Spring naar bijdragen

donderdag 15 november 2007

blacky

Aanbevolen berichten

dat van die pubers krijg ik nog...(!)
Heb je de computer in het zicht, of doen ze dat op hun eigen kamer?
Merk nu al kleine veranderingen in het gedrag van de oudste, een meisje hè.
Groep 7, dus nog 1,5 jaar voor ze naar de middelbare school mag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Piep,

Ik heb een stukje geschreven over koiëren, plakken en zo van je privé berichten zodat je ze kunt verwijderen zonder ze écht kwijt te zijn, en dat heb ik ook geplakt als message bij "Werking van het forum" . Hoop dat je er wat aan hebt.

Marjo,

Ik zie altijd als een berg op tegen het sporten maar vanmorgen deed ik het allemaal fluitend. Vreemd hè. |Vorige week stond ik er min of meer in tranen (?). Deze week fluitend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk log ik ook meestal pas in alsik weet dat ik wat wil schrijven. Als ik dus thuis kom dan ga ik eerst naar het forum en lees alles en dan pas log ik me in..of niet als ik het druk heb en gelijk weer weg moet bv of als er niets is waar ik op wil reageren.
Want dat is ook iets wat ik emzelf wil aanleren, niet overal een mening en antwoord op hebben.
maar als er dan een nood kreet is zoals vandaag van Stien..ja dan moet ik wel even inloggen.

Stien, meissie, een beetje weer naar het negatieve toe buigen is af en toe niet verkeerd hoor. Want dat betekend dat je die gevoelens ook toe laat van jezelf. Het is net als de natuur nu, de bomen staan toch ook niet meer te stralen..die hebben hun pracht af gedaan en staan nu kaal wat in de wind te waaien.
Ik vind de winter ook echt zo'n tijd waar depressie bij hoort omdat ik me al depri voel in deze maanden zolang ik mekan herinneren. maar nu met de licht therapie heb ik meer balans in mijn gevoelens en zak ik niet meer zover weg.
Misschien toch ook iets wat jij uit kan proberen.

Ik was vandaag in een mooie winkel en moest een boek zoeken voor een vriend die 50 wordt. Toen zag ik in een gedachten boek een zin en daar stond:

Soms is je leven net als een kaars, als je teveel licht uitstraalt dan brand je op.

En daar moest ik gelijk aan denken bij je berichtje. Nu zal Sammy wel weer denken daar komt ze weer met haar burn-out..:P , maar dat bedoel ik eigenlijk deze keer niet.
Ik wilde meer zeggen..straal soms maar niet zo...dan kun je wat krachten weer opbouwen.

je had ook al weinig zin om naar je werk te gaan, dus de puf is er een beetje uit?
Of is er iets gebeurt op je werk?

Ik weet alleen dat stoppen met drinken verschrikkelijk emotioneel is en dat je soms niet weet of je nu wil lachen of huilen. En dan denk je bij jezelf..toen ik het allemaal verdronk, had ik daar geen last van.
Maar we weten allemaal dat dat niet zo is..als je in de ochtend wakker werd en die eerste gedachten en gevoelens..nou daar wil ik me nu af en toe wel depri om voelen.

Laat maar hangen die gevoelens Stien, je hoeft er ook niet steeds te zijn voor anderen....stil zijn voor jezelf is ook een gave.
Ik denk aan je
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sporten is net als afwassen.. je ziet er vaak zo tegenop maar achteraf is het zo lekker als het gedaan is
en naar de maan lopen lijkt me ook wel erg ver..

ik kan echt niet niks doen he, ben nu driftig aan het schuren, oftewel mezelf dubbel aan het werk aan het zetten zodat ik vanavond of morgen mijn hele huiskamer weer kan doen
de grootste uitdaging wordt nog om het zometeen gerestaureerde kastje weer in elkaar te krijgen, want natuurlijk heb ik van te voren geen tekening gemaakt of foto...
heelrijk soms die impulsieve daden... maar het houd je lekker van de straat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en ze komen.. maar gaan ook weer!!
Dit is toch de site voor depressieve mensen, of zit ik nou helemaal verkeerd?
Sorry hoor :)
Ben erg van de up naar de down, momenteel..
Ouders komen zo, nieuwe lading appels brengen, en die kinderen maar bakken en appelmoes maken.
Nou ja, heb ik altijd iets om weg te (vr)eten in huis!
Maar es even stofzuigen, de boel blijft er een beetje bij tegenwoordig (helaas nooit zo erg goed in geweest.

Toch knap van jullie hoor, al dat sporten!
Miss mis-step niet meegerekend dan.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi ik heb het geprobeerd maar ik geloof dat ik echt niet goed stil kan zitten ;)
mijn huis ziet er nu echt vreselijk uit maar dat komt wel weer goed.

sorry Marjo,. ben vandaag dan wat minder depressief maar je bent welkom hoor!!! dit is de site voor alle soorten mensen die zo graag van die rotalcohol af willen.
en alle gevoelens die dat met zich mee kan brengen en zo te horen en te lezen zijn dat er nogal wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*RJB: wat precies gaat er niet zo heel erg goed, soms helpt het dingen nog extra even bij de naam te noemen...sterkte in ieder geval!

*Tapas: jij geeft jezelf dus bezigheidstherapie...voor mij is dat vaak erg helend en relativerend, zo van: er is een hoop sh*t, maar er is nog zoveel meer! Bezigheden in de vorm van uitstelgedrag en kop in het zand echter schuiven de dingen alleen maar vooruit, maar ook dat kan soms goed zijn, omdat je na een poosje de dingen soms ineens een stuk beter kan handelen...ik zou wel even willen kijken hoe jij dat allemaal doet straks met het in elkaar zetten, moet denken aan die zweedse kok van de muppets, smijtend met al zijn ingredienten, ken je die nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tapas heb ik ook hoor dan doe ik alles en dan helemaal niks had mijn boven verdieping niet gedaan en een puinhuip wou juf even mijn zoons kamer zien nou heb me nog nooit zo ? gevoeld toen de volgende dag kwam de soos mijn hele huis onderzoeken nou schaamde mij wel zij ja dat krijg je als je over spannen bent ze wouden de kasten al niet meer na kijken maar heb het nu weer op orde voor hoe lang weet ik niet dus je bent niet de enige

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat is zo pippi ze bellen mij iedere vreidag en krijg nu aleen maar goed nieuw maar vind het wel jammer nu mijn oudste de deur uit is bij zijn pa gaan de kids met sprongen voor uit al had ik liever mijn oudste er wel bij gehad en dat het dan goed ging maar heb alles geprobeert het wil niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil nogmaals reageren op depressief zijn. Ik heb dit al eens eerder geschreven.
Mijn ervaring is, dat toen ik nog dronk, in de herfst ook vaak depri was. Nu mijn tweede droge herfst, praktisch geen depri gevoelens. Verleden jaar, toen ik pas een paar maanden droog stond had ik er meer last van.
Dus voor degenen, die nog twijfelen of vechten, ook dit krijg je cadeau, als je stopt met drinken.

En ik kan alleen maar zeggen het voelt super.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...