Spring naar bijdragen

maandag 8 oktober

Sandra

Aanbevolen berichten

@Knurfie
Ja herkenbaar die probleem avond, Gremlins komen alleen als ze een kans maken toch?
@stien 19.40
Dank daar kan ik wat mee, vooral de laatste alinea. Daarom heb ik ook eens nagedacht over wat er vandaag gebeurd is en waarom ik deed zoals ik deed op 20.06. Voor jullie vast te lang en te saai, ik zou het ook niet lezen als ik jullie was. Voor mij wel heel nuttig.
@Soothe
Ik ben bezig om mijn verhaal in de praktijk te brengen. Ik dronk teveel en nu gaat het beter, ik heb al meer vertrouwen in mijn vermogen om te veranderen. Dit is een alcoholforum toch, ik probeer met mijn prietpraat de basis duidelijk te maken van de wijze waarop ik wil veranderen, noem het prietpraat, het was mijn eyeopener en voor mij werkt het en op dit forum deel ik graag die ervaringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
erik

Ik ben bezig met het genezen van een drankprobleem, ik ben geen alcoholist en indien toch dan zekers niet voor het leven. Ik vecht tegen dat stempel, noem het ontkenning, ik noem het de hoop om niet in fatalisme het bijltje er bij neer te gooien.

What's in a name?
Waarom is dat zo belangrijk, waarom raakt dat je zo diep?
Heeft het iets te maken met iemand die dicht bij je staat en alcoholist is (en zo wil jij dus niet zijn, sterker nog`; jij weigert zo te zijn, jij bent anders!?)

Als je rookt, is het niet erg om roker te zijn, als je een drankprobleem hebt, is het erg om alcoholist te zijn.
Rare mensen zijn wij.
1 Woord, 1 zin, zoveel betekenissen, zoveel manieren om er op te kijken.

Safi had helemaal gelijk dat ze boos werd, en ik vind haar een geweldig echt en (h)eerlijk mens hoe ze dat uit, aan de andere kant: ja, zo iemand met zulke krasse taal moet je niet tegen je krijgen;-) en dat was ook niet jouw bedoeling Erik, jij stond gewoon aan de andere kant van het muurtje, en daar zag alles er uit zoals jij het zag, en daarom had jij net zoveel gelijk.....maar je was wel heftig in je reakties, geconfronteerd met jezelf vandaag, niet door Safi maar door je gedachten.

Kan een ex-roker "normaal" roker worden? Is het fanantisme en fatalisme om die ene nooit meer op te steken? Voor mij zou die ene weer fataal zijn, ik zou weer fanatiek gaan roken omdat ik steeds zal blijven verlangen als mijn smaak eenmaal aangewakkeerd is, niet omdat anderen dat zeggen, maar omdat ik mezelf dondersgoed ken. Zo is het met alle verslavingen, anders werden we niet verslaafd!

Alleen boeddhisten hebben zichzelf 100% onder controle, maar die waren daarvoor ook nooit verslaafd!

Juist je verslaving overwinnen vind ik het optimale teken van verandering!!! Niet veranderen=verslaafd blijven. Jezelf daarin aanpakken= in beweging zijn. Minder drinkend of nooit meer drinkend.

Sinds ik durf te zeggen (let wel: alleen hier en tegen m'n allernaasten, want stiekem denk ik nog dat ik het niet ben, tegen beter weten in!) dat ik alcoholist ben, voel ik me absoluut niet bestempeld, want ik ben het zélf die het zegt. Het voelt ook als een opluchting, want ik wist al jaren dat wat ik deed niet in de haak en niet bien was. Nu heb ik het een naam gegeven, dan komt ie als ik roep;-) En wat blijkt? Het bestaat niet alleen bij mij, je kan er wat aan kan doen en je kan er nog ondersteuning bij krijgen ook. Niet slecht, niet slecht at all!

Mij geeft dat inspiratie, juist om mijn leven een andere wending te geven, i'm a woman with a mission, niet om rigide nooit meer te drinken, want dat is een negatieve benadering, maar juist om volop in beweging te kunnen zijn in al die ontelbare andere aspecten van het leven!

Amen.
X.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie...mijn bus heeft over de ringweg gereden in het zonnetje en staat nu op de stalling. En vrijdag gaat ze voor de keuring! En dan gelijk het weekend er mee weg als de verzekering dat goed vind als het kan.
Heb wel 1.5 biertje bij een kampvuur gehad van het weekend...maar werd midden in de nacht wakker en vervloekte mezelf voor die dommigheid. Al die dagen droog staan en dan in een stress situatie gaan drinken.
Maar weer geleerd en opgestaan knietjes afgekuist en nu een heel tevreden gevoel naar de toekomst toe.
Wat zijn "slekjes gedregen" Knuffie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, ik sluit me bij je woorden aan. Je mag dan misschien niet gestudeerd hebben, maar wat een inzicht!

Ik heb gestudeerd, ben in staat tot rationeel denken, heb het afgelopen jaar aangetoond tot verandering in staat te zijn en breng dat nog steeds in praktijk, en sta niettemin volledig machteloos tegenover drank. Op het moment dat ik een half glas wijn drink zet ik in mijn lichaam een chemisch proces in werking, waardoor mijn rationaliteit begint af te brokkelen, mijn wilskracht ondermijnd wordt en ik aanvankelijk langzaam, maar steeds sneller meegesleurd wordt in de eenmaal in gang gezette behoefte. Mijn emoties slaan door, en het meest trieste is zelfs dat ik allerlei voor mezelf zeer rationeel klinkende redenaties opzet waaróm het juist is mij op dit pad mee te laten voeren. Sterker nog, ik maak mezelf wijs dat ik zelfbewust en rationeel dit pad kies.
Ik zeg niet dat het bij dat eerste halve glas gebeurt, maar het proces wordt wel - opnieuw - in gang gezet. Dat komt omdat ik alcoholist ben.

Zoals Soothe zegt, als jij het wel kunt, prijs je dan gelukkig, want dan ben je het (nog) niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@eric

Ja, gremlins komen alleen als ze kans zien maar als je in het begin van je ADB staat dan ben je soms zo zwak dat je zelfs de deur open zet om ze binnen te laten!!!Allé, was bij mij toch zo!!

@safi,

Als je een echte binge-drinkster was dan getuigt het toch van heel wat karakter om na 1,5 biertje te stoppen???Dus, van mijn kant, chapeau!! Dat vind ik toch, maar wie ben ik, hé!!:D
Slekjes= spaghetti-slierten enne..gedregen is de voltooid verleden tijd van dragen.. Dus om het mooi te zeggen: ik heb spaghetti-saus en spaghetti-sliertjes een tijdje terug naar m'n moeder gebracht! Tja, m'n vlaams, hé!:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, dan wil ik niet het woord weten wat jullie voor mosselen hebben. En veel plezier aan de kust, hopelijk een zonnetje erbij.

En skatsies, het was me weer een genoegen om met jullie te mogen praten en van jullie te leren. Hier reeds opsloomtijd, laatste kopje bambu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: Kaia

"Safi had helemaal gelijk dat ze boos werd, en ik vind haar een geweldig echt en (h)eerlijk mens hoe ze dat uit, aan de andere kant: ja, zo iemand met zulke krasse taal moet je niet tegen je krijgen;-) en dat was ook niet jouw bedoeling Erik, jij stond gewoon aan de andere kant van het muurtje, en daar zag alles er uit zoals jij het zag, en daarom had jij net zoveel gelijk.....maar je was wel heftig in je reakties, geconfronteerd met jezelf vandaag, niet door Safi maar door je gedachten."

Ja makkelijk praten over dat ik de quote moet gebruiken, hoe dan? Voordat forumleden nieuwelingen gaan oproepen dat ik iets moet doen is enige uitleg wel welkom.

En nu @Kaia
Ik hield mijn reactie van 20.06 ook niet voor niets over mezelf. Het was vooral een reflectie/prietpraat over wat er vandaag gebeurde, over mezelf dus en mijn gedachten aangewakkerd door wat ik deels las en deels verkeerd las en deels waarmee ik uit bed stapte denk ik. En tegen krasse taal kan ik wel op hoor, als ik zou willen maar te krasse taal en mijn heftigheid is voor niemand leuk en helpt vooral niemand met zijn/haar doel van hier zijn.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoete dromen skatteboutje Benthe!

En Erik het is toch okay zo allemaal, we zijn of reageren allemaal wel eens minder, vanuit ons eigen wereldje omdat dat ons zo ineens intens in beslag kan nemen op een moment of op een dag, de mijne heb ik dan nog te goed;-)))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik gaIk ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag! Ik ga niet drinken vandaag!
Zo nu eerst een heel groot glas water pakken en de waterkoker voor thee aanzetten.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, als ik tussenin even wat nalees heb ik wel het gevoel dat ik hier tussen een serieuze discussie gesprongen ben..sorry!! Ik zou beter de volgende keer eerst nalezen en pas dan schrijven!!

Maar om er eventjes op in te gaan..
Eric (en diegenen die bij deze discussie betrokken zijn). Ik ben hier begonnen als iemand die vond van zichzelf dat ze tèveel dronk en erover aan het nadenken was maar ik bleef hangen tussen het minderen en het stoppen!! Toen kreeg ik hier op het forum de opmerking dat ik eindelijk eens een keuze moest maken, stoppen of minderen!! Toen voelde dat ook aan als : iedereen wil gewoon maar dat ik nooit meer drink en ocharme ik, wat heb ik het daar moeilijk mee??? :$
Dan een hele tijd niks meer gedronken en na een tijdje weer even 'geprobeerd'... En door de internet behandeling (waar ik inzicht kreeg in m'n hoe en waarom over m'n alco-gebruik), het forum en door het feit dat ik steeds nadenk over waarom wel of niet drinken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het best wel aankan om gewoon even iets te drinken en ik ben echt wél ADB op mijn manier!! Dus, denk nou niet dat ze hier op je neerkijken omdat je soms iets drinkt..nee, je moet gewoon een keuze maken en eerlijk zijn!! Ik heb ook lang niet gezegd dat ik soms weer iets dronk maar dat was vooral omdat ik niemand wou pijn doen die het op dat moment moeilijk had, begrijp je??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nok nok nok

Het klopje van Houtje...... ik kom nog even kijken (piepen zou Knuf zeggen) want ik ga zo naar bed. Ik wil goed deze week doorkomen maar voel dat ik nog niet de oude ben.
Iedereen (Zoon en Dochter) zijn weer naar school vandaag, maar ik ben met rijden-wachten-lichttherapie van 45 minuten - rijden wel de hele ochtend onder de pannen. Ik ben maar erg blij dat de praktijk waar ik het doe geen wachtlijst heeft, want dat hoor ik van andere mensen die gewoon bij de Riagg (hier in Midden-Nederland heet dat Altrecht) op een wachtlijst staan.
Ik heb een pietsie-ietsie irritatie aan mijn ogen maar dat mag geen naam hebben. Niet aan mijn ogen echt maar ietsie erachter. Vanavond op tijd in bed. Hopelijk een beetje goed slapen.
Het is jammer dat ik niet minder nachtmerries heb nu ik NIET MEER drink.

*typfoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...