Spring naar bijdragen

maandag 29 oktober 2007

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goed van je Horizon. Vond op die site iets nuttigs, ik hoop dat er ook artsen naar kijken.

Een betere vroegsignalering van alcoholproblematiek in de huisartsenpraktijk is wenselijk: in slechts 10 tot 30% van de gevallen wordt problematisch alcoholgebruik bij patiƫnten herkend. Het SIGNAAL-project, waaraan ook Novadic-Kentron deelneemt, richt zich op dit probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand of er een andere manier is om je aan te melden dan via de site?

Het onderwerp van vandaag is anti depressiva lijkt het, ik blijf bij mijn mening dat je zeker bij dat soort middelen echt professionele hulp erbij moet hebben.
En geen huisarts die gewoon wat pilletjes voorschrijft.
We zijn hier allemaal en dus hebben we bewezen een zwak te hebben voor verslavingen, dusss...

Ikzelf ga binnenkort naar een psychotherapeut, eerst nog even wat langer zonder drank want ik denk dat het mijn denken aardig beĆÆnvloedde in de loop der jaren.
Wat bij eventuele therapie wel in de weg zou zitten imo.
Merk dat ik nu veel minder over kleinigheidjes pieker, meer de grotere problemen aanpak en dat gaat allemaal de goede kant op lijkt het.

Voel me alleen heeel erg moe en zwaar vandaag, zal wel weer een bijwerking van stoppen zijn.... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,
Gisteren een beetje chagrijnig van de site verdwenen.
Voelde me eenzaam en gedeprimerd
Heb ik wel aangegeven, maar alleen de captain reageerde eventjes, vanochtend heb ik me ziek gemeld op het werk.
Morgen ga ik echter wel, heb ik al laten weten.

Ik heb enorm veel last van de herfstblues, wil stoppen met mijn antidepressiva.
Dat lukt maar gedeeltelijk.
Ik word moe van mijzelf.
Alcohol, niet geheel nul, maar in het weekend matig, dus wel ADB.
Anti depressiva, ook in hele lage dosering, maar ook niet nul.
Voel me zo halfslachtig.
Ik kon gisteren niet deelnemen aan de feestvreugde. Sorry Houtje.

Bij mijn man op het werk zijn de zaken nog niet geregeld. Gaat er wel aankomen na 10 jaar.
Nu is er weer een obstakel. Kan gewoon niet meer vooruit.

Misschien is het stoppen met de antidepressiva wel geen goede optie nu.

Groet van Pepita

........................................................
VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul,
Ik heb ook al heel wat afgeterapied in mijn leven.
Het helpt op zich heel goed, maar de problemen bij mijn man op de zaak, zijn voornamelijk van finaciele aard en de therapeut kan dat ook niet oplossen.
Volgens hem ben ik gewoon goed bezig binnen deze omstandigheden, maar als het mij aanvliegd, maakt het me heel onzeker en eenzaam.
Het is dan moeilijk om van de middelen waaronder alcohol af te blijven.

Hoop dat je snel aan de behandeling deel kan nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita,
Hier ook de blues!! Feelin kinda blue.
Beter even met het pilletje doorgaan en de drank de deur uit.
Alcohol is een depressievum.
Ook na de "weekenddrankjes" werkt de depressie door.
Ja ,als je dan stopt verliezen de dingen hun glans.
Zoiets!!
Sterkte Pepita!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pepita,
als je van je arts anti-depressimiddellen hebt gekregen, moet je daar niet zomaar mee stoppen of zelf met de dosering expirimenteren. Het middel moet nl. in de goede dosering in je bloed zitten, en als je het soms wel, en soms niet inneemt, is dat absoluut niet goed voor de behandeling. Je moet het middel ook even de kans geven om te gaan werken, dus ook hier: hou vol!

En het is vervelend dat je je te weinig begrepeen voelde op de site, ik verzeker je dat dat niet persoonlijk bedoeld was. Soms komen er zoveel berichtjes achter elkaar, dat het gewoon niet te doen is overal op te reageren!

Dus maak ik het nu (hopelijk) een beetje goed:
B):present::musicnote::heart::moon::rose::) speciaal voor jou!
Liefs, Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peppita

Wat jammer dan je je zo'n last hebt van de herfst...is licht therapie niets voor jouw..het werkt er bij mij geweldig tegen..krijg na 1 week 5x 45 minuten genoeg energie voor 3 maanden en dan neem ik nog een kuurtje in december voor de nog drie maanden.

Het gevoel van je zomaar depri voelen, geen lust om dingen te ondernemen, contact gestoord, veel snoepen, veel slapen, te moe om ook maar iets in huis te willen doen is na zo'n kuurtje helemaal weg

Van mij ook wat :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart: jes om je op te vrolijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees ook wel over berichtjes heen, en er zijn zoveel namen te onthouden, zoveel verhalen door elkaar heen....
Heb niet meegekregen dat je down was.

Wees trots op je weinig alcohol, die AD is nou eenmaal eventjes nodig, sommige dingen heb je gewoonweg geen controle over.
Zolang je maar blijft geloven dat het allemaal wel goed komt.
De antidepressiva of alcohol stoppen, beide is teveel denk ik....
Of als jij vind dat het alcohol geen gevaar meer is, rustig aan minderen met de AD.
Heb je geen advies (psycholoog / tactus) daarover gekregen?

Hoe doen jullie die bloemetjes enzo?
Ik kan nu smilies en smilies met tongetjes doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie, lieverds dit maakt het allemaal helemaal goed.

Kon gisteren, maar niet in de feeststemming komen, moest ook ook nog surveilleren bij een expositie in een ijskoude kerk hier in mijn woonplaats.

Het liep gewoon allemaal niet.

Soothe ik weet het, de antidepressivum maar nemen tot we in wat rustiger vaarwater zitten en de alcohol de deur uit. Ook dat glaasje in het weekend. Zonder voelt en klinkt ook veel beter dan dat halfslachtige matig.

Ik heb in de afgelopen weken af kunnen bouwen naar een minimale hoeveelheid antidepressiva
Ben ik ook al heel blij mee, maar helemaal zonder lukt gewoon niet.

Tolie, ik weet het dat je onmogelijk op iedereen kunt reageren, doe ik zelf ook niet hoor,dus in zoverre neem ik niemand persoonlijk iets kwalijk.

Liefs van pepita,

..................................................
VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HĆØ vervelend Pepita dat je down bent :( en sorry dat ik het gisteren niet gemerkt heb.

Een goede vriendin van me wilde ook in de herfst haar AD weglaten totdat haar arts ingreep en zei dat dat echt iets voor het voorjaar was en niet voor de herfst. Op zo'n nare grijze dag als vandaag (ik ben net op een klein eindje fietsen helemaal kleddernat en ijskoud geregend) ben ik het daar gloeiend mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, ik ga het onderzoeken, lichttherapieen of zonnebanken,

Moest even lachen, als ik mij jou voorstel, zie ik een flinke uit de kluiten gewassen dame op leeftijd, aan wie het leven bepaald niet onopgemerkt is voorbij gegaan en dan stel ik me je voor als een broodje kroket tussen 2 rijen lampen.

Not your cup of tea, zeg je
het zal mijn visuele aard wel zijn, dat ik zoiets dan meteen voor me zie.

Moet ik om lachen. Ik lach je toe hoor, dat snap je hopelijk wel.

Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pepita,

Ook ik heb niet echt gemerkt dat je down was, sorry.

Misschien kan ik je een beetje opvrolijken met het volgende:
Vandaag heb ik een zeer belangrijk examen gedaan wat bepalend is voor mijn werk en toekomst, en ik ben geslaagd. Op de 10e alco-vrije dag blijkt dus dat ik het nog kan. Dat gaat vanavond gepast gevierd worden, natuurlijk met een alcovrij drankje.

Ik ben zo blij dat ik dit bereikt hebt, hoewel ik natuurlijik op dit forum een "rookie"ben heb ik het gevoel dat ik in 10 dagen meer bereikt heb dan het hele jaar ervoor. Bedankt allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, Soothe,

Het is helemaal waar wat jullie zeggen,
Alco en AD gaan niet samen, ze werken tegen elkaar in.

Deze week gaat alles weer zijn normale gang hier.
De afgelopen twee weken waren zo intensief en gek, eerst feestweek ivm de opening van een nieuwe school, waar ik werk, vorige week de herfstvakantie.

De komende 7 weken zijn gewoon normaal, dan kan ik hopelijk wat beter reageren op gremlins en allelei andere (gemoeds) toestanden.

Blijf lekker lezen en schrijven hier.

Dank voor al jullie lieve adviezen en aandacht

Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, inderdaad onkruid..... heel de dag gewerkt, hoera! dat is wat ik wil, werken! en het komt ook goed, zo voelt het.

Benthe: tjonge, je verwarming, kan je nu toch niet missen.
Was bij de arts, kijkt niet eens naar m'n nek of wat dan ook. Vroeg om een massage of fysiotherapie. Allemaal niet dus. Ik ga maar weer bij de lamp zitten. Hechtingen zijn wel uit m'n hoofd gehaald.
Door die lamp voel ik me al enorm goed. Alleen als ik ga liggen draait de wereld nog om me heen, dus gewoon rechtop blijven.

Safi: ik kan niet stilzitten: moet gewoon creatief zijn etc. laat wel al heeeeeeeel veel nu liggen naar mijn idee. Een rede waarom ik van die drank af wil. Ik wil leven, plezier, actie, feest... het liefst heel de dag feest! Zonder drank dus en ik heb inmiddels geleerd dat het leven heel plezierig is ZONDER die ZOOI.

Mara: HA, zo dat is een goeie: massa's mensen zijn kunnen stoppen DUS JIJ OOK. Uch, hier spreekt AN, de grootste zuipschuit ter wereld!!!!! Mij lukt het maar mooi, dus waarom jou niet. De eerste dag, die eerste 24 uur, begin er gewoon aan: DOEN.

Horizon: kijk eens wat Mara schrijft: jij kan het ook, begin en stop. Ik zou het niet op het werk bespreken. Zo'n taboe, en voor altijd een stempel. Stop met zuipen en de problemen verdwijnen!!! Meldt je desnoods een weekje ziek, griepje. Afkickverschijnselen lijken op griep en je komt gezond terug op je werk.
Spijt kan je hebben van alles wat er is gebeurd, zie het als leermoment, of een grote leerperiode van je leven.

Pepita: kop op joh! Doe alles waar je zin in hebt, maar DRINK niet, wordt alles zo erg! Knap dat je niet hebt gedronken en ADB bent in ieder geval.:heart:

Juul: je gaat goed he? :D

Marieke: het zit je niet mee allemaal he? Tjonge, soms lijkt het maar niet beter te worden

Vandaag drink IK DUS ECHT NIET!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke
Wat rot zeg..en wat is dit toch voor een wereld waar buren je zoiets aan kunnen doen..ik heb echt medelijden met je..wat zal je moe zijn van al die nachten waar je slaap is verstoord.

Misschien moet je toch maar toegeven en je realiseren dat je aan het kortste touwtje getrokken hebt voordat het hele gezin er aan onder door gaat.
Soms is opgeven het belangrijkste wat je kan doen en is het niet verliezen maar gewoon het wijste besluit maken in de omstandigheden.
Ik leef met je mee en zend je wat kracht en moed:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meedoen,
Van harte gefeliciteerd :musicnote::present::rose::moon::light:

Hartstikke goed joh.
Echt fantastisch wat een mooi kado voor jouw en voor iedereen in je omgeving.
Geweldig, een examen.

Een heel fijn alcovrij feestje toegewenst, van mij

Marieke,
Meid wat vreselijk akelig voor je.
Je eigen buren, die je het leven zuur maken en dan ook nog geen steun krijgen van instanties.

Echt we gaan meedenken voor een oplossing.

BV Lik op stuk, zelf een keer vreselijk veel lawaai maken op een tijdstip, dat het hun echt niet uitkomt.
s'ochtendsvroeg of zo

bv, Er is een reclame op TV nu over de nationale ombudsman, klachten over overheidsinstanties.

Bv steun zoeken bij BV andere buren en mensen in de straat, samen sta je sterker.

Wat betreft je zoon,
Mijn zoon van 19 is onlangs gestopt met zijn studie en gaat voorlopig werken.
Hij wil zich wel orienteren op een andere studie.
Hij is aangenomen als afwasser/hulpkok in een restaurant, is werk zat in de horica op dit moment.

Ik ben/was ook depri, gaat nu beter door dit forum van lieve sterke mensen, die om elkaar denken en elkaar steunen waar nodig.
Meid sterkte gewenst van Pepita

:lips::musicnote::heart, Is voor Marieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel mij erg blij, maar besef ook terdege dat er veel mensen op het forum zijn die het momenteel helemaal niet zo fijn hebben en in de put zitten. Dan is het soms best wel eens lastig om leuke dingen te melden, maar ze horen er wel bij vind ik.

Natuurlijk wil ik mijn succesje graag vieren, maar ik sta ook stil bij de anderen. Iedereen die het momenteel nodig heeft veel sterkte, vooral Marieke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik wil even reageren op de herfst of winterblues. Ik heb er jaren last van gehad en zeer zeker in de tijd dat ik dronk. En mijn ervaring is nu, dat ik er bijna geen last meer van heb. Verleden jaar was ik pas gestopt en had ik er af en toe nog last van. Nu deze herfst nog totaal geen last gehad dus is mijn conclussie, dat de drank ook een grote boosdoener is geweest.
En voor mij weer een reden, om de eerste te laten staan.

Misschien voor de mensen die last hebben van de blues, ook het definitieve stoppen inoverweging te nemen. Ik heb er tenminste baat bij.

Een vriendelijke groet,

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik ben al een tijdje ingelogd. Ik heb eerst pbtjes beantwoord en mensen op de wie is wie verwelkomt. Nu is ht alweer tijd om te gaan koken. Wat gaat de tijd snel.

Wat mijn bericht van gisteravond laat aangaat, dank ik jullie voor alle reacties.
Ik heb voor mezelf besloten niks overhaast te gaan doen (ik voelde me een beetje gepushed).
Ik wacht gewoon af tot ik begin december mijn afspraak met de huisarts heb.
Ondertussen probeer ik een goed beeld te krijgen van wat ik zelf wil en wat ik van een eventueel iets verwacht.
Misschien is het een goed idee voor mezelf om maar een soort dagboek bij te houden over mijn gevoelens.

Zo nu is het echt tijd om met het eten te beginnen. Ik zal pas vanavond laat terug kunnen komen.
Dus wens ik iedereen een fijne avond die niet verstoord wordt door gremlins.

Diegenen die vandaag een mijlpaal hebben bereikt: van harte.

Iedereen: STERKTE in de strijd. Hou de goede instelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...