Spring naar bijdragen

woensdag 21 november 2007

Calimero

Aanbevolen berichten

Pippi
wat je eerder schreef:

quote:

Je moest eens weten hoe mensen sterven op bv de chronische afdelingen van psychiatrisch zieke mensen, gaat je door merg en been...Afschuwelijk. Als ik me weer bij elkaar weet te rapen ga ik in een hospice werken als vrijwilligster. Zo vreselijk hoe sommige mensen hun leven gedoemd zijn om af te sluiten wat gerelateerd is aan de laatste jaren.. Zijn ook ooit vader , moeder en kind van.. geweest..Dan kijk je misschien achterom, en zie je niemand...vreselijk

Dat lijkt me erg mooi om te kunnen en ik hoop dat je je ooit sterk genoeg voelt om het daadwerkelijk te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

speciaal voor anjo
Als de tijd van verdriet in mijn leven komt .
als het leven zijn tegenslagen aan mij toont .
wil je mij dan helpen ,
door er voor mij te zijn ?
laat mij huilen als ik dat wil ,
laat mij lachen als ik dat kan .
laat mij boos zijn als ik dat nodig heb.
laat mij schreeuwen als ik dat moet .
help me dan om door deze tijd te komen, .
laat mij mijn emotie's tonen .
voel je niet aangesproken door mijn verdriet .
voel je niet aangevallen door mijn woede .
voel je niet beangstigd door mijn schreeuw.
laat me er gewoon maar zijn ,
met alles wat ik voel ,
met alle tranen die vloeien ,
met alle angsten die mij verstikken .
geef mij de tijd om er door heen te gaan .
sla gewoon je arm om me heen ,
en laat me niet alleen .
bron onbekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
ik weet niet hoe laat je vliegt morgen, maar ik wil jou heel veel sterkte wensen met de reis naar Malaga!
Ik hoop dat je vindt wat je zoekt. Als het daar is dan zal het er voor je zijn! Daar geloof ik heilig in!
Heel veel sterkte en ik denk aan je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Safi,
hoe bevalt je eerste alcoholloze verjaardag na zovele jaren je? Smaakt naar meer hoop ik!
Fijn hout gehakt om de zinnen te verzetten en de spanning voor Marion te verdrijven?
Ik hoop dat deze verjaardag een van velen zal zijn die je op deze manier mag meemaken!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fafidepafi en Calimero: van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag en nog veel gezonde, droge jaren.

Marion:Wat vreselijk voor je, weet niet goed wat te zeggen maar ik hoop echt dat er nog ergens rechtvaardigheid bestaat.

Delta: lief van je om te trein stop te zetten, dti emphatisch gebaar siert je.

Anjo: heel veel sterkte morgen.

Amariana: ook voor jou sterkte toegewenst.

Allemaal liefs van druppeltje, ahum kan me beter stoppeltje noemen, droogstoppeltje dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben verder even leeg. Vreselijke vertraging gehad. Ik ging vandaag om 16.15 uur weg van het werk en was om 18.45 uur thuis! Veel stations gezien, koud, moe en vooral balen.
Ik ga dus zo even lekker relaxen op de bank. Misschien kom ik vanavond nog even langs!

Sterkte Tapas,
geniet verder van deze dag Cal,
alle anderen ik leef mee maar het is even op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem

Ja het is heeeeeerlijk! Zeker voor herhaling vatbaar.
Wat was jij lang onderweg zeg, 2 en half uur!
Ik hoop dat je nu even lekker verwend wordt.
Ik ga zo een film kijken over de zanger van Joy Division Ian Curtis die zelfmoord heeft gepleegd.
Ja lekker vrolijk zo op mijn verjaardag:P De film heet Control en wilde ik al heel lang zien omdat ik gek ben op Joy Division. Vooral het nummer: ' I'm out of control again'

Blacky ga je morgen al of vrijdag (?)in ieder geval goede reis!
En take care!

Druppie..bedankt voor je felicitaties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gem lekker relaxen op de bank , en je hoofd leeg maken :present:
frannie ik ga voor het eerste in je schrijven dus liefdevol afscheid nemen en loslaten :present:
safi van harte , zal lekker aanvoelen een adb verjaardag , is iets om nooit meer te vergeten :present:
ik vertrek vrijdag morgen om 06:05 vanuit de luchthaven van zaventem , om 09 uur in malaga , het zal morgen een kort nachtje zijn , voor mijn reisgenote ook want die woont tegen de nederlandse grens .
an het gaat wel met mij , een beetje in mijn eigen cocoon momenteel , maar daar is niets fouts mee , heb ik af en toe nood aan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen die het moeilijk heeft vandaag: heel veel sterkte.

Ik heb de laatste tijd nog wat interessante dingen gelezen over de werking van drank en andere drugs in je lichaam. Het stimuleert de aanmaak van endorfinen. En dat geeft een lekker gevoel. Je lichaam kan dat zelf ook, maar bij verslavende stoffen wordt de aanmaak door je eigen lichaam minder. Als de stof is uitgewerkt krijg je een terugslag en wil je meer, om je weer beter te voelen. Doordat je lichaam zelf minder actief wordt heb je de drug steeds meer nodig om je goed te voelen en raak je verslaafd.
Na een tijdje van onthouding reageer je extra sterk op de stof.

Een gezonde manier om endorfinen aan te maken is bv sporten of yoga, prettige gedachten of lekker eten. Zelf vind ik yoga helemaal geweldig.
Als je stopt met de verslavende stof kan je lichaam langzamerhand weer zelf de produktie opvoeren op de gezonde manier. Daarom is het zo belangrijk om leuke dingen te ondernemen en om goed voor je lichaam te zorgen. Het jezelf volplempen met suikers en cola is eigenlijk hetzelfde als wat je met drank deed.

Ook nog interessant: alcohol (is al een giftige stof) word in je lichaam eerst omgezet in een nog giftigere stof. Lekker he, alcohol.

Jullie wisten dit vast al maar het was voor mij weer een eye-opener.

Ik trap er nog steeds af en toe in.
En ik kan er steeds slechter tegen. Het doel is en blijft om er helemaal van af te blijven.

Fijne avond en houd moed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky hoe lang ga je? Ik weet zeker dat het helend zal werken. Je moet maar zo denken, als je dit niet aankon was je ook niet gegaan dus je bent nu sterk genoeg om alle gevoelens die het met zich meebrengt om het huis van je ouders weer te zien aan te kunnen, vertrouw daar maar op. Ik had vroeger een therapeute die zei dat ook altijd, de gevoelens die zich aandienen kun je aan. anders komen ze ook niet. Heel lang kon je niet terug naar dat huis en nu kies je er zelf voor, dus nu is het de tijd daarvoor!

Marion, ik ben ook benieuwd naar de uitleg van de advocaat.

Wat een boel verwerking hier he, Anjo, Fran, Blacky en ik ook op mijn manier en het rare is dat al is het allemaal eng dat het wel helend werkt. Ik voel me nu verdrietig en wat in de war maar niet meer zo depressief... er is eindelijk beweging in gekomen en dat is nodig om verder te kunnen.. wat je zegt Anjo, er gaat weer een deur open, er komen weer kansen en die heb ik zelf een tijd geblokkeerd doordat die gevoelens er nog niet mochten zijn, waarschijnlijk omdat ik die eerst niet aankon.. het besef dat mijn veilige werkplek waar ik al zolang zit niet meer die plek is en nooit meer zal worden. Maar het is goed zo, het besef daarvan helpt me ook om dat los te laten.

Safi, voor jou ook een soort rouwproces, een verjaardag zonder drank en je vroegere drankmaatjes die voor de deur staan wegsturen... ik vind het onwijs stoer van je!

Ik heb een rommeldagje gehad, bibliotheek, naar de kringloop en een leuk art deco boekenkastje kunnen scoren en een paar schoenen en een lekkere woontrui.. verder doe ik gewoon effe niks en laat alles komen wat komt.

en houden we het gewoon droog vandaag!! toch?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal, wat een heftige dagen hier, zoveel emoties, zoveel verdriet
wist ik maar de juiste woorden te vinden waarmee het allemaal goed zou komen
voor nu lees ik, leef ik mee en zend ik mijn beste energie en helende gedachten
en hoe dan ook: de tijd zal ons weer verder brengen

zo ook voor Safi en Cal: weer een jaar erbij: gelukkig nieuw jaar!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, wat een vreselijk slecht nieuws. Het spijt me ontzettend dat jullie deze tegenslag nu moeten verwerken. Heel veel sterkte. De woorden ontbreken me.

Anjo, wat mooi dat je op deze manier afscheid hebt kunnen nemen van je vriendin. Je bericht ontroerde me heel erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gezegd Tapas, dat gevoelens zich pas aandienen zodra je er aan toe bent. Eigenlijk is het mooi geregeld zo. Het zijn alleen vaak wij zelf die ons er als trappelende, tegenstribbelende kleine kinderen tegen verzetten, in plaats van de mogelijkheid aan te grijpen om te groeien.

Even wat anders: afgezien van veel leed en onrecht, gebeuren er ook grappige dingen. Werd ik gisteren gevraagd om te trouwen, belt mij vandaag een goeie vriend die altijd beweerde NOOIT meer in dat bootje te stappen en die bekent me heel schuchter dat hij... jawel, in april gaat trouwen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...