An Geplaatst 7 september 2013 Rapport Share Geplaatst 7 september 2013 Hoi ik stel me nog maar eens voor. Ik ben hier in 2007 gekomen en heb de internetcursus en behandeling gevolgd. Ik was daar destijds goed mee geholpen en was een aantal jaar de alcohol de baas. Door de scheiding vorig jaar is mijn drinkgedrag zeer verergerd en ben een bingedrinker geworden. Nooit geweten wat het was, maar nu wel, en het is vreselijk wat je jezelf aandoet. En nu heb ik het gehad. Dat ging niet zomaar, ik moest daarvoor flink donderen. En ook dat wil ik nooit meer meemaken. Sinds 28 juli slik ik refusal, ga naar de verslavingszorg, de AA en nu ook hier. Alle hulp en ondersteuning kan ik gebruiken, want het gaat niet vanzelf. Het is hard werken om nuchter door het leven te willen. Alles nuchter onder ogen zien. De dingen accepteren zoals ze zijn. Groetjes An. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 7 september 2013 Rapport Share Geplaatst 7 september 2013 An, Van harte welkom(terug), Fijn, dat je er helemaal voor gaat. Hulptroepen genoeg ingeschakeld zie ik. Goed joh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 september 2013 Rapport Share Geplaatst 7 september 2013 Hallo An, Op de dagdraad ben ik je al tegengekomen. Goed dat je weer teruggekomen bent. Ik heb trouwens de internetbehandeling van Tactive twee keer gedaan. Ik was ook teruggevallen na een hoop problemen en ziekte in de familie. Van binge drinken heb ik (gelukkig!) geen verstand. Geen idee of de internetbehandeling daar effectief in kan zijn. We gaan er weer voor. Je moet het natuurlijk alleen doen, maar morele steun van de frummers hier kan alleen maar helpen! Veel succes. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 september 2013 Bedankt Rapilos en Lytse, ja ik ben blij dat je hier zo weer terug kan komen. Het is niet anders, maar ik ga er wel voor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piet Paaltjens Geplaatst 7 september 2013 Rapport Share Geplaatst 7 september 2013 Heel veel sterkte An. Bingedrinken.. Ik weet er alles van. In hoog tempo van lichte euforie naar complete laveloosheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 Piet Paaltjens, hoe ga jij daar nu mee om? En ervaar jij het bij jezelf ook als super idioot? Griezelig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piet Paaltjens Geplaatst 8 september 2013 Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 Bingedrinken is voor mij problemen tijdelijk wegmaken... De eerste halve liter sterke drank: euforie, morgen ga ik het doen en ik weet precies hoe! Daarna volgt dronkenschap en droomloze slaap. Je wordt wakker, het probleem is er nog... En je begint weer van voren af aan. Totdat je uiteindelijk een oplossing kiest die voor nieuwe problemen zorgt. Etcetera...Stom als je het zo terugleest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 8 september 2013 Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 Leuk om je voor te stellen na 9593 posts.. Vraagje: doen jullie dat bingedrinken terwijl jullie verder gewoon steady drinken of is het meer zoals bij mij dat je doorgaans niet of nauwelijks drinkt en soms gigantisch in de fout gaat? (krommezinsorry) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 Hoi Dennis, jaaaaa bijna de 10.000 !! Ooit vond ik het enorm erg die terug val. Ik schaamde me er zo erg voor dat... ik ervan moest drinken Nu ik weer kan accepteren dat het een levenslange verslaving is, ben ik wat milder voor mezelf. En .. ik ben ook de jongste niet meer. Doordat ik gewoon niet WIL drinken ontlaad dat bij mij in bingedrinken. Gewoon van de wereld af willen. Levensgevaarlijk. Dit is nieuw voor mij en zeer beangstigend. Aangezien ik mezelf niet om zeep wil drinken stop ik er maar mee. Het leek me wel zo netjes om na zo lange tijd weer terug te komen hier, mezelf even voor te stellen. Overigens: scherp opgemerkt Dennis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 september 2013 Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 welkom weer An je klinkt als" adb An" en wie aA zegt mag bingeyBitch achter zich laten:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 Yep! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 8 september 2013 Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 Ja, ik vind het ook doodeng, dat bingen. Het is bij mij pas echt gevaarlijk geworden toen ik stopte met "normaal" alcoholisme....gewoon dagelijks (veel) te veel drinken. Ik heb weleens gedacht dat een onderhoudsdosis die enorme klappers (eens in de 2, 3 maanden) op afstand zouden kunnen houden, maar ik ken mezelf...daarvoor ben ik te verslavingsgevoelig; ik zou dan vroeg of laat weer "gewoon" te veel drinken. Ik zie ze ook niet aankomen......het is ECHT alsof ik na een paar dagen plotseling wakker word en doodziek ben ( waardoor ik gelukkig geen nieuwe meer kan halen. Ik weet dan pas na heel veel moeite hoe het begonnen is ( waar heb ik de drank gekocht?) en hopelijk nog ongeveer wat ik gedaan heb. Soms denk ik dat het minder erg zou zijn als ik het bewust plan....in een hotelkamer te gaan zitten met een batterij drank. Maarja. Het is ook op een andere manier gevaarlijk dan als je gewoon jarenlang in gestaag tempo je lever,je lichaam en je hersenen naar de ***** zuipt. Natuurlijk zijn die acties opzichzelf gevaarlijk (ongelukken, rare dingen...ik heb wat dat betreft geluk gehad....heb nooit gereden ofzo), maar ook is het zo dat je hersenen iedere keer een enorme opdoffer krijgen. Van de idiote hoeveelheid drank, maar vooral van dat iedere keer weer herstellen van een alcoholvergiftiging. Dat afkicken is juist zo funest. Whatever you do, slik rondom zo'n periode altijd extreme hoeveelheden vitamine B1 (thiamine) tegen de Korsakow en dat soort dingen. Sterkte ermee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 Ja Dennis, je beschrijft het precies zoals het met mij ging! Voor jou ook sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 9 september 2013 Rapport Share Geplaatst 9 september 2013 Jongens / meiden is er nou geen gewone " boerenlullentaal" voor Bingedrinken etc. , ik zie dat steeds iedereen het moet vragen wat het is etc. Of is er ergens op het forum een gewone " boerenlullentaal" vertaling of zo voor al die termen ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 9 september 2013 Rapport Share Geplaatst 9 september 2013 Nee, er is geen Nederlands woord dat de lading precies dekt. Dat zou iets worden als veelinweinigtijd drinken. Maar als je even googled wordt het toch al snel duidelijk? Of zie ik een woord over het hoofd? Iemand? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 9 september 2013 Rapport Share Geplaatst 9 september 2013 Sjongejonge, wat kunnen jullie mensen aan het prakkiseren zetten zeg! Met het simpel vertalen van het woord "binge" kom je er in elk geval niet. Misschien dat bulk-drinken de lading enigszins dekt? Hoe langer ik er naar kijk, hoe beter het me begint te bevallen Wie weet hebben we een nieuw Nederlands woord bedacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 9 september 2013 Rapport Share Geplaatst 9 september 2013 Ja....ik bleef er ook over nadenken:) Kwam niet verder dan massadrinken.....verzwelgdrinken....bulkdrinken is briljant! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 12 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 september 2013 kontainerdrinken, emmerzuipen, verzuipen .... In ieder geval ellendig ... eindigen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 14 september 2013 Rapport Share Geplaatst 14 september 2013 HAHA ik ben ook een Bulkdrinker!! Herken veel wat jullie schrijven..An en Dennis:) Vooral ook de dagen erna jezelf voor de gek houden met idd extra vit.b en gezondheids kuurtjes. en je dan weer top voelen.. .ik ben al 20 jaar een bulkdrinker..en ben er nu wel klaar mee.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 14 september 2013 Rapport Share Geplaatst 14 september 2013 Trijs " we " gaan er met zijn allen voor niet waar ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 14 september 2013 Rapport Share Geplaatst 14 september 2013 Trijsje en anderen: Ik zie hier ook vaak zweverigheid langskomen op zo'n forum. Het meeste, qua gezondheidskuurtjes, vind ik tenenkrommende onwetenschappelijje flauwekul. Vitamine-B gebrek is echter veelvoorkomend bij alcoholmisbruik. Door slechter eten en extra afbraak. Het houdt verband met lichamelijke en geestelijke achteruitgang en ik denk dat het thiaminegebrek (vitamine B1) van alcoholisten de voornaamste reden is voor Korsakov en alcoholdementie. Whatever you do, meelezende veeldrinkers die om welke reden dan ook niet kunnen of willen stoppen: slik in ieder geval DAT. Kost geen drol en is geen damesbladenwijsheid, volgens mij. Desnoods gewoon zo'n vitamine B-complex van de HEMA of Action ofzo.. Let wel op de dosering. Er is 100% van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH). Dat is voor gewone mensen....dat wil je niet. Wat wij willen is de 100 KEER ADH. Dan gaat het om tienduizenden procenten van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid. DAT wil je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 14 september 2013 Rapport Share Geplaatst 14 september 2013 Helemaal waar Dennis..die tip kreeg ik ook al 20 jr geleden van een doorgewinterde alkoholfanatieker..dat je vit B moet aanvullen! ben ik altijd blijven doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden