Spring naar bijdragen

Vrijdag 26 oktober 2007

ferry

Aanbevolen berichten

Hé Charlie,
niet zo mopperen, meid! We leven allemaal met je mee!
Is het misschien een goed idee om jezelf op een "drankdieet" te zetten?
Zet eens op papier waneer je het meeste behoefte hebt, en geef je dan op die momenten als je het echt nodig heb één of twee glazen.
Dan ben je adb, je werkt volgens een vooropgezet schema, alleen als je denkt dat je het echt nodig hebt, en de rest van de week, trouwens ook op je drinkmomenten, heb je rust!
Je hoeft niet meer te denken: waneer en hoeveel, als je je aan je schema houdt kun je je toch trots voelen!
't is maar een idee!
Liefs, Tolie:present:

dubbel woord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Benthe, fijn dat je weer thuis bent!
Als je het niet vervelend vindt, zou ik graag (hier of per PB) wat meer van je willen weten van je ziekte.
Je hebt het wel heel erg sec neergezet, en dat bewonder ik van je.
Ik zou alleen graag wat meer van de hoed en de rand willen weten, maar natuurrlijk als je dat zelf ook wil!
Liefs, Tolie:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, pas goed op jezelf. Lunchtijd, al gegeten?
Laat straks nog even wat horen.

Anna, neem mijn boodschappen ook even mee ;)
Ben nog steeds niet aangekleed, echt een lui dagje. Maar ja, er moet vanavond wel een warme maaltijd gegeten worden en kan zo niet over straat.
Ik had grootse plannen voor vandaag, komt dus weer niks van terecht.
Dan nu maar een bescheiden beginnetje maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pana,
je blijft altijd welkom, hoor! Hoe lang je wegblijft, of hoeveel je schrijft heeft daar geen invloed op!
Dat je het moeilijk hebt is vervelend, en natuurlijk ook begrijpbaar! Maar ik ben gaan geloven dat ieder mens ergens die welbende knop heeft zitten, en ineens heb je 'm!
Alle uitglijers daarvòòr moet je maar zien als vingeroefeningen zien, maar eens komt dat moment dat je er minder moeite mee hebt, dat je echt alcoholvrij WILT zijn!
Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag,

Vanmorgen tijdens het opstaan dacht ik: dat wordt niks vandaag. Alle spieren pijnlijk, een rug die niet meewerkt, hoofdpijn, gloeierig gevoel etc... Toch maar in beweging gekomen en het gaat nu wel. Een beetje het gevoel of m'n hoofd vol watten zit, of de hele wereld heel zacht en knus bij me binnenkomt. Niet onprettig overigens. Heel wat prettiger dan de demping die alcohol veroorzaakt. Een van de allervoornaamste redenen voor mij dat dit prettiger voelt is dat er geen schuldgevoel bij zit. Dit is gewoon een beetje ziek zijn. Dit gevoel zou ik dan ook niet elke dag willen hebben, wie wil er nou elke dag een beetje ziek zijn? Nou ja, ik probeer op een bepaalde manier van deze dag met dat speciale "zachte" gevoel te genieten en ik drink vandaag in elk geval niet. Nergens voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Ik heb gisteravond House gekeken in bed en ben daarna in slaap gevallen.
Toen mijn man naar bed ging en de tv uitzette werd ik even wakker en ben weer gelijk in slaap gevallen tot vanmorgen 9.00 uur. Heerlijk,.

Ik heb nog niet nagelezen, maar mijn teamcoördinator van mijn werk ( ben al vanaf 5 juni weg, maar het ontslag is er nog niet door.) komt afscheid nemen. Ik ben nu twee jaar ziek geweest, dus 2 en half jaar weg. Bah, zie er gewoon tegen op. Ik heb al een paar keer aangegeven, dat ik geen afscheid hoef.
Ik heb me tegen het ontslag verzet en nu krijg ik wel 3 maandsalarissen als ontslagvergoeding en zal het per 1 november ontbonden worden. Poeh, ik kan het op deze maner moeilijk afsluiten, dus misschien is het ook wel goed dat ze komt. Het zit wel diep, want ik heb een ontzettende Grenlim en dat heb ik eigenlijk nooit om deze tijd.

Ik kom zo straks weer terug en kijk ik hoe het met jullie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

Kohtje,
een beetje ziekjes zijn is heerlijk.
Lekker op de bank met een kop hete melk, of thee.
Beetje lezen beetje Tv kijken,
joh ik wou, dat ik een (een beetje( ziek was.

Marion,
Indertijd ben ik ook wat negatief weggegaan uit een baan, waar ik 20 jaar gewerkt had.
Heb geen afscheid gehad toen, maar dat had ik ook niet aangekund toen.
Had daar wel 100 collega's brrrrrrrrrrrrrrr
Als er nu prive nog wel eens een feestje is bij de collega's met wie ik zo af en toe nog contact heb is, wordt ik nog steeds uitgenodigd, dus is het toch nog goed geeindigd.

Het lijkt een beetje op een oprotpremie, die drie maanden salaris, of heb ik dat mis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi adb'ers ,
zo autoke is gewassen en mijn voeten blijkbaar ook ;)
ik vertrek morgen naar een bezinning het thema deze keer " gelukkig zijn ....... kan het nog ??"
indien men mij in 2005 zou gezegt hebben dat ik ooit nog gelukkig kon zijn dan zou ik geantwoord hebben ..... zijt gij zot =gek maar vandaag kan ik zeggen JA ik heb meer gelukkige momenten als trieste momenten .
ik ga mij voorstellen ben blacky vrouw van 45 jaar vader overleden in 2003 en mijn ma heeft zelfmoord gepleegt in 2005 oudste broer weinig of geen kontact mee en jongste broer en mijn nichtje en neefje wonen in japan en ja ik kon mij bij momenten heel heel eenzaam voelen en zo verlaten de fles was mijn enige en grootste vriend .
maar een wereld ging voor mij open toen ik op internet hulp zocht want het is niet nodig om zich eenzaam te voelen, via internet (heb dit gisteren al geschreven ) heb ik veel mensen leren kennen en die nieuwe wereld en die nieuwe mensen zijn mijn nieuwe familie geworden .
ik heb vandaag al x mails ontvangen en ook al twee telefoontjes met de vraag of ik morgen op de bezinning aanwezig zal zijn en dat men uitkijkt mij terug te zien en ja dit heeft een fijn en warm gevoel .
ik kan bij wijze van spreken de wereld rond reizen en ik weet dat ik overal zo een mensen vindt
dit forum is voor mij vandaag een van de fijnste zaken in mijn leven veel kenissen en mensen waar ik mij goed bij voel , dit forum is voor mij een lach en een traan maar dit forum is voor mij ook het besef dat ik een gelukzak ben omdat ik aanneem wat men mij heeft soms nog een beetje koppig (maar dit is typisch steenbok) ik bedoel maar ga naar buiten en op iedere hoek bij wijze van spreken kan men hulp vragen als het echt niet alleen lukt .
over de zaken die hier vandaag geschreven ik kan alleen maar sterkte wensen aan wie het moeilijk heeft en jullie garanderen dat het met de tijd in orde komt en dit meen ik
gelukkig zijn ..... kan het nog JA
ps er zijn ook mensen die het alleen lukt en voor hun heb ik niet minder respect als voor iemand anders maar aan wie het echt niet lukt please neem de hand die men jullie reikt
en nu ga ik mijn auto stofzuigen want ga morgen twee dames oppikken eentje hier in de buurt en eentje aan zee en ja ook dat doe ik met veel liefde:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gisteren naar een vriend geweest die vroeger in mijn ergste alcohol drugs tijd mijn junkie vriend was.
In die tijd heb ik echt geprobeerd om hem en zijn vrouw en drie kinderen te helpen maar ondanks vele cold-turkeys en vele terugvallen heb ik op het laatst voor mijn eigen ziel en gezondheid moeten kiezen.
Ik zag waar ik in beland was een wereld vol met alcoholisten en junkies en heftige drugsgebruikers en ik heb stapje voor stapje met mijn man afstand genomen van die wereld voor dat we nog verder in de negatieve spiraal raakten.
Nu 11 jaar later heeft diezelfde vriend zijn verontschuldigen aangeboden en me bedankt voor alle hulp die ik hem en zijn gezin jarenlang heb proberen te geven. Alle boodschaptassen en maaltijden die ik bij hun heb afgeleverd, alle douchen en kleding en geld wat ik heb gegeven. En alle het geloof dat ik ondanks de werkelijkheid in hun bleef houden.
Ik heb hem eindelijk kunnen vertellen hoeveel tranen ik gehuild heb en hoe schuldig ik me heb gevoeld en hoe ik maanden lang in Schotland jankend wakker werd omdat ik hem en zijn kinderen in de steek heb gelaten. Het was me het avondje wel maar het is goed dat het allemaal eens eerlijk op tafel kwam. We hebben al vaker geprobeerd over die tijd te praten maar gisteren was er eindelijk van zijn kant ook eerlijkheid.
En dit alles nadat ik smiddags bij mijn Hondemaatje op visite was die me een bos bloemen gaf omdat ik haar uit haar depressie heb gehaald en weer moed in het leven heb gegeven. Ze heeft nl een heupoperatie gehad en dacht dat ze nooit meer fit zou zijn en erg beperkt in haar lopen en bewegen. Nu durft ze met mij rustig een wandeling van 1.5 uur aan te gaan en een hoge heuvel op te lopen. n toen ze afgelopen weekend hetzelfde met haar kinderen deed voelde ze zich voor het eerst weer OK.
En dat ik haar heb overtuigd een digitale camera te kopen en dat ze daar nu zoveel plezier aan heeft en foto's per email rondstuurt naar vrienden en familie.
Nou de tranen stonden me in de ogen dat je door 3 uurtjes in de week iemand haar leven kan omtoveren.

Dus toen het dezelfde avond ook nog tot een dankbetuiging kwam heb ik toch een wijntje en een flesje bier gehad want het was me allemaal even teveel.
Maar dus heel mooi met mate en daar ben ik zo trots op dat de behoefte om me te verzuipen weg is.

Verder wil ik iedereen een mooie dag wensen.
Iedereen die zich een beetje zielig voelt ...'chin up' .. denk aan alle goede dingen en veel sterkte.
Iedereen die ziekjes is..beterschap en ga lekker op de bank met kopjes thee een filmpje kijken
Iedreen die het moeilijk heeft vandaag...laat de eerste staan.
En iedereen die het droog houd...geweldig..en ik doe met je mee!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat er alleen bloemen en slingers zijn voor mensen die het droog houden maar in de maanden die ik hier was zijn er ook voldoende bloemen geweest voor mensen die het met wat uitglijders ADB houden.
Ik,Tapas Houtje Joann,Pepitta,Marion zijn bv al mensen die soms nog wel eens wat drinken maar met mate dus gewoon verder tellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi-Baybee, wat een emoties toch. Wel prettige emoties, het is fijn dat je zo wordt gewaardeerd.
Tja, en ik ga ZELFS voor jou niet applaudiseren dat je wel hebt gedronken. Dat is nou eenmaal mijn stelling, dat ik zoiets zonde vind. Je weet zelf hoe dun de scheiding is tussen een paar drankjes en huppetee, weer aan de hijs. Ik vind dat gewoon een beetje eng, snap je? Als ik zoiets lees denk ik, aaahhh, wat zonde, als ze maar niet terugvalt!
Maar dat is mijn eigen gevoel hoor, als jij het zo wil en zo kan is het natuurlijk goed.

En daarbij moet ik eerlijk opbiechten: iemand had al een tijd geleden een joint voor me meegenomen. Dat ding lag daar maar, het was al jaren geleden dat ik zoiets had gerookt. Gisteren was ik zo misselijk en iemand zei dat wiet roken daar tegen helpt. Nou, hup, ik dat ding half opgerookt.
Inderdaad, ik was niet misselijk meer. Ben met prachtige ideeën in mijn hoofd in slaap gevallen. Die was ik vanmorgen allemaal weer vergeten, had een kop als een vergiet en alles kwam vanmorgen veel trager op gang.
Waarbij ik dus maar wil zeggen: middelen helpen wel op het moment zelf, maar niet op de lange duur.
Geef mij maar heldere hersens.

Blacky je klinkt heerlijk positief, heb je je footsies al afgedroogd? Dat moet je ook niet doen hè, zo met water kliederen. Jij was vroeger vast zo'n onmogelijk kind dat met haar nieuwe schoenen in alle plassen wilde springen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, goed gevoel moet dat geven, om na zo veel tijd toch nog erkenning te krijgen.

Pepita, ik zou eerst helemaal niets krijgen, maar nu krijg ik in ieder geval nog wat. Ik kon ook gaan procederen en er dan waarschijnlijk meer uithalen, maar daar heb ik geen zin aan. Poeh nog meer advocaten, moet er niet aan denken.

En wat het mooiste is, waar ik toch nog voldoening uithaal (is wel gemeen) dat mijn werk sowieso was opgehouden per 31 december, want er komen bijna geen minderjarige asielzoeksers meer binnen en stoppen ze op 31 december. Dus alle collega's zijn dan hun werk kwijt, dan heb ik toch nog mooi even 3 maanden extra meegenomen. Kan het nu wel gebruiken.

Mijn afscheidskadootje was een bon van de HEMA van € 20,-- van het team. Nou daar kan ik wel iets mee.

Ik ga nu even nalezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Eerst wil ik iedereen het beste wensen.

Ik heb het draadje tot nu doorgelezen.
Ik heb ook mijn ex-collega die nu ook in behandeling gebeld.
We hebben bijgeklets en mekaar een hart onder de riem gestoken.
Verneem ik van haar dat ze op het werk al heel lang overtuigd waren van mijn alcoholverslaving.
Niemand die een gesprek met me aanging. Wel hebben ze me de boekhouding laten overnemen in 2003 omdat ik anders een deel van mijn uren zou kwijt raken. Ze hebben dus wel erg veel vertrouwen in mij gesteld ondanks mijn toestand, maar, nu zeg ik, hadden ze me maar aangesproken. Ook, had ik maar eerder hulp gevraagd.
Nu stop ik, want ik moet eerst even uithuilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn footsies zijn ijsklompjes :wacko:
twee paar sokken heb ik aan en zo een paar wollen geiten huislopers brbrbr en blijf het koud hebben op de koop toe met mijn hand in de honden stront gezeten hondje is aan de buikloop zou het besmettelijk zijn wat ik heb ;-((
over hondje gesproken karinneke hoe is het met je hondje ??
benthe jij verwoord wat ik dacht tijdens het lezen van bewust bericht maar ik kan mij niet zo goed uiten als jij blijkbaar;)
en ja benthe i feel very happy ik besef meer en meer wat ik in de plaats aan het krijgen ben en dat .... doet mij goed
en nu eerst een senseoke
ps weet niet wie hier vandaag over pillen schreef dus de drank vervangen voor medicijnen ik spreek enkel voor mijn eigen blacky maar ik zat op de korste keren met een pil verslaving gelukkig niet lang een zombie had er niets aan :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Corinne ,huil maar even lekker.En achteraf hadden we allemaal wel graag eerder willen stoppen.
Misschien als je collega,s wel de confrontatie aan waren gegaan,had je het ontkend.
Want daar zijn we ook goed in geweest.En ik vind het top,dat jij nu zo goed gaat.Daar mag je trots op zijn.
Het verleden is geweest en er komt nog heeel veeeel toekomst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne:heart:
Ik stuur je een cyberknuffel!

de gedachten..had ik maar en ...hadden ze maar... en ...waarom ...en ...als... zijn hele menselijke gedachten maar het helpt ons alco's niet in het dagelijkse leven.
We weten nu dat het niet helpende gedachten zijn die ons erg emotioneel maken. Wel begrijpelijk hoor maar zou het echt geholpen hebben toen en maakt het wat uit in feite misschien hadden ze geen behoefte om zo diep in je verslaving verslingert te raken want wie A zegt moet ook B zeggen. En dat betekend dan helemaal niet dat ze niet om je gaven maar je weet zelf dat het best moeilijk is om iemand er over aan te spreken .. want je weet vooraf nooit echt of iemand een probleem met alcohol heeft. Achteraf kunnen ze makkelijk zeggen ..ja dat wisten we wel maar ervoor weet je het nooit zeker.
Laat je niet meeslepen in niet helpende gedachten lieverd...ik begrijp uit je berichtje gisteravond dat je in een wat emotionele bui bent en daar is niets mis mee maar ga a.j.b niet denken van ...hadden ze maar...want die gedachte is niet juist en realistisch.
heel veel succes vandaag Corinne...doe je toffe pet op en ga een blokje om en probeer jezelf wat te kalmeren met helpende gedachten.
Ik heb het gered...en...ik ben die persoon gelukkig niet meer....en ook zonder hun hulp ben ik een nieuw persoon geworden.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...