Spring naar bijdragen

maandag 10 december


anjo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Waarom word ik daar zo huiverig van Bambam? Ga ik ook nog de cirkels van van Dijk lezen, dit stemt mij helemaal niet vrolijk! Ga nu de 5de week in, en oewaah, het besef dat ik er nog lang niet ben komt weer zo genadeloos naar boven. Bam!!
Nee, natuurlijk red ik het niet ddoor hier te blijven zitten, er moet ook iets gebeuren. Niet te lang mee wachten, maar ook niet te snel..
Ik weet het ff niet meer zo goed! Dat is op zich niet zó erg, hoor. Maar het maakt dat alles zo ingewikkeld lijkt, dat ik dus nooit weer een normaal mens zal zijn, maar altijd een (ex) alcoholist zal blijven... Dat alles op de kop komt te staan, en daar moet ik nu even niet aan denken.
Ach, ik kan nog zoveel van jullie leren. Blijf nog even hier hangen, gun mezelf nog een maandje rust..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB...hihihi...eerlijk getrokken maar erg toepasselijkVandaag stop ik geen tijd en energie in dat wat niet mijn zaak is


Maar wat je tegen Delta zegt is juist erg ondersteunend want ik heb al vaker gehoord dat hij weg wilde gaan en ook ik denk niet dat hij dat echt wil...dus hij moet maar even goed kijken waarom hij iets als kritiek ervaart en dan in zo'n heftige verdediging gaat.

Nou kan ik zelf ook slecht tegen kritiek en kan ook behoorlijk wild worden maar sinds ik hier lees dat dat iets met mezelf te maken heeft kijk ik er wel anders na...probeer er iets uit te leren.

Dus Delta...blijf en schrijf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi bam bam en safi

ik ga nu nog maar een keer per week naar de AA
in het begin 3 keer per week

maar 1 keer per week moet ik echt wel doen
heb de groep hard nodig
en om alles scherp te houden, moet ik een keer per week aan tafel zitten.

dat blijf ik ook doen.........zo maf dat mensen van de groep dat al 20 jaar doen

en een bijeenkomst safi wat leuk
ik ga het gelijk lezen, en ik ff kijken of ik kan komen

heel veel groetjes

vraagje komt Xienix nog wel eens hier
heb haar een pbtje gestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er ook een Delta 1?
grapje!
Ik ga uitloggen, ben niet boos, zoon wil erop!

Safi, wil je er voor mij eentje trekken. Het nummer maakt niet uit, welke voor jou goed aanvoelt voor mij!
Ik lees hem zodra ik terugben!

Delta, komop, blijf gewoon! Ik waardee je, je houdt me scherp! Ook op taalgebied!

Tot straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Flipsen ... Xienix heb ik al tijden niet meer gelezen/gezien maar ze kan natuurlijk wel meelezen en misschien dat iemand anders wel via PB kontakt met haar heeft.
Het was toch je stop maatje dus dan wil je het wel graag weten..dat kan ik me voorstellen.
Fijn dat je zoveel steun bij de AA vind...en hoe gaat het met de band en hoe was de opname van jullie band...je kwam toch op Tv of radio?

het zou geweldig zijn als je ook kan komen in januari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta, misschien beter om niet weg te gaan. Er is veel gebeurd, niet in de laatste plaats dat je weer herinnerd word aan het feit dat je dochter haar gezondheid niet iets vanzelfsprekends is. En dat je waarschijnlijk weer aan verdrietige tijden wordt herinnerd. Soms is het beter even te huilen. Maar ik hoop je hier weer te zien!

Slechte timing van mijn kant. Mijn kinderen zijn thuis en willen ....aaaaandacht!
Kom straks nog even langs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees hier komt ie:
Vandaag kies ik ervoor iets te doen waarbij ik mijn creativiteit vrij kan laten stromen

Nou dat wordt lekker koken, huis verven...mooie tekening maken, plantjes verzorgen, huiskamer anders inrichten, muziek maken...tja wat kan je nog meer doen?
Je verzint vast wel wat.


Marjo...je doet toch ook al wel wat meer je gaat al 1 keer in de week schaatsen...en wat je wel niet allemaal met je kids doet...

Nee dan zou ik me eerder aangesproken moeten voelen...ik ben aan zoiets als een winterslaap begonnen, ben behalve even snel boodschappen doen en met de hond lopen, niet uit huis te krijgen.
ik had gehoopt dat de licht therapie er wat aan zou doen maar het heeft niet zoveel daar aan veranderd.
Ben een beetje mensen schuw aan het worden...teveel rottigheid ij relaties met anderen...daar wordt ik zo moe van...en altijd maar weer die alcohol
Als ik gewoon hier thuis zit is er niets aan de hand...maar zodra ik onder de mensen ben ...wil OF ik drinken OF zij willen drinken OF zij willen dat ik drink...dus nee laat mij maar even achter mijn PC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, waarom willen wij allemaal zo snel. Ik heb 24 jaar! gedronken. Ik was 18 toen ik begon en ben nu 42. Ik heb nog veel te leren. Maar ik ga ervanuit dat ik daar nog heel veel tijd voor heb. Wat gebeurd is is gebeurd, ik kan niets aan m'n verleden veranderen. In het begin dacht ik; als ik een half jaar droog sta ofzo is het klaar. Kat in't bakkie, huppakee, klaar is keesje. Maar dat is niet zo. Het is een levenslang proces. Maar het hoeft ook niet allemaal in 1 dag. En ook niet in 1 week of in 1 maand.
Kijk niet verder dan 24 uur vooruit, dat is te overzien.

Ik denk je wel te begrijpen hoor, lees je van die mensen hier die al een tijdje droog staan en die hebben het soms nog zo moeilijk.

Maar Marjo, lees dan ook dat ik nog steeds ELKE dag blij ben dat ik niet drink. Want door het niet drinken kan ik met mezelf aan de slag. Ik heb ook in therapie gezeten toen ik nog dronk. Ik heb daar heus wel wat aan gehad. Maar de laatste jaren stond ik stil. Ik dronk en er gebeurde verder niets.

Ik weet nu dat ik ook geduld moet hebben. Maar dat heb ik vaak niet, ik ben erg ongeduldig. Ik put moed en hoop uit de verhalen van AA-ers die al jaaaaren droog staan. Zij zeggen mij en beloven mij dat ik, indien ik bereid ben de 12 Stappen te doen, het werk ervoor te verzetten, ik rust zal kennen. Maar het komt me niet aanwaaien. Ik zal er wel voor dienen te werken.
Ik ben niet in 1 week alcoholist geworden, dat was een proces van jaren. Het is dus onredelijk te verwachten dat ik ook zomaar klaar zou zijn met het proces wat zich in beweging zet door niet te drinken.

En ook niet alcoholisten lopen tegen dingen aan in hun leven. Niemand is elke dag gelukkig en blij. Iedereen krijgt dingen op zijn/haar pas die moeilijk zijn, verdrietig, boosmakend enzovoort. Dat is het leven. Soms een lach, soms een traan, soms veel blijdschap en soms verdriet. That's the way is goes.

En jij zou die rust ook kunnen vinden. Dat weet ik zeker, maar dat lukt niet door alleen achter je pc te zitten. Je zult ook in actie moeten komen. Welke manier voor jou het beste is dat weet ik niet, ik kan alleen met je delen wat voor mij werkt.

M'n therapie, schrijven hier en de AA helpen mij. Door naar de AA te gaan heb ik leren inzien dat ik m'n hele leven bezig zal blijven. Maar wel op een constructieve wijze. En daarvoor was ik elke dag bezig met zuipen en dat was NIET constructief, integendeel.
En hoe erg is het nou om me elke dag even af te vragen hoe m'n dag is geweest, elke dag even tijd te nemen voor wat meditatie, 1 of 2x per week naar een meeting te gaan? M'n sponsor te bellen 2x per week en soms te luisteren naar een mede AA-er die het moeilijk heeft. Of soms zelf iemand te bellen als ik behoefte heb aan steun? Daarvoor lag ik elke avond dronken op de bank, dus ja......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hei safi,

Ik ga woensdag naar kohtje toe, hoop dat hij tegen dan al beter is maar ik ben wel gewoon om zustertje te zijn dus zo erg zou dat niet zijn, hihi!! Nu je het zegt, goed idee van je om een zelfgemaakt soepje mee te nemen!!
Enne, raar maar waar, ivm de kaart, ik heb vanmorgen gebeld naar een vriendin waar ik al een hele tijd niets meer van gehoord had en ik mail weer met iemand die ook een hele tijd afwezig was...pfff, griezelig, hihi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flipsen, in het begin vond ik het maar gestoord dat mensen al 20 jaar naar de AA gingen. Ik dacht; ik ga een half jaartje en dan ben ik wel weer weg. Ik zeg nu maar nix meer. Elke keer dat ik ga kom ik blijer weer thuis. Echt waar, het is nog geen ene keer anders geweest. Ik begin nu te begrijpen waarom mensen dat nodig hebben. Het is zo sterkend al die verhalen elke week te horen. En dat maakt dat ik hoop en vertrouwen krijg en blijf houden.
Bij ons is er iemand die de AA haar levensverzekering noemt, zij staat al 17 jaar droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

safi

ja de opnames zijn gelukt
in de studio

maar tv is niet gekomen, dat was wel jammer

verder met de muziek, ik weet niet zo goed hoe het uiteindelijk zal lopen met de band.
onze drummer gaat ermee stoppen.

en ik merk dat ik de egotrip van het optreden minder nodig lijk te hebben, wil wel muzieken
maar ik merk dat het voor mij niet meer perse op deze manier hoeft.

MAAR LEUK DAT JE DAT NOG WEET !!!

en ik ga ff kijken of ik kan komen ligt een aan de financiele middelen en ik moet uit het zuiden komen dus is wel een reisje, maar ga mijn best doen om er te zijn.
en misschien moet ik de gitaar wel meeslepen hihihi

en bam bam
je verhaal klinkt me natuurlijk bekent in de oren over de AA
jij hebt er ook veel steun aan lees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren trouwens ontzettend gelachen om een aflevering van South Park de over de AA ging.
Maar serieus, er komt hier binnenkort een groep in de buurt, ga ik toch eens kijken.

(Hihi, ik moet altijd zo lachen om mijn lief als hij me opbelt, hij sluit altijd af met "Dag moppie!")
Max voelt zich alweer verschrikkelijk belangrijk en komt steeds zijn poot in het verband laten zien. straks maar even kijken of hij alweer een klein rondje aan kan.

Flipsen, proficiat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marieke 44,

Van harte proficiat, met je eerste jaar. Ik vind het heel knap van je. Want ik weet nog hoe je hebt gevochten en vooral bent gevlucht. Hup weer een paar dagen de kroeg in. Niet meer wten waar je geweest was. En nu een jaar droog.

Meid fantastisch, geniet ervan. Ook op de AA met de uitreiking van je eerste jaarpenning.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even tussendoor.

Net gekregen van mijn buurman: een cd'tje met 4 (vier) versies van "Bist du bei mir" van Bach. Over tranen met tuiten gesproken. De ultieme schoonheid noem ik dat.


Bist du bei mir,
geh ich mit Freuden
zum Sterben und zu meiner Ruh.
Ach, wie vergnügt wär so mein Ende,
es drückten deine lieben Hände
mir die getreuen Augen zu!
Bist du bei mir,
geh ich mit Freuden
zum Sterben und zu meiner Ruh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...