spaatjerood Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 @BartSAfgelopen september ben ik twee weken zonder alcohol geweest. Wat me toen opviel was dat mijn manier van slapen anders werd. Ik sliep niet meer uren achter elkaar en werd regelmatig wakker. Toch merkte ik wel dat ik overdag uitgeslapener was dan voorheen. Blijkbaar was de kwaliteit van mijn slaap beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Vandaag toch niet hoop ik Soothe, hervatten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Nee meisje:heart:Het staat tussen aanhalingstekens.We kunnen niet ontkennen, dat het weleens is voorgevallen.Geen zorgjes Anna!Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Een pak van mijn hart Soothe, je gaat net zo goed.Spaatje, als je bij tips en adviezen kijkt vindt je daar een heel verhaal over de cirkels van Van Dijk en alcohol in relatie met slaap. Alcoholgebruik verstoort je slaap, met name je REM slaap neemt af, en dat is de slaapfase waarin je dingen verwerkt. Zonder alcohol slaap je beter en dieper, en dat heb je waarschijnlijk tijdens die twee weken gemerkt. Maar het duurt vrij lang voor je normale slaap zich herstelt. Ik drink nu ruim 14 maanden niet, en ik kan pas sinds een maand of twee zeggen dat ik duidelijk beter slaap, minder wakker wordt 's nachts, en me uitgeruster voel. Maar dat neemt niet weg dat ik ook in het begin al merkte dat mijn slaap, hoewel te kort, kwalitatief beter was.Welkom trouwens hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Hai lieve Anna,Hoe staat het er bij jou voor, momenteel? Las je laatst met iewat ongeruste gevoelens maar zag ook dat je jezelf toch behoorlijk onder de loep houdt.. dat gaat toch wel goedkomen hè? Soothe, bedankt voor je geruststelling. Paranormaal ben ik echt niet hoor, of je moet voor para iets van ab in de plaats zetten, en dan in lichte vorm... Waar ik wel eens last van heb is iets wat empathie genoemd wordt... en dan in de vorm zoals Roger Waters (je weet wel, Pink Floyd) het eens zo mooi omschreef: Empathie: ik ben jou, en wat ik zie is ik.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Benthe-BABE...goed van je om die rotzooi door de gootsteen te kwakken...het staat je inderdaad anders toch maar aan te staren als je een rotbui hebt . Verder veel plezier vandaag met wat je ook maar gaat doen..neem aan dat dat niet jouw enige afspraak was voor vandaag.Amariane..gefeliciteerd met je 14 dagen droog staan:heart::present::present::present::present::present::present::present:De eerste weken zijn inderdaad erg moeilijk ...door de ontwenningsverschijnselen wordt dat gevoel ook nog verergerd....je bent moe, gauw geiiriteerd, hoofdpijn ,je slaapt slecht zodat je al gauw en neiging kan hebben om te denken dat een glaasje dat rot gevoel wel weer weg zal halen maar wees nu sterk en je zult geen spijt krijgen.volgens mij ga jij gelijk op met Soothe maar die vierde zijn 14 dagen droog staan 1 dag eerder, toch Soothe?Dus van mij krijg je vandaag je felicitaties:present::present::present::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Kohtje, dat inlevingsvermogen(daar hebben we het toch over)Is door de heer Roger Waters, fantastisch onder woorden gebracht!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Kohtje ..beterschap kerel!....Je hebt toch een computer kan je de boodschappen niet laten bezorgen?Spatje..volgens mij kan je het beter wel vertellen ..het lijkt me zo'n eenzame strijd anders..maar ja iedereen is anders..en je hebt natuurlijk wel veel support hier....tja je moet dat vertrouwen nu maar weer eens opbouwen voor het erger wordt Spa..voor het meer kapot heeft gemaakt dan je lief isSuper dat je aan je tweede dag bent begonnen:present:Bart slecht slapen is helaas een ontwenningsverschijnsel die erg lang aan kan houden .Je R.E.M. slaapt is zodanig verstoort geraakt door je alcohol misbruik, dat het wel 3 maanden kan duren voor dat het weer helemaal in orde is...maar dan slaap je toch lekker.Bovendien worden de nachten dat je wel lekker slaapt al best wel wat frequenter na een week of 3Voor jouw het begin van dag 3.... dus sterkte!Pro jij gaat samen met Bart op weg naar het behalen van dag 3..succes vandaag en zoek afleiding , veel water drinken en geregeld beweging opzoeken.Niet door de drank gang in de winkel lopen is ook wel een goeie raad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Thanks Pafi, We zullen doorgaan. Ramsas Shaffy.Groet:present:Vandaag dag 14:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Hond moet er nodig uit dus misschien tot later....oh ja en ik doe met jullie mee vandaag...ik laat de eerste staan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Hoi hier is HoutjeTouwtjeBenthe ik kreeg om half 9 in bed een sms dat mijn afspraak niet doorging, buikgriep. Ik heb me omgedraaid schandalig lang blijven liggen.Nu staren was en strijk (twéé paar ogen ) me ongenadig aan....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Ik krijg steeds een half liedje in mijn hoofd:Drie paar ogen staarden me verdrietig aan,Twee paar manden bleven dagen staan,'k Heb weer dagen niets gedaan....... pommmmmmmmmMAAR DE EERSTE LAAT IK STAAN !!! enz enz enz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Lieve Kohtje, met mij gaat het goed. Zeer druk, soms een beetje té, dus ik voel regelmatig dat ik mijn grenzen in de gaten moet houden. Maar verder zit er nog steeds een stijgende lijn in, en toen ik gisteren opmerkte dat het hier wel voorjaar lijkt, sloeg dat ook een beetje op mijzelf. Bedankt voor je belangstelling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 haha, Safi.. ik denk dat de bezorgkosten de boodschappenkosten zullen overstijgen.. heb alleen een fles cola en een fles Spa nodig..al sta ik dan droog, de drankvoorraad moet toereikend blijven, toch?? Bijkomend probleempje is dat ik niet eens weet hoe dat werkt om per computer boodschappen te doen. Ben al blij dat ik hier op het forum terecht kom als ik de comp. heb opgestart.. over digibeet gesproken...Moet trouwens ineens denken aan eind vorig jaar toen Knuffie zo nieuwsgierig was geworden naar Dubbel Frisss. Daar in dat verre exotische België kon ze daar niet aan komen en hier op het forum werd er nogal lyrisch over gedaan. Heb haar toen wat pakken opgestuurd... Pfff, ik had het goedkoper zelf kunnen brengen, maar ja, daar had ik toen niet bij nagedacht.. Als toen de Delta-express al gereden had.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Hihi, die Anna... Tja, voorjaarsgevoelens heb ik ook heel veel. Helaas is het een nogal regenachtig voorjaar... Ik geloof dat het in een reclameboodschap van een of andere bank is: die bank doet van alles wat maar goed is voor het klimaat (?????) Zitten er twee kerels daarover te praten, zegt die ene tegen de andere: Houden die Nederlanders dan zo van hun klimaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Koh...Ik heb toen ik twee jaar geleden heel heftig ziek was twee of drie keer de Albert.nl laten komen. Tegenwoordig hebben ze gevarieerde bezorgkosten, dus op de "ongeliefde" tijden betaal je 4,95 (wat in mijn zuinige huishoudelijke hoofd nog altijd bijna elf gulden is) maar ja, je kunt dan wel een mega-voorraad laten komen.Het is wel eens leuk om door die site te bladeren. www.albert.nl.In de tijd van véél wijn was het wel aantrekkelijk om niet met al die flessen over straat te gaan en dan bestelde ik 12 flessen witte wijn voor de prijs van 10 en dan kreeg je nog bonusvoordeel, en tja, dan liet ik het om 7 uur bezorgen en mieterde de pizza's in de oven (die ik vervolgens niet opat omdat ik teveel gezopen had) en ik stortte mijn bed in. Daar kun je weinig dichterlijke schoonheid op loslaten lijkt me. Hoewel over dichterlijke schoonheid, er was vorig jaar die cursus minder drinken op televisie, is nog op uitzending gemist te zien, en daar eindigde het altijd met een citaat van hoe-heet-die-nou-ook-alweer o ja hans dorrestein die een beroemde ex-drinker is, en die had aan het einde altijd een mooi gedicht met de specifieke stem van hem.Er zijn niet alleen veel drinkers in de wereld, maar misschien nog wel meer ex-drinkers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 TACTUS / moderator,Jullie zijn ingelogd zie ik. Graag jullie reactie op de posting van Panagiotis gisteren bij "Wie is wie" als reactie op de aanmelding van Spaatje Rood. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spaatjerood Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 @houtje: zelf heb ik geen problemen met die reactie hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Hoi Spaatje,Nou dat vind ik écht fijn om te horen want het doet zo'n afbreuk aan de mensen hier en alle goede bedoelingen het is gewoon zonde en fijn dat je ons toch wil leren waarderen zoals we zijn. Op je Wie-is-wie draadje stonden trouwens heel veel en heel veel mooie reacties vond ik, daar moet je wel een warm gevoel van krijgen lijkt me.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Net floept er een berichtje bij me binnen en dat kan ik rustig hier vertellen "het heeft de aandacht van de moderatoren" dus het is in ieder geval helder en duidelijk overgekomen. Mooi.Voor de lichtbakkers onder ons: ik zou ook wel zo'n ding thuis willen, op marktplaats zijn ze ook te koop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 nou pippi zoals je weet heb ik van mijn minder succesverhalen ( ) maar verwijderd omdat ik het té schrijnend vond. Maar naarmate alles langer geleden is, of wórdt omdat je er afstand van aan het nemen bent én omdat je zoveel ánder gedrag aan het vertonen bent is het minder moeilijk, ook die schrijnende verhalen te vertellen. Het gekke is (of juist heel logisch) dat iedereen wil geloven dat het met hem (haar) zelf nog wel mééviel. Ik heb nog wel de neiging het voor te doen alsof ik toch een verantwoordelijk persoon was, die, nou ja, logisch hè, gewoon de werkelijkheid niet goed aan kon (een beetje zielig zet je jezelf dan weg, en oh zo begrijpelijk). Maar dat neemt niet weg dat ik tóch wel eens auto gereden heb met iets te veel wijn op en gewoon verdomde mazzel heb gehad dat dat allemaal goed is gegaan. En des te feller ben ik er ook op tegen dat mensen met drank op achter het stuur kruipen. jaja dat zeggen ze ook van ex-rokers, die zijn het méést anti-rook en dat ik met JWW ook zo geloof ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Hoi Pippi, Ik moet je ernstig toespreken(grapje)Jij maakt er een quizz van!!Nee Pippi, niet waar jij op doelde!PB's worden altijd gelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Ja Soothe nu spreek je in raadselen dus !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Ja, Houtje, een beetje cryptisch!!misschien meer een PB onderwerp. Pippi snapt me.Dat je niet denkt dat ik de weg kwijt ben.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Nee maar IK raak wel de weg kwijt zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden