Spring naar bijdragen

waar zitten we?? ergns in oktober alweer... de 2e?zoooo, heee... dinsdag, dat is het ....


Kohtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Sammy
Eindelijk eens aandacht daarvoor, ik werd al niet goed van dat hypocriete vingertje van ouders naar hun kinderen. Vader tegen dochter: "doe je voorzichtig, drink je niet teveel..." En doe mij nog eens een biertje geven en schenk je moeder eens een wijntje in. Bij mij liep het niet helemaal zo maar van de tijd dat ik 17-18 was heb ik bij vele ouders zoveel hypocratie gezien. Prima dat zij ook eens in the picture komen als probleem of probleem hebbend. Tot nu toe is het wel erg eenzijdig jongeren is probleem met drank, roken, ongezond. Te eenzijdig denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou, de oorzaak lijkt mij bij de verveling te zitten bij de ouwetjes
mijn vader is ook een aardig drankorgel, sherry voor het eten, wijntje bij het eten, maar die is al 75+. Verder heb je er niet veel last van behalve dan dat hij meestal slaapt tijdens het 8 uur journaal.
Ben toch blij dat ik het droog houd hoor!

Safi, klopt, best een hoge score... Ik weet perfect hoe ik voor mezelf moet zorgen... door mijn dagbehandeling heb ik geleerd mild te zijn naar mezelf, zeker in vergelijking met hoe ik daarvoor was... ik moest wel want tot die tijd vervloekte ik mezelf zo ongeveer iedere minuut wel een paar keer.. stom, dom, kan niks, alles gaat fout, mislukkeling, niemand houd van me enz.. en dat is er aardig uit geramd in die tijd. Het gebeurd me echt nog wel hoor, maar zodra ik merk dat ik verval in het mezelf afkraken weet ik dat ik in actie moet komen, ik zie het nu meer als een soort signaal dat ik op moet letten.. grenzen moet bewaken, rust moet nemen, dingen af moet zeggen, vroeg naar bed moet enz...

dan zou je bijna denken, wat doet ze hier dan als het allemaal zo goed gaat.. tja, het gaat niet altijd goed want ik ben ook het type dat, als het goed gaat, het leven weer zo saai vind en dan graag weer mijn neus wil stoten.. beetje verslaafd aan spanningen ofzo.. en zo vaar ik van storm naar windstilte en probeer het bij windkracht 3 a 4 te houden... Een dagelijkse taak die de ene dag beter uitpakt dan de andere!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een rustig draadje vandaag!

Ja, ik heb vanmiddag de herfst geroken, toen ik met de honden aan het wandelen was, heerlijk helder......herfstachtig. Mijn Scooby is weer de oude gelukkig.

Kohtje, wat een opening van de dag.

Safi, ik ga zo even de test doen.

Stien, ben je alweer een beetje uit je hum?

Charlie, je laatste nachtdienst gaat in of niet?

Blacky, leef in het heden, met een blik naar de toekomst. Ik heb in mijn werk veel, heel veel traumatische kinderen( asielzoekers) meegemaakt. Bij de meesten werden de ouders voor hun ogen vermoord of armen of benen afgezet enz.. Het advies van de meeste psychiaters was, richten op de toekomst. Verdriet moet je inderdaad verwerken, maar alles weer oprakelen kan ook tegendraads werken.

Corinne, zwaar zo'n eerste dag bij je nieuwe baas?

Franneke, Belgisch bonbonnetje, ik mis je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Marion alles kits hier.Lees af en toe wel eens even wat,maar kan niet alles
bijhouden.Ondanks dat ik maar 2 dagen werk.Vele bezigheden dus.ADB zijn gaat goed.
Heb begrepen dat jullie de rechtzaak gewonnen hebben maar dat er toch nog wat problemen waren. Hoop voor je dat het nu allemaal snel opgelost gaat worden. Kun je weer samen met je man iets opbouwen en weer vooruit kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgende week heb ik het laatste contact met mijn begeleider.
Dan moet ik op eigen benen staan.Gelukkig doet mijn man mee,anders weet ik niet of het zo goed bleef gaan.Moet wel eerlijk zeggen dat ik ook niet elke keer nog zin heb om het alcoholdagboek bij te houden .
Moet toch alleen maar invullen geen zin :);)Dus is voor mij wel de tijd aangebroken om het zelf te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja behalve het eerste gedeelte deed ik het ook niet zo goed RJB. Terwijl ik bij de vragen het geveol had dat ik ze goed beantwoorde en wel hoog zou scoren. Vreemd.

Blacky ik wil jouw nog even heel veel sterkte wensen voor je hersen scan donderdag en morgen al het ziekenhuis is...niet teveel zorgen maken hoor..gewoon over je heen laten komen je kan er toch niets aan veranderen. We zullen je missen, mag je donderdag gelijk weer naar huis?

Sammy jij ook nog gefeliciteerd met je half jaar ADB:present::musicnote::heart::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion ik denk dat het betekend dat je je eigen grenzen goed kent en daardoor niet de schuld bij jezelf zoekt als iets fout gaat in je leven. je hebt blijkbaar veel zelfwaardering wat vaak betekend dat je een goed jeugd hebt gehad en jezelf goed kon ontplooien...nee alle gek heid op een stokje ..misschien heb ik wel gelijk maar je moet zelf gewoon even kijken wat hieronder staat en daar dan je eign conlusies uit trekken

* 'self-kindness': vriendelijk, mild en begripvol zijn voor jezelf en niet kritisch oordelend, met name in moeilijke tijden;

'common humanity': je eigen ervaring zien als onderdeel van de grotere ervaring van het mens-zijn, waardoor je je verbonden voelt met anderen, in plaats van als iets wat je isoleert en onderscheidt van anderen (zelfmedelijden - 'niemand begrijpt mij', 'ik ben de ongelukkigste persoon van de wereld' - is een voorbeeld van een gevoel waarmee je jezelf isoleert; jezelf superieur vinden aan anderen is dat eveneens);

'mindfulness': pijnlijke gedachten en gevoelens accepteren zonder jezelf ermee te identificeren of je erdoor te laten opslokken, dat wil zeggen: een ruimer perspectief innemen; met enige afstand (maar wel met betrokkenheid) naar je emoties kijken (ook wel helicopter-view of 'derde positie' genoemd; zie www.vonkzelfbepaling.nl over 'uitzoomen' en 'emotie-management'). Mindfulness betekent ook: in het hier-en-nu aanwezig zijn zonder op de vlucht te slaan voor negatieve ervaringen, zonder dingen te willen verbeteren, maar ook zonder je vast te klampen aan of je te wentelen in je misère!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, en ik hoop dat iedereen met me mee lacht, scoor ik op Common Humanity "zeer hoog". Kloppen die testen nou eigenlijk wel?
Sorry Safi, ik zit hier even te grinniken, na mijn kat-verleden hier op het forum.
Zoals ze hier in Rotterdam zeggen: "Ze bedoelt het ontzettend goed, het komt alleen zo rot haar strot uit".

Kinders wat heb ik de hele dag al een pijn in mijn kop zeg, dat heb ik anders nooit. Als ik het vroeger wel eens had dacht ik, vooruit, het ligt nou eenmaal aan de drank, glaasje dinges er over en het is weer goed. Geprobeerd te slapen, kan niet. Misschien moet ik even naar een forum voor migrainelijders. Het is letterlijk schele koppijn.
Nou, slaat ook verder nergens op, vroeger zou ik naar de avondwinkel gegaan zijn voor flessen wijn maar nu mag ik het hier even vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk wel dat deze drie gebieden (self-kindness, common humanity en mindfulness) de sleutel kunnen zijn tot een vrij en gelukkig leven.. Ik probeer er wel hard aan te werken en - ik moet zeggen - de laatste weken lukt het me ook aardig.

Mild zijn voor mezelf, mezelf niet isoleren (dus ook open en eerlijk zijn), pijnlijke gedachten en gevoelens (en herinneringen) aanvaarden, in plaats van me ermee identificeren. Dat zijn wel de opgaven waarvoor ik sta.

Nu het de laatste weken eigenlijk behoorlijk goed met me gaat, probeer ik de verzinnen waar dat dan in zit. Ik denk vooral op het gebied van de mindfulness. Het aanvaarden dat er nare dingen (zijn geweest) en ervan afzien dat ik naar ben omdat ik nare dingen gedaan heb. Ik probeer dat ook af en toe als mantra en dat werkt: gewoon tegen mezelf zeggen dat de onverantwoordelijke, oneerlijke en donkere dingen die ik als verslaafde deed er zijn, dat ik ze niet weg kan maken, maar dat die dingen mijzelf niet onverantwoordelijk, oneerlijk of duister maken. In feite ben ik gewoon een mens met goede en slechte eigenschappen, zoals iedereen. Als ik dat soort dingen een paar keer per dag herhaal, wordt het leven zoveel lichter en dragelijker.

Het andere ding dat ik - al min of meer tijdens de crisis in juli, maar daarna nog sterker - heb gevoeld is dit: ik ben zelf verantwoordelijk. Niet mijn jeugd, niet mijn omgeving, niet mijn aanleg, niet mijn tante in Marocco, maar ikzelf. En op de een of ander manier voelde die overtuiging als een reuzachtige bevrijding. Zelf kiezen, zelf de dingen aangaan, zelf mijn kracht durven voelen, zelf besluiten om mijn leven in te richten zoals ik wil, zelf geen flessen meer openen, zelf het stuur in handen houden. Nooit gedacht dat ik daarin zoveel voldoening zou vinden..

(Zelf nog een kop Melisse Zoethout thee inschenken, dat ga ik nu even doen...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Benthe, ik vind jou heel common human! Ik vind het bovendien altijd heel prettig dat je gewoon zegt wat je denkt (en je denkt over het algemeen nogal verstandige dingen, bovendien).. Vervelend van die hoofdpijn.. Misschien helpt het om op tijd onder de wol te kruipen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB, dat klinkt toch al een stuk positiever, dan een paar weken geleden.


Benthe, jij zelf noemt het een katverleden, (ik niet), maar het geeft wel aan dat je met anderen bezig bent en anderen ergens voor wil behoeden of attent op wil maken.
Misschien zeg je het soms een beetje op de man af, maar je doet het wel om ze te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

safi de la pafi ik moet niet het ziekenhuis in he maar dat dameke met die poliep op de blaas sorry voor het misverstand ;-((
ik moet donderdag een scan doen is normaal smorgens in nuchteren toestand maar vermits ik allergisch ben aan jodium gaan ze het in de namiddag doen zonder contrast vloeistof of zoiets .
mijn score was twee onder de drie en een drie nu ja morgen is die score mogelijk anders
ik heb juist mee gedaan aan een test op flair kom ik als verleidster uit de bus en workalic of hoe men dit ook schrijft nou geen van beiden is juist ben te verlegen om een verleidster te zijn en werken doe ik nu ook niet zo graag ;)
hello here is blacky the vampy
heeft er niemand nieuws van soothie ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...