Sandra Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Goedemorgen schone slapers,Zo als gewoonlijk ben ik vroeg op en ben aan de koffie. Iedereen proost.Hen vandaag een cursus dag dus wordt het hopelijk minder inspannend.Het gaat allemaal goed met mij. Af en toe komt wel de gedachte aan een borrel, maar dan pak ik maar een glassje melk. Voor de rest gaat het totnutoe goed. geen last van uitglijders etc.Geen last van boosheid of dergelijk. Het leven gaat lekker.Allemaal een fijne droge dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Môgge,Ha, Sandra, vandaar die studiepet... succes hoor! Geniet ervan!Luitjes, maak er een mooi dagje van, ga ik ook proberen!Hou vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 morgen , ik heb geslapen van 23 uur tot 7 uur deze morgen .mijn vermoeidheid is er omdat mijn hoofdje te vol zit , nu ja beginnen leeg te maken .ik wens iedereen een fijne adb dag toe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Een hele goede morgen,Gisteren heerlijk bijtijds te bed gegaan en nu bruis ik van de energie.En die heb ik nodig want er is veel wat ik wil doen alvorens vanmiddagweer aan het werk te gaan. Gaat vast lukken Marieke gefeliciteerd, 10 maanden ADB! :present::present:En ook alle anderen die zó goed op dreef zijn Ik hoop dat velenelke dag, week nieuwe ervaringen op doen betreffende de voordelendie het met zich meebrengt. Nog steeds ontdek ik weer nieuwe en datgeeft de kracht om door te gaan!Joann, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Mogge vroege vogels. Vaak wordt er gesproken over de moeilijke gedachte van: "nooit meer drank". Zou dat ook omgekeerd kunnen worden?Altijd weer kunnen sporten.Altijd weer een helder hoofd.Altijd weer veel meer inspiratie.Altijd de fitheid om leuke dingen te doen.Altijd veel meer kracht om lastige situaties het hoofd te bieden.En noem maar op.Ik las de draad van gisteren even over en zag dat Pana mijn posting wat verkeerd had opgevat. (Heb al een PB gestuurd.) Dank aan Q en Charlie dat jullie even voor mij antwoordden. Ik had dit inderdaad niet rot bedoeld, maar begreep het niet zo goed. Ja, ik kan niet de heeeele tijd zo verschrikkelijk pienter zijn... Ik hoop dat iedereen een prettige adb/droge dag heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 's morgens,Op tijd naar bed gegaan gisteren rond twaalf uur, geslapen tot zeven uur, maar heel erg moe opgestaan, zou het liefst terug gaan.Zo eerst kindjes naar school brengen en door naar sportschool (moet er nog even niet aan denken, veel te moe nog, maar ga wel, hoop dat het een beetje gaat).Iedereen een prettige dag gewenst, degenen met mijlpalen gefeliciteerd, degene die het moeilijk hebben sterkte.Groetsels Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Goedemorgen,Cal ik weet wel zeker dat je je beter gaat voelen na het sporten!Ik mag weer werken vandaag! en voel me gelukkig fitter dan gisteren, toen had ik een hoofd vol watten en dichte oren en stuiterde ik de tent uit.Vanmorgen ga ik samenwerken met mijn trajectbegeleidster, dat is raar, vanmorgen zijn de rollen omgedraaid, is zij de klant en ik de uitvoerder (boekje maken) ben benieuwd hoe dat gaat!nou, ik ga de hond en kat eruit gooien, rondje lopen, weer verse hazelnoten rapen en me dan klaarmaken voor mijn werktot later weerwerk ze wie moet werkeniedereen succes met zijn of haar plannen voor vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Goedemorgen allemaal!Cal. ik moest er niet aan denken om nu te gaan sporten, alhoewel het wel goed voor me zou zijn.Ik word de laatste tijd wakker en ben zo stijf als een hark en ... dood moe. Nu kan ik wel gaan zitten klagen , maar voorheen stond ik HELEMAAL NIET Op. Eerst nadenken hoe ik weer 'normaal' te voorschijn kon komen. Allicht dat ik dan geen last had van spierpijn of andere dingetjes.Schiet me zomaar te binnen. Misschien moest ik ook maar eens wat gaan doen, maarja WAT????Feit is: VANDAAG DRINK IK NIET: ik wil genieten!!!!! en daar ga ik NU over nadenken: het leven ziet er een stuk leuker uit zonder die hoeveelheden drank.Sterkte allemaal!Toli;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Goedemorgen Sandra, Delta, Benthe, Blacky, Stien, Cal en Tapasen alle anderen die ook al wakker zijn.Marieke ook al zo'n kanjer 10 maanden...JOEEEPPPIIIEEE!! :rose::rose::rose:Wou nog even aansluiten bij Benthe's goeie gedachte van 'altijd weer' quote: Altijd weer kunnen sporten .Altijd weer een helder hoofd. Altijd weer veel meer inspiratie. Altijd de fitheid om leuke dingen te doen. Altijd veel meer kracht om lastige situaties het hoofd te bieden. Altijd weer met smaak kunnen etenAltijd weer lekker slapenAltijd weer gezond voelenAltijd weer concentratieAltijd weer een goed geheugenSandra... train zeStien..werk zeCal..sport zeTapas..succes met boekje makenBlacky..te vol hoofd kan lastig zijn..slaap doet wonderen...sluit me bij de anderen aan met hun advies...opname misschien wel een goed idee om dat verleden eens helemaal af te sluiten.Delta...fijne dagAn...aktie wekt reaktie en denk nog even aan je dag laatst waar je je geweldig voelde roep dat gevoel terug..ik doe met je mee vandaag en drink nietIk heb weer mijn hondemaatjes dag en ga lekker aan de wandel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Altijd weer met smaak kunnen eten Altijd weer lekker slapen Altijd weer gezond voelen Altijd weer concentratie Altijd weer een goed geheugen Heerlijk he Safi: altijd weer...Ik wilde ook niet klagen, maar voelde me wel klagerig, haha. En inderdaad moet ik die momenten dan terug halen. Het gaat inmiddels beter.... zeer trage opstart vandaag: ben al een ouwe taart hoor.Ik ga er van tussen en lees jullie vanmiddag weer!!Toedeloe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 An...ik ken dat gevoel van weinig energie (heb burn-out) maar elke dag dat ik me ertoe zet om toch wat te doen en vooral vroeg op de dag is een zegen want ik krijg er energie voor terug...Ben je een ouwe taart? En smaak je lekker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Marieke, gefeliciteerd met 10 maanden ADB! Alle andere mensen die er weer een dag aan vastgeknoopt hebben, ook van harte gefeliciteerd daarmee. En voor iedereen die vandaag een nieuwe start maakt: veel succes met je voornemen.Corinne en Safi, bedankt met jullie reactie gisteren. Op dat moment zat ik niet te azen op complimentjes, en nu vraag ik me af of ik dat écht niet deed? Gek beest hoor, een mens, en dat geldt zeker voor mij.Wat jullie rijtje betreft: helaas slaap ik nog steeds niet altijd lekker, en is mijn geheugen ook niet altijd wat het wezen moet. Maar dat ligt in ieder geval niet aan de drank!Ik ga in mijn innerlijk wroeten, dus ben er weer vandoor! Maak er een fijne dag van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Goedevandaag,vandaag is mijn 18419e dag hier op het ondermaanse begonnen. Droog!! en dat wil ik ook zo houden. Marieke, 10 maanden??? Wauw, tof meisje. Ga, om het klein te houden, eerst maar eens voor de 100!!Oscar Wilde zei eens: mijn smaak is uiterst eenvoudig. Ik ben alleen tevreden met het allerbeste. Tja, ik denk dat ik dan voor mezelf de lat te hoog leg. Ik probeer tevreden te zijn met wat ik heb. En als ik dat zo nuchter bekijk is dat helemaal zo gek nog niet..Ik wens iedereen weer een fijne droge en leerzame dag toe. Groetjes, Koh.PS. Tapas, ik weet wat het is om te moeten kiezen wat je het publiek zult voorschotelen tijdens een expositie. Zit ook altijd weer te twijfelen of het wel de moeite waard is. Maar ik ben er ook achter dat als ik een vies servet in zou lijsten er altijd mensen zijn die dat ook mooi vinden. Heb ik ooit een keer gedaan met het vieze lapje waaraan ik m'n penselen altijd schoonmaakte. Is nog verkocht ook, hihi.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Hoi, wil het niet over ouwe taarten hebben voel me dan geroepen om in de spiegel te kijken.Ook ik stond en sta nog regelmatig op met stramme ledenmaten. Een warme douche kan helpen, maar wat mij altijd goed hielp is inderdaad lekker banen trekken in het zwembad. En als afsluiting even heerlijk bubbelen in het bubbelbad. Benthe, wat goed dat je het tegengestelde van nooit meer alcohol tot uitdrukking laat komen.Saf, jij maakt er ook nog een heleboel voordelen bij. Hartstikke goed, en als vanzelf stond ik netonder de douche mijn voordelen ook op een rijtje te krijgen, het waren er héél wat.Maar nu ik lees "altijd weer" klinkt me dat wat zwaar op de maag, bovendien zal niet iedereen het altijd weer er voor kunnen zetten. Misschien mogelijk weer? Of is dat te voorzichtig, Of als ik wil, wéér...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 NOu ja Stien het was ook maar bedoeld van Benthe als tegenhang tegen 'nooit weer' denk ik dan maar zo.Of je daar dan..'als ik, weer' liever voor leest lijkt me dat een goed idee/Kohtje heb jij echt een vies lapje verkocht...hihihiihi zag laatst ook een kunstwerk... een foto in een galerij en het was echt prachtig tot mijn man er achterkwam dat het gewoon een foto op zijn kop was van twee mensen hun voeten die in de branding van de zee liepen...toen ik dat door had was de magic verdwenen.Tja het leven is zo gek nog niet...ik geniet met volle teugen!Anna..vissen naar complimentjes mag toch..laat gewoon zien dat je even in het zonnetje moest staan..niks mis mee toch?!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Anna, een goede start van je vrije dag? Haal er uit wat er in zit, Koh, 18419 ste dag. Loop ik hier weer over te malen? Rekenmachine erbij, wat bedoel je?Ben je jarig?Met dat lapje heb je toch maar iedereen voor het lapje gehouden, wat er al niet geld opbrengt!Je bent echt wel slim! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Hallo allemaal,Marieke van harte gefeliciteerd met 10 maanden ADB. Mensen zoals jij zijn een voorbeeld voor veel mensen hier op het forum. Dank je wel:present::light:Benthe, altijd scherp he.Maar eeeeeeeeeeeeeeh Inderdaad altijd ........................ heel veel goeds.Wat een artistiek forum hebben we.Niet weten wat je op moet hangen en een verflap verkopen.En ik maar mijn best doen(komt niet zoveel uit mijn handen op dit moment,)Ben vanochtend met een moe hoofd opgestaan.Een van onze katten kwam me met luid gespin wakker maken, een fijne manier van wakker worden, dat wel, maar ik had lekker willen uitslapen.Nee jongens gisteravond na de tangoles een heerlijk glas icetea hoor.Ik denk dat de moeheid gewoon nog in mijn lijf en hoofd zit, voel me wel stukken beter zonder alco dan met natuurlijk, maar het kan mij niet snel genoeg gaan.Liefs van Pepita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Hoe rekenen jullie dat nou zo snel uit, hoeveel dagen je al op aarde rondloopt?Safi, het feit dat ik vanmorgen zonder kraken om zes uur opstond en meteen aan het werk ging (ja eerst hondje uitgelaten) wil wel wat zeggen over het lichtbak-effect. Ik heb een aardige opdracht: samen met een tekenares een leerboekje maken voor dove en heel slechthorende kinderen. Het is het de bedoeling om ze meer voeling te laten krijgen met de horende wereld en zich zelfverzekerder te laten zijn.Ik vind mijn drankverleden hierbij nuttig, omdat ik een hele tijd heb doorgemaakt dat ik dacht, geen contact te kunnen maken met de wereld. En, ik ben een paar jaar van mijn leven zelf slechthorend geweest voordat daar een operatie voor bestond, en geloof me, dat is een afspiegeling van "geen contact kunnen maken". Denken jullie dat drankgebruik een gevolg kan zijn van het gevoel op een "normale" manier geen contact met anderen te kunnen maken? Ook bijvoorbeeld omdat je aan een depressie lijdt, of je anderszins niet de moeite waard voelt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Ja Benthe,Ik denk, dat het met (teveel) alco moeilijker is om contact te maken, omdat je naltijd iets te verbergen hebt lijkt het wel.Bij mij lag het altijd hieraan en daaraan dat ik mij niet goed voelde.Ik zocht de oorzaak per difinitie buiten mijzelf.Nu durf ik mijzelf en de wereld zelfs al een beetje in de ogen te kijken.Leuke opdracht, dat dovenboekje.Groetjes van Pepita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 BentheJa die licht therapie tegen winterdepressie is echt niet mis hè! Je kan het je niet voorstellen als je de eerste keer achter die lichtbak zit. Tegen vrijdag middag ben je echt in een lente stemming.Wat een leuk project ga je doen met dat boekje, lijkt me echt nuttig en zinvol.En wat je vraag betreft over contact met anderen tijdens je verslaving, dan moet ik ook toegeven dat ik alle normale contacten afbrak met vrienden die ik al jaren had en alleen nog maar mensen om me heen tolereerde die net als ik de alcohol nodig hadden om zich de dag door te slepen Die dus niet gek opkeken als je een fles port kocht op je ochtend boodschappen en daar gelijk van aan de zuip ging.Of thuis kwam van een bezoek aan familie en dan meteen naar de koelkast liep om een aantal flesjes bier of glazen wijn in een sneltrein vaart achter over te gieten.Ik weet nog dat ik mijn huidige man aan mijn broer voorstelde en we hem een fles rum gaven die we zelf binnen twee uur leegdronken, naast het bier dat hij in huis had en niet meer aanspreekbaar waren.Ik begreep mensen emotioneel ook helemaal niet meer, vriendinnen die het wel lukte om kinderen te nemen, een baan te hebben een sport te beoefenen, het huis aan kant met nieuwe meubels, een huis kochten...het was voor mij allemaal een ver-van-mijn-bed-show!De maanden dat ik wel eens werkte was een grote leugen op mijn werk..ik spiegelde me gewoon aan gedrag wat gangbaar was en wist vaak de volgende morgen niet meer wat ik gisteren had beweerd.Voelde me mijn hele leven een buitenbeentje.Nu ik eindelijk mijn drank inname beter onder controle heb kan ik ook beter tegen mensen en voel me meer aangesloten maar moet er nog steeds niet aan denken dat mensen bij me langs willen komen, behalve de enkeling, want dan heb ik nog steeds het gevoel dat mijn huis niet mooi genoeg is, niet gezellig genoeg, niet schoon genoeg, niet artistiek genoeg...nou ja...liever nog maar even niet gewoon.Het zal wel veranderen hoor want we hebben pracht foto's en mooie lijsten maar kunnen ons er niet toe zetten dat soort dingen belangrijk te vinden ook alwil ik het nog zo graag.ik heb zo lang niet aan dat soort dingen meegedaan dat ik bang ben dat als ik het zal doen dat ik dan faal...dat het niet wordt wat ik ervan verwacht had...dus dat ik het liever uitstel.Ons huis is funktioneel.Contact naar anderen is iets waar ik me toe moet zetten en de weken voor de licht therapie was een crime...zelfs mijn beste vrienden kon ik niet onder ogen komen.Mar ik voel menu beter...en vrijwilligers werk doen helpt er ook bij...je moet er wachten mensen op je die op je rekenen maar aan de andere kant niet teveel van je verwachten en erg dankbaar zijn voor je bijdrage.,Dit geeft je weer het gevoel dat je het waard bent in deze wereld, dat je meetelt, dat je nodig bent.Veel plezier met het werken aan je boekje, Benthe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 KarinnekeIk heb het mezelf belooft voor de kerst op orde te hebben met die lijsten en foto's.Maar het leven zelf kost gewoon veel energie op het moment ..gewoon om het maar allemaal te blijven doen, mee te draaien in deze hektische maatschappij zonder ontsnapping dat de fut er nog niet is.Maar bedankt voor je porretje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Hallo allemaal,Safi wat een verhaal. ik kan het allemaal goed begrijpen.Ook mijn huis is altijd rommelig, nooit echt schoon(ook vanwege de beesten).er komen bij ons nog steeds erg weinig mensen langs en ik ga zelf ook weinig op bezoek.ik zie veel mensen op mijn werk, op de tangoles, op mijn tekenclub en op de thuis-schildercursus, die ik geef.Daarnaast heb ik niet zoveel behoefte om dan ook nog allelei andere mensen te zien, tenminste op het moment nog niet.Sávonds kijk ik vaak film, lees een boek, of doe andere dingen.Ik ben niet a-sociaal, maar on-sociaal zijn mijn man en ik wel een beetje.Mijn man is echt een einzelganger. Zijn beste vriend is dan ook zijn compagnon.Soms vind ik dat wel eens jammer,zou wel meer mensen om mij heen willen hebben, maar aan de andere kant, zijn we ook graag samen.Pepita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Pepitta...ik ken dat gevoel wel,mijn man is ook een einzel-ganger maar als ik kijk wat een bruisend nachtleven we hebben gehad. En hoeveel mensen ik in mijn busreis leven heb gekend dan ben ik blij dat ik het even rustig heb.Ik zou eerlijk gezegd misschien wel nooit weer een baan willen hebben omdat ik er gewoon niet aan moet denken om 8-9 uur met een groep mensen in 1 ruimte te zitten.Al die prietpraat daar wordt ik helemaal niet goed van en voel me dan echt een buitenbeentje.Het begint al de eerste dag in de kantineHeb je kinderen? NeeOh waarom dan niet? Daarom nietWou je die dan niet? NeeWat heb je hiervoor gedaan?In een bus gewoontO ja wat apart ja en wat deed je dan? Festivals en tweede hands markten afreizen om te werken.Ga je mee uit eten want we hebben een personeelsfeestje:Nee ik moet er niet aan denkenGa je mee wat drinken vanavond er is iemand jarig: Nee dank jeNou dan wil ik al weer naar huis toe. Iemand die dit herkent?Pepitta ik vind het hardstikke leuk dat je op tango zit met je man..dat doet die einzelganger dus toch maar mooi even voor jouw! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Safi,Het valt wel mee hoor, met die vragen.Men zal niet gauw vragen waarom je geen kinderen hebt en als jij dat busverhaal vertelt, weet ik zeker, dat er veel mensen je in stilte of zelfs openlijk zullen benijden.Ook ik vind het een mooi verhaal, het riekt naar een hoop vrijheid en wie wil dat niet.Heel veel van mijn collega's geven ook al die lessen maar omdat ze voor en vrouw en een paar kinderen moeten zorgen.Oja, die einzelganger van mij, doet dat ook voor zichzelf hoor, hij is de drijvende kracht van ons twee wat betreft de tango.We dansen op de salons ook vaak met anderen, Kan hij even legaal vreemdgaan, vindt hij zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 He Safi, heel herkenbaar hoor, als je niet gemiddeld genoeg ben is het net of je tegen de rest moet opboxen, dat vreet energie en je haalt nooit het te zijn zoals de ander.Altijd maar de vragen hoe het dan zit en of je echt niet in een hokje te proppen valt. Weet je Safi, ik vind vaak de mensen die niet gemiddeld zijn heel mooi, ze moeten wel karakter hebben om zichzelf te blijven.Sporten was heerlijk, lekker de spanning uit de spieren en nu niet futloos moe, maar ontspannen moe, heb het idee de wereld weer aan te kunnen. Ga beginnen bij mijn jongste zoontje die met een glittertoverstafje mij probeert te veranderen in een kikker, de hele tijd roept hokusspokusspilatuspas ik wou dat mama een kikker was, dat vraagt om een kietel tegenaanval.Doei Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden