Spring naar bijdragen

Donderdag 27 september 2007


RJB

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

In het Zuiden is het ook nog steeds zonnig.
Dank voor jullie felicitaties met mijn trouwdag en geen wijn gedronken.
Dat is dubbel leuk, dus goed gevoel.

joann, spannend joh dat sollicitatiegesprek.
ik heb wat afgesolliciteerd de afgelopen jaren, wel binnen ons ROC.

Ik werk hier al 6 jaar ,maar iedere keer in tijdelijke functies op allelei afdelingen, dus dan maar weer solliciteren.
Ben ook herhaaldelijk afgewezen. Vond ik bijna nooit erg, omdat het om banen ging waar ik wel ivm uitkering op moest solliciteren. Dus wat kon mij dat schelen als ze me niet aannamen, er hing voor mij toch niets vanaf.
Ik heb er wel enorm veel van geleerd.

Na jaren in het volwassenen onderwijs werk ik nu op het VMBO ook tegen wil en dank.
Ik begin het nu steeds leuker te vinden.
Naast mijn baan heb ik ook nog een kleine uitkering,(alleen voor het geld) dus ik moet nog steeds solliciteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Pepita,
Goed gedaan.
Ja, naast deze nieuwe baan hou ik sollicitatieplicht voor 10 uur.
Doen we dus maar. Iemand nog een secretaresse nodig voor 10 uur in de week?

@Marieke,
Ook bij het voormalige staatsbedrijf aangesloten net als Soothe?
Slecht nieuws en toch ook goed nieuws over je man, maar je schrikt je wel te pletter.
Laat hij nu maar lekker lang thuisblijven (ook al wil hij dat niet). Het gaat hier om een arbeidsongeval, dus extra checken en extra ziek thuis zijn. Bovendien als hij weer gaat werken, zorgen dat dat voor verantwoordellijkheid is van de werkgever.
Ja, de overgang kan beginnen. Moet je de huisarts vragen bloed te controleren. De overgang is vervelend en bovendien zitten we met volle maan.
Al een baantje op het oog?
Is je zoon al wat actiever geworden?
Hoe zit het nu met je rotburen?
Antwoorden niet verplicht.
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Wat akelig, die bezorgdheid om je man.
welke ziekte heeft hij gehad?

Die hormonen van je ken ik maar al te goed, heb de laatste jaren het mirena spiraaltje gehad.
Helpt echt goed, je bent gewoon veel regelmatiger in je cyclus en het geeft maar een minimum
aan hormonen af.
Ik ben er sinds een half jaar vanaf(overgang), laat binnenkort het spiraaltje verwijderen.

Dat is een van de voordelen van oudere dames. Ach wat is oud!

Ben morgen een week zonder alcohol. Heb het wel iedere dag zo rond de klok van half zes vreselijk moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix, succes met je nieuwe werk. Ik kan ook niet zo vaak op het forum en kan ook niet op zoveel dingen reageren, maar ik denk toch niet dat iemand het als een probleem ziet. Je gaat wel goed zeg!!!
Pepita: knap van je joh! geen wijn bij je feestje: nog proficiat!!!
He Charlie, wat wilde je met die port doen? Nou inderdaad die gootstenen zullen wel blij zijn, knap van je hoor!
Stien, lust je capucino, misschien lekkerder en niet zo sterk als koffie.
En Corinne ook op zoek naar goede 'hum'Tja wat doe je aan vervelende 'hum', heel hard de muziek aan: lekker shoppen: leuke vriend(in) bezoeken: forum schrijven, lekker koken, boek lezen, film huren, in bad zitten, nou ja... ik verzin maar wat:huh:

Gem: beterschap

Soothe: ik hoop je snel weer te lezen, ik wil weten hoe het met je gaat

Blacky: sterkte, pas op voor dipjes...

Pippi: wat erg zeg en wat veel allemaal voor je, kan me voorstellen dat je op bent! maar laat je nu niet verleiden om te drinken, schrijf ons!

Joan: proficiat
DRIE MAANDEN, das niet niks
:musicnote:

Marieke: beterschap voor je man

Zo nu ga ik weer eens wat doen, mijn hemel en sommigen van jullie doen dit dus elke keer, reageren, meeleven. Een bos bloemen voor jullie!!!!

Vanavond kan ik pas weer zijn. Ik hoop dat iedereen de gremlins, dipjes en slechte hummetjes, andere ernstige zaken en ellende buiten de deur kunnen houden, althans niet op denken te lossen met alcohol!!
Wie is de baas??? ........................... ok wij zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CPAS,

Ik kan alleen maar schilderen, en dan nog alleen maar beesten.
Ben een reuze chaoot met vanalles regelen, altijd bewondering voor mensen, die dat goed kunnen.
Dus laten we het maar bij een grapje houden.

AN hoe onthoud je dat toch allemaal, dank voor je felicitatie.
Ik ga ook nog even mezelf nuttig maken (hoefde lekker niet naar onze wekelijkse vergadering op school)

Heerlijk zo'n vrije middag voor de boeg beetje tuttelen en keutelen.

Mijn oude Perzische kater Brutus staat al een uur te zeuren bij mijn computerstoel.
Hij houdt van deze plek, soms ga ik wel eens bovenop hem zitten, vindtie niet echt leuk.
Misschien ben ik er vanavond nog eventjes.

Voor jullie allemaal, HOUD VOL het is het waard!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
joann

@Cal, met jou alles oke?




Niet helemaal Joann, heb een boel om aan te werken en over na te denken. Privé ook een boel aan de hand, zie het even niet zitten erover te praten. Ga jullie een tijdje verlaten, zal af en toe mee lezen, maar niet reageren, weet niks meer te zeggen even, mijn hoofd staat ook niet naar reageren op het forum, moet eerst zelf het één en ander op een rijtje krijgen. Kom over een tijdje wel weer reageren misschien. Ga door met de internet behandeling kom daar via deze site dus ik denk dat ik dan online te zien ben, deel twee begint nu, begint met doelstelling nu en ook daar ben ik nog niet helemaal uit.
Tot over een tijdje, pas goed op jullie zelf, drink niet of niet meer dan wat je doelstelling is.
Wens jullie heel veel succes in jullie strijd met de alcohol. Zal wel af en toe mee blijven lezen.
Lief zijn voor elkaar als ik er niet bij ben.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, dat is ook wat zeg...
een geluk bij een ongeluk zeg maar..!
Stop je hubbie lekker in bed...want een hersenschudding moet je ook niet
te licht opvatten!
Goed dat je zo sterk in je schoenen staat,
gaan drinken helpt ook niks aan de situatie te veranderen he...!

Ik ben er weer van tussen, eten voorbereiden..tis weer zwemlestijd vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pepita,
Leuke grap toch.

@Cal,
Het ga je goed. Il faut reculer pour mieux sauter.
Succes met het doel stellen en de verdere behandeling.
Je hoeft echt niet te reageren hier, toch wel leuk om af en toe te horen of het goed gaat.
Enne ik zal braaf zijn.

@Joann,
Jij bent toch braaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, even uitblazen. Ik wist niet dat het kopen van een huis zo enerverend kon zijn. Het staat ook nog eens op de monumentenlijst (straks stort het nog in, hihi) maar dan moet je weer allerlei subsidies regelen. Op zich wel leuk, maar in mijn bol maakt dat een chaos. Nee ik bedoel niet te klagen, maar nu gewoon even bij zinnen komen.

Calimero, ik hoop dat je uit de dingen komt die jou nu zo bzighouden en succes met de voortzetting van de therapie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

marieke sterkte met je man
cal het gaat je goed schrijven als er wat is
en ik mensen ik heb naar twee huisartsen gebeld eene werkt niet en den andere zit vanavond vol , dus voor volgende week dan maar
ik iets nieuws ondekt waar men gek van word sudoku ;)
zo nu patatjes jassen en eten maken en strakjes naar de groep
tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje en Joann, en verder iedereen die een mijlpaal heeft bereikt (en is dat niet iedereen die het droog heeft gehouden): van harte gefeliciteerd! :present: Ga vooral zo door!

Joann, ik zou niet iets meer dan een jaar geleden, maar ik zou ook een jaar geleden voor de bijl zijn gegaan als toen gebeurd was wat me gisteren gebeurde. Want zo sterk stond ik toen echt nog niet in de schoenen. Aan de andere kant zou dit een jaar geleden niet gebeurd zijn, want toen wist zoon echt wel dat ik dit forum nodig had. Dat ik het nog nodig heb zal wel een tegenvaller zijn, maar ach, heeft niet iedereen tegenvallers op zijn tijd?

Ik heb vandaag veel te veel koffie gedronken, ik werk nu in een echte koffiecultuur, en zit nu helemaal te stuiteren. Vreselijk zeg, dit moet morgen echt gedaan zijn. Bovendien pompt de adrenaline toch al als een idioot door mijn lijf omdat mijn agenda vol staat met afspraken waar ik verschrikkelijk tegenop zie omdat ik eigenlijk helemaal niet durf. Pffff, ik wist duidelijk niet waar ik aan begon toen ik deze baan nam. Heeft iemand acute kalmeertips, want dit gaat niet helemaal goed zo volgens mij? En dan is het nog volle maan ook, nou ja, afbouwende maan, maar toch. Hormonen ook al op hol, het kan absoluut niet op vandaag.

Nou ja, ik lees dat er hier meer zijn met hard times, net zoals er gelukkig ook de nodigen met wie het goed gaat, en zo wisselen we elkaar af. Ik ga maar even proberen een beetje te ontspannen met een glas spa blauw, en ondertussen het eten in elkaar flansen. Laterrrrrssssssss!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna/Marieke/ Joann

een yoga ademshalings oefening die een snel kalmerend effect heeft is de volgende:

Gebruik je rechterhand om de adem stroom door je neusgaten te beheersen
Je duim staat boven het rechter neusgat terwijl je derde en vierde vinger boven het linker staan

Adem diep in, sluit dan het rechterneusgat met je duim en adem uit door het linkerneusgat.
Haal gelijkmatig adem door je linkerneusgat
Sluit op maximum instroom van je linkerneusgat je linkerneusgat af met je derde en vierde vinger van je rechterhand terwijl je door je rechterneusgat uit admemt.
Adem na een volledig uitademing in door je rechterneusgat, en sluit op maximum van de inademing weer af met je duim.

Dus het neusgat waar je door uitademt adem je ook weer door in en het andere neusgat blijft dan gesloten
Je adem moet moeiteloos gaan terwijl je geest het proces gadeslaat

Het kalmeert en helpt goed om mentale onrust die in verband staat met ongerustheid en slapeloosheid te verminderen

Joann ik heb jouw ook genoemd omdat het ook helpt om de sollicitatie zenuwen vlak voor een gesprek te kalmeren dus even de wc in 10 minuten voor je gesprek doet wonderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal

Ik zal je positieve en inzicht gevende bijdragen missen..maar respecteer dat je op het moment al teveel aan je hoofd hebt om ook nog aktief op het forum mee lezen en te schrijven.
Dus ik wens je succes bij het oplossen van je valkuilen je stress thuis en met je internetbehandeling
maar hoop wel gauw weer eens een berichtje van je te lezen met een kleine update hoe het met je gaat.
het ga je goed ...je bent een pracht mens en als die kleintjes aalemaal te veel worden dan kom je daar maar even over kletsen , toch?
Succes meissie!

Sandra...fijn dat je vakantie zo heerlijk was..kan je er weer even tegen aan!

gem bedankt voor die heerlijk dip verdrijver!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je linkshandig bent, wat dan?
Nee ik ken die oefening Safi, en het werkt. Alleen, welk stuk ongeduld (zoals wij drinkertjes vaak zijn, hihi) neemt daar de tijd voor?

Wat ik een van de leuke dingen vind van niet meer drinken, is dat ik meer geduld krijg. Voor mezelf, voor anderen. Even stilstaan in plaats van hollen in het hoofd en vaak ook letterlijk maar doorhollen. Alcohollen dus.
Maar, het staat allemaal nog in de kinderschoentjes, dus niet wijsgeneusd.

Weet je al een titel Safi voor het alcoboek?

Marieke, een hersenschudding moet niet licht worden opgevat, op het moment zelf merkt iemand misschien niet veel, maar dit kan later wel bijvoorbeeld chronische hoofdpijnen veroorzaken. Wat betreft eigenwijze mannen (en ook vrouwen) zou ik dus zeggen, handcuffs en aan bed vastbinden.

Zei meesteres Benthe, :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...