Gem Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Helemaal mee eens Benthe. Gewoon een forumkalender.Maar wat te doen met mensen die alles invullen en zich daarna hier niet meer melden? Gaan we ons afvragen wie het is, of "vieren"we een datum van iemand die allang de fout is ingegaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 quote: Originally posted by: AnXienix, i.vm. privicy kan ik dat niet goed vertellen, maar het is zoiets als een fles kado krijgen en dan thuiskomen MET die fles. Iedereen naar bed en ik zat dus echt met die fles voor me en keek ernaar. Xienix, je gaat wel heel goed he!!! Ik DRINK vandaag niet!!! Bedacht me dat ik het wel zeker moet weten want ik ben nogal twijfelachtig. Ja die fles moet NU de deur uit, beter ik ga 'm NU leegkiepen. Een hele grote pluim voor jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Ja An, vertel eens op, wat deed jij daar achter die fles wijn?Maar wel heeeel erg knap dat je hem dicht hebt gelaten. Een goeie fles wijn leeggieten zou ik ook niet zo snel doen, denk alleen maar eens aan die druiven die daarvoor gegroeid zijn, het werk en vaak de liefde voor het vak waarmee deze druiven zijn gefermenteerd, bewerkt, gebotteld enzovoort. Die druiven en die wijnboeren kunnen het ook niet helpen dat er mensen zijn die zo'n fles uitlurken of het pompwater is.In dat opzicht vind ik weggooien zonde. Maar weggeven aan iemand van wie je weet dat die er wel gedoseerd mee om gaat is geen slecht idee. Dan komt het wèl goed terecht.Maar belangrijker is natuurlijk waarom jij zo zit te tandhakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Zo, dat is snel he: precies drie minuten, wat is zo'n fles snel leeg en de gootsteen deed 'klok, slurp', weg die ZOOI: het zal me helpen NIET te drinken vandaag. Pff wat een opluchting.Ik wil echt niet drinken, na een week ongesteldheid toestanden, ziek, ziek en nog meer ellende voel ik me deze ochtend eindelijk eens niet ziek, stel dat ik gister die ZOOI in mijn lijf had gekiept, zat ik nu te bibberen, te zweten, me schuldig te voelen, zou ik heel de dag weer zucht hebben, etc.OK VANDAAG DRINK IK ECHT NIET!!! Allemaal veel sterkte en moed en een goed gevoel over je zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Nou Benthe, haha, goed dat ik dit nu pas lees: sjee, tja, jammer voor die wijnboeren en die mooie druiven. Jammer dat het niet alleen de druiven zijn, maar dat ze vergist, verzuurd en bedorven zijn door de alcohol die eruit dampt. De fles is dus leeg, weg, helemaal door de afvoer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Gem, mijn man MAG geen drank verstoppen, want dat maakt me gek. Ik heb soms weet ik hoe lang lopen zoeken in huis omdat ik wist dat hij het ergens had verstopt. Daar kan ik echt gek van worden. Nou dat zegt wel wat van mijn verslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Gem, dat is nu toch hetzelfde met de verjaardagen? Er komt er ook wel eens eentje voorbij waarvan niemand meer weet wie dat nou ook alweer is.Ik weet niet wie het laatst voorstelde, maar het idee om de gegevens van een forumpersoon automatisch te wissen als diegene bijvoorbeeld drie maanden lang niets meer heeft gepost, lijkt mij wel goed. Als die persoon toch weer wil meedoen: wat is gemakkelijker dan weer aanmelden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 An: proficiat!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 dag lieve adb'ers , ja jullie hebben mij over de streep getrokken en om 08:45 zat ik bij de huisarts om 09:30 was het aan mij .bloed laten prikken maar voor de rest heeft hij nergens naar gekeken toen ik het de tweede keer vroeg was zijn antwoord we wachten op de bloed analyse ??nu ja voor mij okidoki ik zei hem dat ik wil stoppen met roken bekijken we na de bloed analyse wel ??houtje nogmaals van harte xienix waauuuww goed van jou een maand ook voor jou een an ik vindt het een beete russische roulette spelen ivm die fles wijn , maar chapeau dat je ze aan de pompsteen gegeven heb amaai die riooleringen in nederland zijn alcorioolputjes met de belgische schone bedoelde ik frannie en ja ik weet dat knuffie ook belgische is en dat er nog een belgische was maar die haar naam ben ik vergetencharlie slaap maar lekker en bedankt om ook over mij te waken an ook ik werdt gek als ik wist dat me drank verstopt had ik zou het vinden en uitdrinken natuurlijk ;-((ga ik naar zee of ga ik niet naar zee thats the vraag ?? pokkenweer hier waar ik woon , nu ik zie het wel luitjes bye by mogelijk tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Blacky,Jij ook proficiat dat je de stap naar de huisarts heb gewaagd:present:Benthe,ik ben het helemaal met je eens. We zitten aan bijna 500 "gebruikers".Maar die laagdrempeligheid he? Als iemand de moed heeft genomen om zich te registreren... we weten niet wie er alleen meeleest bijvoorbeeld. Die mensen worden misschien wel helemaal moedeloos van ons gekwek!Pippi,gaat het met jou? Ben wel benieuwd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Overigens zie ik de drank bij ons in de garage helemaal niet meer!Als er een fles wijn in de koelkast ligt is het wat anders. Nu staat er alleen bier in en daar heb ik niet zoveel mee.En zolang de overige flessen maar DICHT zijn, dan is de stap op dit moment te groot. Een risico blijft het echter wel, als er een gremlin is en je kan het zomaar pakken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Blacky, ik hoop toch zo voor je dat de bloeduitslagen goed zijn. Nee, kop in 't zand schiet je niks mee op. Laat je wat horen als je wat weet? Leef enorm met je mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Gem, jaren lang lukte me dat prima, maar vorige week ging het daardoor dus fout met mij en ik wil dat voorkomen. Het feit gewoon dat het telkens in mijn hoofd zit is al zo vermoeiend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Gem ik heb het voorstel aan de moderator gedaan. De laagdrempeligheid hoeft daar helemaal niet mee te veranderen. Het forum wordt er niet ontoegankelijker door, maar wel overzichtelijker. Blacky, blij dat je naar de huisarts bent gegaan. Lijkt me een beetje onverschillig type hoor. Maar stoppen met roken is natuurlijk altijd een goed idee (uche uche uche, zei de wijsneus), daar heb je het advies van je arts niet voor nodig.Ik heb trouwens genoten van de strijkverhalen van gisteren. Als ik eens in het jaar iets strijk is het veel, maar ik heb een kennis die zelfs haar ondergoed strijkt. En alles moet precies op die en die plek in de kast liggen, anders krijgt ze zowat een toeval. Zo zie je maar, verslavingen en tics in alle soorten en maten.Zou er ook een forum bestaan voor strijkverslaafden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Strijkverslaafden: nou daar krijg IK dus ook never nooit last van!!!Maar dat roken: tja daar MOET ik dus mee stoppen. Hemel, maar alles tegelijk.Bij bepaalde verslavingszorg meent men dat dit het beste is, stoppen met ALLES.Dan mogen ze me opsluiten. Geen koffie, sigareten, cola light, lekker broodjes, mijn pammetjes, internetje, ga zo maar door...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 daaagggg tot zaterdag of zondag niets doen wat ik niet zou doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Doei Blacky,Veel plezier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 An,alles tegelijk ga ik nooit redden. Als ze me opsluiten OK, maar ze moeten me ook weer vrijlaten. Geheid dat ik dan weer begin. Ik doe het maar op deze manier....Zo en nu een sigaret:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Daaaaag, Blacky, jij ook niets doen wat wij niet zouden doen hè. Veel plezier, hier aan de iets noorderlijkere kust begint de zon te schijnen, dus wellicht in Oostende ook wel.An schei uit, van de week had mijn provider even een inzinking, nou, ik zelf meteen ook. Nou ja, we blijven verslavingsgevoelige typetjes hè. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Even een snel berichtje, want ik moet zo nog werken (bleeeeeeh).Ik moet wel lachen om alle opmerkingen over "prietpraat" .Oh je, ik had gezegd dat het hier soms net een chatbox is, maar dat vind ik helemaal prima voor degenen die daar behoefte aan hebben! En soms lees ik het zelf ook, en soms lees ik over de strijkverhalen heen. Heb de afgelopen week 1 of 2 glazen gedronken. En vanavond een feestje waarover ik zit te dubben. Kan denk ik beter maar helemaal niet drinken.Wil me fit voelen. Weer eens een rij droge dagen?Gelukkig blijft de wil om gezond te blijven en je lekker te voelen. Het blijft gevaarlijk spul, alcohol.Ben er trouwens van overtuigd dat dagelijks yoga ook wonderen doet, zoals tot mijn plezier meerderen hier hebben ontdekt.Tapas, gelukkig was het bier lauw en merkte je dat het niet jouw ding meer is. Klasse!Las net nog dat het lichaam voor 70% uit water bestaat en veel, veel water nodig heeft om gezond te kunnen functioneren. Kom ik nog wel een keerjte op terug.Iedereen met een mijlpaal gefeliciteerd en degenen die het nodig hebben veel sterkte!groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Hoi Pippi,blij dat het beter gaat. dat de dood via via er toch nog zo kan inhakken. Jij als je toch bij iemand betrokken bent, kan het hard aankomen.Dat denken over drank...nu ik thuis zit, gisteren en vandaag ben ik een groot deel van de dag bezig met niet drinken hoor! Ik voel me vervelend, ga dus niet de deur uit en dan heb je minder afleiding.Op normale dagen en als ik werk gaat het beter, behalve op de momenten dat ik normaal zou drinken. Maar dat hebben velen hier.Je bent je er nu bewust van. Dus het begin is er! Sterkte!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Alllemaal een goeie morgen,Houtje, nogmaals gefeliciteerd met 23 maanden/700 dagen. :DB)Zienix, met je 1ste maand heel hartelijk gefeliciteerd. Mogen er nog vele volgen. :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: Joann, DRIE MAANDEN, had je niet gedacht, he? :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:Al diegenen die ook een mijlpaal hebben bereikt, maar waarvan ik het niet weet: GEFELICITEERD! Al diegenen die het moeilijk hebben: STERKTE.Ik ga straks lezen er reageren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Hoi hoi,Zo ik heb mijn cursisten geheel bleek, wit en geeuwend weer naar huis gestuurd. Tjonge jonge. Het is gelukkig voor mij allemaal gesneden koek, maar evengoed word ik ook moe van het 14 x uitleggen. In principe ben ik een ongeduldig type, maar hier heb ik altijd eindeloos geduld.Nog sterker dan: ik moet ook zelf erg hartelijk lachen om mijn strijkverhalen !!! Ik ben ook zo'n meut, alles moet op dezelfde manier in de kast liggen, bij de kinderen ook. Maar de kids roepen vrolijk dat ik een lieve moeder ben (als ze wat willen hè) maar wel gestoord. Ik roep dan altijd dat ik daarvoor word behandeld. Dat is ook zo. Nou ik zeg er toch bij dat priet-praat-haters maar even niet moeten lezen?????:$. Ik vind het trouwens nogal meevallen verder.En je kan moeilijk de hele dag over drank praten, getverdeksie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 september 2007 Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Pippi, je zit echt niet gemakkelijk zeg: wat een zorgen allemaal. Punt is dat alcohol je zorgen alleen maar groter maakt. Gelukkig gaat het wat beter met je. Hou het droog vandaag!!! SUCCES Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 september 2007 Pippi,Ik doe al 7 jaren vrijwilligerswerk (min een periode gedeeltelijk betaald werk). Ik help op school met allerhande zaken, geef computerles aan kinderen van groep 6 en 7 op school, maar ook bij een welzijnsorganisatie aan senioren én aan volwassenen, ik heb in het schoolbestuur van een scholengroep gezeten, ik heb bij de Wereldwinkel gewerkt. Het enige dat ik vreselijk vond (en wat dus niet ging) was werken bij een verpleegtehuis met psycho-geriatische patiënten. Ik vond die mensen zó vreselijk "zielig" dat ik brullend op de fiets naar huis zat. Ondertussen weet iedereen me wel te vinden: dat is echt iets voor Houtje, handig met computers, heeft geduld met kinderen, en dan vind ik mezelf weer terug met een knutsel- of creaproject op school.Ik vind dat het veel voldoening geeft. Niet alleen omdat je wat voor de maatschappij "terug"doet (die mijn uitkering betaalt) maar ook omdat alleen thuis zitten vre-se-lijk is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden