Gem Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Soothe,je kan het! Dat is wel gebleken!Sterkte en zet hem op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Is niet onbegrijpelijk Soothe...een kind leert ook niet in 1 dag lopen...maar met vallen en opstaan...we hebben die weg allemaal doorlopen.Ik vraag mezelf dagelijks waarom ik toch af en toe nog met vuur wil spelen en denk dat ik ADB kan drinken.Wie weet zit ik hier volgende week hetzelfde te vertellen...oef even afkloppen!Je kunt het kom maar op mijn Waterwagon! en op de ouwe Zuipschuit hebben we ook nog wel een plekkie...toch Delta? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Benthe. Je kunt wel zeggen zo nuchter als een kalf.Ik vind een alcoholverslaving wel een ziekte, men kan er zelfs voor opgenomen worden,zoals velen van ons al ondervonden hebben. Net zoals niet kunnen stoppen met eten, boulimia ook een ziekte is.Ja je moet over wilskracht beschikken dat ben ik met jullie eens. Waar een wil is is een weg. Maar ik wil ook wel slank worden, maar ik weet dat het nu niet lukt. Waarom lukt het niet, omdat ik op dit moment niet in mezelf geloof dat ik het zal bereiken. Pas als het geloof in jezelf sterker is dan je wilskracht, dan ben je op de goede weg. Ik kan het, ik kan het,,als je dat echt voelt dan geloof je inzelf en dan komt de wilskracht.Waarom is het bij ons alles of niets, terwijl een ander van 3 glaasjes kan genieten en dan stopt en het helemaal niet moeilijk vindt om te stoppen. Ons lichaam gaat anders met alcohol om, dan bij mensen die geen verslaving hebben. Bij ons komt er een stof vrij, die ons door laat zuipen. Als er in het lichaan een stof wordt aangemaakt of niet wordt aangemaakt, dan is er iets mis en heb je een ziekte, zoals b.v. diabetes,maar ook een verslaving.Ik heb vannacht zo slecht geslapen, ik duik nu mijn nestje in . Het waren zulke hectische dagen.Mijn moeder heb ik vanmiddag weer opgehaald uit het ziekenhuis, ze heeft weer een paar zakken bloed gehad en kan weer een paar maanden verder. Ze weten niet waardoor het komt, dat ze om de 4 maanden haar HB weer zo laag heeft.Ook wat de VOF is er vandaag veel gebeurd. Mijn man kon volgens het contract de vof onmiddelijk ontbinden als de andere vennoot zich niet aan het vof contract heeft gehouden. Dat heeft hij ook niet.Hij heeft vandaag een brief gehad van onze advocaat, dat de vof per heden doordaar ontbonden is en dat mijn man het bedrijf mag voorzetten. De vennoot moet ook onmiddelijk zijn eenmanszaak stoppen, want er staat ook concurrentiebeding in het contract en hij is aansprakelijk gesteld voor alle schade die hij veroorzaakt heeft en alles wat hij in zijn eenmanszaak heeft verdiend was illegaal en is ten koste van de vof gegaan en moet hij terugbetalen. Alle boetes moet hij betalenhij is voor alles aansprakelijk gesteld en mag niet meer in het pand komen vanaf vandaag.Vrijdag 19 oktober moet hij alles overhandigen wat van devof was, bus, boekhouding, ook boekhouding van zijn eenmanszaak, anders wordt het via een Kort geding gevorderd. Wat een steengoeie advocaat hebben we nu. Die ander wilde dit niet doen, dat hadden we hem ook zo gezegd, maar deze kwam er zelf mee.Reken maar dat er nog reacties op komen van die kant, maar het contract is waterdicht, dus hij kan geen kant op. We hebben ook de bewijzen dat hij het contract niet heeft opgevolgd.Zo ik ga slapen en lekker dromen over de vennoot, waarschijnlijk heeft hij nu last van nachtmerries, maar die hebben wij ook gehad. Ik kan het haast nog niet vatten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Durf te levenIets durven is hard werken. Een van de allermoeilijkste aspecten van een nieuwe stap zetten in je leven, is namelijk oude, diep verankerde gewoontes doorbreken en dat volhouden.Gewoontes zijn grotendeels onbewuste gedragspatronen. Als je daarin iets wilt veranderen, is er een verandering in de omgeving nodig, óf je dient je nieuwe gedrag bewust en langdurig te oefenen. Zodra je er even met je hoofd niet bij bent verval je weer in oude gewoontes.Je moet geduld hebben als je wilt veranderen. Veel mensen lopen rond met het idee dat ze willen veranderen, maar zien op tegen al die moeite en tijd die het kost. Tja, wie iets wil, moet er ook iets voor over hebben. Mensen willen snelle beloningen, maar echte veranderingen ontstaan pas door langdurige, gespreide inspanning. Ik zeg dan: begin er mee, nu! Wat daar bij helpt, is je te realiseren dat MOTIVATIE MEESTAL EERDER VOORTVLOEIT UIT ACTIE DAN ANDERSOM. Optimisme, durf en voldoening zijn bijprodukten van ervaring.In actie komen betekent leren denken in termen van mogelijkheden in plaats van problemen. negentig procent van waar we ons druk over maken gebeurt nooit.Weten wat u echt wilt, dat is de basis van durven. Als u namelijk echt iets wilt, zult u langer doorzetten om het te bereiken.Weet u wat u wilt bereiken en waar u vanaf wilt? Wilt u echt stoppen met drinken? Onderzoek uw motieven, zijn die van binnen of is het iets buiten u. Wanneer u geen concreet doel kunt stellen, maar wel uw leven wilt veranderen, begin dan met kleine veranderingen. Bepaal een richting, niet uw doel. Bepaal welke waarden u in het leven echt belangrijk vindt, leef volgens deze waarden en zie maar waar u uitkomt. Als u ávontuur' zo belangrijk vindt, zit er dan ook genoeg avontuur in uw bestaan? Wie zijn leven om zijn waarden bouwt, creeert samenhang en richting. Zo vormt uw leven zich vanzelf naar een uiteindelijk doel dat bij u past. Met andere woorden, zo vormt het leven zich naar u en u zich niet naar het leven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Marion,slaap maar tevreden. Moet lukken vanavond. Goed van die advocaat en zo horen ze te handelen. In jullie belang want jullie hebben hem ingehuurd!Dat die vennoot maar zijn verdiende loon mag krijgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Soothe, lieverd een dikke knuffel:sun:We weten allemaal dat het moeilijk is en als men in een rustig vaarwater zit is het altijd makkelijk dan wanneer je tegen de stroom op moet. Eens zal ik die 100 roosjes voor jou er neer zetten, dat kan ook over 102 dagen nog hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Welterusten lieve forumvriendjes en tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Marion wat geweldig nieuws! Wat een kei van advocaat heb je nu..dat is je echt gegunt.En dat met je moeder is wel een moeilijke kwestie alle vier maanden naar het ziekenhuis is niet niks niet voor haar en niet voor de familie...je kan er tenslotte ook nog van alles oplopen...ik hoop voor je moeder dat ze er toch gauw achter komen waarom haar HB steeds zo laag isSlaap lekker meissie...lekker dromen over je overwinning...en al het geld dat die rotzak moet terugbetalen...hihihihi net goed.... eigen schuld.. dikke bult! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Felicitaties, Marion, eindelijk draait de wind jullie kant op! Wat zal dat een rust in Huize Appeltje geven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 marion ik ben blij voor jullie dat het stillekes aan opgelost is sterkte met je ma soothie hombre wat wil je dat ik jou zeg wat ik altijd zeg zeker knieetjes afkuisen en weer er voor gaan , waar een wil is is een weg maar men moet willen .water mooi geschreven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Gem en Marion,:heart:Het is wel opvallend dat je hier begrepen wordt.Bij wat men de gegoede burgers noemt, schopt men hier flink tegenaan.Durf nauwelijks de straat op, met die rooddoorlopen ogen, schaam me een ongeluk.Gelukkig wat moreel besef, Als dat er niet zou zijn kan je echt inpakken.Ga m'n bed opzoeken, dat lijkt me een juiste insteek.Groetje aan allen en vergeef mijn gejammer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Blacky Amiga Mia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Trusten Soothe:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Zo nu eerst even met de hond uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Oké Delta, ik ga weer mee, Zet er een punt achter.Jij ook all the best!slaapse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Hoi Shoothe,Kerel wat doe je nu, gooi weg die troep, JIJ KUNT HET, dat heb je in het verleden al bewezen.Is het geen sugestie, om aan de refusal te gaan??? Zelf heb ik er geen ervaring mee. Maar op de AA zijn mensen die er bij zweren. Misschien ook voor jou??Ik wens je wijsheid en sterkte,Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Beste Ferry,Ik log nog even in. Geen slecht idee, voorlopig.Ik heb Antabus in huis.Maar ik vind zulke zaken vaak een zwaktebod.Wil alles een beetje zelf doen. Beetje eigenwijs!Ik heb te veel te verliezen, Dus laat ik het maar doen.Nu niet, dan krijg ik een rot klap. Twee, Drie dagen, dan kan het.Ga je goed Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 He Soothe, je jammert niet, is toch goed dat je je hart lucht. Wens je ook veel sterkte en wijsheid. Stuur je een digitale knuffel, vangen.....Truste voor zo.Sterkte, Cal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Beste mensen allemaal,Hier ben ik dan. Ik heb de draad even doorgenomen. De ene discussie over hoe je het afhankelijk zijn van alcohol moet benoemen. Vele mogelijkheden, kies er maar een uit die bij je past. Ik die die mijn huisarts opperde toen ik haar vertelde dat het mij niet lukte om te stoppen: 'je bent allergisch aan alcohol'. Daar doe ik het mee. De andere discussie over gecontroleerd beheerst drinken of helemaal stoppen. Dit vind ik eigenlijk een non-discussie. Dit is gewoon voor iedereen anders. Zoals iemand hier op het forum al aangaf: als je gewoonweg niet kunt stoppen na 1,2 of 3 glazen dan kun je beter stoppen. Dit is wat ik dus heb gedaan en ik ben blij dat ik geen alcohol meer hoef te drinken. Als ik drink, krijg ik een ziekelijke zucht om te drinken tot er een paar flessen leeg is.Soothe,Jongen, veeg je knietjes af en ga verder. Het is een goed idee om over een paar dagen terug met Antabus te beginnen en vooral om dit dagelijks te doen gedurende een jaar of zo. Het is geen zwaktebod om dit middel te gebruiken als ondersteuning. Of wou je zeggen dat ik maar een zwakkeling ben? Je weet dat ik Refusal gebruik.Lieve mensen, het is bijna 11 uur en velen zijn al gaan slapen of staan op het punt naar bed te gaan. Dezen wens ik dus een goede nachtrust toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Truste allemaal,Soothe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 hoi corinne ik blij jou te lezen soothie amigo mio ivm refusal/antabuse ik gebruik het niet maar ik weet dat veel mensen er de kracht in vinden dus waarom niet toch beter als wat er nu gaande is , en lieve soothie dit is niet kwaad bedoelt he maar het lezen van je bericht vanavond deed mij echt veel harten pijn .lieve mensen ik ga mijn bedje in duiken morgen weer vroeg dag slaapzacht allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Hoi allemaal!ga nu even het draadje lezen, dus kan nog nergens op reageren!kom zo terug! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 17 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2007 Goedenacht iedereen,hen geprobeerd draadje te lezen, maar de letters dwarrelen me voor de ogen.Eén die ik wel gelezen heb was van Water: hoe vaak zou ik nou gedronken hebben uit frustratie dat ik het drinken niet kon laten??Nou, ik heel vaak!Marion gefeliciteerd!Verder iedereen kracht en liefs!Tot morgen, Tolie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden