Spring naar bijdragen

woensdag 24 oktober 2007

blacky

Aanbevolen berichten

Lieve Gem,

Blijf alsjeblieft jezelf er zijn al zoveel anderen, je bent een mooi mens, met je lange postings en berichten , attent en bijzonder. Ieder zijn/haar talent, die van jou liggen in het aanmoedigen en steunen, anderen kunnen dat ook, maar ik denk dat jij er talent voor hebt.
Bedoel helemaal niet dat je minder moet schrijven of dat ik het idee heb niet te kunnen voldoen aan wat jij kan. Jij bent jij en ik ben ik. Jij kan het, dat maakt jou heel mooi, verander alsjeblieft niet.
Ik red het gewoon niet alles bij te houden hier, dat heeft niks te maken met anderen die dat wel kunnen, heb nog zoveel andere dingen die mijn tijd en aandacht vragen en kan er niet tegen dingen half te doen.
Zou dolgraag hier alles goed kunnen volgen en jullie even hard willen steunen als sommigen van jullie bij mij doen (wil trouwens naast Gem en Corinne ook Safi en Soothe speciaal noemen, niet omdat anderen me niet gesteund hebben, maar zij alle vier op een speciale manier, of via pb of anders) maar ik red het niet, dat heeft met mijn tijdgebrek te maken. Weet dat het misschien niet erg is volgens sommigen, maar ik vind het wel erg, maak liever een keuze minder te doen en dan voor de volle honderd procent dan dingen half, beetje faalangst ook.
Dus Gem, nogmaals je bent bijzonder, hoop dat je blijft zoals je bent, heb veel steun gehad van je, als je dat kan blijven opbrengen voor anderen is dat alleen maar mooi, hoop dat je het zelf ook mag ervaren.
In gedachte blijf ik jullie steunen.
Moet zo weg, vanacht als ik terug kom lees ik voor de laatste keer en reageer ik nog één keer en dan ga ik echt verder.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een hele goede avond,

Fran en Karin gecondoleerd.

Cal, het ga je goed en als je zin hebt laat nog eens horen hoe het gaat.

Saf, knap dat je geen vinger aan de pols nodig vond. Ik zelf heb er ook geen gebruik van gemaakt, maar vindt het wel héél erg goed dat de mogelijkheid bestaat.

Koh, :present:

Marieke, nu ben ik toch nieuwsgierig hoe jou zoon het ervaren heeft!
Laat je het weten?

Blacky, een virus mee gepikt met werken, voortaan laten liggen hoor! ;)
Ik hoop dat je snel opknapt!

Knuf, met 4 zieke kinderen? Sterkte, ik hoop dat ze snel opknappen! Hebben ze ook al herfstvakantie?

Gem, je had het knap moeilijk gisteren ik herkende veel. Maar gefeliciteerd, je bent er droog doorgekomen en krijgt een héél mooie beloning! Het vertrouwen van je dochter komt!! Hou vast dat positieve gevoel!

Het is al eerder geschreven, maar toch. Sommige berichtjes zijn soms tweeërlei uitlegbaar.
Het is soms ook in welke emotionele bui wij verkeren hoe de berichtjes te lezen.
Positief gezien: kan een ander het een tekortkoming vinden niet de tijd, concentratie of wat dan ook te hebben om op iedereen te reageren. Maar dit eigenlijk wel leuk zou vinden als de tijd ervoor er wel is.
En als we allemaal wél de tijd ervoor hebben, dan zouden we dagelijks 400 berichtjes moeten lezen, misschien wel meer. Als ik dan er aan denk na een werkdag thuis te komen en denk éven te lezen zou de moed me in de schoenen zakken. Mogelijk zakt de moed soms bij mij al bij 50 en kan het niet meer volgen hoe graag ik ook wil.
Neemt niet weg, dat het hartstikke leuk is dat sommigen hier het wel kunnen opbrengen.
Stiekempjes maak ik er vaak gebruik van, zie het als een samenvatting en is voor mij een geweldige oplossing. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Kohtje, ik was er al bang voor dat het maandag fout was gegaan, omdat je niet meer terug kwam op het forum. Ik ben blij dat je de draad weer te pakken hebt. Hou hem alsjeblieft vast nu! :heart:

Beste Safi, hartelijk bedankt voor je zo genuanceerde en hartverwarmende opmerkingen aan mijn adres. Het spijt me, maar ik laat me er door jou niet van weerhouden op het forum te schrijven. Het is hier namelijk openbaar, en vrij, en dat is precies wat ik probeerde te zeggen.
Ik heb uit Gem's berichtje niet de indruk gekregen dat ik haar gekwetst heb, maar mocht dat wel het geval zijn dan spijt me dat Gem. Het was bovendien ook absoluut niet bedoeld als een sneer na.
Dat neemt niet weg dat ik meende wat ik zei. Ik zelf heb hier een poosje het gevoel gehad tekort te schieten door niet ook op iedereen te reageren, en nog steeds voel ik vaak de behoefte me daarvoor te verontschuldigen. Ik weet dat dat mijn probleem, en mijn kronkel is, maar ik weet inmiddels ook dat er meer mensen zijn met dat gevoel. En daarom wilde ik Calimero graag duidelijk maken dat ze vooral niet om die reden weg moest blijven.
Even afgezien daarvan: als er iets tussen mij en Corinne of Gem is, ben ik uitstekend in staat dat met hen zelf uit te praten, ze hoeven me maar een pb-tje te sturen. Ik begrijp absoluut niet waarom jij je geroepen voelt daar tussen te gaan zitten.
Het is mij al een tijd lang duidelijk dat je mij niet mag Safi, en ik vind het best. Je vindt en doet maar wat je niet laten kan, het is mij om het even. En daar ben ik ongelooflijk blij om, want een goed jaar geleden zou ik nu met een huis vol gremlins, brandende ogen en een krop in mijn keel hebben gezeten, vanwege het idee dat iemand (jij dus) mij niet aardig vindt.

Benthe, ik schrok ervan te lezen dat ze je in het ziekenhuis gehouden hebben. Ik hoop dat het geen slecht nieuws is, en ik wens je heel veel sterkte en beterschap! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,
laten we hier alsjeblieft over ophouden!
Ik voel me vandaag zoveel beter, na dat verkapte compliment van mijn dochter!
Ik heb jullie vreselijk hard nodig. Dankzij jullie sta ik al zolang droog (ook dankzij mezelf natuurlijk:D).
Het moet hier veilig zijn voor iedereen. en dat is het ook!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Calimero gaf zelf aan het aan te kunnen zonder dit forum, misschien "het niet kunnen reageren op iedereen" als excuus?
Wie weet?
Als anna:
Jouw gevoel is niet dat van een ander.

Een mooi nummer van jewel:
(wat dit met de discussie te maken heeft weet ik niet, maar is wel mooi!!!)

It would be that we're all OK
And not to worry 'cause worry is wasteful
And useless in times like these
I won't be made useless
I won't be idle with despair
I will gather myself around my faith
For light does the darkness most fear
My hands are small, I know
But they're not yours, they are my own
And I am never broken
Poverty stole your golden shoes
It didn't steal your laughter
And heartache came to visit me
But I knew it wasn't ever after
We'll fight, not out of spite
For someone must stand up for what's right
'Cause where there's a man who has no voice
There ours shall go singing
My hands are small I know
I am never broken
In the end only kindness matters
I will get down on my knees, and I will pray
And I am never broken
And I am never broken
We are never broken
We are God's eyes
God's hands
God's mind
We are God's eyes
God's hands
God's heart
We are God's eyes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Blacky,
Ik heb de sluimer de afgelopen dagen niet gebruikt. Ik droomde steeds dat ik ergens te laat voor was. Dus reageerde ik steeds prompt op de eerste wektonen. Dat wil nog niet zeggen dat ik uit bed sprong, dat kan ik niet, eerst even zitten en dan pas op de voeten staan.

@RJB,
Wat knap dat jij zo rustig kon reageren op je afwijzing. Voor mij was het iedere keer een domper. Ik trek het me te veel aan en ik wilde te graag. Wel jammer dat de keus niet op jou viel. Volgende keer beter.
Morgen succes met het knopen doorhakken.

@Tolie,
87 ct op een aankoopbedrag van een huis. Is dat nu mierenneuken? Toch een leuke anecdote.

@Cal,
Ik waardeer je beslissing, maar vind het jammer dat je ons gaat verlaten.
Je hoeft niet alles grondig door te lezen. Vele mensen hier doen dat niet, gewoon omdat het bijna niet te doen is. De laatste weken lukt het mij ook niet elke dag aan alles en iedereen aandacht te besteden.
Ik vraag me trouwens af hoe Gem dat steeds voor elkaar krijgt, terwijl ze vier lange werkdagen heeft in de week. Ik krijg moeite met het bijbenen nu ik 4 ochtenden ben gaan werken. Gisteren heb ik de draad helemaal gemist.
Ik zou het wel leuk vinden als je gewoon zo af en toe komt piepen om te zeggen hoe het met je gaat.
Ik wens je iig geval veel succes met adb blijven en je weet als het minder of slecht gaat, ben je hier zonder meer welkom om onze steun te vragen.
Zou het ook leuk vinden om te horen dat je de kans krijgt om je droominstrument te gaan bespelen in het orkest.

@Delta,
Geen vlucht gepland vandaag?

@Francesca,
Gecondoleerd met het overlijden van je tante nonneke.
Ik hoop dat het verder wel goed gaat met je.

@Anna,
Ik vind het goed zoals jij schrijft. Ik kan er steeds wat mee. Je schrijft soms heel diepzinning. Dat is dan weer iets waar ik niet zo sterk in ben. En zoals ik al naar Cal toeschreef, ik red het ook niet meer elke dag om op alles en iedereen te reageren. :rose:

@Karinneke,
Gecondoleerd met de vader van je kennis.

@Charlie,
:)

@Safi,
Wat een gewoontegedachte. Gelukkig maar dat jullie die gelijk veranderd hebben.
Nu hopen dat de sociale dienst op de goeie manier reageert op je brief.
Wind je niet zo op over Anna, ze bedoelt het steeds goed en weet iig waarom ik het niet kan laten om iedereen een reaktie te geven. Perfectionisme is ook een ziekte. Nadert PMS bij jou? ;)

@Blacky,
Zeker een buikgriepje. Laten uitwerken en rusten. Noem jij dat een vieze rus? Waar komt dat vandaan? Beterschap.

@Pippi,

@Laurens,
Betekent dit dat je al aan je vijfde dag bezig bent (en die is bijna om). Ja, transpireren hoort erbij, maar gaat vrij snel over.

@Kohtje,
Jammer van maandag.
Ik zag je in gedachten al met die stofzuiger bezig. Inmiddels alles gezogen?

@Benthe,
Jammer dat je je inlogcode niet uit je hoofd weet. Ik wens je veel sterkte en beterschap en hoop dat je snel weer naar huis mag. Waarover zijn ze zo verontrust? Hier een bos :present: :present: :present: :present:

@Juul,
Beven en trillen, zweten, concentratieverlies, het gaat allemaal over. Het zijn ontwenningsverschijnselen.
Veel slapen is ook iets wat ik deed, 's nachts, uitslapen, middagdut, avonddut. Ik denk dat ik wel 16-18 uur per dag lag te pitten.
Een mooi lied.

@Marieke,
Wat ben ik blij voor jou dat je zoon een baan heeft. Hopelijk bevalt het hem en blijft hij gaan.

@Charlie,
Werkze en ik hoop dat het niet zo druk wordt vannacht.

@Knuffie,
9 jaar getrouwd: gefeliciteerd! :musicnote:
En sterkte met al die zieken!

@Ferry,

@Gem,
Blij dat je vannacht toch nog hebt kunnen slapen. Helemaal goed dat je dochter nu echt terug vertrouwen in je krijgt en dat ze hulp gaat krijgen om structuur in haar leventje te brengen.
Vandaag is een niet zo lang draadje, dus kan ik het niet laten om op iedereen te reageren.
Schrijf maar zoals je dat gewend bent. Ik 'herval' ook steeds, ik kan het gewoon niet laten. Dat heb ik al eerder gezegd. Ik probeer het anders te doen, omdat ik vind dat ik meer tijd aan andere dingen moet gaan besteden dan aan het forum. Maar ja, mijn natuur komt altijd weer naar bovendrijven. Pech voor mensen die het minder op prijs stellen, aan hen de vrijheid om onze 'epistels' over te slaan. Weet je dat sommigen jouw, mijn en Safi's bijdragen soms gebruiken als samenvatting van de hele draad?

@Stien,
Dat strijken moet wel, want ik wil die broek morgen aan en die drie bloesjes gaan er dan maar achteraan. Maar eerst Bones.

@Tapas,
Helemaal goed verwoordt in je bericht van 19.41.

@Cal,
Na dat bericht van 19.50 ga ik je nog meer missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè fijn, Charlie, ik weet niet wanneer je dit leest, maar het doet me heel goed dat je van binnen een beetje gelukkig bent! Ben ik blij mee!

Karinneke, volhouden, hoor!

Cal, succes op je pad. Kom af en toe nog eens terug!!

Safi, ik kreeg ter plekke plaatsvervangend onwijze trek na je verhaal over koude morgens, wandelen, wiskey-koffie, samen zijn...dat was een hele dikke gremlin, maar wel even goed dat er op papier doorheen moest, want als het me zou gebeuren, weet ik het nog zo net niet!
Ach ja, weer een puzzelstukje geleerd, en leve de refusal..

Blacky, beterschap! Ik zag het weer helemaal voor me, jij met je katten in bed!
Je kan het ook zo beeldend vertellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

IK VIND JE TEKST OVER ANNA, BENEDEN ALLE PEIL. En begin mij nu ook steeds meer aan jou te ergeren. Dit is een forum, waar iedereen zich moet kunnen uiten op zijn of haar manier.

Mijn ervaring is, dat hoe langer ik droog sta, hoe meer ik kan relativeren. EN IK DENK DAT JIJ DAAR NOG NIET AAN TOE BENT.

Je mag dit bericht opvatten als kritiek, maar het is opbouwend bedoeld.

Een vriendelijke groet,

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi tolie ik ben toch ingelogt??
of bedoel jij het bericht ivm benthe ??
corinne vieze rus=virus ;)
heb juist een boterham gegeten hopelijk blijft die erin
zoals iemand hier schrijft naar gelang mijn gemoed reageer ook ik veel of weinig , voel ik mij goed zal ik meer reageren ;)
ach ja ik kan mij niet voorstellen dat ying en yang uit het zelfde nest komen want die katers zijn nu bijna 6 maanden oud en ze blijven elkaar maar wassen , de plaats waar ik ze gaan halen ben waren twee nestjes dus wie weet komt het hierdoor ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, jammer. Maar jij kan er toch niets aan veranderen.
Hij is toch bezig zijn rijbewijs te halen? Als hij die haalt en hij vindt dat leuk, rijden dan. Dan
staan er meer baantjes voor hem open. Mogelijk taxi-chauffeur en als hij ervaring op doet bus of vrachtwagen chauffeur. Da's dan vaak een richting op dat een job aangenaam maakt, wel een baas maar toch zelfstandig. Nou ja, is maar een gedachte hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...