Gem Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Tolie,ik ben een tijd terug zo vreselijk overvallen door een gremlin! Die was vreselijk hardnekkig en anders dan de anderen die ik daarvoor had gehad! Heel eng, maar wat voel je je goed als je die gremlin verslagen hebt!De refusal heeft je misschien behoedt voor een uitglijer! Fijn toch dat dat spul er is, ook al vond jij dat op het moment niet!Heb je trouwens nog veel drank in huis? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Hoi Gem,ja, ik heb best nog veel drank in huis, maar tot op heden trekt dat niet aan me. Integendeel, het doet/deed me eigenlijk niets. En reken maar dat ik het niet durf, want ik heb een tijdje terug een mini-proefslokje genomen. Echt heel weinig, twee sipjes. En ik kan alleen maar zeggen: die refusal werkt!!En ik ben 's morgens altijd het sterktst, geen kater, fris op, dus dan slik ik de refusal. Overigens met nog een heleboel andere pillen, dus ik realiseer het me niet echt. Ik neem niet dagelijks de beslissing: wel of geen refusal, het gaat gewoon in de grote bulk mee. Als ik er écht bij na zou denken weet ik het nog zo net niet.Maar ja, het zit na het stoppen nog wel een week of drie in mijn bloed, dus als ik zou willen drinken, moet ik die tijd toch wachten. En er ie iedere dag wel een moment dat ik dapper ben, dus dan zou ik het toch innemen, in zo'n moment van helder denken!Het is wat, hè, het blijft ons bezig houden!liefs, Tolie:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Tolie,toch wel een rustig idee, die Refusal! Ik dacht er een tijd terug aan om het ook te vragen, maar ik ben bang voor de bijwerkingen! Ik krijg ongeveer elke bijwerking in de bijsluiter van de medicijnen!Ach, ik doe het ook al zo lang zonder!Wij hebben ook een flinke drankvoorraad staan! Ik realiseer me wel dat ik bij een zwak moment het zomaar zou kunnen pakken! Nu ben ik sterk op dit moment, maar een moment van zwakte is er zo.Gelukkig zolang dochter of manlief in huis zijn, is er niet veel aan de hand! En alleen thuis lukt tot nu toe ook!Die drankvoorraad groeit maar, want er wordt heel weinig afgenomen (alleen door manlief).Voorheen kreeg het geen tijd om te groeien! Ik zorgde daar wel voor!En ja, het houdt ons bezig, maar gelukkig wel minder! En daar ben ik heel blij om! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 quote: Originally posted by: blackyan , ik heb het ook niet zo makkelijk meer sinds vorige week zatedag , het bewijs dat de tic in mijn hersens weer wakker geschud is ;-(( maar ik, werk eraan , en laat de eerste staan .Ik begrijp het Blacky en je omschrijft het enorm goed. Een tic die in je hersens wakker is geschud. Zo ben je 'm kwijt en plots is het er weer.Nu word ik alweer behoorlijk zenuwachtig en moet dus echt weer naar 0,0Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Marieke, ik had al gemerkt dat je tegenwoordig wat minder op het forum aanwezig bent. Wel begrijpelijk, je hebt waarschijnlijk ook weinig tijd nu je man ziek is. Ik hoop dat hij weer een beetje opknapt!Neem nog niet helemaal afscheid, want ik vind het af en toe fijn om te lezen hoe het met je gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Goedenavond allen,De stemming zit er goed in hier(zonder alcohol) Anna heeft het naar de zin.Bedankt voor het medeleven.Straks ga ik voor kok spelen. Wordt wel lekker dacht ik.Laat ik zeggen, we vervelen ons niet.Groetje van Anna en Soothe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 18 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Hallo An,En daarom laat ik de eerste staan, want ik ben bang, dat ik ook snel weer in mijn oude patroon terug zal vallen. Want een alcoholist is allergies voor alcohol. En ik mis de alco ook totaal niet. Ik heb er een heel fijn leven voor terug gekregen. En de problemen die ik nu op mijn weg krijg, zijn veel makkelijker op te lossen, met een nuchtere kop, is tenminste mijn ervaring. Ik hoop voor je, dat je ook een wijze keuze kunt maken.sterkte, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Hallo allemaal, Was vanmorgen ingelogd maar alleen gem was er en die kroop er weer in dus ben thuis maar aan het rommelen gegaan. Enne nee ik lig niet meer op schema, het schema is weg. De gremlims hebben hem uit wraak opgevreten want in ben de 13e gestopt dus als het goed gaat is dit mijn 5e droge dag. Hahahah lijk wel een baby die zindelijk moet worden. Ik heb helemaal nergens last van behalve dat ik alles onder mijn neus stop wat eetbaar is. Wat mij het meest verbaast is dat ik een huisbar heb vol met drank en ik raak het niet aan, net zo min als dat ik er meer naar kijk. Ik wil die drank niet weggooien omdat het een erfenis is van mijn vader en de flessen met drank hebben we meegenomen op onze reizen over de hele wereld. Mijn man vond dat zo leuk en was altijd opnieuw aan het zoeken naar leuke drankjes voor in de bar. Daarom doe ik hem niet weg want moet ook zo sterk genoeg zijn. Ook staat hier nog steeds een heel groot wijnrijk voor 3/4 gevuld maar ik loop er gewoon langs. De klap zal wel komen want dit gaat veel te makkelijk alleen heb ik zo'n volgepropt gevoel en dat is het ook echt. Bah strakjes word ik misselijk van al dat snooep en ik snoep nooit maar heb de afgelopen dagen al kilo's van vanalles op. Hebben/hadden jullie dat ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 18 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Hoi Marieke,Tja. ik kan het me wel voorstellen, af en toe denk ik ook, ik moet eens gaan minderen met het forum.Ik ben ook rustiger geworden, maar heb wel ervaren, dat ik nog iets moet leren, waar ik het forum voor kan gebruiken. En daarmee bedoel ik niet negatief Safi en Delta.Ik heb naar hun weleens hard gereageerd en ben nu aan het uitzoeken waarom!! Dus Marieke, daarom blijf ik nog even.Maar we houden contact.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 18 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Hoi Mick,Jammer ik heb je gemist, maar leuk dat je af en toe nog even schrijft. En volgens mij gaat het goed met je!! een warme groet,Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 18 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Hoi Druppel,Ook hier is een grote drankvoorraad, maar dat doet mij ook niets. Hier naast mijn buro staat een wijnrek, met 73 flessen wijn (even geteld). 15 Maanden geleden moest dat steeds worden aangevuld:oNu niet meer, want Tineke drinkt maar af en toe, als er visite is. Of in het weekend bij het eten en dan schenk ik het nog rustig in, zonder problemen.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Druppeltje,Gefeliciteerd met 5 dagen droog staan!!!!:present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Hai Ferry en Gem,Ben er nog lang niet hoor maar het begin is er. Nou Ferry ook erg knap van je, vond je dat in het begin dan niet moeilijk en vind je het niet erg als Tinneke drinkt? Dank voor je roosjes gem maar de 5e dag is nog niet om hoor. Nee ook vandaag niet en morgen zie ik wel weer, ik denk dat het komt omdat ik as donderdag bloed moet laten prikken en nu probeer te redden wat er te redden valt hahahah Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Goede reden, Drup, want al in een paar dagen zie je betere bloedwaarden, en dan ben jij weer een paar dagen verder! En hoe verder je komt, hoe meer zonde het is (geen goed nederlands!) om je dagen zonder drank weg te gooien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 18 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Neen hoor Druppeltje, ik vind het niet erg als Tineke drinkt. Ik heb er totaal geen last van.Ik schenk het ook nog wel in. Want ik hoef niet meer te drinken. En dat geeft rust.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Hoi Tolie,Je spreekt goed Nederlands hoor, waar woon je? Ja ik zal wel betere bloedwaarden hebben maar waar ze op prikken heeft 1 tot 2 maanden nodig om weer goed te zijn dus te laat. Vandaar dat redden wat er te redden valt. Zeker zal ik proberen mijn dagen zonder drank niet weg te gooien maar mijn doel was eigenlijk niet om helemaal te stopppen maar te minderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Tjee Ferry,Wat super dat je zover gekomen bent om er zo over te denken en voelen. Op dit moment zou ik het niet uit kunnen staan als iemand anders drinkt. Ik denk dat ik de fles uit de handen ruk en deze zelf op zou gaan drinken......www.gremlin.nl Uit zelfcastijding maar brandnetelthee gezet hihihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 8888 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Blacky,Ik wil je nog een compliment geven dat je gisteren naar de nabestaanden-dag bent gegaan. Het zal veel emoties hebben losgemaakt. Knap van je !Ik kan zelfs niet over mijn ouders praten terwijl ze nog léven om alles wat er vroeger verkeerd is gegaan, en dat is ook een totaal onoplosbare situatie, erg toch. Waardoor mijn kinderen ook geen opa en oma meer hebben. Maar gelukkig hebben ze veel vrienden, en hier een warm thuis, dat hoop ik tenminste (maar ik denk van wel). Moeilijk, moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Houtje, volhouden hoor! Ik doe gezellig met je mee, alleen niet met de strijk, want daar heb ik een ****hekel aan!En wat lees ik nu? Kohtje & Knuf? Ik ben offline geweest, kan je me inlichten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Tolie,Fijn je weer te lezen. Ik had jou ook gemist hoor.Je ziet dat ik mijn haartjes, die van de zomer helemaal kort waren, weer in mijn icoontjes-model aan het kweken ben. Het grappige is, dat ik ook zo'n lok opzij heb net als mijn icoontje, en meestal lippenstift op. Toen we voor het eerst met een stel adb-ers bij elkaar kwamen (zonder romances, jammergenoeg dat wel) zei iedereen dat ik zo op mijn icoontje leek. Ik heb ook zo'n roomblanke huid......geintje !!!Fijn dat het goed met je gaat. Ik ben het meest gelukkig als het hier gewoon goed gaat met iedereen, voor wat betreft het ADB forum dan, niet voor mijn levensgeluk, dat nou ook weer niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 hoi hoi , ja houtje ik kan mij ergens voorstellen dat je blij bent als je kinderen terug zijn , al heb ik zelf geen kinderen .hier alles oke , beetje stil , maar ik vermoed dat het de na boost van gisteren is .ivm drank wel of niet in huis , ik ook liever geen drank in huis , waarom er drink hier toch niemand . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Ach Tolie, ik vind strijken helemaal niet erg. Ik doe het zelfs ook voor klanten, dat weet je toch. Ik verdien toch een leuk zakcentje erbij (tot Oudste Zoon een avond gaat stappen en wat geld meevraagt voor de Jeugddisco daar kan ik niet tegenaan strijken.....) Ik wil voor jou ook wel strijken hoor, vriendentarief.Ja, Knuffie zei van de week dat we moesten raden waar ze op bezoek was en dat was bij Koh. Ik had het goed geraden. Volgens mij is de "romance" als die er is, een goeie vriendschap is ook mooi, begonnen toen Koh wat pakken dubbeldrink naar België had opgestuurd, maar Knuf kan misschien beter zelf reageren, ik zit maar te gissen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Si Blacky es correcto. Muy bien !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 18 november 2007 Rapport Share Geplaatst 18 november 2007 Wat ik gevonden heb.............Ik was een doos met boeken van mijn moeder uit aan het pakken en wat vond ik? Yes een lievelingsboek uit mijn jeugd: Alleen op de wereld. Gossie, die mocht ik meenemen naar de lagere school en de juf las op het einde van de dag er een stukje uit voor. Toen het uit was nam ik het weer mee naar huis en heb er nooit meer naar omgekeken en nu vond ik hem. Ik ga meteen uitloggen en kruip op de bank met mijn woefje en 2 katten om me weer heerlijk te verdiepen in het jeugdverdriet wat ik toen had om dat arme kindje............... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden