BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Saf, hoe erg zou het zijn?Maar nogmaals, te ver vooruit kijken heeft geen zin. Wat levert het je op?Bekijk het per dag, dat is te overzien.En kijk nog es naar de lijst met voordelen die je ook wel eens genoemd hebt hier en kijk dan naar wat hert allemaal heeft gekost, al dat gezuip. En dan bedoel ik niet alleen het geld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Hahaha, kreeg je echt een rol bierviltjes???? Die lui snappen er ook weing van:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Bedankt BB ik zal er weer eens serieuzer over nadenken dan ik de laatste weken doe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Jij ook bedankt Saf.Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld pippi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Pippi heb je het tegen mij?Ik heb 32 jaar gedronken waarvan ik de laatste 11 jaar probeer te minderen en tot ik hier kwam schrijven dronk ik nog minstens 30 glazen in de week.In 2001 is het me gelukt om 5.5 maand droog te staanvan 7 juli tot 28 augustus 2007 is het me gelukt droog te staan.21 jaar dronk ik elke dag en minstens 10 jaar lang overdag, elke dag en veel te veel 130 glazen in de week was normaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Corinne, je weet dat ik ook Refusal slik. Ik ben, net zoals jij ook heel bang wat er met me gebeurt als ik dat niet meer slik. Ik weet het echt niet, maar ik vrees voor het ergste. Daarom heb ik zo'n bewondering voor de anderen, die het zonder zo'n stok achter de deur toch helemaal zélf doen.Tuurlijk weet ik wel dat ik heel goed bezeig ben enz..enz.., maar tegelijk zit ik soms te rekenen: als ik morgen niets meer inneem, wanneer zou ik dan weer kunnen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Als ik maar even stil sta bij de hypothetische gedachte misschien één glas wijn te drinken, dan volgt daarop meteen de gedachte "maar één?". Dat zegt genoeg toch?Overigens is drinken niet voor altijd taboe voor mij. Ik kan met geen mogelijkheid voorzien wat ik in de toekomst ga doen. Ik kan me wel voornemen vandaag niet te drinken, dat heb ik vanmorgen ook gedaan, en JIPPIE! het gaat lukken, want ik ga naar bed!Welterusten allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Kortom: ik weet het dus niet, voel me er heel dubbel bij.Wel ga ik ervoor zorgen, dat als ik oooooit van de refusal afga, dat er dan in ieder geval een dosis refusal in huis is. Want stel je voor dat je de fout ingaat, dan voel je je de volgende dag waarscgijnlijk zo teleurgesteld dat je direct weer het inneemt.Ik moet er ook niet bewust bij nadenken, zo van: nu slik ik de pil voor mijn cholesterol, nu voor mijn suiker, en nu tegen de drank!Ik maak mijn doses medicijnen altijd 1 X in de 14 dagen klaar, voel ik me altid een alchemist. Maar dan slik ik het in één moeite door!Pippi alles goed? (je zal het nu weten hè?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 We (en ook ik) willen allemaal zo graag... maar we kunnen niet meer:angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Gem, is dat zo? Zou je nog zo graag willen drinken? Vind je jezelf zielig dat je niet meer kunt drinekn? Heb ik jaren gehad bij de gedachte aan stoppen. Nu niet meer. Ik ben niet zielig om dat ik beter geen alcohol kan drinken.Ik wil ook niet meer. Dat heb ik nog niet altijd hoor maar het gevoel dat ik zo blij ben dat ik niet meer hoef en niet meer wil is fijn.Mijn dag zit er ook op, nog ff opslomen en tijd voor mn bed.Slaap wel allemaal, morgen is er weer een dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Welterusten BB en ik ben ook blij dat je niet meer hoeft:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Haha, Pippi, er zijn meerdere smaken in de wereld. Ik ben ook een vrouw en getrouwd met een vrouw:o:huh:Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 ADB is een heel wijd begrip en kun je vele kanten mee op.Als je 100 glazen per week dronk en nu "nog maar" 40 dan heb je al wel wat aan je alcoholprobleem gedaan en zou je kunnen zeggen dat je al meer dan de helft ADB bent.Dus ja, dat vind ik allemaal heel vaag.Ik vind wel, als je naar een feest of zoiets bent geweest en je hebt de hele avond van de alcohol af kunnen blijven, dat je die dag in ieder geval de alcohol de baas bent.Het belangrijkste vind ik ,dat wanneer je voor jezelf vind dat je goed bezig bent om ADB te zijn, dat dat het belangrijkste is en telt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 @BamBam,En iets anders dat steeds door mijn hoofd gaat: heb jij ook zo een knots waarmee je op de vloer bonkt? Alvast welterusten.@An,Wat goed die afspraak nu. Ben blij voor je. Lekker slapen. Kan me je boosheid en stampvoeten goed voorstellen. Ben ook een die zo kan reageren. Heel herkenbaar. Terusten.@Pippi,Ach verzieken, je overdrijft het wel erg. Iedereen schopt hier wel eens om zich heen. Tja, ik ook. (waar is dat heilige boontje icoontje?)Excuseer je a.j.b. niet voor je aanwezigheid.Enne wat dat minder hier zijn in de toekomst, omdat het dan zo goed met je gaat. Wel mij gaat het goed en ik heb geprobeerd hier twee weken weg te blijven, maar dat lukt niet omdat ik hier een soort thuis heb gevonden.En ja, ongeduldig zijn we hier allemaal wel enigzins. Ik wou ook dat ik zover was dat ik niet meer met alcohol bezig ben.@BamBam, Safi, An,Alcohol taboe. Nee, met die gedachte kan ik ook niet leven. Ik zeg liever: voor mij hoeft het niet meer. Klinkt toch echt een stuk prettiger, nl. geen dwang, geen niet of nooit meer.@Safi,Bierviltjes meegekregen bij Tactus. Nou, dan hoop ik maar dat ze er voor de receptie rekening meehouden GEEN alcohol te schenken, gezien de groep die ze ontvangen.@Tolie,Weet je, mocht het zo blijken te zijn dat ik niet zonder Refusal droog kan blijven, dan ga ik toch gewoon Refusal slikken tot mijn laatste snik. Zit ik niet mee. De keuze heb ik gemaakt. Het enige nadeel daarvan is, dat ook alle spijzen die alcohol bevatten dan taboe zijn i.v.m. de reactie. Wat dat dan weer goed maakt, is dat er zoveel lekkere schotels zonder alcohol worden bereidt. Zelfs veel meer.Niemand gaat mij wijsmaken dat ik een zwak poppetje zou zijn als ik altijd Refusal moet slikken. Kom nou, ik ben dan wel zo sterk om die Refusal te slikken om mijn doel te bereiken.'t Is maar hoe je het bekijkt. Tolie, wij redden het wel. Let's go for it.Enne, ik zal ook een voorraad (een strip is toch al voldoende) vragen als ik stop met Refusal, want stel je voor dat het gebeurt als mijn huisarts net niet beschikbaar is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Die staat naast mn bed Corinne:devil: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Ik denk dat hier toch 2 groepen mensen zijn, (en misschien nog wel meer nuances) en dat zijn de alcoholisten en de alcoholmisbruikers. Ik ben van de laatste categorie. Ik dronk niet dagelijks maar als ik dronk kon ik geen maat houden. er waren genoeg dagen dat ik het makkelijk met niks, of een glaasje wijn of 2 biertjes afkon, geen probleem maar als ik mezelf toestemming gaf om me met drank te mogen ontspannen, dan ging ik ook echt los en was er geen bodem meer. Dat bleek ook maar weer 3 weken geleden op dat feestje, ik mocht van mezelf en wilde ook maat houden maar belandde toch pas om 5 uur in bed en was de hele volgende dag nog ziek en dronken. Dat was mijn doel met AdB, dat dat niet meer voor zou komen. Het is dan makkelijker om helemaal niet te drinken maar ik ken ook de trots dat je een keertje 2 biertjes drinkt en dan stopt, want dat is net zo goed een overwinning als niet drinken.Wat ik hiermee wil zeggen is dat het doel wat je stelt voor iedereen heel persoonlijk is... dat kan zijn stoppen of verantwoord drinken... en dat je met beide doelen onderuit kunt gaan en dat het inderdaad duidelijker is als je helemaal niet drinkt... en dat het voor die groep soms onbegrijpelijk is dat anderen proberen normaal te drinken (voor zover drinken normaal kan zijn)dat is iets wat zal blijven botsen op dit forum maar ook iets wat iedereen alert houd en je laat nadenken over het doel wat je wilt nastreven. Dit forum is niet speciaal voor niet drinkers, het is voor iedereen die iets aan zijn alcoholmisbruik wil doen. En verder vind ik dat ieder verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen leven en eigen doelen en zal ik daar niemand voor veroordelen... en ben ik eigenlijk net zo trots als op de AdBer die het bij 2 glazen kan houden als de stopper die het bij niks kan houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Nou Pippi, niet van de verkeerde kant, ik heb alleen maar goeie kanten:-)Dat zou in kunnen houden dat ik 'verkeerd' ben, bakfoutje of niet goed ben ofzo.Wel homosexueel of lesbisch, of hoe je dat ook een naam wilt geven. Maar goed, ieder het hare. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Is Bammetje geen vrouw dan??? heb ik ook altijd gedacht. Ik dacht wat is Bammetje open over haar lesbische relatie die voorbij is. Goh wat ben ik een uilkuiken zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 hahaha, jullie denken er nog maar ff over na, ik ga naar bed.Latersssssss:lips::light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Corinne...ja echt ik kreeg een rol bierviltjes maar wel met een rood hoofd van de andere kant toen ik dus ook mijn vraagtekens????? had dat ze die voor de promotie van de internet behandeling voor kroegen hadden laten maken maar dat de behandeling gelijk zo'n storm liep dat ze die niet meer nodig hadden.En nee we hebben het er duidelijk over gehad...alcohol wordt niet geschonken:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Och Bammetje ik had het toch wel goed. Slaap lekker meissie;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Snowy, je bent GEEN uilskuiken. Trusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Ik kan me totaal vinden in je berichtje Tapas:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Lieve allemaal,Benthe, wat een rot-nieuws! Ik wens je heel veel sterkte, zowel met je ziekte als het niet meer drinken! Lees net het stukje over refusal. Zo'n 4 jaar geleden heb ik 8 mnd droog gestaan met. Daarna zou ik het proberen zonder. Dat is mij niet gelukt (maar dat was ik). Onbewust hou je er rekening mee dat je weer "mag"ofzo, of dat je het best wel een keertje kunt proberen nu..Sta ook erg in dubio om nu weer iets te gebruiken...Heb er nu 3 weken opzitten maar... bang voor valkuieln..Dochter roept.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 november 2007 Rapport Share Geplaatst 27 november 2007 Hallelujah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden