Gem Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Tapas,de jouwe zit in Belgie, de mijne ligt te creperen in zijn hok. Weg ermee!Sam,Goed joh! Je hebt met jezelf een haalbare afspraak gemaakt. Prima! en het is lastig als je partnet door blijft drinken! De mijne doet het door de week ook niet. Eerst ook niet meer thuis, nu weer wel.Benthe:we rijden met de Trojka door het eindeloze woud:moon:trojka hier, trojka daar,een goed gebouwde weduwnaar,moeder is het eten klaar,is hier ook een abatoir?Twee halfom, en een tartaar....Vreselijk leuk nummer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Houtje,dan is dan de enige fijne bijkomstigheid!Karin,moeilijk zo'n dier wat pijn heeft! Ik kan dat ook heel moeilijk aanzien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Maar gelukkig ben je weer bij de mensen Houtje. Je kan toch beter een liefdesrelatie met de pot hebben vanwege een virus dan vanwege teveel JWW.En een pot janken is eigenlijk ook beter dan een pot bier.Ben je het nou een beetje kwijt?Gem, ik moet altijd lachen om drs. P.Ja het is wel klip en klaar, hee hier zit een hondenhaar, en het is weer koud dit jaar...Voor de twijfelaars:Heen en weer, heen en weer....(En vooral WEER dan natuurlijk!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Errm, ik bedoel dus WEER terug niet drinken hè. Het is ineens zo stil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Hallo wou even melden dat ik eindelijk weer op het forum ben..pff kreeg bijna ontwenningsverschijnselen.Het bezoek aan de 75+ers ging heel goed vandaag, ben er 1.35 uur geweest en heb zelf nog geprobeerd op de computer problemen op te lossen. Maar kon het niet oplossen en zei dat mijn man er misschien meer van wist. Thuisgekomen zegt mijn man mag ik dar wel zomaar langs gaan ..is dat niet tegen de regels van de MJD dus toen moest ik op bellen met een adres van een goeie computer reparateur..wat een omgedraaide wereld is dit toch.Toen ik ze belde zei de man dat ze allebei zo'n leuke ervaring hadden overgehouden aan mijn bezoek, dat het zo persoonlijk was en ontspannen en dat ik ook wat over mezelf vertelde zodat er een band was. En dat ik helemaal niet op de klok had gekeken dat kenden ze tegenwoordig wel anders van hulpverleners.Toen met mijn moeder de stad in op het dak van V&D terras buiten geluncht in het zonnetje met het zicht op de 'Olle Grieze' op hand afstand. de hele stad doorlopen om een winterjas voor haar te vinden en geëindigd met een appelgroene. Toen met mij mee naar huis en bij ons gegetenen en haar de wonderen van YouTUbe laten zien. bedenk ik me opeens dat mijn fiets nog in de binnenstad staat dus moeder naar huis en ik weer op fiets met de hond een half uurtje gefietst om ook weer thuis te komen.Hoezo je krijgt energie van licht therapie? Ik sta nog te springen om dingen te doen:DAls Benthe en Houtje nou ook met goeie ervaringen komen ga je me dan beloven Gem dat jij het ook gaat proberen? En een bos rozen omdat je vandaag weer zo attent bent naar iedereen , gelukkig maak je velen van ons blij met je up-to-date- vragen:present::present::present::present::present:Stien misschien is voor jouw de oplossing dat je een snellere internetverbinding neemt? Als iedereen in jouw omgeving een snelle verbinding heeft lig jij er steeds uit of gaat de computer langzaam en als je nog via de telefoon computered dan zou ik toch maar een ADSL aansluiting nemen ...al die ergernissen die voor Gremlins zorgen zijn het niet waard en je spaart toch geld van de drank uit dus verwen jezelfMarieke ik heb helaas nog niet kunnen bijlezen wat er gisteravond is gebeurt maar lees uit de reakties van iedereen van pagina 1+2 dat het heftig was met valse beschuldigingen van de invaller van de politie? heftig en wat onrechtvaardig.....ik leef met je meeSoothe ik ben trots op je..hoe sterk je in je schoenen staat na de laatste uitglijder...je hebt er van geleerd zo te lezen...zoiets van ....All is not lost..let the show begin.Waterwagon rules!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Kohtjeje filosofie is weer ijzersterk quote: Alcohol lost onszelf op maar niet de dingen die we zo graag opgelost zouden zien.[/Q] An heel herkenbaar... quote: Op een of andere manier krijg ik maar niet de inspiratie om mijn werk te doen. Het gaat allemaal zo moeizaam en vooral zeer traag. je wilt te snel...stap voor stap...day by dayGem quote: Niet leuk en hard werken. de durf hebben om er wat aan te doen. En ja, die roes voorheen was zo snel en lekker en gemakkelijk. Maar ik zat vast en nu zit ik ook vast voor mijn gevoel. Maar nu ik dit opschrijf denk ik"nee ik zit niet vast"!. Het is allemaal nog erg roestig, maar het kleine begin is er. Hier herken ik mezelf dus ook heel erg in..alles is nog wat roestig...was bloed nerveus vanochtend maar hoor dan later dat mensen genoten hebben van mijn bezoek en de aandacht en denk ik:Hè dat zijn wel wildvreemden die zeggen... jij doet het goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Hoi Safi,Lieve oudjes dus, want ze kregen ook een lief mens op bezoek!Ga je 1 x per week ofzo naar ze toe?Jij bent wel het bewijs nu dat lichttherapie helpt. Als het bij Benthe en Houtje helpt ben ik om. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 @Sjakkie,Gelukkig heb ik je niet horen roepen vanochtend. Mens, zo vroeg, ik moet pas 7.40 u. op.@Safi,Ik ben benieuwd hoe je het gehad hebt met de 75+ers.@Stien,Kalm blijven, ook al heeft je PC nukken. Hoe harder je er tegen schreeuw, hoe minder die doet. Lief zacht, overredend praten en veel, heel veel geduld hebben.Nee, serieus, heb je misschien een virus opgescharreld? Je PC een grondige schoonmaakbeurt geven. Dan bedoel ik niet een vochtige doek, maar je harde schijf.Virusscanner draaien, Ad Aware en Spybot of in een keer de Hitmanpro draaien en je schijf opruimen. Zorgen dat niet automatisch allerlei onnodige programma's worden geladen bij het opstarten. Regclean draaien. Dat kan allemaal een zeer revitaliserend effect hebben.Het is wel een dagje werk.Vanochtend ging het even niet goed met je, gaat het nu al beter? Ik hoop van wel, je bent een taaie. @RJB,Ja, ik vind dat ook heel mooi:er is een innerlijk vertrouwen op een hand die ontvangt een deur die open zal gaan een nieuwe tijd die komen gaat onvoorstelbaar nog @Pepita,Ook al 2 weken, dat gaat super. :present:@Kohtje,Nu volhouden, man. Je kunt het en dat weet je en als je het echt wilt, dan lukt het ook. Is het misschien een idee om maandag eens naar je huisarts te gaan en Refusal of Antabus te nemen. Het neemt de trek niet weg, maar de wetenschap dat je gelijk heel ziek bent, weerhoudt je ervan te drinken.@Gem,Ik heb hier nog niet het gevoel gehad vergeten te worden. Ik heb hier altijd gehoor gevonden als ik het moeilijk had. OK, behalve dan een keer, een maand of 4/5 geleden, maar dat was midden in de nacht en iedereen lag al lang en breed te slapen. Maar het hier hangen op zich werkt al voldoende.Ik hoop dat je inmiddels al beter in je vel zit dan vanochtend.Wat mijn ogen betreft, lijkt e.e.a. wel gestabiliseerd. Ik doe nu al twee jaar met mijn huidige brillen en het gaat nog prima. In mijn terugval leek het helemaal achteruit te hollen, maar dat lag dus alleen aan de drank.@Soothe,Als je verbindingen het nu maar mogen volhouden, dat maakt het makkelijker voor je. Nu ga je op zijn minst, als is het minuut per minuut, uur per uur en dag per dag je persoonlijk record breken. @Panagiotis,Ik kon het voor ik stopte ook niet geloven, maar elke avond, ook de vrijdagavond, is een stuk fijner en gezelliger zonder al die A in je lijf.@Delta,@Tapas,Die componist Anon, ik ging in een deuk toen ik je anecdote las.Leuk dat je terug op koor gaat. Welke stem heb jij, sopraan of alt. Ik heb een altstem en zit in een gemengd koor.Heb je inmiddels al je gremlins de deur uitgemept? Zal wel, denk ik.@An,Nu voel je pas hoe erg je lichaam en geest zijn uitgeleefd, maar het wordt echt beter. Accepteer het zoals het nu is, verlang niet meer van jezelf. Je bent herstellende en herstel heeft tijd nodig, net zoals het leren luisteren naar je lichaam.Het mooiste cadeau dat je jezelf kon geven heb je je gegeven. Koester dit en je zult zien, je gaat groeien en bloeien.@Calimero,Gefeliciteerd met het vaststellen van je doel. Ga ervoor.@Sammy,Fijn te horen dat je je tot hiertoe aan je doel weet te houden. Ga zo door.Idd. een wonder die MS-patiënt, zo zie je maar weer dat je nooit moet wanhopen.@Kaia,Wel gefeliciteerd met 4 weken alcoholvrij: :present: :present:Ook al is de euforie er dan een beetje vanaf, het blijft een prestatie.En wat een leuk vooruitzicht: 3 weken vakantie en wat voor een vakantie. Mag ik een tikkeltje jaloers zijn? Dat wordt een reis om nooit meer te vergeten.@Dani,Gefeliciteerd, jij hebt er ook al een maand opzitten. Heerlijk toch, zo nuchter.@Iedereen,Ik ben onderweg naar morgen. (Van wie is die titel: onderweg naar morgen?)@Benthe,Voor mij was ook elke dag een drankdag, van 's morgens tot 's avonds en 's nachts.Alleen had ik een chronisch gebrek aan tijd. Ik had zoveel te doen: zorgen dat er voldoende wijn in huis was, zorgen dat ik kon drinken. En nu heb ik tijd om te leven. Veel leuker, heel veel leuker.@Tolie,Water is toch een wondermiddel en zo eenvoudig en goedkoop (in het westen dan).@Marion,Wat prettig dat je nu financieel wat adem hebt.O, wat hoop ik dat die exvennoot op zijn donder zal krijgen. Ik hoop dat je je vanavond toch amuseert zonder gremlins.@Petra,Hoe gaat het met jou?@Pippi,Ik ben oprecht blij voor je dat het nu overdag beter begint te gaan.Volhouden.@Blacky,Fijn te horen dat de bloeduitslag goed is. Moet je voor die witte bloedplaatjes en de stollingswaarden nog ergens oppassen?Blij dat dameke weer naar huis kon.Je zit nu natuurlijk al met je kaas met gaatjes kop tussen de kaaskoppen.Veel plezier op de meeting morgen. En wie weet kom je Ziza nog tegen.@Karinneke,Valt je karretje nog op te knappen om alsnog de keuring te halen? Of ga je een nieuwe occasion kopen?Hoop dat je je paard minder kunt doen pijnlijden.Sterkte met adb.@Benthe,Ik heb ze wel allemaal gelezen. De orde van de Feniks was goed en er was minder aandacht voor zwerkbal. De laatste Potter De halfbloed prins (ben ik nu aan het herlezen) vond ik weer wat minder, er was duidelijk veel druk uitgeoefende door de uitgever. Voor dat ik die voor het eerst las, heb ik het boek dat die schooljongen had geschreven gelezen. Ik vond dat knap gedaan van die knul. Heb jij die gelezen? Zo ja, wat vond je ervan? Zo nee, wil je een pb met met het www-adres om het te downloaden? Voldemort is de vijand van Potter en ik durf diens naam uit te spreken, net zoals ik de naam van onze vijand durf uit te spreken: Alcohol.Ja, ik zou ook wel wat toverkracht willen hebben. Vooral de spreuk sanitato zou ik goed willen beheersen, zodat ik niet tegen mijn zin hoef te zwoegen.@Karinneke,De twee Potterfilms die ik gezien heb, vond ik niet zo denderend, maar ja, dat schijnt altijd zo te zijn als je eerst het boek hebt gelezen. Ik hou meer van lezen dan van filmkijken. Ik zet graag mijn eigen fantasie aan het werk. In een boek kan ik opgaan en er deel van uit maken. Met een film heb ik dat niet.Ik vind het heerlijk om mijn fantasie de vrije loop te laten.Hoop dat je deze avond geen gremlins op bezoek krijgt.@Anna,Geniet van het weekeinde.@Pepita,Hoop dat je gremlins al weg zijn.@Charlie,Hoezo, je start met frisse moed? Je bent toch allang weer bezig?@Soothe,Geniet van je avond.@Gem,Volhouden, volhouden, volhouden en zie het is gelukt.Ik ben blij voor je. Zie maar weer hoe sterk jij wel bent.@Kate,Elke dag zeggen dat je niet gaat drinken, brengt een terugval ver weg.Volhouden zo. Je zit op de goei koers.@Ferrry,@Calimero,Hoe gaat het met jou.@Marieke,Er is je al raad genoeg gegeven.Ik blijf het vervelend voor je vinden en knap dat je daarbij droog blijft.@Houtje,Natuurlijk heb je je energie nu voor jezelf nodig. Als je ziek bent, kun je niet werken, ook geen vrijwilligerswerk.@Benthe,"Maar gelukkig ben je weer bij de mensen Houtje. Je kan toch beter een liefdesrelatie met de pot hebben vanwege een virus dan vanwege teveel JWW. En een pot janken is eigenlijk ook beter dan een pot bier. "Heel goed gezegd.@Safi,Je hebt het druk maar ook leuk gehad vandaag. Heerlijk voor je.Ik zit hier aan een versgemaakt bessensap. Vol van smaak.En ik ben eindelijk bijgewerkt.Wat leef ik de laatste maanden toch gezond. En dat bevalt me nog ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 CalFijn te horen dat het goed met je gaat 5 glazen in de week is ADB toch? Goeie aktie om de druk van de ketel af te halen . Nog goed genoten afgelopen woensdag in je kistjes, in het bos, met de kinderen van de herfstkleuren?Kaia vier weken..helemaal topiedepopie joepiedepoepie:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: een roosje voor elke dag dat je het gevecht hebt gewonnen!! helemaal alleen door jouw verdient.Dat tevreden worden moet je meer tijd geven Lees De Cirkles van Van Dijk nog eens door onder Tips en Adviezen...dan begrijp je weer hoelang het proces geestelijk duurt.Koh ik ben al 11 jaar bezig met ophouden met drinken maar heb wel het gevoel dat ik het na elke stoppoging beter doe...jij dan? En wat jij hebt gepresteerd 15 maanden droog staan is een top prestatie dus wees een beetje minder hard voor jezelf zie je uitglijders meer als leermomenten.dan kun je er achteraf tenminste nog een beetje om lachen.Tapas...ja je hebt gelijk hoor met die berg...de klim naar boven op een rustige weloverwogen manier is nog mooier dan omhoog rennen en inderdaad als je dan boven komt is er het mooie uitzicht (de gezondheid) maar verder geen pot met gouden munten dus je doet het allemaal gewoon omdat je het wil en omdat je eindelijk begrepen hebt wat een vergif die alcohol is.Want ik durf te wedden dat iedereen die nu wel eens een uitglijder heeft na een lange droogte merk wat alcohol echt met je lichaam doet en hoe beroerd je er van wordt en hoe moe en hoe lam in je benen en wat het allemaal met je geest en je concentratie doet en hoeveel beter je je voelt toen je er nog van af kon blijven. Het is VERGIF Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 quote: Originally posted by: CPAS@Calimero, Hoe gaat het met jou. Goed, gesport net, nu drie keer in de week anderhalf uur, als ik tijd heb pak ik er een zonnebank na. Conditie verbeterd met de dag, heerlijk is dat even sporten. Net lekker gedoched, nog even lezen zo, ben bezig in "The Secret". Die zelf gemaakte bessensap van jou klinkt goed, het is dat ik al in mijn badjas zit anders was ik even een glaasje komen halen.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Benthe wel eens gehoord van programmagemist.nl kan je daar geen films op zien dit weekend? quote: Ik bedoel, wat is er zo opwindend aan om je de hele tijd bezig te houden met: "wanneer mag ik weer?", en "is de supermarkt nog open?" Couldn't say it any better darling!Sammy gecondoleerd en veel sterkte voor jouw en je man:heart:Marion wat zal je opgelucht gezucht hebben toen je bij de bank vandaan kwam..en wat een rotzak die vennoot...ik zou hem graag een kopje..nou je weet wel willen maken...GRRRRRRRRRRRRRR!!Pippi dit horen we graag.. quote: Met mij ging het vandaag goed, ben hard aan het werk gegaan, ook rond 11.00 ipv hier te zijn. Dat beviel wel goed, ben er moe van.Heb rond de tijd een kop bouillon genomen. Het lijkt iets makkelijker te worden overdag. blijf lezen en blijf schrijven...we trekken jouw er ook door en elke keer dat jij een positief berichtje schrijft worden wij ook weer sterker. Eerlijk waar:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 quote: Originally posted by: BentheCal fijn om te lezen dat je je sterk voelt. Dank je Benthe, hopen dat het zo blijft, werd helemaal gek van mezelf zo opgefokt was ik. Weet je al wanneer je gaat verhuizen?Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Beste uitspraak van Bush vandaag 'I am a decision making man as a result of that I make decisionswat een domme man is het toch ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 @Calimero,Heerlijk een lijf zonder A en in conditie gesport.Helaas is het bessensap al op.@Q,Gaat het ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Ik ga gezellig doen voor mijn man! Kortom ik ga uitloggen en bijtijds naar bed. Morgen naar de stad, dat is altijd een enorme bevalling voor ons beiden! Helaas is het een paar keer per jaar nodig.Fijne avond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Safi,Ben het met je eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Gem,Maak het nog gezellig en dan welterusten.Veel plezier morgen, ook al zie je er tegen op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 He Safi, vijf per week betekent niet dat ik ze ook alle vijf altijd zal drinken, vanavond bijvoorbeeld is geen alcoholvrije dag, maar heb toch een potje thee gezet ipv aan de drank te gaan, weten dat ik niet faal als ik wel zin zou hebben is vandaag genoeg.Yep in het bost geweest met mijn kisten, eerst moest ik ze van mijn zoon zien terug te krijgen, zijn hem nog wel drie maten te groot, maar hij is dol op alles wat er legerachtig uitziet. Hebben niet alleen prachtige herfstkleuren gezien en herfstgeuren geroken, maar ook paddestoelen, hele mooie, heb nog met de jongste gekeken of er deurtjes en raampjes inzaten, je weet maar nooit of er kabouters wonen, wat me van de oudste een blik opleverde van dat mens is gek.Heb jij al genoten van de herfst?Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 slaap lekker Gem, droom leuk en morgen gezond en vrolijk weer op, veel plezier nog met je man, niet alleen gezellig voor hem zijn, ook voor jezelf.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Jongens ik ben nog onwijs moe van dat ziekzijn ik ga naar bed allemaal welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Calimero,Prettig gestoorde moeder. Ja, het hoeft niet is een goeie.Heerlijk toch zo genieten met je kinderen in het bos. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Gem nee ik ga niet 1x per week naar ze toen. het is een eenmalig bezoek waar ik een vragenlijst met ze invul over hun lichamelijke en geestelijke gezondheid..vraag of ze prettig wonen of niet en zo niet wat er dan niet goed is, vraag of ze hulp krijgen of willen, genoeg sociale kontakten hebben of juist meer willen en of ze genoeg hobbys hebben of op een klup zouden willen. Dan komt er na 2 jaar weer iemand en bezoek ik een ander echtpaar..ik doe 5 in de maand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Houtje, slaap lekker, droom leuk en morgen gezond en vrolijk weer op, hoop dat je jezelf morgen beter voelt.He Corinne, lekker maf doen is best leuk.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Welterusten zij die slapen gaan!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 CalNog beter besluit om niet altijd 5 consumpties te drinken...echt top van je.En ik heb het geluk dat 5 minuten van mijn huis een nieuw bos is waar je met de hond makkelijk 2 uur kan lopen...en het is daar prachtig...toen ik mijn windhondje op dierendag nog even het bos mee in nam tegen de schemering omdat ze zo graag op konijnen en jaagt...was mijn cadeautje voor haar...ik weet het een beetje dubbel naar de konijnen toe...maar ik laat haar twee tellen jagen en fluit haat dan terug en dan krijgt ze een koekje en ze komt (bijna)altijd...deze keer kwamen we een ree tegen..ze had het niet meer en even later twee ...toen heb ik haar maar even aangelijnd want ze stond helemaal te stuiteren met een potje omhoog en trillende achterpoten klaar om weg te stuiteren. Ze kan dan net zo hoog springen als een zebra bv Tapas zal dat ook wel kennen van haar windhond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden