Spring naar bijdragen

woensdag 28 november

Vie

Aanbevolen berichten

Safi, Interessant. Vooral ook dat deze getallen in schrift net zoveel letters bezitten.
Van de hotels wist ik wel, maar in het vliegtuig wist ik het niet. ook niet dat 12 het perfecte getal is. En grappig is de uitleg van 13 in een dozijn.Bedankt voor de uitleg. zo leert je iedere dag er weer iets bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, Gem, riebedebie betekent gewoon "weg". Soms kuisen wij ook onze schup af. ;)

Mick, herkenbaar, die tegenreactie en dan lekker gaan puberen. Geniet er maar van! Heb ik ook lang gedaan, ervan genoten, voor ik helemaal de weg kwijtraakte door de drank en er geen fun meer aan was. Daarom probeer ik nu de omgekeerde beweging in gang te zetten. De "gevreesde" Rust, Reinheid en Regelmaat dus. Al is het gevaar bijzonder klein dat ik volledig naar de andere kant ga overslaan. :D

Ik ben er intussen achter waarom mijn achterste vierkant aanvoelt! De achterzakken van mijn nieuwe spijkerbroek zijn groter dan die van mijn normale broeken, en dus zitten die te laag naar mijn zin. Ik heb mijn kont namelijk graag bol en rond. ;)

Zo, en nu ga ik de daad bij het woord voegen en heel volwassen mijn huis opruimen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zakken gaan vanzelf wel meebollen door het dragen Frannie! :P

Reinheid en Regelmaat zijn hier ver te zoeken, op mijn eerste echt vrije woensdag sinds lange tijd. Dit als gevolg van een overmaat (wie is er hier overmatig? :huh: ) aan rust vanochtend. En nu is de ochtend al voorbij, en moet ik alles nog doen. :wacko:

Afijn, een beetje rust was ook even hard nodig, dus nu ga ik maar de noodzakelijke boodschappen doen om de innerlijke mens en dier weer enkele dagen te kunnen versterken, om daarna een kleinigheid aan de reinheid in huis te verbeteren. :D

Een fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedetussendemiddag alweer,

Sinds de vakantie ben ik ineens weer een langslaapster geworden. Ze hebben mijn bed gewoon te lekker gemaakt;-) Gisteren een borrel + etentje gehad en raad eens wie zich heerlijk voelde met spa rood (daar sta ik dus echt door op m'n kop, zal wel tussen die schelpen aan weerszijden van die kop liggen?), tomatensap en een espressootje?

*Benthe: ik zend je al mijn positieve gedachten, je bent in mijn :heart: !!!!!

*Houtje: 25 ( :o )maanden :present:B):moon::musicnote::sun: !

*Safi: ja ook matigheid wordt gestraft, en ik doe daar zelf ook aan mee want ik veroordeelde m'n eigen ene drankje van zaterdag gevoelsmatig ook al, hoewel ik het aan de andere kant eigenlijk verstandelijk wel cool vond dat ik mezelf zo onder controle had...want laten we nu eerlijk zijn: één drankje op zaterdagavond of 2 biertjes in jouw bus, is natuurlijk keihard ADB en staat in geen verhouding tot het verslavende méér-méér-méér wat we voorheen altijd deden...

(*Hoi Erik: jij hebt het ook goed in de hand zo te lezen> super zo van je!!!)

MAAR als we ons er (overmatig) op gaan verheugen (en dat deed ik eerlijkgezegd wel :$) en het een regelmaat dreigt te worden, is de stap naar méér méér méér hoogstwaarschijnlijk zo gemaakt. Misschien is je schuldig voelen over 1 of 2 wel een heel goed zelfbeschermingsmechanisme, beter ligt de lat te hoog dan te laag (tenzij je er onderdoor moet dansen;-)))
In ieder geval ervaar ik wel dat ik me heel veel prettiger voel als ik helemaal niets gedronken heb, en daar hou ik me dan maar aan vast.

*Lunalee: welkom op de eerste dag van de rest van je ADBleven :present: !

*Truitje: goed dat je het goede pad weer gevonden hebt, de aanhouder wint!

*Francesca: goedkoop is vierkantkoop? Zo wijst die broek je er maar weer eens op dat jouw billen te bijzonder zijn om zomaar in elke broek te worden gehesen, das beter dan van die allemans lelledrellen! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam en de anderen,
dank jullie voor de discussie gisteravond. Heel goed voor mij.
Er is voor mij nog maar 1 manier om ADB te zijn: en dat is niet drinken. Als die manier er niet was zou er niets veranderen. Ik kan heel goed af en toe weinig drinken. Maar eigenlijk wil ik er 6, en dat gebeurt dan ook een keer geheid.
Ik heb me zo vaak afgevraagd hoe het toch kan dat ik blijf uitglijden terwijl het stoppen met roken na vele pogingen met de Allen-Carr methode zo goed ging, nooit meer 1 moment van trek!
Ik ben er sinds kort uit hoe dat komt: ik zag gewoon in dat het gif was.
Maar ik had mijn alcoholverslagving nog! En als ik die nu opgeef heb ik niks meer om in weg te vluchten.
Daarom is dit denk ik moeilijker. Het is de laatste verslaving, en die met de sterkste roes, die ik opgeef.

Wat me nu heel erg helpt is me te beseffen dat als ik ga twijfelen (noem het gremlins, craving wat dan ook) dat ik weet dat ik op dat moment maar een klein stukje van het hele plaatje zie. En dat het feit dat ik die trek heb betekent dat ik verslaafd ben.
Waarom, waarom zou ik het willen riskeren om 1 glas te nemen? Het is precies wat Anna zegt: je wilt er meer. En dan verandert er niets.
Al drinkt de hele wereld om me heen, al staat de schuur barstensvol met drank, en alle supermarkten en cafetaria's en al vindt iedereen het gek dat ik niet drink: ik bepaal zelf dat ik niet hoef te drinken.

An, ik herken me zo in jouw geworstel. Prachtig gebaar dat je die dure wijn hebt weggefl%#rd.
Een ritueel begin, een nieuw begin!?

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne :)

Mick, lekker he, niks moeten? Nu nog lak hebben aan fouten in je berichtjes en niet meer aanpassen! ;)

Houtje proficiat! :musicnote:

Marion, je weet dat je het 16 jaar kunt en toch denk je dat je het niet kunt. Dat is een denkfout.
Sterkte met alles.

Nu ga ik, geheel vrijwillig, aan de studie!

laters,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal het toch maar vertellen. Het is een minder fris verhaal.
Om 9 uur vanochtend werd ik gebeld door de School van Dochter. Je schrikt altijd maar ze zeggen gelukkig niet schrikken niets aan de hand (ja du-huh waarom bellen ze dan?)

Maar ná de mededeling dat er niets met je Kind is, is de volgende mededeling door menig ouder het meest gevreesd: tja mevrouwtje we hebben extra luizen-controle gehouden omdat (.... doet er niet toe) en Uw Dochter heeft hoofdluis. Kunnen we haar naar huis sturen?

Kreunend begeef je je dan naar het Kruidvat waar je voor een onmogelijk groot bedrag, waar je met een gezin met 7 kinderen royaal van kan gourmetten met luxe ijsjes na, de nodige anti-luizen-shampoo's, lotions en crèmespoeding aanschaft. En dan begint de pret. Dat spul moet intrekken en daarna moet het uitgekamd worden, tranen bij Dochter ook al staat de TV aan en een zak snoep ernaast. Als Dochter klaar is begint het echte werk.

Alle jassen, dassen, mutsen, wanten en andere dingen die op/bij/naast de kapstok hangen moeten op 60 graden gewassen of in plastic zakken een week worden opgeborgen, om her-besmetting te voorkomen. Alle bedden moeten afgehaald en verschoond, en al het beddegoed moet op 60 graden gewassen. Alle knuffels, beesten, pluizige pantoffels moeten een week in afgesloten zakken. Het liefst zou ik Dochter een week ........nee natuurlijk niet.

Alle matrassen moet worden uitgezogen, evenals alle banken, stoelen met stoffen bekleding en andere dingen die maar besmet kunnen zijn. Daarna mag je de auto uitzuigen, en met speciaal spul de hoofdsteunen behandelen.

Dan moet je alle vriendjes bellen waar je de afgelopen dagen Dochter mee hebt laten spelen. Inmiddels moet Dochter douchen en (weer) met schone handdoeken haar haren drogen en een speciaal crempje erin doen waarna je pluk voor pluk het hele haar moet uitkammen.

Dan bedenk je nog dat er overal plaids liggen die ook in de droger moeten, evenals alle ochtendjassen, fleece-truien en sportkleren die op de kapstok hangen. Evenals alle (ongedragen) mutsen, petten, handschoenen etc.

Tegen die tijd heb je kramp in minstens één been, en hink je min of meer door het huis.

Dan belt je strijk-klant dat het deze week erg veel strijkgoed is en of twéé ikea-tassen geen probleem is.

Tot slot heb je je ROA deze week een lol gedaan en jolog gezegd: breng je was deze week maar hier, niet wetende dat hij zijn kledingkast heeft uitgemest, omdat het allemaal wel eens gewassen mocht worden, de foulards van de banken heeft gerukt, van drie weken kleren van zijn kids had liggen.

Jongens, ik kan de zolder niet meer ópkomen zoveel was ligt er. Ik denk 20 machines, gewassen, ongewassen, ongevouwen, ongestreken en soms vliegt het me gewoon aan. Ik weet het, niet zeuren en gewoon beginnen maar S O M S .....

WOOOOEEEEAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Houtje, je ben nu echt een strijkboutje.

Ik ken het nog van eerder, mijn zoon had ook luizen en mijn dochter had het heel lang haar, maar zij heeft ze gelukkig nooit gehad. Het is echt ontzettend veel werk.
Mijn zoon had toen proefwerk engels en natuurlijk niet geleerd, hij krabde zich toen op zijn hoofd, omdat hij het antwoord niet wist en ja, daar lagen de luizen op zijn engels proefwerk. Zijn cijfer was toen onvoldoende, maar luizen had hij voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta, proficiat met je kleinkind.

Houtje, jij met je 2 jaar en een maand droog staan.

We hoorden net dat mijn schoonzusje borstkanker heeft, ze is 43 jaar.
We zijn er erg door aangeslagen. Ze wil ook nog niet door iedereen gebeld worden. Nu zit ik wel in dubio om dan een kaartje te sturen. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Appeltje, het is me wat! Mijn nicht heeft ook borstkanker. Mijn moeder heeft het ook gehad, en was hervallen kort voordat ze overleed (van haar hart). Ik heb zelf ervaren dat medeleven, oprecht luisteren en verder zo normaal mogelijk doen eigenlijk nog het beste zijn.

Toen ik mijn nicht een kleine twee maanden geleden voor het eerst zag met een korte pruik, vond ik haar eigenlijk heel mooi. En dat heb ik ook gewoon zo gezegd. Ze lijkt wel wat op me, heeft ook altijd lang haar gehad net als ik, en kort daarna heb ik zelf mijn haar laten knippen, omdat ik haar wel mooi vond met zo'n kort koppie. Ik heb even geaarzeld, maar heb haar toen ook een foto doorgemaild van mezelf met mijn nieuwe kapsel. Ze vond het mooi en zei ook dat ze haar eigen haar ook korter zou houden na de behandeling.

Verder kan ik alleen hopen dat het goed komt met haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, ik weet niet wat lelledrellen zijn, maar ik ben inderdaad van plan om mijn billen te koesteren. :D Zelfrespect begint met respect voor je billen, zeg maar... Mijn eigen moeder zei altijd: "Goeiekoop is dure koop." Zei haar eigen moeder ook. Betekent zoiets als: "Koop goede kwaliteit, anders ben je je geld kwijt."

En bij deze sluit ik het vierkante-billenhoofdstuk af. Het moet hier geen BDB-forum worden! :P

Over zelfrespect gesproken... Het zou kunnen dat ik hier ff wat minder aanwezig ben. Ben druk bezig in huis en heb nog wat andere dingen aan mijn hoofd.

Doei!
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Weer een goede ochtend werken achter de rug.
Pff, wat wat het nog donker vanochtend, echt de donkere dagen voor kerst.
Van mij mag het al januari zijn.

Iedereen: een fijne ADB-dag.
Die het moeilijk hebben of krijgen wens ik alvast: MOED, KRACHT, WIJSHEID en STERKTE.
Die een mijlpaal kunnen vieren: van harte gefeliciteerd.

@Benthe,
Extra portie kracht voor jou.

@Gem,
Ik voel met je mee. Zelf heb ik het meegemaakt en het gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Ik hoop echt dat je snel een leukere baan kunt vinden.

@Delta,
Trotse, ouwe opa, gefeliciteerd met je 2-jarige kleindochter.

@Houtje,
:D:clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P
En ik hoop dat je nu eindelijk eens van die middagtrek wordt verlost.

@Tapas,
He, he, ik heb maar geluk dat ik naast de wekker van mijn mobiel ook een gewone wekker heb, anders was ik niet op tijd geweest vandaag.

@Mick,
De alcohol was mijn gevangenis en wat ben ik blij dat ik mij heb kunnen vrijvechten, mede dankzij de hulp hier en elders.

@BamBam,

quote:

Originally posted by:
BamBam

:D
:heart:
:sun:
Puber!
:)

Zei de ene puber tegen de andere en werd gequote door weer een andere. :D

@Pippi,

@Pepita,
Nodig dat je er weer voor gaat! Zet 'm op deze keer!
Ongevraagde tip: hang je doelen ergens goed zichtbaar op.

@Soothe,
Wel bericht ook goed bericht. Je bent still on the wagon.

@Sammy,
Treffende uitzwaaier.

@Safi,
Ik hoop dat ik vandaag mezelf ben. Maar wie dat is, weet ik niet helemaal zeker.

@Trui,
Neem wat van de uitzwaaier van Sammy en die van mij.
Op mijn beeldscherm plakt nog steeds een memo met: Morgen moet het beter.

@Erik,
Blij te vernemen dat je nog steeds goed bezig bent. Lukt het een beetje met je scriptie?

@Francesca,
Maar als ik mijn schup afkuis, is dat negatiever als wanneer ik zeg dat ik riebedebie ben.
Je krijgt het hier wel voor je kiezen met vierkante hangkont. Volgende keer niet komen vertellen dat je een miskoop hebt gedaan.

@Anna,
Ik heb ook zo mijn eigen ideëen over mijn drie R's.

@Kaia,
Keep on going.

@Kate,
De aanhouder wint. Bijt je er maar in vast als een pittbull.
Ik heb niet het lef om te stoppen met roken, maar ben wel blij dat ik nu op een gemiddelde van 12 sigaretten per dag zit en ik zit nog steeds in een dalende trent.
Mag ik nieuwsgierig zijn en vragen wat je studeert?

@Houtje,
Ze worden niet voor niets ongedierte genoemd. Rottig voor jou en je kinderen. Moeten je ROA en zijn kinderen nu ook nageplozen worden?
Sterkte met al dat wasgoed en de strijk die er op volgt. We zullen je de rest van de week helaas niet veel mogen spreken. STERKTE.

@Marion,
Een :) en een :(.
Een kaartje sturen lijkt mij dan het beste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Francesca,
Dan wil ik, of beter gezegd: eis ik een foto van je vierkante kont en zeshoekige borsten.
Ook al is het hier geen feesttent en zitten we hier niet voor onze zweetvoeten (snuif, snuif, wat ruik ik), een beetje lol moet kunnen.

@Pippi,
Een corrigerende slip voor een bustenhouder? HEEEEEEEEEEEE?????
Ach, kom, de dagen beginnen te lengen vanaf een paar dagen voor kerst.
Ideetje: koop elke week een fleurig boeketje. Nu je bijna niets meer drinkt, mag je jezelf toch wel een pleziertje doen. Van zo een boeketje kun je trouwens langer genieten dan van een paar flessen met alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Delta wat super een kleinkind van 2 hele jaren, gefeliciteerd.

Houtje: wat ben je toch een kei en wat knap dat je dit zo volbracht.

Kate: kanjer dat je het zelf allemaal bepaald wat beteken dat jij jezelf heel goed in de hand hebt.

Marion: ik leef met je mee want vandaag kreeg ik te horen dat een goede vriend is overleden op zijn 42e en hij wilde geen contact meer met niemand die hij moest niets hebben van een telefoontje en ook geen kaartje. Nu is hij dus overleden en ik trek de haren uit mijn kop omdat ik het niet heb gedaan. Snap je? Ik had respect voor de vriendschap en heb het daarom niet gedaan maar nu het voorbij veel sterkte en wijsheid want ik voel me hier niet goed bij enjij wel wat je beslissing ook is.

Benthe: ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen en de artsen je een duidelijke maar vooral goede prognose kunnen geven. Zie mijn bovenstaande berichtje aan Marion dan hoop ik dat je begrijpt dat ik niet van stemming ben gewisseld maar dit een natuurlijke reactie is en sorry als ik weer ff verdwijn want ik kan het niet goed vatten cq plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo he, Marieke, echt wel stoer.. en natuurlijk doet de tandarts gelijk wat aan die zere kies, anders moet ie een ander vak kiezen.. haha, kiezen.. naja... ben heel benieuwd en wat kan jij zometeen trots op jezelf zijn als alles weer gerenoveerd is.. onee, gesaneerd heet dat.

ik krijg vierkante ogen van die zeshoekige borsten enzo.. zie inderdaad een Picasso voor me inmiddels..een Francasso!

Zo, heb net al rennend de hond uitgelaten, dus ben weer lekker uitgewaaid, vanmorgen ook prettig gewerkt dus alles begint weer op zijn plaats te vallen. Heb mijn eerste alcoholdebaascrisis dus overwonnen, want ik denk wel dat het stoppen er ook mee te maken had. Je moet dan toch dingen op een andere manier zien op te lossen en dat is me toch maar mooi gelukt nu. Op naar de volgende 5 maanden!

Over kerst gesproken, hier in de buurt zijn de mensen zeer fanatiek, de eerste kerstverlichting hangt al! klimmende kerstmannen tegen een gevel..en na sinterklaas is het hier een kermis ipv kerstmis.. en geweldig om je hond uit te laten savonds, je kijkt je ogen dan uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Druppeltje,

@Marieke,
Dat werd dan wel tijd dat je naar de tandarts gaat.
Ga vanaf nu minstens een keer per jaar, zo geef je je gebit en jezelf goede zorg.

@Pippi,
Wat zal ik dan voorstellen om wat licht te maken in deze donkere tijden. Even denken, wat vind je van een mooie stevige kandelaar met schitterende kaarsen? (Wel uitdoen als je de kamer uitgaat.)

@Tapas,
Dat beloofd een heleboel leven in de brouwerij. Sterkte ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...