Spring naar bijdragen

maandag 8 oktober


Sandra

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tolie, ik dacht dat jij zelf ook zo goed bent in de keuken? Doe jij de indo-hapjes, ik de vega en we zoeken nog iemand voor het vlees.
En skuus dat ik het even vergat, maar :present: dat je het ondanks je "lammige" gevoel en de tandarts in het vooruitzicht, zo goed hebt volgehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi iedereen ,
doedelzak gevoel ik ben naar hevia aan het luisteren een spanjaard die de spaanse doedelzak bespeeld .
IK alleen ik kan uitmaken of IK een drank probleem heb , ik alleen weet wat een glas wijn met mij doet uiteraard wist IK dat niet toen IK 10 jaar jonger was .
mensen ik lees jullie tussen door ben boven de pc aan het installeren muis en toetsenbord doen het al , muziek is aan het spelen maar ik krijg geen verbinding met internet :wacko:
ik probeer van mijn adsl modem met een gewone telefoon kabel maar ik vermoed dat dit niet gaat dat men een speciale kabel nodig heeft ??
zo ik ga verder stressen :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi

quote:


Droog staan als iets wat je moet bewonderen en iedereen zou moeten willen is iets heel vreemds vind ik.

Als je al zo diep in het gat hebt gelegen als ik is deze opmerking de bekroning op je leven en wie ben jij om deze opmerking in twijfel te trekken


Bovendien had ik geschreven wat je ooit hoopt te kunnen en niet dat iedereen dat zou moeten willen




quote:


En over dat schrijven als je dronken bent, dat kan ik helemaal niet plaatsen als opmerking naar mij toe,



En dit was inderdaad niet gericht aan jouw maar aan het forum over discussie die al een paar dagen loopt



Door alle storende rotopmerkingen doorlezend zie ik een misverstand. Safipedi schreef (zie quote 1) en begon de lange reactie met Erik, Overal waar het woord je staat is dan naar mijn idee aan Erik gericht. Dus dat ik het moet bewonderen en ik het zou moeten willen. Daarover gaf ik dus MIJN mening voorzover het MIJ aangaat. Nu blijkt Safipedi overal waar je staat ik te bedoelen denk ik want zie maar hoe er persoonlijk gereageerd word dat ik dat in twijfel trek. Ik las echt niet dat jij dat zo vond voor jezelf, het woord je slaat op een ander en niet op jezelf normaal gesproken. En nee waarom zou ik jou persoonlijke visie aanvallen, tuurlijk doe ik dat niet.

Maar ik moet ook toegeven dat Kaia wel behoorlijk gelijk heeft met de spiegel naar mij: ik denk dat die presure die jij voelt, in jou zit en niet in dit forum. Ja het zit waarschijnlijk vooral in mijzelf en in het toeval dat de overgrote meerderheid hier echt niks meer drinkt. Dat ik dan voel dat ik ook niets mag drinken, dat iedereen elkaar hier zo heel erg pusht in niets drinken. Dat voel ik sinds ik hier iets langer ben. Dat andere forumers dat 100% voor elkaar willen/moeten krijgen, daar heb ik begrip voor, dat had ik al geschreven, ik vind het ook serieus heel erg goed hoe iedereen het hier doet. Maar lees ik dan die opmerking zoals de 1e quote hierboven dan denk ik dat het over mij gaat. (dat is toch niet heel gek?) Een klein gevoel dat ik vanochtend al onder woorden bracht werd daarmee helemaal bevestigd. Ik dacht bijvoorbeeld ook dat ik me aangesproken moest voelen over dronken lallen hier. Dat was hetzelfde Erik, en een reactie daarover. Alleen daardoor had Safipedi toch al kunnen lezen dat er een misvatting was? Lijkt me nuttig dat we dat aan elkaar vragen hoe iemand bedoelt voor dit soort miscommunicatie ontstaat.

Blijf ik zitten met de meest vervelende rotopmerking:
"bedoelde hier helemaal niet mee dat die anderen beter waren dan mij..je bent echt totaal op de verkeerde weg hier en het begint me nu echt een beetje de keel uit te hangen dat je jouw onzekerheden over het forum en je eigen drinkgedrag hier zo ter sprake brengt"

Ten eerste vind ik zinnen als de keel uit hangen echt behoorlijk misplaatst. Wat heb ik hier op dit forum te zoeken als ik MIJN onzekerheden (zoals Kaia prima verwoord) en toch ook mijn gevoel dat dit een forum is voor alleen niet drinkers, in bewoordingen als ik op de verkeerde weg en de keel uithangen gekwalificeerd worden? Helemaal onbegrijpelijk is het gevoel over dit forum toch ook weer niet, lees ik uit een paar andere reacties. Ik begrijp het forum en jullie nu na al die reacties wat beter en kijk ook wat meer naar mezelf als deze morgen. Maar echt serieus als ik mijn onzekerheden en punten over de sfeer van het forum niet mag plaatsen en ik mensen slechts de keel uit hang, dan ben ik hier gewoon pleite, ik zou niet willen dat ik mensen de keel uit hang.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je generaliseert een beetje Erik.. Volgens mij komt daar ook het misverstand uit voort! Volgens mij was het alleen Safi die iets schreef over "de keel uithangen". Als jij daar gelijk van maakt dat je hier mensen de keel uit hangt, dan maak je het allemaal wel een beetje groot. Misschien is het mijn - ongezonde ? - hang naar harmonie, maar ik zou denken dat met alle toevoegingen van iedereen over wat ADB precies is, de lucht geklaard zou moeten zijn. Ten overvloede: mij hang je niet de keel uit, en volgens mij mag iedereen hier - binnen de grenzen van het betamelijke - schrijven wat hij wil. Dat maakt het juist zo prettig hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloo-oooo, Erik, opmerkingen schieten wel eens in verkeerde keelgaten. We zijn net echte mensen, hè.
En weet je, ik ben nog niet zo lang op het forum maar heb al heel wat ergernissen voorbij zien gaan, en er soms ook aan meegedaan.
Rotopmerkingen zijn hier voorzover ik weet, nog niet gemaakt. Wel verhitte opmerkingen, of dingen die men zich flink aantrok. En dan kan dat even uitgeruzied worden. Misschien bij voorkeur per PB, naar mijn ervaring werkt dat vaak veel verhelderender.
Je kan ook, zoals Delta zegt, oppikken wat je nuttig lijkt en andere zaken laten liggen.
En niet van die lange tenen hè. Kritiek is over het algemeen als opbouwend bedoeld.
En wat ook al vaker is gezegd, we zijn een verscheiden groep, dus is het logisch dat niet iedereen even goed met elkaar door een deur kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik,

Als je het niet erg vind ga ik me ermee bemoeien, heb niet het idee dat dit een forum is voor niet drinker, wel voor mensen die het drinken de baas (willen) zijn.
Verder is niemand verantwoordelijk hoe jij iets op pikt, dat ben je zelf, de schrijver is alleen maar verantwoordelijk voor wat ie zegt.
Als iemand zegt dat hij of zij de beste manier vindt volledig te stoppen hoef je het er niet mee eens te zijn en jezelf ook niet aangevallen te voelen omdat hij dat misschien wel anders ziet, je hoeft dat alleen maar als de mening van die persoon te zien, of jij het daar voor jezelf mee eens bent is wat anders. Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen ideeën of jij het daar nu mee eens bent of niet.
Begrijp overigens best wel wat je bedoelt, vooral een paar weken geleden had ik ook heel erg het gevoel dat er neer gekeken werd op degene die matigen of afverlangde naar de roes omdat de werkelijkheid even te zwaar werd, totaal onbegrip leek het wel, terwijl ze zelf net zo hard gezopen hebben. Weet je als je dat raakt of dat vervelend vind is het toch jouw probleem, je pikt een andermans mening dan op alsof het die van jou moet zijn, terwijl het alleen maar iets zegt over de mening van de ander.
Mij helpt het nu te lezen als de mening vande ander waar ik het wel of niet mee eens kan zijn. Heb geprobeert volledig te stoppen, dat lukte niet, ging telkens de mist in. Mijn doel aangepast naar maximaal vijf drankjes per week, een niet schadelijke hoeveelheid en vanaf 23 augustus ben ik daar maar één keer bovenuit gekomen dat is al een hele verbetering met de minimaal dertig glazen zo niet meer die ik dronk per week, ben alcohol dus al een heel eind de baas, dan gaat het om wat je zelf vind en niet wat anderen vinden, vind het een vooruitgang, een niet schadelijke hoeveelheid en door de regelmatig niet drinkdagen zal de gewenning wel verminderen. Je bent dus niet de enige als je mindert ipv stopt, maar wat je daar van vind is niet aan anderen maar aan jou. Als jij je beledigd voelt of minderwaardig voelt heb je dat tot jouw waarheid gemaakt ben je zelf verantwoordelijk voor.
Zijn hier genoeg door wie ik me heel erg gesteund voelt ondanks het minderen, vooral door Corinne, Safi, Soothe en Haddock (ook door de meeste anderen natuurlijk, maar genoemden hebben bewust of onbewust dingen gezegd die me raakte). De enige af en toe nog moeilijk doet om het minderen ben ik zelf omdat ik het idee heb te falen als ik stop en me dat niet lukte ondanks een mindering van minimaal 25 glazen per week waar ik toch wel heel blij mee ben. Noem het faalangst of zo. Misschien is dat bij jou ook wel zo, dat je het van jezelf niet accepteert en dat bij een ander neerlegt.
Erik als jij al mindert is elk glas dat je mindert voordeel, een stapje de goede richting op. Er zijn verschillende manieren van leren, de één gooi je in het diepe met een lijntje en de ander leert stapje voor stapje, maar allebei met het doel alcohol de baas te blijven.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,
Ik heb mijn broek maar voor een deel klaar gekregen, wordt een klus voor morgen.
Dan maar een andere broek aan vanavond. Ik ga me nu douchen en klaarmaken voor vanavond.
Tot ergens op of rond 22.00.
Mocht iemand het moeilijk krijgen. Ik denk aan jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag Erik, en lotgenoten, dit forum is mijns inziens voor mensen met een drankprobleem.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die geen problemen heeft met drank, hier komt schrijven.

Waarschijnlijk een alcoholist is, maar dat nog niet heeft durven toegegeven, want dat is een waanzinnig grote stap.
Het heeft 35 jaar lang geduurd voor ik eerlijk durfde toe geven dat ik alcoholist ben, maar niet eerder voordat ik hoorde dat alcoholisme een ziekte is.

De Kracht van dit forum is het uitwisselen het weerspiegelen van wederzijdse ervaringen en daar wel of niet wat mee doen.
Aanvankelijk wist ik niet goed hoe ik mij moest opstellen op dit forum waar lotgenoten blijven drinken en denken ADB te zijn als ze 3 in plaats van 5 glazen per dag hebben gedronken.
Want dat is een denkfout ,een illusie.
Ik zette mijzelf daardoor steeds weer op het verkeerde been.
Ik denk dat men pas ADB is, als je hebt aanvaard dat je leven ontwricht is door alcohol.
En dan is stoppen de enige manier om onder het juk van de zucht naar drank uit te komen.
Uit ervaring weet ik dat blijven doordrinken voor een alcoholist hetzelfde is als de hel op aarde creeren.

Samen en individueel is iedereen is op zijn manier met het drankprobleem bezig en dat is goed zo.
Tijd is onbelangrijk, verslaafd blijf je voor het leven.
Hoelang iemand niet meer drinkt is onbelangrijk, belangrijk is dat wij hetzelfde pad bewandelen.
De Kracht van dit forum is dat veel mensen zich bewust worden van het feit dat minderen geen optie is en dat klinkt door in hun schrijven, zij stoppen definitief.
Dat is een geweldige stap voorwaarts.

Nadat ik zelf heb aanvaard dat mijn leven beheerst werd door drank en ik niet zonder kon leven, stopte een gevecht en gingen deuren open die voordien voor mij gesloten waren gebleven.
Het meest frapant was wel, te ontdekken dat ik een levenlang, ondanks mijn beloften te stoppen, heb gevochten en gezocht naar oplossingen om te kunnen blijven doordrinken.

Ik heb niet alleen mijzelf maar ook mijn omgeving en meest dierbaren, geen groter cadeau kunnen geven door te stoppen met drinken.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een innerlijk vertrouwen - Revisited

Ik las het net nog even, het raadselachtige en mooie gedicht van Anon

er is een innerlijk vertrouwen
op een hand die ontvangt
een deur die open zal gaan
een nieuwe tijd die komen gaat
onvoorstelbaar nog

En zag, tot mijn ontzetting, dat het helemaal niet raadselachtig is. De clue werd eigenlijk al weggeven door Tapas, die het gedicht inbracht, toen ze schreef dat het uit een Rouwadevertentie kwam.

Het gaat over de Hemel

Vandaar dat "er is" en opeens snap ik de hand die ontvangt en de deur die opengaat..

Vroeger leerde de eerste regel van de RK Kathechismus op de vraag "Waartoe zijn wij op aardë?": ""Om God te dienen en daardoor in de Hemel te komen". De tegenwoordige katechismus staat ons ook toe hier, op aarde, al gelukkig te zijn (thank you very much!) en ik dacht dat het gedicht daarover ging. Stom van me!

Dit heeft niet zo heel veel met ADB te maken, maar ja ..

Allemaal lekker gezonnebakt?

Ik ga vanavond weer lekker zingen in mijn koor:moon:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Kohtje, zo te lezen heb je de draad van het leven weer opgepakt.
Mistlampen op en succes met de verhuizing.
Zo"n verhuizing kan gevoelig liggen.

Afscheid nemen zij iemand eens tegen mij, is gelijk een stukje sterven.
Inmiddels betekend afscheid nemen voor mij het begin van een herinnering, het begin van iets nieuws.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB, ik hoop later ook nog eens van die heerlijke hemel gebruik te mogen maken, maar voorlopig vind ik het hier op aarde nog wel interessant, met alle ups and downs. Volgens mij hheb jij dat prachtige gedicht van Tapas/Anon al ingelijst.
Zing ze en veel plezier.

En in het algemeen, wat de discussie betreft: Als iemand zegt: "dit vind ik niet leuk van jou", wil dat volgens mij niet zeggen: "ik vind JOU niet leuk", maar slechts wat er staat: "dit vind ik niet leuk van jou". Dan gaat het over "deze opmerking, wat je nu zegt, hoe je nu overkomt".
Waarom denken zoveel mensen dat ze meteen helemaal afgekraakt worden als ze wat kritiek krijgen?
Dan had ik hier al wel tien keer weg kunnen wezen.
Over het algemeen heb ik hier alleen maar lieve dingen ondervonden, maar ook rake kritiek. Die neem ik serieus en kijk of er waarheid in zit. En daar heb ik ook weer van geleerd.
En hoop ik van te blijven leren, ik zit hier tenslotte niet voor mijn jeugdpuistjes hè?

En toch doe ik weer mee met degenen die zeggen: vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra gefeliciteerd met 2 maanden ADB. :present::D:present::):present::D:present:

Een doorsnee werkdag, 5.00uur op en voorbij 17.00uur retour. En als afwisseling nog wat werk ter voorbereiding van morgen en dan wederom 5.00uur op. Grrrrrrr.....
Ik ga eerst eens een crackertje eten, heb geen zin meer in warm en ondertussen hier wat lezen.
Voor mij relaxen! Later. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste An, diep in je hart weet je best wel wat je moet beslissen.
Als je vijf jaar droog hebt gestaan ben je in mijn ogen ook ADB.
Maar droog staan wil nog niet zeggen dat je goed bezig bent.
Wil niet zeggen dat jeje leven weer in eigen handen hebt genomen.
Daar gaan jaren overheen.
In mijn ogen is alles wat men wil bereiken mogelijk maar wel zonder erbij te drinken.
Misschien heeft vijf jaar niet drinken je weining opgeleverd, dan is dit een schitterende poging eens te kijken naar het waarom.
In mijn ogen is alcohol de baas zijn, op een volwassen manier leren omgaan met emoties en gevoelens, met problemen die voorheen werden ontvlucht door te gaan zuipen.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poe hee, schrijven en lezen zijn toch twee heel verschillende disciplines, dat blijkt maar weer...
Erik, ik drink ook helemaal geen alcohol meer, maar ik hoef daar niet om bewonderd te worden ofzo, doe me een lol zeg. Het is gewoon noodzaak, als ik niet gestopt was dan had ik nu wellicht het gras van onderen zien groeien. Ik zou ook best wel twee biertjes in het weekend willen, voor het gevoel, maar ik doe het niet want ik ga -geheid- weer nat. Dus dan maar niks. Is dat sterk? Ik vind het eerder zwak (maar nu gaat iedereen roepen dat dát geen helpende gedachte is, jahaaa... kweetutwel).
Er zijn er hier meer (denk ik) die er zo voor staan, en er zijn er ook die het sociale drinken (een paar glaasjes met de visite meedoen) uit de hand zagen lopen en dat weer onder controle willen brengen. Dat kan ook reuze moeilijk zijn want alcohol is een sterk goedje, nietwaar? Als iemand dankzij dit forum zijn/haar drankgebruik terug weet te brengen tot voor hem/haar aanvaardbare hoeveelheden dan is het doel van dit forum al bereikt, lijkt mij. Damn, ieder glas niet gedronken is winst hoor.
Wat ik (ik!) niet leuk vind is als er hier verhalen staan van "zo, deze week ging goed, helemaal droog, nu mag ik morgen lekker een paar witte wijntjes, even lekker ontspannen, en dan zie ik maandag wel weer". Dat zet mijn nekharen recht overeind, dan word ik met mijn neus ietsjes te onzacht op het feit gedrukt dat ik dat niet kan. Dat zijn opmerkingen waar mijn gremlins zich mee voeden, want die willen dat ook. En dan vind ik ook wel van "pik eruit wat voor jou is en leg de rest naast je neer" maar daar is het dan al te laat voor. Mijn probleem, ja natuurlijk, maar op een AdB forum denk ik dat ik daar best begrip voor mag vragen.
En voor de rest ben jij toch ook AdB aan het worden op de manier die jou past? Niks mis mee toch? Dan geldt dus ook voor jou:
Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, positieve kritiek leveren of accepteren is een kunst.

Zelf heb ik enorme problemen gehad met communiceren.
Ik heb dat moeten leren.
Ik was bang voor de negatieve kritiek van vroeger.
Ik kreeg steevast te horen dat ik niet deugde.
Jij bent een egoist, jij bent een nietsnut, jij bent een leugenaar ga zo maar door.
Ik werd aangepakt op de persoon de mens Rudy werd van tafel geveegd.
Daar zit de pijn, inmiddels verwerkt, uit mijn kinderjaren
Ik werd onzeker, voelde me later schuldig, niet deugen en minderwaardig.
Ik dacht dat de hele wereld kwaad op mij was.

Ik stopte met drinken en deed aan de hand van enkele voorvallen in de praktijk een voor mij althans geweldige ontdekking, een emotionele omslag was het gevolg.

Ik werd me het onderscheid bewust van kritiek leveren op de persoon en kritiek leveren op het gedrag van iemand.

Ik was dus niet schuldig aan al het leed in mijn omgeving en men was niet kwaad op MIJ maar ik werd aangesproken op mijn gedrag.

Dit te weten en te gaan voelen was een enorme opluchting voor mij en weer ging een nieuw stukje wereld voor mij open, maar nu MIJN wereld.

Dit wilde ik even delen.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eric,
Dit is een openbaar Forum,dus ook toegankelijk voor jou. Er worden hier geen willen opgelegd.Nog
wordt er van je verwacht dat je de drank vaarwel zegt.
Echter het feit dat je je aanmelde, gaf aan dat er een zekere"nood" te lenigen was.
Wat anders hier te zoeken. Je had ook op een Forum kunnen gaan, met als tema de UFO.Je kwam hier en niet zonder reden.
Dus je kan hier je verhaal kwijt en dat is waar het omgaat. Echter zoveel mensen zoveel meningen.
Niets mis mee.

Ik ben het niet ten volle met Rudy eens, dat men geen drie inplaats vijf wijntjes kan drinken, zolang je lichaam en je sociale leven niet de afgrond ingaan, niets aan de hand. En ook dan ben je hier op de juiste plaats. Een paar wijntjes is geen enkeltje naar het graf.

Dat ik tegen An zei, dat er trek speelt, heeft met An te maken, die vaak Gremlins aan het bevechten is.
Dus lijkt het mij een weinig zinvol idee.Verder iets wat ze zelf uit moet vinden.
Voor jou gelden misschien andere maatstaven. Denk jij dat je plaats hier niet is, soit.
Denk je hier iets van input, tegen het toch wel veradelijke duiveltje te krijgen, dan ben je hier op de juiste plaats.



En wat Benthe zegt: rommel geruzie per PB uit.

Eric, Join the club. En wel tegen een stootje kunnen. Safi heeft een klein hartje. Alles komt goed.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe ieder zijn gedacht, voor mij was er geen andere weg dan definitief stoppen.
Ik spreek uit jarenlange ervaring met lotgenoten wat me heeft geleerd dat telkens na het nuttigen van het éérste glas onherroepelijk de rem weg was.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Rudy, Terecht, in jou geval zéér terecht.
In mijn geval ook volstrekt onmogelijk. Maar een keertje doorzakken en af en toe een wijntje,
hoeft niet direct het pad naar chronisch alcoholisme in te zetten.
Daar zijn diverse factoren bij in het geding.
En mocht het echt uit de klauwen lopen, dan meldt Eric zich wel weer.
Ik ben echter wel van oordeel, dat hij hier ook op zijn plaats is.Blijkbaar speelt er toch iets meer, anders was hij hier niet. Misschien een soort verneinen!

Ja Rudy, een divers volkje.
Ik groet u.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hoi,
Aan de discussie of iedereen hier moet stoppen of naar sociaal drinken mag streven neem ik verder geen deel. Ik heb hierover eerder vandaag mijn mening gegeven.

@Marion,
Dat moet een vreemd gevoel zijn. Mag ik je wat van mijn vrolijke en montere stemming schenken?

@Hoelahoepke,
Ik doe met je mee. Trek je van zware discussies niet aan als je je er niet in wil mengen. Gewoon over wat jou bezighoudt of interesseert kletsen.

@Soothe,
Pijnlijk je hand in een brandende kaars houden. Dat laat ik aan de vuurvreters over.
Hou je goed.

@Blacky,
Voor je modem heb je idd een adslkabel nodig. Ze zijn in de winkel verkrijgbaar tegen een redelijke prijs. Let er wel op dat hij lang genoeg is.

@Delta,
Er zat zeker een ongerechtigheid in je toetsenbord. Nu heb je een schoon toetsenbord dat het doet. Wat kunnen zulke kleine klusjes veel tijd kosten. Nou ja, ze houden je van de straat en de drankgedachte.

@RJB,
Ik ben het met je eens dat het hier een prettig forum is. En af en toe onenigheid hoort erbij, we zijn per slot van rekening mensen. Zolang alles maar weer wordt bijgelegd en het niet te lang duurt. En dat gaat hier zo al zolang ik hier ben.

@Calimero,
Ik vind dat jij super bezig bent.

@Rudy,
quote Afscheid nemen zij iemand eens tegen mij, is gelijk een stukje sterven.
Inmiddels betekend afscheid nemen voor mij het begin van een herinnering, het begin van iets nieuws. unquote
Dat vindt ik een veel betere en positievere insteek. Mag ik vast wel overnemen van je.

@Stien,
Na tien uur onderweg en werken zou ik ook geen puf meer hebben. Geniet nu maar van je rust.

@Houtje,
Je brengt een spontane glimlach op mijn mond.


Zo en nu moet ik er vandoor.
Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste berichtje aan jouw vandaag eindigde ik met

quote:


Het ga je goed in je strijd Erik maar er is niemand die je wilt leiden alleen maar mensen die het goede voorbeeld willen geven en als ze een slecht voorbeeld hebben meegemaakt willen laten zien dat alcohol niet gelukkig maakt.

maar het enige wat jij daaruit haalde waren aanvallen naar jouw kant
En mijn bericht haalde jij vervolgens totaal uit proporties en ik vind je schrijven erg aanvallend.

Bovendien schoot je derde regel bij mij gewoon in het verkeerde keelgat

quote:


Stel dat iemand hier komt die met matig drinken alcohol de baas wil blijven en dat lukt dan is er toch een een soort sfeer van second best.


En dan vooral dat second best. Want zoals anderen ook al gezegd hebben dit is een liberaal en lief forum waar iedereen best wel voorzichtig is met wat ze tegen anderen zeggen en jouw schrijven vandaag vond ik aanvallend. Niemand is hier second best en dat straalt het forum ook helemaal niet uit.
maar dan zeggen anderen dat dat meer over mij zegt dan over wat jij schreef. Daar zal ik dus over nadenken
En als je anderen wil quoten gebruik dan de quote optie want ik baal er van als iemand mij quote en dan iets anders schrijft dan wat ik gezegd heb
mijn bericht

quote:


En dat helemaal niet drinken...droog staan iets is wat je bewondert en ooit hoopt ook te kunnen.

wordt door jouw omgezet in

quote:


Droog staan als iets wat je moet bewonderen en iedereen zou moeten willen is iets heel vreemds vind ik.



En als ik je schrijf zoals hier boven dan bedoel ik dat als iets wat iemand zou willen of jij dat persoonlijk op wil vatten is jouw probleem
Verder heb ik helemaal geen zin om hier met je over te bekvechten..ik schoot jouw in het verkeerde keelgat en jij mij.
het ga je goed ADB of niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, de steeds terugkerende discussie, het lastige is gewoon waar de grens ligt. Mijn persoonlijke doel is niet drinken en als ik toch ga drinken dan niet meer dan 2 consumpties... maar in principe is het doel toch niet drinken. Juist niet op sociale gebeurtenissen omdat ik mezelf goed genoeg ken om te weten dat dat voor mij gevaarlijk is (en toch doe ik het wel) De beslissing om wel wat te nemen komt ook echt op dat moment, net als het besluit om niks te nemen. In iedere situatie maak ik die beslissing opnieuw, misschien maak ik het er mezelf moeilijker mee dan als ik niks zou nemen maar ik doe wat voor mij werkt en op dit moment werkt die voor mij.

Hier is alles verder okee, vanmorgen visite van een vriendin, met Tapas zijn favoriete hondenvriendje, dus eindelijk heeft ie weer eens gespeeld! en hoe!!
verder ben ik druk bezig mijn laptop, die ik eindelijk weer terugheb en die opnieuw geinstalleerd is, weer te vullen met dingen die erop horen maar jeetje ik zal nog wel even moeten oefenen met dat toetsenbordje hoor! niet makkelijk!!

en verder.. Iedereen graag weer teentjes in trekken! "irritaties" uiten kan gezond zijn maar blijft gevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...