Spring naar bijdragen

zondag 25 november 2007

blacky

Aanbevolen berichten

morgen adb,ers ,
neen draadjes niet door gelezen , is niet te doen zoveel ;)
zit op pc van het hotel 2€ per half uur
alles gaat redelijk
gisteren graf ouders was ook heel rustig
ben wel enorm verkouden :-(((
ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat
en vandaag drink ik niet , hopelijk doen jullie met mij mee
viva españa , want ja dit is in mijn hart mijn land

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tjongejonge... zondagmorgen al zo vroeg hier op de draad...

Blacky, heb je nog steeds niet helemaal teruggelezen, maar ik wens je toch een goede tijd in je tweede thuisland... of misschien wel je eerste thuisland..

Die hondjes, hè.. tja, die vinden het begrip zondag natuurlijk gezien maar niks... Ik liep ook al vanmorgen om half zeven m'n rondje.. haha.. nee, zijn rondje.. wel even vijf minuten gewacht tot er een enorme bui voorbijgewaaid was. Daarna heb ik op de bank nog even de oogjes dichtgedaan.. en nu gaat het wel weer. Want ik kan zelf wel genieten van het begrip zondag..en dan voornamelijk van het helemaal niks hoeven.. Nou hoef ik doordeweeks ook al niet veel maar doe dan toch zoveel mogelijk mee in het ritme van kantooruren en zo... en dan is die "luie"zondag toch wel weer lekker.

Nou ja, fijne zondag allemaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal,

Deze week geen tijd gehad om het forum te lezen en te schrijven, maar ik ben er nog wel en alles gaat prima.
Vandaag dag 36 adb, en het voelt prima.
Inmiddels al ettelijke etentjes en feestjes gehad, zonder ook maar enige zin in jww.
Nog 4 weekjes, dan gaan vrouw, dochter, zoon en ik lekker kerstmis in New York vieren.
Vandaag drink ik niet, maar met de kerst zeker niet. een biertje kost toch al gauw 10 dollar daar, daar is sowieso geen lol aan.
Nee hoor, grapje, daar gaat het niet om. Het bevalt gewoon uitstekend.

Iedereen die iets te vieren heeft gefeliciteerd en iedereen die het nu even moeilijk heeft veel sterkte.
Fijne dag allemaal,
Groeten, Meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee marieke, rot voor je die kiespijn. Maar dat van de verzekering klopt al jaren niet meer hoor, dat het niet gedekt wordt als je een tijd niet meer bent geweest. Kun je nagaan hoe lang je al niet meer bij de tandarts bent geweest ;)
Maar succes ermee, kiespijn is naar.

Houtje, ik wil graag horen wat er niet thuishoort in het rijtje behanger-slijm, Beste Klade enz.

Ik vind de stijl van de weerberichten tegenwoordig erg grappig. Het gaat niet meer gewoon onweren, maar er komt "een klap onweer". Verder kan er ook "een vlok sneeuw" vallen. Zeker ook "een steen hagel" en "een drup regen"? Momenteel giet het hier!

Meedoen, je klinkt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens heeft Cirkeltje gisteren een nieuwe dagdraad geopend met een bericht dat ik niet heel goed begrijp, en niemand heeft er op geantwoord. Zij begon haar bericht met: "ik vind alcoholisten slappelingen", misschien vandaar dat ze geen respons kreeg, al zal ze het overdrachtelijk hebben bedoeld, hoop ik. En ik trek het me misschien een beetje extra aan omdat ze hetzelfde hoofd als ik heeft uitgekozen.
Ik vind alcoholisten die er vanaf willen blijven beslist GEEN slappelingen, maar juist vechters.
Dus Cirkeltje, als je nog eens meeleest, of schrijft, doe dat dan op de dagdraad. Je vraag op zich is heel bekend: how do i do that?
Simpel hoor, je laat die eerste staan.
Ik word soms een beetje verdrietig van die mensen die zeggen: "en dan MAG ik wel weer een wijntje in het weekend..." Mens toch, als je gemerkt hebt dat je door het lint gaat met drank, wat wil je er dan nog mee? Over ezels en stenen gesproken, zeg!
Iemand anders heeft een keer geschreven dat die verkleinwoorden voor drank ook zo vervelend zijn: Wijntje, borreltje, glaasje.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Voor de meesten onder ons is het gewoon tinnef. En als je dat niet diep in je hart zou weten, zou je hier niet zijn gekomen.
Soo, pfff, dat ik het maar even kwijt ben.

Marjo, ik wil je nog even feliciteren met jouw overwinning van gisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,
we zouden allemaal dat kleine stemmetje van ik mag wel weer een glaasje in het weekend moeten herkennen als een gremlin! Want dat is het ook!
Ik heb me tijdenlang getroost met het feit dat ik wel weer zou mogen drinken als ik een tijd droog zou staan! Ten eerste wat is een tijd droog en wat is lang genoeg droog???
Ten tweede, wil ik al die moeite die ik de afgelopen tijd heb gedaan op het spel zetten? Als ik erop terugkijk hoe ik toen was en nu dan weet ik het wel.
Ik had het daar ook over in het laatste gesprek met mijn psych.
Ze vroeg of ik weer zou willen drinken? Ik gaf toen aan dat ik niet genoegen met 1 of 2 glazen zou nemen maar er dan zeker 6 zou willen. Tenslotte zou ik die roes willen voelen!
Zij gaf toen aan dat dat niet slim was vanwege het feit dat mijn hersenen weer wakker zouden worden en om meer zouden vragen de tijd erna. En dat weet ik natuurlijk ook!
Dus dan zou ik "genoegen"moeten nemen met 1 a 2 glazen!

Voorlopig doe ik dat dus maar NIET!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Gem, dat denk ik ook vaak in tijden van gremlins: zonde van al die tijd dat het nu al zo goed gaat. Nog 1 dagje erbij, nou NOG een dagje dan.... en voor je het weet zit je op maanden. En dan wordt het hoe langer hoe zonderder (dat is vast geen goed woord) om weer door de knieën te gaan voor dat zeurderige, vervelende, stomme, gemene stemmetje. Wat een kracht komt er uit om het lekker niet te doen, vind je niet? Je recalcitrant voelen omdat je niet MAG drinken wordt omgekeerd veel leuker als je denkt: ik drink lekker toch niet, stomme gremlin!

Een :rose: en een :) voor iedereen op deze beetje grauwe dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is dat, meiden! Daarom zijn die "kleine overwinninkjes" van één dag, een week, een maand zo belangrijk. Je bewijst daarmee aan jezelf dat het kan, dat het leven niet alleen maar draait om de volgende borrel. En op den duur vergeet je zelfs wel eens er aan te denken... en dan gaat het pas echt lekker voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook niet meer terugwillen naar mijn leven van 5 maanden geleden... en het is inderdaad een gevoel geworden van.. en ik drink lekker niet! Die ene uitglijder inmiddels 3 weken geleden heeft me dat ook duidelijk gemaakt, ik wil het echt niet meer.. het heeft me alleen maar verdriet en pijn gedaan om te merken dat ik met drank zo grenzeloos ben, zo alles of niks, dan maar beter niks!! toch?? het riep niet het verlangen op naar weer drinken gelukkig en het heeft me alleen maar meer overtuigd dat het voor mij echt niet goed is.

Morgen weer terug naar mijn werk na 2,5 weken vrij, zal wel weer even wennen zijn maar ik heb mijn tijd nuttig besteed, zowel geestelijk als fysiek (in huis) dingen opgeruimd. Vandaag de laatste hand aan mijn huiskamer leggen, zodat het er weer "normaal" en leefbaar uit ziet en dan weer mijn tijd aan mijn werk en mijn expo besteden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

O ja ik zoude eventjes kloppen NOK NOK NOK het klopje van Houtje

Benthe, ik bedoelde: wat hadden we nog méér behalve Boooo Laster, Beste Klade, Behanger Slijm, en wat meer nog? iemand had er zelfs een gedicht van gebrouwen, zo lief.

Ik ben met Dochter en Vriendje (die is ook 10 hoor) naar de IJsbaan geweest in Utrecht, voor ons De Grote Stad. Was erg leuk, en even droog. Dochter doet het aardig maar is toch flink op haar knie gevallen dat werd een EHBO-tje. Ijs en een drukverband, erg aardige EHBO-mevrouw.

Zoon was thuisgebleven die had een logeer-weekend met een Game-Vriendje dus dat was gezellig, gisteren die heeeeeeerlijk maaltijd voorgezet, die gasten kunnen wel bunkeren ze zijn 12 en 13 wat een types. Gezellig !!!

Ik voel me zowaar redelijk blij dit weekend met mijn Gassies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,

Ik heb de eerste periode (zeg maar tot een jaar) ook soms gedroomd dat ik gedronken had of aan het drinken was en dan droomde ik zelfs dat ik dat niet meer wilde, en de tranen liepen over mijn wangen van teleurstelling en ik werd wakker van die tranen die stroomden. Het is geen Gremlin, maar een onbewust bezig zijn met oude gewoonten/s (mag allebei?) en in jouw geval wéét je dat je het niet meer wil zelfs 's nachts dat is toch pure WINST.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Biecht van mijn reunietje: ik heb de gehele avond met 1 caipirinha voor mijn neus gezeten, ik rook er af en toe aan maar dronk alleen maar spa rood en daar werd ik me toch een partij 'dronken' van, heel raar, alleen de gedachte al doet mij heel veel, zowel in positieve als negatieve zin. Het was erg gezellig, en toen ik rond een uurtje of 4 ging slapen, was dat ene caipirinha'tje uiteindelijk toch nippensgewijs in mijn buik verdwenen, maar weten jullie: ik voel me toch heel goed vandaag, ben zonder kater wakker geworden, vind dat ik wel ADB was want ik had mezelf goed in de hand, al had dat ene glaasje niet gehoeven want het had geen enkele meerwaarde! Nu vol goede moed verder, ik heb genoten maar ben zo blij dat deze afspraak voorbij is: geen snode drinkplannetjes meer in het verschiet! Pfew!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,

Ja, wij zeggen altijd "Sterren pletteren op het IJs" maar daar moeten we maar niet teveel mee spotten hè want nu is mijn eigen Ster nl. Dochter er achteraan gepletterd.

Aaaaaahhhhhhh, wat kunnen kids van 12, toch ontroerend zijn soms (woeeoeooeeoaaaaaahhhhhh). Zoon zat met een soort presse-papier in zijn hand, doorzichtig perspex, met een sterretje erop, en hij vertelde mij dat hij nog wist dat ik die voor hem had gekocht toen ik gescheiden was (vijf hele jaren geleden) omdat mijn kinderen mijn Sterretjes zijn. Huilgeluiden.........snik snik. Gelukkig echte snik snik dat is beter dan drankjank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...