon kreeg heeft daar zeker aan mee geholpen. :).

Allen die de laatste dagen wat te vieren hadden (een mijlpaal of het oma-worden) nog van harte gefeliciteerd, allen die het moeilijk hebben....sterkte.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Erik, geen avondwinkel gedaan. Ik zag me al (eerst banden opgepompt) door de stromende regen en harde wind fietsen, omdat ik zonodig die drank moest hebben. De idioterie ten top toch?
Voor jou is het moeilijker dunkt me, omdat die drank altijd in huis is.
Mij zul je niet tegenkomen op de afvalsite, ben altijd al het tengere type geweest.

Een droom hebben is goed. Het uitvoeren is nog beter. Ik weet niet precies wat planoloog zijn inhoudt, heeft dat iets met buitenruimte te maken? Het is altijd fijn als je je werk met je droom kan combineren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, 2 avonddraadjes bijgelezen.. pffft.. wat gebeurt er veel savonds.. Hoop dat Quera het gered heeft.
Ik ben weer 660 ml plasma armer en een beeldje rijker hihihi, het was de 60e keer.. voordeel van dat plasma geven is dat je gedwongen ca een uur op zo'n stoel stil moet liggen en niks kan, behalve dan met veel kunst en vliegwerk proberen eenarming de krant te lezen.. dus je MOET wel ontspannen.. nadeel is dat je dan pas voelt hoe moe je bent dus nu ben ik helemaal van de rel.. met ook nog eens een snerpende maadenlijkse pijn in mijn onderbuik (goh, het lijkt wel of we hier bijna collectief ongesteld kunnen zijn?). Ik denk dat ik zo dan ook even plat ga.. voel me totalloss!!

Eric ik ken het gewichtsprobleem en doe het via een andere afvalsite, namelijk: streep je slank van de margriet. Daar leer je gewoon om gezond te eten en veel te bewegen en houd je ook grafieken bij en streep je dus iedere dag je eten en je bewegen tegen elkaar af.

oei, ik ga echt liggen nu, mijn buik voelt of ie uit elkaar scheurt.. oeioeioei

laterrrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag allen!!

Hihi, volgens mij als Oma ben ik gelukkig van die maandelijkse ongemakken af, denk ik........het is nu al weer zo'n jaartje geleden dat ik er last van had. We zullen zien..


Blacky, vrijen met Ying, weet je niks beters?? :D

Quera, heb je het gered??

Safi, mn man begint ook al te zeggen dat ie een camper wil....

Allen een fijne droge dag gewenst, al is het buiten niet zo droog geloof ik. Vind het maar koud, heb zelfs de kachel maar een tikkie aangezet, ik, die het nooit koud had....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Tolie, ik denk dat je dan heel wat stapjes opzij moet doen hoor, want ik ben nogal een wispelturig typetje wat betreft drank. Eigenlijk heel raar want op ALLE andere vlakken van mijn leven ben ik verantwoordelijk, denk ik na, maak plannen. Alleen die alcohol he, een haat / liefde verhouding.

Benthe, handig van jezelf te weten dat de gremlins niet lang stand houden, gelukkig maar.
Mijn gremlins kunnen maanden aansudderen en dan slaat het ineens toe. Ik moet dus nog veel leren.

Jullie hadden het over afvallen. Ik vergelijk drank misbruik en voedsel misbruik toch vaker met elkaar. Vroeger kon ik ook zo mateloos blijven eten, het liefst heel de dag door. Alles wat in huis was at ik op.
Op een of andere manier ben ik daar gewoon anders mee omgegaan. Juist niet meer lijnen, niet op de weegschaal, maar gewoon gewoon doen. Kon ik dat nu ook maar met drank he.

He Tolie, je gaat dus lekker begrijp ik: je had het toch ook harstikke moeilijk, hoe lang drink je nu al niet???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjongejongejonge ik ben er weer, gaaaap, kan me niet herinneren dat ik eerder zoveel last had van mijn buik zeg, zelfs 2 paracetamols hielpen niks, toen maar een half valiumpje erbij..
foei, misschien niet netjes, maar ik heb een stripje meegenomen uit het huis van mijn ouders want behalve drankkot is er ook op medicijnvlak voldoende... slaappillen, valium. Gelukkig ben ik daar minder gevoelig voor maar als spierontspanner bij erge rug en nekpijn en in dit geval werkt het wel.. in slaap gevallen en nu 2 uur later met dragelijke last weer wakker!
Deze vrije dag vliegt zo wel voorbij zeg maar schijnbaar is het even nodig, was die uitbarsting gisteren op mijn werk ook niet voor niks en ben ik gewoon echt wel bekaf!

An, ik vergelijk eten ook met alcohol, tenminste, beiden moeten het gat schijnbaar dichten wat volgens mij allang dicht zit. Ik ben nu ook 2 pakjes koeken en een zak lollies verder. ben met je eens dat je niet meer moet lijnen, alleen resulteerde dat er vorig jaar in dat ik bijna 100 kg woog. Toen ben ik met dat streep je slank aan de slag gegaan, niet zozeer lijnen maar gewoon verantwoord eten en vooral bewegen.. dat is ook steeds meer een leefpatroon geworden waar ik niet meer bij na hoef te denken, en uiteindelijk ben ik daarmee bijna 20 kilo kwijtgeraakt....maar het stomme is dat ik met deze keer AdB zijn merk dat ik mijn gevoelens toch weer meer ga compenseren met eten.. Het schuldgevoel is niet meer zo enorm als ik teveel eet maar ik wil nooit meer terug naar maat 46+ en ben dolblij dat dat nu maat 42 is en dat moet wel zo blijven!

Tolie, ik denk stiekum toch dat die vinnige opmerkingen hier die niet leuk waren, en je in tranen brachten achter je pc, je toch over de streep getrokken hebben want verdorie mens, wat ga jij goed nu!
An jij gaat ook goed en streep in je agenda met grote tekens aan wanneer je weer in je PMS komt en duik dan gewoon een paar dagen onder (kon dat maar)
vrouwen en hormonen, wat een ellende is dat toch zeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tolie, wat ga je goed.

Ik heb mezelf weer bij de kladden gepakt. Afgelopen donderdag zat ik er helemaal doorheen. Hyperventileren, paniekaanval, naar zoveel jaar, maar ik heb toen niet gedronken en was trots op mezelf.
Vrijdagavond verjaardag bij mijn zus en het kon me allemaal niets meer interesseren. Ik heb daar alcohol gedronken en mijn man is om 23.00uur weggegaan omdat hij zich stoorde aan het alcoholgebruik van mij en mijn zus. Ik kwam pas om 5 00 uur thuis (lopend hoor, niet met de auto)
Zaterdag zat ik in nog een diepere put. Ik wou er niet meer uit. Mijn man heeft me de hele dag niets gezegd. Ik zag het verdiet in zijn ogen.
Echt alcohol lost niets op, het maakt de problemen alleen maar groter.

Ik zit nu aan mijn vierde alcoholoze dag en ik voel me met de dag beter worden. Ik vecht weer, ik was van plan om alles op te geven, zo uitzichtloos was mijn leven, gewoon drinken en vergeten.
Hopelijk vind ik de kracht, die ik nodig heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...