Spring naar bijdragen

Woensdag 5 december 2007

water

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 305
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

en dat is nou net mijn dilemma, Fran... ik voel wat ie wil zeggen, maar ik snap het niet helemaal... ik wil snappen, snappie? Ik kan niet volop genieten als ik het niet snap... gatsiedarrie... waarom nou niet.. ik krijg vaker kippenvel van muziek, maar wil altijd weten wat er nou gezegd is... ook vanuit Arabisch, Russisch, Bretons... terwijl ik van de muziek vaak heel erg kan genieten... maar die rottige en ook mooie taalverschillen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan hem niet vertalen, Koh. Ik lees hem en hoor hem en het snijdt tot in het diepste van mijn ziel, maar vraag me niet om Brel te vertalen. Hij is uniek en niet te vertalen en hij is prachtig en ik ken niemand die het zo ontzettend goed kan zeggen/zingen. En dat heeft niks te maken met opgebrand zijn, maar wel met alles wat taal zo ontzettend mooi maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, komt er effe heel rauw tussendoor... ik ga nu met het hondje lopen en daarna het hondje naar m'n vrouw brengen waar ie de komende vier dagen zal zijn... even back to reality, dus.. maar m'n vorige vragen blijven staan, hoor... Francesca, als iemand hier op het forum het kan, ben jij het... alsjeblieft????

gewoon zeggen als ik teveel van je vraag, hoor.. neem je dan niks kwalijk..

Tot later, allemaal... Liefs, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik wazzerwel, maar ik wazzer ook niet. Even wat sintkadootjes weggebracht en vergat de pc af te sluiten.
Koh, misschien ergens een gezamenlijke voorouder bij de hugenoten? Zoals je weet vreten die noord-fransen alles dat beweegt. Kluifjes zijn varkensknoken.

Franceska, ik vind dat ook een heel mooi lied. Maar niet prettig dat jij je zo verdrietig voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

benthe joder is geen mooi woord hoor ;)
het gaat wel , maar het gaatje doet wel pijn :wacko:
dat het niet bloede is omdat de hitte van de boor het dicht gemaakt heeft , en heb geluk gehad want was redelijk dicht tegen mijn aders .
nu ja onkruid vergaat niet , denk ik dan maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik Blacky, sorry, ik zat te dollen. Als ik bij mijn vriendin logeer die op Fuerte woont, moet ik altijd zo lachen om dat hartgrondige joder als er iets mis gaat. En eigenlijk moet ik dan hier j*der schrijven, als we tenminste een spaanslezende moderator hebben.
Yieaagg, jij wordt wel op de proef gesteld zeg. Straks krijgen we nog een complete make-over van Blacky.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge jonge, probeer bij te lezen van vandaag maar heb nu maar besloten voor vandaag te stoppen.
Wat een schrijvers vandaag, hoop dat jullie het allemaal droog houden!!!

Bammetje, Gefeliciteerd met 15 maanden ADB! :present::D:present::):present::D:present:

Ik ga nog even een half uurtje opslomen en dan te bed.
Allemaal truste, al is het voor menigeen wel héél vroeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kooh,

Je hebt een punt met jouw vertaling van "mijn gebrek aan liefde" maar het zit misschien wel dieper dan ik weten wil.
Au !!!!

Het eten was gezellig, kreeg een mooie CD van Trijntje Oosterhuis (zingt Burt Bacharach of wah-effer) is fijne muziek.

Nu gaan we een potje spelletje spelen en dan Dochter in bed jassen die hoeft wel pas om half 10 naar school, de zwijnerd. Zoon moet om half 8 op het stalen ros.

Laterssssssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Francesca,
Ik hoop dat je je snel weer beter in je vel voelt zitten.
De mooie liedjes van Jacques Brel. Je hebt gelijk. Ze zijn onbetaalbaar en onvertaalbaar.
Zijn stem vind ik niet echt mooi, maar toch heeft ze iets speciaals. Waarschijnlijk omdat hij zo gevoelig al die toch zeer emotieel geladen liederen kan zingen.

@Blacky,
Sterkte met je gebit en alles.

@Houtje,
Ik snap je uitleg. Zelfs terwijl ik van die gedachten heb, weet ik dat ze niet de goeie insteek zijn, maar het lukt dan gewoon niet om positief te worden. Daar word ik dan weer niet goed van en zit ik me daar weer druk om te maken. Zo gaat dat dan maar in een kringetje rond.
Maar gelukkig nu zit ik even niet in zo een kringetje.

@Anna, Houtje,
Wij hebben onze kinderen ook goed geleerd met geld om te gaan. Ze weten dat het geld niet voor het oprapen ligt en dat je moet werken voor de kost. Ik ben er gerust op dat die zich niet in de schulden zullen steken omdat ze meer willen hebben dan de buren om mee te pronken, om het zo maar te zeggen.
Ik ben echt trots op mijn kinderen.

@Kohtje,
Je leek dus veel op langharig werkschuw tuig?
Ik vond dat prachtig.
En jij hebt geloof wel een gevoelige ziel.

@Stien,
Welterusten.
Was niet van plan iets te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: Tjonge wat heb jij een geheugen. Mijn hoofd draait nog als een tierelier. Nu weet ik wanneer het is gebeurd door MEEDOEN, want die doet nog steeds mee> Dat is toch geweldig. Met zoontje gaat het goed, zeurt alweer lekker, vel zit er wel weer op, maarja,....... verder afwachten

Bambam; jij bent een sterke volgens mij

Tolie ik leef met je mee, meer kan ik niet doen. Gewoon balen die mineur stemmingen. Het enige wat je kan doen is accepteren dat dit nu zo is. Echt, er komen betere tijden.

Fijn dat het op de lijst weer zo goed gaat.

Soothe, dag 11, gewoon kei goed hoor.

Ik doe het ook erg goed, vind ik zelf. Alhoewel ik niet tel zoals de meeste hier, maar ik voel me goed zoals het gaat.
Vandaag een enorme, mooie spannende dag gehad, en ga nu slapen want ik ben kapot moe.

Voor alle sintvierders vanavond, veel plezier en niet teveel pepernoten eten !!!

En.. weer een droog dagje achter de rug, nou ja droog, buiten giet het, brrrrrrrrrr..............................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoor mij niet aan jouw sufkop hoor Corinne, je kan niet alles beantwoorden. Ik ben (schandalig) ook niet in gegaan op jouw vertelling over je depressie.
Maar gelukkig heb je er nu even geen last van.

Ik denk dat depressie de naarste ziekte is die er bestaat. Dat vreselijke gevoel van je door de dagen heen slepen en nergens meer de zin van inzien. Het kost ongeveer duizend calorieën om voor een ander nog een glimlach op je gezicht te krijgen. Tot je maar een plastic gelegenheidsgezicht op zet. En geen mens met wie je nog echt kan praten, want alles kost moeite, moeite, moeite. Afstand van alles om je heen maar vooral die tergende afstand van jezelf.
Je tast maar rond in een leegte en je roept, maar geen echo klinkt uit je eigen ziel. Er is geen troost.
Zo heb ik mijn depressie gevoeld, en dat duurde een paar jaar.
Soms wens ik mijn "vijanden" wel eens iets toe, maar ik zou geen enkele ziel op aarde een depressie toewensen.
Sinds het stoppen met drinken heb ik dat nare, stroperige, grijze gevoel wel gehad. Ik weet niet of dat samenhangt met een after-alcohol-depressie. Wel weet ik dat ik dit gevoel zonder drank beter aan kon, en kon relativeren.

Oops, wat een zwaar sinterklaasbericht, maar ja, ik vier dan ook geen sinterklaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...