Spring naar bijdragen

Maandag 19 november 2007


RJB

Aanbevolen berichten

Pip, niet iedereen heeft het gelezen en gedeelde smart is halve smart moet je in dit geval maar denken... zo zie je maar, die stomme knopjes hier ook...
ik wil je nogmaals veel sterkte wensen deze week!!

Kaia tuurlijk wil ik dat ik weer lekker op mijn plek zit op mijn werk, gelukkig heb ik hele lieve collega's en eigenlijk is iedereen heel lief daar... maar het loopt op het moment niet lekker en ik ben niet de enige die er last van heeft.. ik zou ook de oplossing niet weten maar er gaat in de basis iets mis.. te druk? te weinig aandacht voor de mensen? na de verhuizing in Juni is het nogal chaotisch en lopen we te redderen en dat moet een keer stoppen. Alleen heb ik daar de oplossing ook niet zo voor handen.. Iedereen reageert anders op stress en ik word er kortaf van en krijg dan conflicten met mensen terwijl ik dat niet wil.. misschien wel zoals RJB het omschrijft, jezelf zo in de weg zitten dat je anderen ook in de weg gaat zitten en dan niet meer weten hoe je dat op moet lossen, of los moet laten... Spannend dus morgen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 156
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tapas, het klinkt allemaal zo redelijk: na een verandering (verhuizing) er is iets mis in de basis, anderen hebben er ook last van en je hebt een gezonde dosis zelfkennis.....als ik jou was zou ik hierover gaan praten met de leiding en het liefst een afdelingsvergadering voorstellen waarin deze problematiek aan de orde komt, het is nl niet alleen jouw probleem en het hele bedrijf is er toch bij gebaat dat er een prettig werkklimaat heerst ?! Je brengt het zo goed onder woorden, zonder vingertjes te wijzen, misschien kan jij het balletje aan het rollen brengen, zou toch mooi zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zo blij dat ik een nuchter stukje van de wereld ben
dat ik de sijsjes
en de wijsjes
van de wereld ken
en ze nog kan onthouden ook

In deze euforie van de 13de dag ADB (jaja EenofanderePeter13, ben trouwens wel erg benieuwd of je nou die ene of die andere bent) wens ik iedereen verder nog een dag die alles brengt wat je er van nodig hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eeuw

Ook dit jaar, zoals alle jaren,
ontsteek je in de schemering
de kaarsen in de kandelaren
als rituele handeling,

als om een dreiging te bezweren
die zich nog nooit bezweren liet,
want ieder jaargetijde keren
verlies en liefde en verdriet.

En in de bange laatste dagen
van deze gruwelijke eeuw
is het niet anders: regenvlagen,
neerslachtigheid en natte sneeuw.

Wij denken aan een rechte lijn,
maar volgen steeds dezelfde kringen,
en schijnbare veranderingen
blijken bij nader inzien schijn,
omdat de wezenlijke dingen
in wezen ongewijzigd zijn.

Rawie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat tafellaken met die kring erop waar altijd de asbak op stond?
nooit gezien ;)

Nou, ik ga fijn mijn moeder bijles geven in opslaan enzo... computerles dus.. een training in geduld zal het zijn voor mij.. maar zeg nou zelf, iemand van 74 die nog een fotobewerkingscursus gaat doen,.. ik vind het knap!!

in kringetjes lopen terwijl je een rechte lijn probeert te lopen Soothe? ik ben toch echt nuchter hoor..
nee hoor, ik plaag je maar... moest de strofe even een paar keer lezen maar het is een waarheid als een koe

tot vanavond!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee wat zitten er hier veel Groningers en ik maar denken dat Brabanders zo goed goeden zuipen.

RJB, ik wens je veel kracht toe voor nu en een stukje innerlijke rust en dan hoop ik dat als je wat op adem bent gekomen weer een gaatje kan vinden om te praten. Weet dat ook hier altijd een klankbord is.

Trui, sterkte met je zoon.

An, wat een mooie woorden die wens.

Sammy, ja ik ga als een tierelier, da's de schrik denk ik......

Pippie, hoe gaat het nu?

stom druppeltje, je kan niet tellen want dinsdag ben je gestopt en telt vanaf woensdag dus dat is niet eerlijk want de dinsdag telt ook mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hallo. Hier van alles gebeurd, zo in vogelvlucht gelezen. Elkaar weer flink in de haren gevlogen?
En ik zei nog zo: geen ruzie maken hè!
Ik heb een fijne tijd gehad met veel zon en warmte zonder drank of zelfs sigaretten, een vliegangst overwonnen (dankje, Delta, ook al heb je je even gedistantieerd). Waarmee ik maar wil zeggen dat Delta zijn berichtjes over vluchtschema's mij zo aan het lachen hebben gemaakt dat ik nu nooit meer last van vliegangst heb. Dus al is het voor de een misschien niet interessant, voor mij was het de beste manier om nooit meer met klamme handen in een vliegtuig te zitten, waarna ik beslist de eerste twee dagen DRANK nodig had om die spanning weer een beetje uit mijn lijf te laten vloeien. Gelukkig is het vliegtuig niet ontploft, wat iemand anders deze vlucht weer toewenste.
Nee hoor, ik zie dat ook allemaal wel als onderlinge irritatietjes. Voor mij is Delta's steun nuttig geweest om van de drank af te blijven, nou, mooi toch?
En voor de rest lees ik dat RJB het niet zo lekker heeft. Net een huis gekocht en nu... Ineens?
En voor de rest probeer ik weer even "in" het forum te raken. Ik vind het voornamelijk ontzettend koud hier, wat wen je snel aan 27 graden en 's morgens al in een t-shirt met korte mouwtjes lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was nog even aan het nadenken over het bericht van Water zaterdag.

Gisteren had ik dus een fijne dag. Lekker Thais gegeten (of liever gevreten), leuk gepraat met mijn vriendin. Kwam 's avonds onderkoeld weer thuis, maar hé, ik heb sinds eind september centrale verwarming, dus was het hier in een mum van tijd lekker warm. Toen kwam mijn ouwe kater bij me op de bank liggen (al 15,5 jaar mijn trouwe huisgenootje en levensgezel), en ik kneep hem zowat fijn en overlaadde hem met kusjes en ik voelde me opeens ook heel dankbaar om wat ik wél heb.

Tapas noemt het persoonlijkheidsstoornissen, maar ik noem het zelf liever "kronkels" of "beperkingen". Ik functioneer verder tamelijk behoorlijk, maar ook ik kan helemaal verstrikt raden in mijn eigen kronkels. Het kan ook bevrijdend zijn om het verzet op te geven. Daarmee bedoel ik niet "de strijd opgeven" of jezelf helemaal laten gaan, maar inderdaad toegeven dat je sommige dingen op een bepaald moment niet aankunt, en dat het dus beter is om het gevecht even te laten rusten en dingen te doen waarbij je je wel goed voelt of die verder "neutraal" voor je zijn (zoals de opdracht waar ik nu mee bezig ben). Jezelf even rust gunnen tot je weer sterk genoeg bent om de strijd met je kronkels aan te gaan. Al ben ik ook wel het soort mens dat behoefte heeft aan symbolen en rituelen en afsluiting. Dus die ga ik mezelf ook maar gunnen vandaag.


Pippi, ook jij veel sterkte!

Liefs,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieverds.

Voor het eerst zit ik hier met tranen. Ik voel me al dagen rusteloos, jullie lieve berichtejes hebben een snaar geraakt bij mij. Zelfs mijn vriendinnen weten het niet eens, want ik wil niet constant zitten zeuren. Maar hoe dichter het bijkomt hoe onrustiger ik word.
Ik ben vrijdagavond toch nog een heel klein beetje ADB gebleven, want ik ben na 4 blikjes bier gestopt en netjes naar huis gegaan.
Gisteravond was ik bij mijn dochter en die had geen colalight in huis, wel een pilsje. Ik heb het "gewoon" afgeslagen. Dus een klein beetje lukt het nog wel.

Ik moet binnenkort 2 dagen opgenomen worden voor een dorstproef, dan mag ik 36 uur niets drinken en alleen droog brood hebben. Maar ik zag dat ze daar internet in het ziekenhuis hebben.

RJB, ik leef erg met je mee. Ik hoop dat jij ook een beetje rust kunt vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe....Welcome Home en nog bedankt voor de extra special toverhoed. Fijn dat je het zo goed hebt gehad en zelf het niet roken hebt volgehouden. Ga je er nog mee verder?

Voor iedereen die het moeilijk heeft, ik bezit nu dank zij Benthe een Magical toverhoed, geleend van de Sorcerer. Als ik hem opzet en dat heb ik nu dankzij een elastiekje:P, dan heb ik speciale machten over alles wat ik aanraak.
Dus ik durf wel te zeggen dat, met mijn eigen toegevoegde hippie powers de Magical hat ook over het forum zal werken.
Dus vraag maar raak..'I will help all that are in need!'
Bovendien komt het helemaal van Disneyland dus dan moet het toch wel goed zitten?

Lieve Marion heb je dat (ziekenhuis)ook over twee dagen op de zelfde dag als de uitslag ofde donderdag erna...wat een ramp, wat een ijzeren zenuwen heb jij de laatste maanden dat ik je ken nodig gehad.
En je gaat nog steeds sterk ADB..dus dat kan ik echt in je bewonderen.


Soothe..hoezo vergelijk je Groningen met Engelse achterstandswijken;) !!??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...