Spring naar bijdragen

Zaterdag 6 oktober 2007


RJB

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Even snel een opening - speciaal voor Postmodernisme, deze keer!

Toen je je noodkreten de wereld instuurde, lag iedereen al te slapen! Niemand negeert je omdat je Postmodernisme heet! Gewoon de draad op pakken (dat wil zeggen) de fles leeg gooien en dapper verder op de ingeslagen weg. Mild zijn voor jezelf en weten dat wat er gisteren gebeurde er gewoon bijhoren! Sterkte!

Iedereen een fijne dag vandaag! En sterkte waar nodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!!!

Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik hier 'savonds laat niet meer kom (omdat ik dan tegenwoordig reeds op 1 oor lig), want er wordt hier dan nog heel wat af gezopen soms. Ik weet niet hoe te reageren op een hulpvraag van iemand die in een roes zit waar ik zo hard m'n best voor doe om uit te komen.....dan heb ik zoiets van: ga maar gauw slapen, morgen is er weer een dag en heb je al mijn tijd!
Met alle respect hoor voor iedereen die het moeilijk heeft en zo graag echt niet meer wil (op een dag gaat het lukken, ik hoop dat vandaag die dag is!), maar het staat zo in schril kontrast met al die mensen hier die het ook heel zwaar hebben en het dan toch niet doen.
Ik trek me op aan iedereen hier die, ondanks de verslaving en ondanks alle moeilijkheden die het leven met zich mee kan brengen, de daad daadwerkelijk bij het woord voegt door dus echt niet steeds weer naar die fles te grijpen! Want ik weet hoe dun dat lijntje soms kan zijn en hoe gemakkelijk die fles soms al open kan gaan bijna zonder dat je er zelf erg in hebt!
Daarom wil ik vandaag iedereen die het volhoudt om niet meer te drinken, even extra in het zonnetje zetten:
:rose: :rose: :rose: :rose: :rose:
en bedanken voor de motivatie en inpiratie die ik daarvan krijg!
Jullie zijn geweldig en ook vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia goedenmorgen,
Jij gaat ten alle tijden voor. Dus doet wat goed voor je is. Daarom kan je wel bewogen bij het lot van een ander zijn. Echter JIJ moet in balans blijven!

Iemand zei, als droog staande alcoholist, moet je een beetje egoïstisch zijn,
Er zijn er die sterker zijn en zullen ook helpen.

En met een dronken figuur is geen gesprek mogelijk. Dit geldt ook voor mij, mocht ik hem om hebben.
Groetje Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge,

Zo, hehe, ein-de-lijk weekend. Gisteren om 5 uur thuis van m'n werk, om 6 uur op de bank in slaap gevallen, om 9 uur weer op, om 11 uur naar bed en nu pas weer aan de koffie. Doordeweeks doordenderen en in de weekends slaap ik de wereld aan elkaar. Nou ja, beetje herfstmoe, hoort erbij...

Hey Soothe, fijn dat je weer terug bent man, je werd al gemist hier he. Hoe is het leven in the Big City?

Kaia, ik heb net zo'n gevoel als jij als ik dat allemaal lees hoor. Men heeft al gedronken, dus kun je al niet meer helpen de gremlins te verjagen, maar moet je met een aangeschoten iemand in discussie. Dat doe ik tegenwoordig in de echte wereld ook niet meer, dan zeg ik "ja hoor, je hebt gelijk" en ik ga wat anders doen. Egoïsme of zelfbescherming? Whatever, als ik maar niet drink, dat is voor mij het belangrijkste.

En dan lees ik dingen als "redelijk helder" en "bijna nuchter"... het zal allemaal wel, maar er is toch een streep waar overheen gegaan is. Een beetje zwanger, dat idee.

Postit, Eddie, sterkte, maar er is er echt maar één die je van de drank af kan houden en dat ben je zelf.
En als het de bedoeling was om "sociaal" te drinken: ik kan dat niet, dus daar kan ik niet bij helpen.
En voel je hierdoor niet persoonlijk aangevallen, want dit zegt meer over mij dan over jou.

Nou, boeren burgers buitenlui, geniet van het weekend, het lijkt redelijk droog te blijven dus nú moet die tuin winterklaar. Ik neem eerst nog een lekker bakkie troost, wie wil er ook?

Hou vol he... :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morning Water
Maak er een rustig weekend van.
Hier zitten we ook aan de koffie, Ik zou best naar Groningen willen, weg uit the big city.
Alles gaat goed, maar ik ben de omgeving, met alles erop en eraan een beetje zat!

Het ga je goed. Ik kan onmogelijk op ieder bericht reageren.
Als ik niet drink ben ik een ijverig baasje en heb veel omhanden. So be it!

Maak er het beste van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen,

Tja, voor wie de avond droog doorstaan hebben zal de ochtend weinig problemen opleveren.
Velen hadden het gisteravond moeilijk, en lees nu ook dat er een paar gestruikelt zijn.
Postmodernisme en Eddy, vandaag een nieuwe dag maak er een nieuw begin van!

Blacky, wat een naar telefoontje was dat. Daar houd je een vieze smaak van in je mond hé.
Heb je zo je best gedaan, misschien heeft men je verkeerd begrepen?
Weet je, laat voortaan maar niet al die gremlins naar jou door meppen hoor!
Is toch een gevaarlijke bezigheid, beter is naar de dierentuin. Daar kunnen ze er beter mee overweg.
Ik hoop dat je het naar je zin hebt in Nederland en toch veel fijne nieuwe ontmoetingen
mag hebben met "fijne" mensen dit weekend.

Kaia, heel begrijpelijk hoor dat je moeite hebt met zulke berichtjes. Dat heb ik ook altijd gehad en nu vaak nog. Daarom heb ik structuur in mijn dagelijks leventje moeten aanbrengen en vooral regelmaat.
Het moeilijke is ook dat men hier komt schrijven als het eigenlijk al te laat is en je niet écht meer de helpende hand kan bieden.
Voor mij zelf is het altijd wél een waarschuwing, bij trek hier komen schrijven dan heeft het mogelijk nog zin. Maar jij gaat goed, houden zo :present:

Delta en An lekker fris en fruitig opgestaan, fijn door kunnen tellen. Ik heb het gevoel dat het soms héél hard gaat. Die trein mag van mij alle dagen rijden hoor, ook ik doe met jullie mee!

Soothe, je hebt gelijk. Een beetje egoïsme hoort erbij. En er zullen altijd sterkere mensen zijn die het beter aan zullen kunnen. Ik weet van mijzelf dat ik maar een zwak persoontje ben, laat me snel beïnvloeden door anderen. Dus daarom is het voor mij ook altijd uit kijken en als ik reageer is dat niet altijd met een aai over de bol. Ik denk dat dat ook zelfbehoud is en het een ander ook graag gun om het vol te houden en kan dan (wat) hard over komen.
Ik hoop als ik dat ooit naar jou gedaan heb, je het begrijpt.

Waar Blacky het zonnetje vandaan heeft gehaald weet ik niet, maar ik hoop dat de straaltjes een beetje eerlijk verdeeld worden vandaag, maak er een zonnige herfstdag van en laat die eerste staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen die het gisteren moeilijk had vandaag weer nieuwe kansen!!!
Grijp ze het is de moeite waard!!

Blacky ik ben blij dat je het gered hebt gisteren was even heel bezorgt om je maar je bent een kanjer!

Ik heb de hele nacht berichtjes aan jullie lopen schrijven in mijn dromen en nog bedankt voor alle lieve berichtjes terug. kan je nagaan hoe ik liep te stuiteren.
Heb een druk weekend...de bus gaat uit het kraakterrein en we moeten de schutting weer af en op bouwen.
Moeten de hele nacht waken dat niemand voor de schutting gaat parkeren dus het zal me het nachtje wel worden.
Wish me luck!
Maar ik heb er een super positief gevoel bij en morgen dan weer het eerste ritje sinds october 2005...wow...kan haast niet wachten wat spannend!

Ik mijn gedachten reis ik met jullie mee in de trein, Delta....al weer een week er op zitten heerlijk!!:present:

Iedereen die verder een mijlpaal heeft behaald vandaag hier zijn de slingers voor in de trein:

:musicnote::D:heart::moon::present::rose::):musicnote::D:heart::moon::present::rose::):musicnote::D:heart::moon::present::rose::)

Zie jullie pas zondagavond weer...zal me weer een lees partij worden.hahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,
Wat een consternatie gisteravond. Al die gremlins, waaronder die van mij
Heb het even gelezen. ook die mails van de late uuurtjes

Eddy en Postmodernisme het voordeel van degenen, die het droog hebben gehouden is, dat we nu bijna allemaal lekker katervrij en zonder allerlei alcoholgerelateerde ongemakken opgestaan zijn.

EN DAT IS HEERLIJK, dus jongens pak de draad op en maak er wat van. het is zo de moeite waard.

Veel sterkte daarmee.

Heb gisternamiddag veel steun ondervonden van het forum ook al schrijf ik niet veel.
Ik lees wel wat af en dat doet me goed.
Toch ben ik nu wel wat onzeker, want zoveel trek als gisteravond had ik nog niet eerder gehad.

Het hielp wel om te gaan eten, want na het eten dronk ik toch al meestal thee.

Maar het tijdstip van s' avonds van 6 tot 7 blijft een moeilijk punt.

Ik reageer niet op iemand persoonlijk nu, want ik had een beetje haast.
Soothe ik ga niet door het bos struinen , maar door de polder met mijn buurvrouw en mijn hond.

Iedereen een fijne en droge dag toegewenst, ik kom steeds wel even lezen en kijken.

Liefs van Pepita, DIE OOK VANDAAG NIET DRINKT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita, herkenbaar dat een bepaald uur erg moeilijk is. Mij heeft het geholpen om na te denken waarom ik dan juist op dat moment zin kreeg. Heel moeilijk om dat te achterhalen. Vervolgens heb ik juist op dat uur iets gevonden om te relaxen, zodat dit in de plaats kwam van. Belangrijk is dat je dit doet op een plaats waar je normaal niet drinkt. Voor mij is dat uur rond 15.00 uur: vroeger was dat al 11.00 uur. Maar nu ga ik dus shoppen of tv kijken, in bad zitten, alles, als ik maar doe wat ik ECHT leuk vind.
Misschien een tip.

Algemeen voor het forum: ik vind het niet prettig wanneer mensen op het forum schrijven als ze aan het drinken zijn en vooral als ze zijn aangeschoten. Als je dronken bent, vind ik, kan je beter helemaal niet schrijven, valt niet mee te praten, met dronken mensen. Dan kijk ik even naar mezelf. Dus MOCHT ik ooit dronken of al drinkende op het forum zitten: ZEG ME DAN DAT IK NU NIEt moet SCHRIJVEN!!!!TextText

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

MOCHT ik ooit dronken of al drinkende op het forum zitten: ZEG ME DAN DAT IK NU NIEt moet SCHRIJVEN!!!!
Text
Text



Desnoods zal ik je dan zeggen dat je net zo goed vlees kan eten op een diner voor vegetariers, met bloot haar en minirokje in een moskee kan gaan zitten, gesluierd in burka kan lesgeven op een christelijke zondagschool, als pedofieliste voor nanny kan solliciteren of gewapend aan een vredesdemonstratie kan deelnemen, okee? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve forumgenoten!
Het zonnetje schijnt!
Ik ben vanmorgen opgestaan met een gigantische hoofdpijn en de gremlin van gisteren die nog in mijn nek bleek te hijgen. Raar hoor zo'n beest op de vroege ochtend, ook iets wat ik vroeger niet gewend was.
Het moet het opperhoofd der opperhoofden wel zijn, je moet eigenlijk bewondering hebben voor de motivatie!
Inmiddels is de ghoofdpijn aan het zakken door een pijnstiller en is de gremlin op afstand. Wederom red ik het weer.

Anna,
ik ben blij dat je gisteren opmerkte dat meerdere rond de tijd van 4 maanden een moeilijke periode hebben! Ik kan me dan bedenken dat dit dus een dip is die weer over zal gaan, want mijn naam doe ik op dit moment met geweld eer aan.

Ik ga zo als de hoofdpijn hopelijk weg is, naar de stad en een nieuwe bril uitzoeken voor mijn oude oogjes.
Iedereen een hele fijne droge dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te horen heb je je gisteren wel in het hol van de leeuw begeven, Pana! Of dat verstandig is, is een tweede en daar ga ik niet over maar chapeau hoor, dat je je er doorheen hebt geslagen!
Die fijne vrienden van je verdienen eerder die leuke korte achternaam als ze je drank opdringen.
Je hebt toch maar bewezen dat je sterk bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pana,
:present:!!!!!! Goed gedaan en misschien voorlopig maar even dat soort gelegenheden vermijden?
Belachelijk dat men zo reageert op jou! Echt een schande. Wellicht dat men bang is om na te denken over hun eigen alcoholgebruik om dan vast te moeten stellen dat zij niet goed bezig zijn???
En dan hop maar een slok, om er niet verder aan te hoeven denken!
Er is niets mis met jou maar alles met de reacties die je gekregen hebt! Denk daar goed aan!
Sterkte en ga vooral door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie smorgens allemaal!
Wat een gezuip s,nachts hier!
En niet alleen hier hoor,belde gisteravond een vriendin op en die was ook naar de gallemiezen pffffffffffff.Voor het eerst in tijden dat ik het er moeilijk mee kreeg,heb dan ook snel de refusal gehaald.
En me even verbaast laten zijn over mezelf dat ik door anderen die het slecht hebben het ook moeilijk had.
Maaaaaaar 2 maanden droog vandaag en vele metmij lees ik.
Grote knuffel voor jullie en applausje voor jezelf
paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...