Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 september


Mick

Aanbevolen berichten

Water,

Bedankt voor de tip. Zo groeit mijn ervaring (dus) met dit soort snelle handelingen. Mijn toetsenbord staat zowel in XP als Vista gelukkig goed geïnstalleerd, dus het is even een softwarematige uitval die meestal zó weer hersteld is.

Maar ik schrijf je tips even op voor mij en mijn cursisten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond,
dat was een rare manier voor mij om binnen te komen. Meestal doe ik dat anders!

Tolie,
je gaat hartstikke goed!:present:

Flipsen:
4 weken droog! Van harte!:rose::rose::rose::rose:

Xienix,
volgens Flip sta jij ook 4 weken droog!:):):):)

An,
jij gaat weer lekker. Gelukkig maar!

Houtje,
ik heb pas ook weer zuurkool gegeten. Ik eet het trouwens de hel zomer door hoor, maar dan geen stamppot, maar in ovenschotels. Altijd lekker!

Benthe,
handig zo'n ICT type in de buurt. Ik heb er ook een vlakbij wonen, maar die durf ik niet altijd te storen!

Corinne,
Groot gelijk dat je die baan vaarwel hebt gezegd. Je moet er wel iets beter van worden. Ik wacht met spanning op de uitslag donderdag!
Wanneer ga je naar de huisarts voor je Refusal-probleem?

Tapas,
Ibuprofen werkt beter tegen dit soort pijn, maar ik weet niet of je dat mag?

Quera,
heeft Water nou gewonnen?

Water,
heb jij nou gewonnen met de weddenschap over Quera?

Blacky,
je leest dit niet voor morgen, maar ik wens je heel veel plezier!

Joann,
Hoe gaat het met je?

Charlie,
veel sterkte met je nachtdienst!

Cal,
Gaat alles naar wens?

Marion,
gelukkig je bent er weer! Hou vol hoor! Je weet zelf hoe het verschil voelt. Je weet dat beter dan ik!

Safi,
het zal inderdaad jaloezie geweest zijn! Ben je al "verlicht"?

Ondanks het feit dat het niet fijn loopt op het werk, zijn mijn "nieuwe"werkzaamheden wel veel interessanter. Het lijkt meer op wat ik voorheen deed en daar voel ik me toch prettiger bij!
Weer wat geleerd!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, eerder bedankt dan Water.

Zo goed iedereen?

Tapas, die laptop lijkt me OK. Ik heb een 4,5 jaar oude Laptop ook met 512 MB en "slechts" 30 Gb harde schijf daar lacht iedereen me mee uit, maar hij doet het prima, ik gebruik hem ook om les te geven. Dat de harde schijf niet zo groot is is geen probleem, ik zet er ook niet zo vreselijk veel op. De grote bestanden zet ik allemaal op een "losse" (externe) harde schijf.

Ik vind 250,00 euro niet zo gek hoor. Kijk vooral even goed naar het scherm of je geen vreemde strepen zich of "dode pixels" (zwarte puntjes).

Is het ding helemaal kant-en-klaar geïnstalleerd? Dat lijkt me handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,

Ik voel me weer enigszins fit vandaag....!
Morgen op advies van de huisarts terug naar de chirurg,
kijken of ik nog een poosje mag wachten met een nieuwe operatie of
dat er toch enigszins haast bij is....!
En als het gezicht van mijn huisarts een graadmeter is....
dan denk ik dat ik mijn vakantie in oktober wel kan vergeten!
Komt uiteindelijk allemaal wel weer goed......
en heee ik drink niet...dat is al veel waard!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn te horen dat je werkzaamheden je toch bevallen Gem.

Dat IT-type durf ik best te storen, te weten het feit dat hij mij dag en nacht kan bellen (en het ook doet) als hij weer eens een liefde heeft met wie het niet vlot verloopt. I'll scratch your back if you scratch mine, zoiets.

Merkwaardig is, dat ik het afgelopen uur drie telefoontjes kreeg en meteen vroeg: wat hebben jullie gegeten? Allemaal zuurkool. Zit het in de lucht?

Ik wil jullie wat anders vragen. Ik heb een goede kennis die zich het afgelopen jaar het schompus drinkt. Ze weet dat dit een probleem is (zegt ze als ze de hoogte heeft) maar zodra ze weer nuchter is, bagatelliseert ze alles. Natuurlijk heb ik een beetje dat apostelgevoel van: het is toch zo fijn zonder, je gaat naar de donder als je zo doorgaat. Ik heb haar ook al gewezen op therapie, maar dat wimpelt ze dan weer af.
Hmmm. Eigenlijk heb ik het antwoord nu al gegeven. Niet opdringen, slechts ondersteunend zijn als ze er zelf om vraagt, blabla. Ik denk dat ik eigenlijk bedoel: hoe ga je om met je gevoel van onmacht als je een ander ziet afzakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even iets aanvullen:

quote:


Originally posted by:
Mick

Ik ben zelf ook wel eens veranderd van omgeving, maar dat had 1 nadeel.... ik nam mezelf ook weer mee en die was niet veranderd.




Maar daar ging het nou juist om, Mick! Ik wou wel weer eens mezelf kunnen zijn! Dat is een fout van mij, als ik te dicht bij andere mensen ben dan denk ik meer aan hen dan aan mezelf, en daar wordt uiteindelijk nooit iemand beter van. Vandaar mijn verhuizing enzo, beetje afstand houden, en niet alleen in kilometers uitgedrukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Je geeft in feite zelf het antwoord al.......er is niks wat je kunt doen om het afzakken tegen te gaan!
Zolang jouw kennis zelf niet inziet een probleem te hebben dan kun je weinig beginnen.
Je machteloze gevoel daarbij is natuurlijk heel menselijk, je weet zelf hoe het is om daar te zijn...
en hoe het is om uit die put te klimmen.
Weet jouw kennis van jou dat je gestopt bent met drinken? Hoe kijkt ze daar tegenaan?
Ik weet van mezelf dat ik opener was tegen mensen die zelf aangaven een verslaving te hebben/hebben gehad. Op de een of andere manier schaamde ik me dan minder...

Het is moeilijk toe te kijken als je iemand ziet afglijden....
maar je hebt weinig andere keus, dwingen kun je het niet!
Je kunt er hooguit zijn als zij/hij je nodig heeft.....!
Sterkte met deze situatie, en laat je niet van je eigen plan afbrengen hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief zijn jullie. Jullie hebben gelijk.
Ja, die meid weet dat ik alcoholiste ben en hoe ik er uit probeer te klimmen. Ze schreeuwt door haar gedrag uit al haar macht: help me! En ik probeer haar te vertellen dat zij de enige is die zichzelf kan helpen. Maar dat er wel veel uitgestoken handen zijn.
Enfin, Gem, 10 jaar geleden zijn er zoveel mensen geweest die me attent hebben proberen te maken op mijn drankmisbruik, en dan zei ik ook, kom nou, dit kan ik allemaal best aan. Je moet er blijkbaar zelf keihard met je snufferd tegenaan lopen.
Maar triest blijft het wel, toch, als je het van een ander ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

benthe ik heb hetzelfde probleem, een vriendin van mij is ook alcoholiste, erger nog dan ik was, iedere avond een fles bessenwijn (jakkie). Ik maak met haar gewoon duidelijke afspraken, ik wil niet dat ze me belt als ze gedronken heeft en verder als ze nuchter is sta ik altijd voor haar klaar... toch belt ze me nog regelmatig in de hoop dat ik niet merk dat ze gedronken heeft.. gewoon omdat ze steun nodig heeft.. maar ik merk meteen of ze gedronken heeft want dan wordt ze erg stellig en vervelend en is er eigenlijk niet goed met haar te praten.. dus vandaar die grens die ik stel.

Ze weet dat ik gestopt ben maar ze zegt dat ze zonder alcohol haar emoties niet kan uiten.. duuuuuuuh... tja... ik kan niks anders doen dan de keuze bij haar laten. Het scheelt voor mij wel dat ik mijn grenzen stel en eigenlijk is ze daar stiekum wel blij mee geloof ik. Verder is het haar leven en haar keuze en kan ik alleen maar als voorbeeld dienen... moeilijk he, als je het iemand zo gunt!!!!

Okee, ik ben over de brug, ik ga zo geld pinnen en dan naar de laptop, alles is al geïnstalleerd dus dat is prima, blij om te horen dat er meer 2e hands laptopjes nog heel goed werken want dat is wat iedereen tegen me roept.. tweedehands en laptop, die krengen gaan altijd stuk!!

tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, precies Tapas, wat herkenbaar is dat. Trouwens ik heb dat zelf eerder ook wel gedacht hoor, dat ik alleen emoties kon uiten als ik gedronken had.
Het gekke is, als ze nuchter is, heeft ze niemand nodig, ze gaat pas in het rond bellen als ze weer gedronken heeft.
Goed idee, om dan te zeggen dat ik haar alleen wil spreken als ze niks op heeft. Huuuuhhh, dat zal wel hard aankomen, en tact is niet echt mijn beste eigenschap. Was misschien wel eens opgevallen....:P

Gefeliciteerd met je nieuwe laptop!!!!!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie was er ook weer (Corinne?) die er door een vriendin op gewezen was een enigszins alcoholische uitschtraling te hebben qua adem?
Blijk baar was deze persoon in de stemming voor hulp (vergeef me als ik de verkeerde voor me heb) en heeft het zelf ook opgepakt maar 1. je moet het zelf willen 2. je moet het zelf willen 3. je moet het zelf willen.
Ik heb het eigenlijk bij diegenen die het (konden) weten bij hoog-en-laag altijd ontkend, dat zou ik nu (ja hèhè) niet meer doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is heel wat te lezen zo, maar omdat ik nu al een paar keer zie dat jullie vragen hoe het is afgelopen, zal ik dat eerst even posten.
Ik heb nog wel de fles open gedraaid, dus wat dat betreft heeft Water niet gewonnen. Maar ik heb hem weer weg gezet.
Bedankt nog voor het herinneren aan de brug Benthe, daar dacht ik eigenlijk zelf helemaal niet aan. Meer een algehele onverschilligheid, echt heel erg en ook was ik weer opstandig. Ik voelde me ook niet lekker in alle opzichten. Achteraf ben ik snipverkouden geworden, dat zal er ook rol in gespeeld hebben.
Goed ik ga dus maar weer verder met alles. Bedankt allemaal, ik vond het heel erg lief van jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je leestekens werken weer Houtje, maar ben je nou ineens een duitse geworden? Uitschtraling? (Smiiiillleee)
Ja dat was volgens mij Corinne, die uit de blubber is gehaald door een vriendin.
En hoe is het met jouw prutgevoel?
Voor jou nog een heel lekker bordje zuurkool met zalm en jonge potertjes. Klinkt gek, is erg lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quera Goed om weer van je te horen, openmaken en wegzetten is een sterk staaltje dicipline!

Ik ben net compleet verzopen terug van hardlopen. Was echt bizar, plassen van centimeters diep en na 1 minuut maakte het niet meer uit of ik was gaan zwemmen of liep. Heb dus gewoon mijn rondje afgelopen. En ja ik loop zoveel makkelijker nu na een paar dagen niet drinken. Ik voel me helemaal gezond, aanwezig en tevreden. Heb simpelweg geen zin in drank, ik voel me prima zo. Dit is de eerste avond dat de trek nauwelijks aanwezig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...