Spring naar bijdragen

woensdag 3 oktober 2007


blacky

Aanbevolen berichten

marion ik wens jou sterkte met welke beslissing je ook neemt ik hoop dat je het eerlijk met je man kan bespreken wat ook oor hem de beste keuze zou zijn gezellig jullie twee of bij jullie vrienden .
ik heb soms katers gehad soms niet in het algemeen als ik het bij wijn hield viel het wel mee maar owee als ik een fles vodka en 1 1/2 liter wijn dronk op een dag .
dat ik een drank probleem heb/had bewijst het feit dat ik ook medische alcohol gedronken heb bij gebrek aan iets anders en ja ben er drie dagen ziek van geweest .
wat ik op het laatste wel ervaarde was datb ik van het eerste glas dronken werd en hoe meer hoe ik dronk hoe nuchterder ik werd ??
ben blij dat die tijd voorbij is en dat meen ik uit de bodem van mijn hart
slaapzacht iedereen ik duik onder :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blacky,
Ja, een paar glazen om alles duidelijk en scherp te zien. Bekend.
Ja, elk glas smaakte even lekker.
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ik zo goed kon liegen, dat ik het zelf nog geloofde en ook nog een hele tijd nadat ik gestopt was, was ik overtuigd dat elk glas lekker was.
Ik twijfel eerlijk genoeg nog steeds of dat niet zo was.
Ik bedoel maar, ik ga toch niet iets drinken dat ik niet lust??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hpoi corinne
mijn eigen drang naar drank is heel ver gegaan wie lust er nu ontsmetting alcohol of parfum maar als je niets in huis hebt en de drang is daar dan neemt men eender wat ik toch .
in spanje in de goedkoopste winkels de grootste rotzooi kopen omdat het goedkoop was en ik hierdoor meer had ...... soms bij klanten de kliekjes in een fles gooien en neen was niet te zuipen maar voor mij was het goed
ik heb diep gezeten en dat weet ik en mogelijk is het dat wat mij vandaag de dag adb houdt want ja ik heb schrik een enorme schrik van wat de drank met mij doet en dat is veel veel te veel om hier neer te pennen maar laat ons zeggen dat het veel don quichote was ;-(( .
slaapzacht nogmaals ik geraak weer niet weg ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja inderdaad tolie of wat van op je nuchtere maag een glas drinken en gaan kotsen maar toch weer naar die keuken trekken en weer een glas drinken neen dank je wel die tijd wil ik niet terug en dit meen ik
de hals van de fles slaan en schrik hebben van de glas schilfers dus je wijn maar zeven in een koffie filter goe zot zeggen ze hier in belgie en dat was ik indedaad de baas ikke no no ik kan dienen nooit de baas eens hij in mijn lichaam en geest zit
tollie je bent goed bezig en dit meen ik :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik was weer even weg, lees nu in de gouwigheid weer even wat bij (poging) en denk dan ... wat zijn jullie toch een geweldig fijn stel mensen bij elkaar... ik heb vaak ontzettende moeite met me kenbaar maken aan anderen.. maar bij jullie heb ik die moeite ook wel maar niet zo onoverkomelijk.....snap je??? ik gooi er hier vaak dingen uit die ik er voor mezelf nog niet uit zou willen en kunnen gooien......hoewel ik in de loop van de tijd wel dingen heb geuit hier waarvan ik achteraf denk: had ik dat wel moeten zeggen??? 'tja...wat is er nou eigenlijk geheim aan je eigen zijn... je bent er toch??? Moet je jezelf nou dan geheim gaan houden?? ben je er dan nog wel.......Ik bedoel maar... geheim is toch eigenlijk niet echt.... Ik ben alcoholist.... dat is geen geheim meer... ik drink momenteel teveeel.... tsja, geheim??? waarom?? ik weet dat het moeilijk is, het voelt als een nederlaag erkennen.... toch doe ik dat nu maar weer, want erkennen van je eigen nederlaag is erkennen van jezelf... daarbij laat ik geheel buiten beschouwing wat anderen van mij zullen vinden...Ik her en er ken mezelf op dit moment in elk geval weer als een alcoholist die beter wil zijn dan hij nu is.... tsja, puntje, puntje, puntje......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, bij mij zijn het echt de katers die me nekten.. dronkenschap ach, dan werd ik heel actief en ging bv midden in de nacht mijn hele huis boenen, zelfs de ramen lappen (kon ik de volgende dag dan natuurlijk weer overdoen).. ik zat dan vol met plannen (waar uiteindelijk niet zoveel van kwam als ik nuchter was).. voelde me supercreatief (viel vaak ook tegen de volgende dag) en de ochtend daarna was het echt drama, schaamte, schuldgevoel, ziek, brak, hoofdpijn, misselijk, prikkelbaar, depressief en soms gewoon nog dronken als ik opstond (na sterke drank vooral).. op die katerdagen wilde ik gewoon niet meer bestaan, ging hardlopen om de kater te lijf te kunnen gaan (zal mijn lever blij mee geweest zijn) vrat me vol tegen de misselijkheid, nam de telefoon niet meer op en dook het liefste tussen de dekens om er nooit meer uit te komen... en soms had ik nog een extra dag nodig om bij te komen.. 2 dagen per week drinken betekende dus eigenlijk 4 dagen ziek (en 3 dagen om bij te komen)

en dat doe je dan allemaal omdat drinken zo leuk is?
dan toch maar liever nuchter! zonder schaamte en schuld, zonder depressieve onderduikdagen, zonder ruzies met collega's omdat ik niks kon hebben en helaas zonder op te staan en verbaasd te kunnen zijn dat mijn hele huis netjes was ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Tapas, ik dacht al, dat ik de enige was met een kater als ik dronk. Ik lig ook brak in bed, precies zoals jij het beschrijft. Maar ja wij zijn ook binge-drinkers tot diep in de nacht. Ik kon ook midden in de nacht de hele wereld aan en dingen gaan doen. Maar wel helemaal kapot de volgende dag. Ik kan daarom op vakanties me ook goed inhouden, want dan heb ik niets aan mijn vakantie en nog erger mijn man helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kohtje

ik was weer even weg, lees nu in de gouwigheid weer even wat bij (poging) en denk dan ... wat zijn jullie toch een geweldig fijn stel mensen bij elkaar... ik heb vaak ontzettende moeite met me kenbaar maken aan anderen.. maar bij jullie heb ik die moeite ook wel maar niet zo onoverkomelijk.....snap je??? ik gooi er hier vaak dingen uit die ik er voor mezelf nog niet uit zou willen en kunnen gooien......hoewel ik in de loop van de tijd wel dingen heb geuit hier waarvan ik achteraf denk: had ik dat wel moeten zeggen??? 'tja...wat is er nou eigenlijk geheim aan je eigen zijn... je bent er toch??? Moet je jezelf nou dan geheim gaan houden?? ben je er dan nog wel.......Ik bedoel maar... geheim is toch eigenlijk niet echt.... Ik ben alcoholist.... dat is geen geheim meer... ik drink momenteel teveeel.... tsja, geheim??? waarom?? ik weet dat het moeilijk is, het voelt als een nederlaag erkennen.... toch doe ik dat nu maar weer, want erkennen van je eigen nederlaag is erkennen van jezelf... daarbij laat ik geheel buiten beschouwing wat anderen van mij zullen vinden...Ik her en er ken mezelf op dit moment in elk geval weer als een alcoholist die beter wil zijn dan hij nu is.... tsja, puntje, puntje, puntje......



Kohtje wat een post, ik voel me wel aangesproken immers ik ben iemand die niet veel van zichzelf bloot wil geven, te vaak gekwetst ook en dat wordt je dan ook weer kwalijk genomen ergens denk ik. Ik wil mezelf niet betitelen als alcoholist, dat ben ik niet denk ik, ik ben beter dan dat. Zoiets.

Wat steken we toch raar in elkaar en met de AA heb ik helemaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik nam de telefoon ook niet op. Met rode ogen de honden uitlaten en dan mijn bed weer in. tegen de avond knapte ik weer iets op, maar nog wel zo moe, dat ik op tijd naar bed ging. 3 avonden drinken per week, maar de hele week kapot, een wrak. Dat is ws, ook de reden dat ik nu wel energie krijg, want mijn lichaam stond helemaal op kop. Dan weer niets de ene dag, dan weer alles tot aan het einde.
Oh God, wat een ellende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kothje sterkte ,voor mij is het niet meer geweest als toegeven dat het zo niet verder kon indien ik was blijven doen wat ik aan het doen was zat ik hier nu niet te mailen want dan lag ik al onder de grond of in een nicho .
tapas jou schrijven is zo herkenbaar voor mij telefoons niet opnemen de wereld letterlijk en figuurlijk de boom in sturen "laat mij nu eens gerust " ik was een dagdagelijkse drinkster ik had iedere dag mijn 1 1/2liter wijn nodig , en neen het waren maar sommige dagen in het jaar dat ik van s'morgens dronk als den zot weer in mijn hoofd zat er zijn weinig dranken die ik niet geproeft heb in 2001 ik was toen nog geen 40 jaar was mijn lever zo goed als kapot en toch ben ik nog blijven doordrinken waarom gewoon omdat ik een ziekte heb alcoholisme genaamt
je bericht marion brengt de tranen in mij naar boven ja ik weet van waar ik kom en ik besef heel goed naar waar ik terug zou gaan en dat is wat ik niet wil .
ja dit det pijn maar gelijktijdig is het o zo leerzaam voor mij ik dank jullie dat ik dit hier eens kan schrijven loskomen van wat er ooit was ja het doet mij goed :present:
en nu ben ik echt weg ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Marion.............s'ochtends was ik zó misselijk, dat ik dat alleen maar kon verhelpen met drinken......
..Je raadt zelf wel hoe het verder ging....god, ik heb wat keren onder invloed mn kleuters van school gehaald..............en naar bv de judo gebracht.............en op mn plaat gegaan op mn brommertje, met mn zoontje achterop.....................Ik schaam me kapot!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...