Spring naar bijdragen

woensdag 31 oktober 2007

blacky

Aanbevolen berichten

Hoi,

Lekker hardgelopen vandaag. Ik had weer een reactie van de "personal coach" van de internetbehandeling, dus eerst netjes mijn huiswerk gemaakt. Daarna lekker alle berichtjes op het forum gelezen.

Overmorgen kan ik zeggen dat ik alweer 2 weken onderweg ben, wat is dat snel gegaan zeg, en wat heeft het me weinig moeite gekost.

Ik weet nog dat ik een dag eerder ben gestopt dan ik van plan was. (uit solidariteit met An na haar ongeluk) en daar heb ik geen moment spijt van gehad.
Iets langer duurde voordat ik het restje van mijn favoriete dure drank (want dat is toch zonde? ja, er zat nog wel voor 3 euro in!) door de gootsteen heb gesodemieterd. Ook geen spijt van.

Nu zijn er nog 2 blikjes bier, 2 flesjes bokbier en allerlei flessen met bodempjes van allerlei soorten spirituosen in huis. Die vormen geen enkel gevaar voor mij, want ook in mijn toptijd wat aantal glazen betreft zou het niet in mij opkomen om Dooleys, Cocos cocktail of Vermouth bianco te gaan drinken,brrrr.
Die kan ik, dus rustig laten staan.

De biertjes laat ik ook maar staan. Als we visite krijgen dan kan ik moeilijk zeggen:"sorry hoor, maar er woont hier een alcoholist in huis die net gestopt is en daarom is er geen druppel meer te krijgen bij ons".

Veel succes en doe met mij mee en drink geen alcohol vandaag. Groeten. Meedoen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 168
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi,

Zo is het. Naarmate je nieuw gedrag ontwikkelt wat in de plaats komt voor je oude gedrag, is het makkelijker afscheid te nemen van dat oude gedrag.

Meedoen,

Ik heb vanaf dag één geen drank meer in huis gehad. Maar ik heb het makkelijk, ik heb alleen twee kinderen, en inmiddels weet iedereen wel dat ik niet meer van de wijn ben (overigens durf ik nog steeds niet op te biechten dat ik alco was maar goed, dat zullen er velen wel geconcludeerd hebben)...dus op verjaardag haal ik een fles witte sjardonnee (dat vind ik zo vies) en een goedkope fles rooie wijn en verder alle soorten frips en daarna kieper ik die flessen meteen leeg. Hoppa, mijn aanrechtputje heeft ernstige verslavingsverschijnselen gehad hoor, die dronk duidelijk meer dan ik op een moment. In de beginfase (de eerste maanden) moest ik écht nog knokken in de supermarkten en nu loop ik gniffelend aan het wijnrek voorbij maar ik denk altijd in mezelf "zo jullies vieze flessen, ik hoef jullie niet meer" en als ik dan bij de Lidl met een pak spa rood sta van 29 cent de anderhalve liter, denk ik altijd, goh wat heb ik ook weer veel bespaard. Had ik elke dag die 3 euri (één literfles huiswijn dronk ik toch zéker wel, en dan in het weekend soms méér plus wat ik nog ergens anders wegtankte dat telde niet mee, ach ik drink maar één flesje wijn per dag) maar opzij gezet de afgelopen twee jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Username,

Ik heb je een reactie gegeven bij Wie is Wie. Ik vind je verhaal ook zwaar klinken en moeilijk. Pfffff maar ik herken het wel.

Ik heb op een gegeven moment zó getwijfeld wat ik nou moest doen dat ik zelfs was gaan informeren naar "afkicken thuis" wat een heel vermogen kost (dat ik niet heb) dus daar zou ik dan voor moeten lenen....zie je het voor je een alcoholist die gaat lenen onder het mom van een nieuw bankstel en daar zijn afkicken mee betaalt. Als ik daaraan terug ben ik zo dankbaar dat het me zélf gelukt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Soothe, voor het welkom....
Ik lees al wat rond, en zie veel herkenning....geeft me wel wat meer rust...

Ik verveel me alleen zo....ik tel de minuten....en ben zo blij als de dag weer om is en ik moe ben en kan gaan slapen....
Geen spanningen meer....heerlijk van deze wereld....

Heb mn huis helemaal opgeruimd...de lege flessen weg....en nu voel ik me leeg....maar weet ook dat er wel weer betere tijden komen...

Ben alleen zo paranoia...vooral omdat ik me schuldig voel naar mn collega's ik was immers niet echt ziek maar gewoon dronken...kan ook geen smoesjes meer verzinnen...over mn afwezigheid...maar weet wel dat ik nu nog niet aan het werk kan....ik ben te gespannen....vorig jaar heb ik een burn-out gehad...heb het gevoel er weer midden in te zitten...

Nah ja ik tel de uren....ben blij dat ik hier op het forum mn ei een beetje kwijt kan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi beste mensen,

Eindelijk ben ik hier beland, maar ik blijf niet lang. Net lang genoeg voor dit berichtje. Ik moet nog van alles doen voordat ik naar Den Haag moet.

Mijn ochtend is goed verlopen. Ik hoop mijn dochter nog te zien voordat ik moet vertrekken. Ik wil weten wat de arts vanochtend heeft besproken met haar.

Iedereen een goede ADB-dag gewenst.

Ik lees jullie vanavond wel.

Doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi bedankt voor je steun...

Ik doe mn best...en ga niet meer vluchten....ben er zo zat van he....ik kan ook geen relaties vasthouden....elke keer weer de drank....en ben nu bang dat ik mn werk ook nog verlies door mn gezuip......

Maar ik ben nu toch nuchter...kan ik toch wel trots op zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pittig hoor Username.. ga ervoor minuut na minuut uur na uur, en uiteindelijk dag na dag.
De kans dat je je werk verliest is groter als je weer gaat drinken dan wanneer je nu gaat stoppen! dus zie dat ook als motivatie, en wie weet kom je psychisch ook meer in balans zonder alcohol.. allemaal de moeite van het ontdekken waard toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tapas

Je hebt gelijk...maar heb vorig jaar een Burn-out gehad.....je durft niet meer naar je werk op den duur.....en heb dat probleem nu ook....heb net wel even gebeld hoe het er mee stond...ze hebben het druk....en ik voel me schuldig....ik hoop dat ik vannacht goed slaap...dan ga ik morgen nog heen....maar ik ben bang dat ik er morgen weer zo tegen op zie....

Eerst maar es door deze hel van afkicken heen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag een echte bud-dag.. prutdag, rotdag... noem maar op. Je hoopt dat met het stoppen met drinken je je beter gaat voelen en op zich voel ik me aan de basis ook wel stabieler maar daarboven rommelt het zo ontzettend, ben moe, mijn werk loopt echt even niet lekker. vandaag weer een conflict en een huilbui daar.... Ik voel me prikkelbaar, negatief, ontevreden met alles en nog wat en kom er even niet zo goed meer uit. Ik eet gezond, zorg voor de rust, reinheid en regelmaat, drink niet en blijf maar somber.. vind er zo niet veel aan. Niet dat dat reden is om te gaan drinken want ik weet dat dat me niks oplevert en ik wil het ook niet....maar wat dan wel?

Misschien maar gewoon accepteren dat het nu zo gaat? Dat ik gewoon even niet blij en gelukkig ben?
pfffffft.. vind er even niks aan zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Username, probeer het positief te blijven zien.
Dat paranoia hoort bij de afkick, gestoorde coördinatie- trillen- shaken. Allemaal onderdeel van het "sprookje" drank.
Dat komt wel weer op orde. Veel water drinken. Je lichaamscellen verzuipen in water!
Extra vitamientjes, complex en B1.

En, drank is de aangewezen vloeistof om richting burn out te koersen,
Alle weerbaarheid is immers opgelost.

Zomaar een paar ideetjes, uit de losse pols.
Sterkte Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MEEDOEN PROFICiat!! dag 12 ondanks stress volgehouden.

Spa: helaas: drank maakt meer kapot dan je lief is, zelf familie die je niet meer geloofd. Dag 2, harstikke goed van je en nu vandaag volhouden!!!

Username: goh wat goed zeg: alles weggedaan.

Tapas: je hebt dus een echte sh*t dag! Balen brrrr. buc": heb je geen boksbal ofzo?

Hier gaat het goed: vanmiddag een borrel afgeslagen!!! Brrrrrrr...... Maar vanavond MOET ik naar een happening met veel drank. Weet nu nog niet wat ik doe en kan gewoon niet onder m'n mailtje schrijven: vandaag drink ik niet. Balen eigenlijk. Als ik zou drinken ben ik niet bang door te schieten, de ellende is meestal daarna. En de komende dagen ook nog eens drank in huis. Nu ben ik zover dat ik niet meer echt bang van mezelf ben, maar baal dat ik er NU al aan zit te denken.

Tot later weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet echt ziek??? Usernamen, je bent doodziek... je bent alcoholist. Iets dat door het merendeel van de mensen die wel eens een drankje nemen wordt veralgemeend met: onder de brug of in een kartonnen doos slapen wordt geassocieerd... maar ik ken jouw gevoel van schuld heel goed hoor... Voelde het ook vaak als: eigen schuld, dikke bult... Ik ben er ook achter gekomen dat voornoemd voorbeeld van alcoholist zijnde meer een "romantisch" beeld is dan werkelijkheid. Alcoholisme is niet in een beeld, in een vakje te plaatsen. Een ieder die wat betreft alcohol geen maat weet te houden is alcoholist. De een noemt het alcoholafhankelijk, de ander weer wat anders, maakt niet uit: Alcoholconsumptie is problematisch.. niet zozeer de consumptie alswel de gevolgen...

Wat betreft je werk en je collega's... tja, het is bekennen of blijven liegen... en dan vooral naar jezelf toe.

Als je voor jezelf erkent dat je alcoholist bent dan is het aan jou, en jou alleen, om daar verandering in aan te brengen. Begrijp me niet verkeerd... Je bent en blijft alcoholist... maar je kunt alcoholist worden die niet drinkt... en hoe langer je dat volhoudt, hoe meer je jezelf iemand die een alcoholprobleem heeft maar niet meer drinkt kunt noemen... En dat is toch eigenlijk een soort van eervolle titel.... zelfs naar mensen die er maar op los drinken en "geen problemen hebben".....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uname, ik slik al antidepressiva en doe momenteel ook nog een daglichtbehandeling.. ik denk inderdaad dat ik beter een boksbal kan zoeken ofzo
beter idee, ga nu de hond uitlaten en me dan echt eens flink uitleven op mijn keuken zodat ie eindelijk schoon is!!!! Met de rust en de regelmaat gaat het beter als met de reinheid (in huis dan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihihi... sorry Username... ik neem je uiterst serieus, maar ik hou van je manier van benaderen... ik kauw wat op wortels en drink spa rood...en tel de uurtjes... Back to the basics... ja.. zo lijkt het wel. Alsof je, wanneer je stopt met drinken, helemaal bij nul moet beginnen.... Ik weet inderdaad hoe het voelt, of je je leven achter je laat en een heel nieuw leven moet beginnen, of je weer een boreling bent die niets en niemendal weet... Toch is dat niet zo, Username... Er is ook een volwassen leven met allerlei drankjes en pleziertjes en mooie en tedere momenten zonder dat daar alcohol bij komt kijken... echt waar.. je bent toch niet begonnen met drinken toen je nog helemaal niks en niemendal had???? Zo ja, dan heb ik echt met je te doen (nu ook wel hoor) maar dan moet de drank je echt met de paplepel ingegoten zijn.... Ik bedoel, dan ben je gewoon met alcohol grootgebracht zonder alternatieven... ja, dat zou echt triest zijn....

Ik snap je heel goed hoor. Wil je alleen maar laten zien dat het allemaal zo relatief is... en ik vind je ook wel aangenaam door de humoristische manier waarop je het allemaal brengt, zo met die wortels en Spa rood.... Neemt niet weg dat ik je problemen heel serieus neem en dat ik je heel veel sterkte en succes wens op je pad naar alcohol de baas zijn...

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Lieverd ik begrijp zo goed hoe je je voelt, meer dan ik kan zeggen. Dat waardeloze, nutteloze, niks lukt. Ik ken die buien maar al te goed.

En, misschien moet droogstaan ook in je hersens slijten net zoals alcohol dat doet. Ik leef wel erg met je mee. Gooi alles er maar uit hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het forum dat in echt een lach en een traan .
lachen bij het lezen van de ik heb niet geslapen perikelen van soothie en pippi en dan houtje haar reactie ;)
username van harte welkom op dit forum , ik ben niet zo een leester/ schrijfster bij wie is wie .
mogelijk voelde ik mij zo in 2005 zoals jij je nou voelt nu voel ik mij weer mens indien men achter iets staat heeft het veel kans om te lukken sucses:present:
binge drinker neen ik was een dagdagelijkse drinkster maar als mijn stoppen doorslogen dan werd ik een binge drinkster maar dit besef ik pas sinds ik op dit forum zit .
corinne hopelijk was het goed nieuws van je dochter
soothie wat is een ijzervreter ??
mensen ik heb jullie allemaal gelezen maar TE is TE ;)
ik ben naar psygologe geweest en het was weer heel diep , het rare is men komt daar voor een zaak binnen ( suicide ma ) en uiteindelijk praat ik over van alles , mijn drank verslaving , mijn niet altijd gelukkig zijn in wat ik zit en noem maar verder op .
ik ken geen rust ik heb nooit geleert om rust in te lassen door op jonge leeftijd al mee te MOETEN draaien in een restaurant dus ook hier is nog veel werk aan mijn winkel .
ik zou mij een hobby moeten zoeken en het enige dat ik mijn gedachten kwam is paardrijden ??
hoe kom ik daar nu op ??
mijn terug lopen ze heeft mij de raad goed naar mijn voeten te luisteren en er niet TE hqrd tegen aan te gaan , dat mens heeft al veel mee gekregen van mij wat een alcohol brein inhoudt ;)
kothje dat was ikke niet hoor die jou aan gestoken heeft dat zijn die bonen van de andere dag ;)
maar er heerst ook in belgie momenteel een ferme buikgriep en vermits ik alles gratis wil wou ik dit uiteraad ook
dag mensen ga mij een koffieke maken
blacky de koffielieker in plaats van alcolieker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...