Spring naar bijdragen

Donderdag 27 september 2007


RJB

Aanbevolen berichten

Gem ben het met je eens, als men afscheid wil nemen, kan dat ook op een beleefde manier zonder ineens alles te wissen en daardoor net te doen alsof wij nooit bestaan hebben. Het voelt ook wel een beetje als een trap na.
Onzekerheid, kwetsbaarheid, verlegenheid mogen nooit een excuus zijn voor onachtzaam gedrag ten opzichte van een ander.
Wens jou veel beterschap toe.

Overigens heb ik in de loop van de tijd dat ik bij het forum ben, ook mijn portie afkattinkjes gekregen, al dan niet terecht, en ik heb ook katten uitgedeeld. Heb vooral dat eerste als lerend ervaren, maar nooit als onveilig of werkelijk kwetsend. Juist het weten dat ik hier op het forum zit met mensen die globaal hetzelfde doel hebben als ik, sterkt me. En we zijn geen engeltjes hè, een ruzie hoort er af en toe bij.
Zo, amen dan maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

morgen ,
ja nog altijd thuis waar ik woon , weet niet goed wat ik wil doen vandaag , naar zee of niet naar zee ben de binnenkant van de wagen eventjes beu gezien :huh:
hier schijnt het zonneke dat is al goed
charlie bedankt om je berichtje recht te zetten verkeerd gelezen is verkeerd begrepen ;)
wens jullie allemaal sucses met wat jullie doen of plannen vandaag .
zelf voel ik mij niet lekker in mijn velleke mogelijk naweeen van de maandelijkse toestand ?
allez ik heb even een gremlin met een dipje maar zal wel overgaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem, Benthe,
Beterschap en ziek maar goed uit.
Ik hou ook niet zo van gewiste berichten, maar ik wind me daar niet over op. Er zijn ergere zaken.
Net als katten overigens, ik heb er ook al wel naar mijn hoofd geslingerd gekregen en zelf heb ik er ook wel eens een gegeven in een pissige bui en mijn relativeringsvermogen defect was.
We zijn hier nu eenmaal mensen onder mekaar en net als overal waar mensen samen zijn, wordt er wel eens een verkeerd vallend woord gezegd. Soms wordt zoiets dan opgeblazen en ontstaan er plaatselijk ontploffinkjes en vuurtjes. Zolang alles maar geblust kan worden en de handen weer geschud is het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky...ik weet wat jij vandaag kan doen...naar de doktor gaan en je bloed laten prikken!

Stuur die gremlin maar naar mij ik zal hem met supersterke positieve gedachten de ruimte in slingeren.
Voel me 'on top of the world' en wie kwam ik daar tegen Benthe die zich daar 'in de wolken' bevond.

geniet van je vrije dag Corinne en is mooi weer dus even lekker wandelen.

En Gem beterschap....de boog toch iets te strak gespannen...stress verlaagt de weerstand.
Trek je maar niets van Haddock aan...want dat doet hij ook niet.
Ik heb ook een hekel aan gewiste berichten en vind het een teken van minachting.
Maar het staat iedereen vrij natuurlijk...
Ik wordt ook geregeld gevraagd naar concerten te gaan waar vrienden spelen maar ik ga niet want ik hou er niet meer van...al dat lawaai, die rook en die dronken mensen...voor hun voelt dat waarschijnlijk ook dat het me niets meer uitmaakt dat zij me niets meer kunnen schelen. En dat is tot op een bepaalde hoogte waar...maar aangezien zij ook niet met mij mee gaan als ik een lange wandeling in de natuur wil maken kan het me ook geen bal meer schelen.
Las ergens dat als je contacten alleen maar bestaan uit het samen gebruik van alcohol de kans groot is dat je weer hervalt in je oude verslaving...dus ik moet gewoon oppassen en dat heb ik altijd al sinds 1996 gevoelt toen ik langzamerhand begon me terug te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi
Wat een rot nieuws...gecondoleerd en heel veel sterkte.
Tja zal je wel of zal je niet...dat is een vraag die alleen jij kan beantwoorden.
Alcohol zal misschien wel even verzachten maar uiteindelijk je gevoelens op het moment dat de kater er is weer tevoorschijn toveren en dan zal het nog harder aankomen.
Er zullen nog vele gebeurtenissen in je leven komen waar je deze vraag aan jezelf zal stellen en dit is misschien wel een goed moment om er definitief een antwoord op te geven.
Mijn raad is het niet te doen...maar ik heb makkelijk praten ...dus het is aan jouw...vraag je zelf goed af wat de toegevoegde waarde zou zij op dit moment...en of je niet liever je emoties laat gaan.
Pippe...heel veel sterkte de komende dagen en blijf schrijven!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pipi,de rest hoeft zich niet te laten raden. Niets, maar dan ook niets is het waard te gaan drinken. Sterkte.

Gem, die vermoeidheid hoort er volgens mij bij. Je lichaam heeft lang, heel lang, nodig zich te herstellen. Geduld is iets wat alcoholisten niet veel hebben. Wie nog wel tegenwoordig maar geef het de tijd. Ik heb gemerkt dat het lang duurde voordat die hele zware vermoeidheid over ging. Ik wil te snel maar het gaat niet sneller dan het gaat. Probeer jezelf dat maar vaak voor te houden. Je drinkt niet meer en dat is goed. De rest komt maar heeft echt tijd nodig, tenmisnte zo is het voor mij.

Ok, later maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh hee was jij dat Safi, daar in de wolken, ik dacht al, die meid met die krullen ken ik toch ergens van.

Het grappige is dat ik nu juist wel weer naar concerten ga (af en toe), en naar musea enzo. Eerder was het maar van: sorry, te moe, voel me niet zo lekker... Ja ja, terwijl ik me dus ondertussen vol zat te gieten. Maar het scheelt waarschijnlijk dat de mensen die ik nu 'herontdekt' heb, niets met mijn drankperiode hebben te maken.
En dat klinkt vast sentimenteel, maar ik kan daar zo dankbaar voor zijn, ze doen net alsof ze me echt hebben gemist. Ik bedoel, misschien hebben ze me echt gemist.

Safi, volgende week ben ik ook het zonnetje, ik kom hier verslag uitbrengen van de uitwerking van mijn lichttherapie. Straks is er ineens een run op die therapie, zit heel ADB aan de bak, hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,
ik ben heel benieuwd of die lichttherapie ook zo'n effect op jou heeft!

Bambam,
alleen daar ben ik al voor op het forum, om bevestiging te krijgen. Niet fijn voor jou, maar wel fijn om te weten dat die ellendige vermoeidheid erbij hoort! Achteraf gezien "hielp"een glas ook zo goed! Duhh, niet dus, maar daar kom ik nu pas achter. Ach ja traagwerkende hersenen he?
Benieuwd hoeveel "dommer"ik ben geworden. Volgens de statistieken moet ik wel een aantal IQ punten gedaald zijn. Nooit een test gehad, dus ik kan het niet vergelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem
ik kan alleen maar zeggen ...ik zou niet kunnen werken door die vermoeidheid zowel in mijn lichaam als in mijn hoofd...dus hoe jullie dat doen is me een raadsel.
De lich therapie heeft er nu weer even voor gezorgd dat ik niet te diep in dat zwarte gat val...het gat van onverschilligheid, veelvraat en lethargie.
Maar mijn lichaam heeft ook nog steeds alle pijntjes en vermoeide benen en slecht slapen en geregeld hoofdpijn.
Ik maakte me heel erg bezorgt om mijn IQ maar voel nu toch dat die wolk van huh waar hebben jullie het over langzamerhand weer wegtrekt.

Jij komt bepaalt niet dom over dus voor mij heb je een gaaf IQtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh en nog even voor Pippi, bijna elke dag zijn er wel berichten die je kunnen overdonderen. Je hoeft zelfs alleen maar de krant open te slaan en je kunt al redenen genoeg vinden om het nou eens op een zuipen te zetten. Daarmee wil ik niet bagatelliseren wat er voor jou nu zo erg is. Maar denk na, als je elke emotie, vervelend of goed, om wil zetten in drank, waar leidt dat toe? ELKE dag zijn er emoties. Echt je hele leven lang. Wil je die allemaal gaan verdrinken?
Hee, sterkte en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Safi,
Lijkt me idd. vervelend als je alleen maar drinkebroederes en -zusters hebt. Toch wel grappig eigenlijk dat ik als alcoholist meer niet of weinig drinkende kennissen en vrienden heb dan drinkende.

@Pippi,
Gecondoleerd.
De vriendin van je msnvriend komt niet tot leven als je wel ...
Blijf hier of msn nog wat met je vriend om hem te steunen, dat is het beste wat je kunt doen.

@BamBam,
:rose:

@Benthe,
Gelukkig kan ik me nog goed redden met het gewone daglicht en af en toe een zonnestraaltje.
Hier alvast een voorschot :rose:

@Gem,
Volgens mij valt dat wel mee met die IQ's van ons. Bovendien komt niet altijd dezelfde waarde uit een IQ-test. Ik heb het al verscheidene keren gedaan, de hoogste waarde (120) had ik trouwens tijdens mijn drankzuchtige periode, de laagste score (113) had ik in mijn eindexamenjaar (examenbeu ws.). Mijn EQ is aan de lage kant, maar dat verbaasde me niet eens, ik ben nu eenmaal een contactarm of -gestoord mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, sterkte....dat zijn nare berichten!
Maar gaan drinken neemt je pijn niet weg(hooguit voor even)
en je vriendin komt er niet mee terug!
Ik wens je wijsheid bij je beslissing!

@Corinne, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Nu nog een kleintje erbij en je kunt het UWV gedag zeggen...:)

@Gem, beterschap meisje!
Zorg goed voor jezelf!
Knuffel van mij...

@Safi, wat heerlijk dat de lichttherapie zo snel werkt!
Eigenlijk een hele simpele methode die zoveel ellende kan voorkomen!
Geniet ervan...

@Quera, ik heb je gewiste bijdrage niet gelezen...
maar weglopen is de weg van de minste weerstand!
Weet ik, omdat ik het hier zelf zo vaak heb gedaan!
Ik waardeer je bijdragen...en zou het enorm jammer vinden als je gaat!

@Anna, iets meer als een jaar geleden zou je flink zijn doorgezakt na zo'n aktie van je zoon..
Nu kom je voor jezelf op en hadden jullie een goed gesprek...
Goed van je :present:

@Charlie, je moet je nieuwe gootsteen niet gelijk verslaafd gaan maken he...:D
Goed dat je het nuchter hebt gehouden!

@Benthe...wauw je droomhuis, gefeliciteerd ermee...
en nu maar plannen, inpakken..en uiteindelijk verhuizen!

@Tapas, vandaag of beter vanavond een struikelblok???
Nee hoor, je gaat het redden, weet ik zeker!

@Tollie, je gaat goed....houden zo!
@Cal, met jou alles oke?
@sneeuwwitje, hoe is je gesprek verlopen...hopelijk goed nieuws?
@Kohtje, :heart:
@Houtje, feestje is toch vandaag???? Of ben ik nou in de bonen?
:musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present::musicnote::light::present:

De slingers hangen alvast....:D

Ik vier vandaag wel een feestje!
3 hele maanden sta ik droog.......!!
Nooit gedacht dat ik het zou redden, maar het is me toch gelukt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
het is ook heel veel als ik dit zo lees. Voor je gevoel valt iedereen weg of dreigt te verdwijnen. Je wens naar vergetelheid is dus heel logisch! Maar zoals ook hier geschreven en ik denk dat we hier allemaal uit ervaring spreken: het lost niets op! Sterker, het gevoel is nog rotter als de drank verdwenen is, want dan heb je een kater en/of schuldgevoel. daar heb je nou net ff geen behoefte aan, lijkt me.
Sterkte en blijf nog even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe

Geweldig nieuws je weet niet wat je overkomt...na de derde keer ben je gewoon een ander mens!

quote:


En dat klinkt vast sentimenteel, maar ik kan daar zo dankbaar voor zijn, ze doen net alsof ze me echt hebben gemist. Ik bedoel, misschien hebben ze me echt gemist.


En waarom zouden mensen jouw niet missen...je bent een heerlijk mens met een eigen mening en een groot hart...Ik lees net je boek over Denk je sterk...en daar gaat het over zelfwaardering...dacht na de eerste twee pagina's...hebben ze dit boek over mij geschreven?
Heel erg bedankt nog voor die gulle gave!

Ik heb net Help ik verzuip uit en vond het mens ook erg irritant en verschrikkelijk mondain en kon me er niet echt in vinden. Op de cover staat dat ze de eerste moedige vrouw is die een verhaal schrijft over haar alcoholverslaving...nou ik zou zo zeggen meiden/mannen...dat kunnen wij toch wel beter!!
Wat als we samen eentje schrijven...ieder zijn eigen hoofdstuk met zijn eigen verhaal en hulpmiddelen en oplossingen?
Dat lijkt me echt wel wat...Tactus kan ons helpen bij het uitgeven dat is voor hun ook weer geweldige reclame voor hun internet therapie en wij allemaal een mooi sommetje voor ons artikel.

Tactus/moderator kan je dit even bespreken bij de directie...ik hou me aanbevolen?!!

Tjee...ik heb er helemaal zin aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje...Joann heeft gelijk vandaag je 23 maanden feestje!!
Krijge je van mij een staande ovatie:moon: en een hele bos rozen
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present:
1 voor elke maand
Way to go Girl!!
Op naar je 700 dagen festje
En doe mij maar een bakkie leut met een kwarkpuntje.
Ik heb ook nog wat ballonen opgehangen bij Joann haar slingers
:heart::D:heart:B):heart::D:heart::D:heart:B):heart::D:heart::D:heart:B):heart::D
:heart::D:heart:B):heart::D:heart::D:heart:B):heart::D:heart::D:heart:B):heart::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast alle nare berichten, toch ook een feestje:

JOANN,
GEFELICITEERD!!! 3 maanden droog. Ik had het moeten weten, want mijn dochter is vandaag jarig. Ben ik het toch nog vergeten (IQ???)

NOG VELE DROGE TIJDEN TOEGEWENST!!!!!
:musicnote::heart::rose::present::moon::musicnote::heart::rose::present::moon::musicnote::heart::rose::present::moon::musicnote::heart::rose::present::moon::musicnote::heart::rose::present::moon::musicnote::heart::rose::present::moon::musicnote::heart::rose::present::moon::musicnote::heart::rose::present::moon::musicnote::heart::rose::present::moon:

Houtje,
700 DAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nog meer slingers:
:rose::heart::heart::present::rose::):sun::musicnote::heart::rose::present::moon::musicnote::heart::rose::present::moon::rose::heart::heart::present::rose::):sun::rose::heart::heart::present::rose::):sun::rose::heart::heart::present::rose::):sun::rose::heart::heart::present::rose::):sun::rose::heart::heart::present::rose::):sun::rose::heart::heart::present::rose::):sun::rose::heart::heart::present::rose::):sun::

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, heftig wat er je overkomt. Maar drinken zal niet helpen, je emoties moeten toch een weg vinden. Als je het nu niet toelaat dan komt het later. Drinken geeft alleen uitstel en maakt dat je het niet kunt verwerken. Heel veel sterkte.

Joann, gefeliciteerd :present::D:present::):present::D:present:
Heeft Houtje ook feest? Ik hoor het nog wel!

Zeeman, wat goed om je hier te lezen. Hoe ben je gevaren?
Helaas moet ik aan de arbeid dus zal later je antwoord lezen. Hoop nog van je te horen!
Fijn dat je ons weer hebt weten te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...