stien Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Saf, wat een pracht ervaringen. Probeer het positieve gevoel vast te houden.Marion, wie het kleine niet eert is het grote niet weert, toch? Twintig euro is toch zo'n 50 gulden Af en toe vindt ik het gewoon leuk om terug te rekenen, voelt het ineens vééél meer.Nu heb je het toch afgesloten, voelt veel beter toch.Corinne, tja als we alles eens toen geweten hadden, wat men dacht en wist.Ik denk dat "de" knop al veel langer gelee om gegaan was.Maar hee, terug kunnen we niet meer. Nog even een traan en er weer voor gaan!Weet je soms als ik hier schrijf, denk ik wel eens, hoor haar eens.De tranen staan bij mij ook weer hoog op het lijstje, moet er bijna een afspraakvoor in mijn agenda maken om ze de vrije loop te kunnen laten. Hoe doen die mannen dat toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Tolie,Zendeling of niet, bij mij werkte dat net zo.Soothe,Goeierd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Meedoen,ik ging ook drinken als ik alleen was. ik dronk ook in gezelschap maar meestal kon ik me dan aardig beheersen. Thuis ging ik los. Toen ik juli mijn man op zakenreis ging zag ik er als een berg tegenop. Hij ging toen ook bijna 2 weken weg. Ik dacht dat ik het nooit zou kunnen, al die tijd alleen thuis en dan niet drinken. Het is me echter mooi gelukt. Afgelopen tijd dat hij weg was ging al aanzienlijker gemakkelijker.Tip: kom hier als je het moeilijk krijgt! Het helpt echt, ook als je alleen maar meeleest!Ik kon het, dus kan jij het ook vanavond!Pana,jij gaat een heel gezellige avond hebben, ook al drink je niet. Goed te horen dat je ervoor gaat!Ik heb in jullie beiden veel vertrouwen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Een uitglijder, hoe jammer dan ook, zie ik niet als falen of een slappeling zijn. Veel belangrijker is dat je met je probleem bezig bent. En dat gaat de ene keer beter dan de andere keer. So what? Zolang je je er maar van bewust bent en zo lang je er aan werkt ben je in mijn ogen goed bezig.En net als bij Tolie en Corinne ging bij mij de knop ook om op een gegeven ogenblik zo van dit WIL ik niet meer, ik wil niet afhankelijk zijn van die drank. En volgens mij ben je er dan, dan vraag je je niet meer af zal ik wel of zal ik niet? Dan is het gewoon nee het hoeft niet meer. Tenminste zo werkt het bij mij.Zo en nu ga ik eten koken..... tot later.Dani Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Benthe, wat is de tandarts vergeleken met jou probleem. Peanuts.Maar goed je vraagt er naar en ik zal je het antwoord niet onthouden.Niet echt lekker. De kies is bijna helemaal opgebouwd, maar ik houd veel te lang napijn.Heb nog gebeld. Er was nogal diep geboord. Kan nog wel even duren.Als het maandag nog pijn doet, moet ik bellen.Doordat het uitstraalt, kan ik het niet precies localiseren.misschien wel de kies ernaast.Dus aan de Ibuprofen!!!Doei!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Hoi,Corinne, laat die tranen maar even komen. Ik kan me voorstellen dat het heel emotioneel was wat je voormalige collega vertelde. Misschien vindt je het jammer dat ze je niets gezegd hebben destijds, maar ze hebben je ook niet laten vallen, en dat betekent volgens mij dat jij voor hen een geliefd en gewaardeerd collega was. Dat is toch hartstikke mooi?Als iemand zich soms afvraagt wanneer je nu definitief verlost bent van gremlins: nou, na ruim 14 maanden dus nog niet! Er zit er hier een enorm grote en lelijke pal bovenop mijn hoofd verdorie! Ik zit een beetje in een emotionele rollercoaster op het moment, de vliegende paniek slaat weer even toe, en ja hoor, ze zijn weer present. Is toch zeker alweer een maand of vijf geleden.Ik ga niet toegeven hoor, ik weet inmiddels wel dat ze zich op den duur gaan vervelen, dus ik trek af en toe een lange neus, roep "nehnehnehnehneh" (je weet wel, van die reclame met die olifant) en wacht tot de oven heet genoeg is voor de pizza. Maar leuk is anders. GRMBLDE&$%@#*)>?!GRMBL. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Corinne,Terugkijken daar hebben we niets aan. Ik weet het zo goed maar ik kan het nog niet goed in de praktijk toepassen.Begrijpelijk dat je bent aangedaan door het verhaal van je collega. Zeker als je al niet optimaal in je vel zit! Fijn om te horen dat ze je wilden behouden en jammer dat je niet eerder bent gestopt.Tja dat denk ik ook vaak, maar ik denk dat (zoals al eerder hier geopperd is) je kans had gehad dat je het weggewimpeld had. Die put was toen nog niet dipe genoeg helaas.En kijk nu. Al meer dan een halfjaar (!!) niet gedronken. En denk eraan hoe blij je bent om niet meer te drinken. Dat zeg je vaak genoeg. En je gezin dat ook zo blij met je is!je hebt het hartstikke goed gedaan en je doet het nog steeds hartstikke goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Anna, wat nu toch.Zo ken ik je niet!!!Iets teveel van alles?Liefs:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Anna,put die huisgremlin maar lekker uit hoor! Volgende keer blijft ie vast nog langer weg.Mooi dat je van jezelf weet dat je niet toe zult geven. Dat geeft toch een veilig gevoel ondanks het feit dat die ellendeling nu bovenop je zit. Ben je toch een beetje te labiel, dan mag de gremlin wel hierheen.Ik sta van de week weer even sterker in mijn schoenen. Die gremlin komt wel terug maar nu even niet.Ik merk het wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Corientje, is dat traanvocht nooit uitgeput?Nou, huil maar lekker uit. Straks weer stoppen,Sensitiefje!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Hee, Soothie, het is geen wedstrijdje van wie er het ergste heeft hè. Kiespijn is echt geen pretje, daar kan je heel erg zaggerijnig van worden. En die pijn is niet lollig. Dus dubbelop een rotterdammertje voor jou!Dani jij ziet de dingen nuchter en je lijkt heel reëel voor jezelf. Kanjermeid!Voor Pippi die zich de afgelopen dagen niet prettig voelde, en Karinneke, en anderen: veel moed toegewenst.En voor Corinneke nogmaals een grote knuffel.Ik ben bezig aan een heel bijzondere stoofpot met kip, die zo erg lekker ruikt dat het kwijl me om mijn bekkie loopt. Maar het duurt nog even voordat 'ie klaar is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Tja Soothe, ik ben ook maar gewoon een niet-drinkende alcoholiste hè. :$ Zodra het allemaal wat veel wordt speelt het hunkerbrein weer op, en weet ik weer waarom ik bij de les moet blijven. Pffff, was zelfs een beetje vergeten hoe vervelend dit is.Bedankt voor de support Gem, volgende keer mag jij je gremlin naar mij sturen hoor!Nou, de pizza zit in de oven, dus we kunnen zometeen eten. Hopen dat die gremlin dan de benen neemt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedoen Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Wat een fijne tips allemaal en wat heb ik er veel aan. Ik beloof MEZELF om vanavond niet toe te geven en de 1e week vol te maken en zal morgen aan JULLIE vertellen dat het gelukt is.Ik moet er trouwens niet aan denken om na deze week nog een keer opnieuw te moeten beginnen (met stoppen dan, he?). Hoewel het tot nu toe ogenschijnlijk makkelijk gaat is er toch wel het een en ander met me gebeurd.Ik ben wel vaker gestopt, maar nooit met hulp van een behandeling en een forum. Ik moet zeggen dat me dat erg goed is bevallen, dankzij de steun van iedereen op het forum. De internetbehandeling is net begonnen dus daar wil ik nog niet teveel credits aan geven. In het verleden was ik nooit aan niemand verantwoording schuldig als ik weer was begonnen, ook niet aan mijn naasten. Kennelijk kon ik mijn alcoholprobleem zo goed verhullen dat zij er nooit een probleem in hebben gezien, zelfs nu nog niet. Ik weet wel beter. Als ik nu een terugval zou krijgen zou ik het erg vinden om dat aan jullie te moeten vertellen, vooral nu ik al zoveel hulp van jullie heb gehad. Dat geeft me dus ook weer een steun in de rug om maar vooral droog te blijven vanavond. Gaat lukken dus.Fijne avond allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Okee Meedoen, schrijf morgen hoe het is gegaan. Je klinkt vastbesloten dus het lukt je ook wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Benthe, recept?woMAN, HUNGRY, PIZZA...kipstoofschotel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Panne, de tip die ik je wil meegeven en die mij erg helpt als ik bij en in drinkgelegenheden kom, is: ga eens observeren wat er op zo'n avond gebeurt, hoeveel drinken mensen, wie zijn de echte grote innemer en wie weet maat te houden...wat gebeurd er met ze, kijk ook eens naar de mensen die niet of weinig drinken want die zijn er vast ook.. de gewoonte is zo groot om veel te drinken en met vooral de vaste drinkemaatjes. Als je er instapt met het gevoel dat je niet meer mag meedoen is het moeilijk, maar als je besluit om als een soort observator op zo'n avond eens te kijken wat alcohol met mensen doet wordt het een soort wetenschappelijk onderzoekje, en als je het zat bent kun je altijd nog naar huis. Grote kans trouwens dat je zonder drank opeens met andere mensen aan de praat raakt en zinnige gesprekken kunt voeren die je met de drankmaatjes niet voert.Goh, ik heb nu pas tijd om op het forum te komen, eerst tot 11 geslapen, toen gaan hardlopen en gelukkig had ik weer meer energie, dus dat werd weer eens 12 km.. ik kan het nog, daarna moest ik me enorm haasten voor de kapper, daarna nog even een tweedehandswinkel ingedoken en toen eindelijk naar huis en het forum bijlezen, en toen was het alweer half 4. Berichtje begonnen en toen stond er een vriendin voor de deur die bleef hangen tot de hond uit moest, nu net gekookt en gegeten en eindelijk kan ik op de bank ploffen.. en reageren op het forum en zo vliegt deze vrije dag voorbij!!!!en ook vandaag drink ik niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Zo Ik ben er ook weer.Wandeling viel wel mee hoor ben niet eens moe want ik hou van wandelen en ik wordt er alleen maar fitter van..mijn man was wel wat aan het steunen maar was ook blij met de gezonde aktie...we hadden ook de bus kunnen nemen maar lopen is zo goed voor je ziel en lichaam.Voor Meedoen en Pana stuur ik wat cybersteun en ik zal aan de een denken op de bank en ook zelf op mijn bankje niks tot my nemen en Pana ik stuur jouw om het half uur een seintje dat je weer even moet registreren wat een onzin iedereen uitkraamt en hoe rood doorlopen die oogjes worden en wat zielig ze er uit gaan zien.Anna sterkte met je gremlin! Je kunt hem vast wel aan met al die maanden van Gremlin meppen.Corinne gaat het weer een beetje..ik moest gisteren ook gelijk huilen hoor...lag zo weer in mijn bedje in Schotland en voelde die intense pijn en schuld en onmacht dat ik mijn vrienden niet heb kunnen helpen.Uiteindelijk zijn ze de kinderen kwijt geraakt...zij is heroine hoertje geworden....hij ging nog dieper maar na 3 jaar heeft hij keihard gevochten en heeft zijn kinderen weer terug kunnen winnen via het gerecht.Zij is nu nog aan de junk en woont een paar huizen verderop maar de kinderen hebben niets aan haar en hij doet zijn best maar is een dikke alcoholist om de dag maar door te komen.Tja en wat doe je dan...ga je hem weer de rug toe keren?Ik weet dat ik hem niet kan helpen maar ik kan er wel nuchter en heel af en toe met mate een biertje meedrinken en hem laten zien dat er meer in het leven is dan drank en dat hij niet op moet geven.Hij heeft me nu bedankt..in een dronken bui...maar goed ik heb ook kunnen zeggen wat ik vond en ik ben blij met zijn excuses omdat ik het nu beter een plaatsje kan geven.Ga ik hem weer helpen....geen idee..het ligt er helemaal aan of hij geholpen wil worden...ik kan hem alleen maar een helpende hand toesteken maar ik kan hem niet motiveren dat moet hij zelf doen.Nou genoeg diepzinnige gedachten...wat ben ik blij dat ik niet hoef te drinken...alhoewel ik hier een beetje lieg want 1 maal per week gaat het bij mij dus toch nog steeds verkeerd dus ik wil vandaag mezelf beloven om nu weer eens een lange droge periode eraan vast te zetten.Ik weet dat ik niet op het forum kom als ik een gremlin heb omdat ik eigenlijk al heb toegeven dat 1 x per week niet zo erg is maar na Benthe's wijze berichtjes vanmorgen waar ze uitsprak wat ik zelf al weken in mijn achterhoofd heb BELOOF IK AAN MEZELF dat ik er weer met 200% voor ga!Bij deze! en als ik een gremlin heb kom ik hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Wat een prachtige levensverhalen op de draad vandaag,Safi, Blacky, Marion, dank dat jullie ons hiet allemaal deelgenoot van laten zijn.Hier kun je het gewoon kwijt.Pana, ik kan de opkikker van Tapas onderschrijven, observeren hoe anderen zich laten vollopn heeft echt wat hoor.jij maar denken aan de kater, die jij dus lekker niet hebt.Alcoholvrij bier kan ook een uitkomst zijn, valt het niet zo op.ik heb ooit een keer alcoholvrij carnaval gevierdmet alcoholvrij bier, dat was echt lachen.ik iedere keer naar de bar. Ze hebben geen tap natuurlijk, dus iederekeer een flesje in een relatief klein glas kieperen.Ik heb geen hout minder lol gehad integendeel. Genoot van al die lallers om mij heen en dacht wacht maar tot morgenochtend grrrrrrrrrrrrrrrr. Meedoen veel succes vanavond.Zijn genoeg leuke programma's op Tv vanavond en lekker helder in een goed boek duiken is ook heerlijkCorinne,Meid, wat gebeurt er allemaal met je.Het lijken wel allemaal gelukstranen, laat maar lekker stromen hoor.Jij bent een van de meest attente mensen hier Het is ook fijn om buiten ook waardering te krijgen, je verdient hetVanavond is Romeo en Juliet op TV, zal ik je maar niet aanraden ha haVoor alle anderen een fijne avond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Tolie dit is jouw 5de vrijdag dat je droog staat en ik vind het een machtige prestatie van je dus van mij voor elke dag dat je het droog hield:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:en nog een dikke omdat je zo ondersteunend naar ons allen bent!Blijf vooral over die knop praten want dat is zo'n belangrijk moment daar heb je zoveel steun aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Stien alles goed.??....ja gisteren was het wel weer even het dagje van alles op 1 dag.Heb je lekker vrij dit weekend?Soothe de waterwagon loopt nog als een trein!Morgen voor jouw dag 10 al weer dus je gaat al weer lekker.Laurens heeft er vandaag 1 week opzitten en na 12 uur 8 dagen dus ook jij houd weer goed vol!An als je wel mee leest...heel veel sterkte ik ik denk dagelijks aan je:heart:Beterschap:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Hoela voor jouw morgen je grote dag..je eerste maand..ik feliciteer je nu al een beetje want je red het vast wel..:rose::rose::moon::rose::rose::moon::rose::rose::moon::rose::rose::moon::rose::rose:Ik hang de slingers al vast op dat staat al gezellig voor morgen:rose::rose::moon::rose::rose::moon::rose::rose::moon::rose::rose::moon::rose::rose:sorry mensen ik zat helemaal fout ...kijk dat krijg je dan het is niet Peppa maar Hoelahoep die morgen een mijlpaal heeft..wat een blunder zeg!Peppa hoe gaat het en geef me even een idee als je wilt hoe je ervoor staat voor mijn archiefje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Safi,Jullie hebben echt wel een vriendenkring met veel problemen. Ik vind het knap dat je daar toch mee om weet te gaan.Steunend , af en toe belerend en soms meegaand.Knap hoor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Hoi hoelahoep,Hoe weet Safi dat in godsnaam, maar bij deze ook van harte gefeliciteerd.:light:.een maand ADB, geweldiggroetjes van Pepita........................................................VANDAAG DRINK IK NIET Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Ja dat kan je wel zeggen Sammy maar ik ben dan ook 20 jaar erg hard gegaan en heb echt aan de zelfkant van het leven gestaan tussen alle 'zwarte schapen' die daar ook zo'n last van hadden van dat gevoel er niet bij te horen dat ze zelf maar een clubje oprichten van 'losers' en zo elkaar steun gaven onder het drinken en drugs gebruiken.Het is alleen zo gevaarlijk om niet in die negatieve spiraal mee gezogen te worden en toen ik merkte dat de heroine wel erg vaak dichtbij en over de tafel ging heb ik het een tijdje aan gezien..onder luid protest van mijn man maar moest uiteindelijk toegeven dat ik niemand kon helpen want ze hadden een andere 'vriend'Een van mijn beste vrienden heeft zich opgehangen nadat we ook hem de rug toe keerden en ik durf daar helemaal geen emoties over te hebben.Hij had het sowieso gedaan denk ik dan maar want hij zat zo geweldig diep ook al heb ik hem in een heldere periode nog kunnen meemaken op de methadon en hem heb aangeboden met ons mee te gaan naar Spanje weg van de gebruikers omgeving.Hij kwam niet opdagen op het afgesproken tijdstip en wij hadden het ook moeilijk dus dan maak je keuzes..ik voel me niet schuldig...maar mis hem wel enorm.Bedankt voor je lieve woorden...ja ik kan ze nog niet loslaten maar heb wel geleerd eerst aan mezelf te denken en ik ben wel hard naar ze toe geworden hoor...accepteer geen bullshit meer.Mijn beste vriendin is gelukkig een oude schoolvriendin die ik weer terug heb mogen vinden na 18 jaar geen kontakt en daar heb ik veel steun aan...zij heeft een heerlijk huisje boompje beestje leven en daar kan ik soms echt zo van genieten als ik even mee mag doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Sorry Peppita zat fout met Peppa het is Hoelahoep! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden